Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

milli kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:rinulini on aika hidasta krooliin verrattuna.
Mulle krooli/vapaauinti taas tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän raskaalta.
No, todetaanpa tähän sitten että kaikki pulikoi tavallaan. :)

Pommisuojassa nostelin tankopainoa tossa äsken. Viime viikolla käyttöön ottamani 10 lisäkiloa olivat tälläkin kertaa tangossa. Muuten meni hyvin, mutta penkit olivat edelleen aika epäpuhtaita ja en kovin montaa toistoa jaksanut. Mutta kyllä ne itse asiassa tuntuivat hieman puhtaammin nousevan kuin viime kerralla. Eivätköhän ne rupea lopulta nousemaan puhtaasti kun vaan jatkan äheltämistä.

Harmikseni mielentilani oli homman aikana enemmänkin "voihan änkeröinen :( " kuin "perrkele! :twisted: " mikä kyllä näköjään selvästi haittaa suoritusta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

milli kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti: Toi on muuten rinuliks aika nopee aika. :jee: Tai ainakin mun näkökulmastani, rinulini on aika hidasta krooliin verrattuna.
Kiitos =) Toi on mulle aika vakkaritahti, tietty pääsis vielä nopeampaa, mutta ei viitsi vetää itseään piippuun heti aamusta, kun pitää jaksaa olla töissä skarppina.
Kovalta haasteelta tuo minustakin tuntuisi rinulilla. Todistanee sitä lapsena kuulemaani väitettä että uinti noin yleensäkin on kestävyys- ja nopeuslajeista sikäli erikoinen että miehet ja naiset olisivat niiden tuloksissa varsin tasa-arvoisia. Onko miesten ja naisten ME-ajoissa kuinka suuri prosentuaalinen ero verrattuna esim. juoksulajeihin, pitäisi varmaan tarkistaa.
Mulle krooli/vapaauinti taas tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän raskaalta. Mä yritän nyt pikkuhiljaa ujuttaa sitä noihin aamu-uinteihin.
En ymmärrä mikä sukupuolten välinen kuilu tuossa kroolissa on kun nimenomaan naiset eivät siitä tykkää ja pitävät sitä vaikeana. Luulin aiemmin sen johtuvan vain siitä että kroolia ei ole yhtä helppoa tehdä pää vedenpinnan yläpuolella kuin rinulia. Rinuli on kevyempää mutta mielestäni teknisesti paljon haastavampaa ja vaikeampi oppia. Minä jaksoin opetella rinulin vasta joskus muutama vuotta sitten, kroolin oppi lapsena melkein heti kun yleensäkään oppi pysymään veden pinnalla.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mun mielestä selkää/rintaa on paljon helpompi uida. Kroolatessa syke nousee ja en jaksa uida kuin muutaman altaanvälin putkeen.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Frederik Krueger kirjoitti:En ymmärrä mikä sukupuolten välinen kuilu tuossa kroolissa on kun nimenomaan naiset eivät siitä tykkää ja pitävät sitä vaikeana. Luulin aiemmin sen johtuvan vain siitä että kroolia ei ole yhtä helppoa tehdä pää vedenpinnan yläpuolella kuin rinulia. Rinuli on kevyempää mutta mielestäni teknisesti paljon haastavampaa ja vaikeampi oppia. Minä jaksoin opetella rinulin vasta joskus muutama vuotta sitten, kroolin oppi lapsena melkein heti kun yleensäkään oppi pysymään veden pinnalla.
Ei se krooli vaikeaa ole, ja mä tykkään kyllä uida sitä. Eiköhän minullakin ole kyse siitä, että se on liikkeenä vielä niin outo, että se pitää ajan kanssa ujuttaa tuohon uintiin.
Eiköhän sitä olisi jaksanut uida enemmänkin kroolaten. Täytyy kokeilla joku viikonloppu (se on silloin ns. hupiuinti) kauanko rauhallisesti kroolaten jaksan uida (ilman että ei ole pohjina sinä 2 km).
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

6km pyöräilyä ja tunti sählyä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Matkaa uin 50m rinulia ja 50m vapaata vuoron perään kunnes rata puolitettiin 1200m kohdalla, sitten porealtaaseen venymään..

Vähän helpotti jo uintisuorite sujui helposti joten tyhjäsin saunan kuin pajatson!
Eikun heitin löysästi kerran puolessa minuutissa niin sain jonkun onnettoman viskomaan kovasti vettä puolestani, kunnes sain taas ihan yksin heitellä löylyjä! :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Hihii, lisäsin penkkipunnerrukseen +10kg. :ohyeah: :cheer: Tosin samalla toistomäärät laskivat -1/-2 toistoa per sarja.

Muutenkin meni salikäynti yllättävän hyvin, vaikka noin muuten tunnen itseni melko väsyneeksi ja ylikuntoa meinaa pukata. Eilenkin nukahdin töiden jälkeen sohvalle, ehdin hädin tuskin iltatreeneihin vain koska satuin heräämään saamaani tekstariin puolta tuntia aiemmin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:Hihii, lisäsin penkkipunnerrukseen +10kg. :ohyeah: :cheer: Tosin samalla toistomäärät laskivat -1/-2 toistoa per sarja.
Mulla ne tippuivat noin puoleen. Jotenkin vaan hirvee muuri vastassa heti kun painoa on vähänkin enemmän. Onko muurin läpäisemiseen jotain juttua jota en tiedä? Meni kuitenkin hieman vähemmän nihkeästi kuin viime kerralla, mutta onko mikään pielessä jos taso nousee noin hitaasti?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ En voi sanoa että minunkaan tasoni olisi mitenkään erityisen nopeasti noussut, kun olen tahkonnut suunnilleen samoilla painoilla varmaan vuoden (jonka aikana on toki ollut jopa kuukausien taukoja). Sinun tavoin päätin vihdoinkin rohkaista mieleni ja mennä ns. mukavuusalueen ulkopuolelle. Ilmeisesti oli jo aikakin kun toistomäärät laskivat niin vähän. Nihkeämminhän nuo tietysti menivät vähemmilläkin toistoilla.

Siksi toisekseen mulla on nyt joku ihmekausi menossa, viimekin kerralla tuntui oudosti että jaksoi yllättävän hyvin ja lisää painoa vaan pakkoihin vaikka muuten tunnen oloni melko väsyneeksi. Ilmeisesti kaikki biorytmikäyräni ovat just nyt huipussaan. En ihmettelisi vaikka parin viikon kuluttua joutuisin palaamaan pienempiin painoihin (toivottavasti en).

Vähän pidempien taukojen jälkeen on aina ärsyttävää kun joutuu aloittelemaan taas pienemmillä painoilla, mutta onpahan jotain mihin pyrkiä. Silloin salin ja/tai liikkeiden vaihto auttaa, kun on unohtavinaan mihin aiemmin pystyi.

Nyt magaan. Illalla kotona makaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lucy

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Jalkaani teipattiin tänään askelmittari, enkä tiedä vieläkään mitä hyötyä siitä on. Miksi ketään kiinnostaisi tietää kuinka monta askelta kävelee päivittäin? En ummarra.

Edit: Olen kävellyt tänään näköjään 12000 askelta. Onpas mielenkiintoista :roll:
Viimeksi muokannut Lucy, 23.10.2008 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:Sinun tavoin päätin vihdoinkin rohkaista mieleni ja mennä ns. mukavuusalueen ulkopuolelle. Ilmeisesti oli jo aikakin kun toistomäärät laskivat niin vähän. Nihkeämminhän nuo tietysti menivät vähemmilläkin toistoilla.
Jepu. No sitten en kummastele asiaa enempää, vaan jatkan vaan tällä painomäärällä kunnes rupeaa sujumaan puhtahasti. Kyllä se siitä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Reipas kävelylenkki n 9km. Ilman sauvoja !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Sattuipa magassa hyvännäköinen kissa vastapeluriksi, ja eikös ohjelmassa ollut mattopainiharjoittelua. :jouden: Ei vaiskaan, siitä harjoittelusta oli erotiikka kaukana (varsinkin koska en käyttänyt tänään dödöä enkä ollut käynyt hikisen punttisalikäynnin jälkeen suihkussa), ja herrasmiehenä päätin muutenkin vältellä erektiota lähikontaktissa.

Jossain vaiheessa tuli parinvaihdon aika, missä minulle jäi itseäni 30kg painavampi ja päätä pidempi mies painikumppaniksi. Ei erektiota silläkään kertaa, kumma juttu. Onnekseni hänellä oli rapakunto eikä tekniikastakaan ollut tietoa, joten minullakin oli edes jotain mahdollisuuksia. Hän joutuikin jossain vaiheessa lopettamaan treenit kesken kun kunto loppui.

Treenien loputtua toinen magailijanainen yritti moikata mutta tyhmänä kävelin vain ohi. Viiden askeleen jälkeen heräsin "Hetkinen, moikkasiko se mua?". Tunnen itseni nyt törpöksi kun silleen tietämättäni jotakuta negasin. Pitääpä muistaa moikata takaisin ensi kerralla.

Nyt pitäisi jaksaa yrittää vielä venytellä, plääh...
Onko joku pissinyt mun muroihin?
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Aamu-uinti, 2 km 55min (iski joku motivaatiopula kesken kaiken)

Toi aamu-uinti jakautuu neljään osaan.

ensimmäinen 500m: mitä hemmettiä mä teen täällä tähän aikaa?!
toinen 500m: arght, mä en jaksa, en mä kyl jaksa uida sitä kahta kilsaa tänään, max 1500
kolmas 500m: hmm.. mitenkäs tämä 500m menikään niin nopeasti
neljäs 500m: tää on kyl kivaa, hitsi kun tekisi mieli uida enemmäm, mutta pakko olla töissä kasilta
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Sählyä. Pelasin tällä kertaa toisen firman tiimissä jotta saatiin päät tasan. Hauska peli. Kaksi maaliakin tein, tosin toinen oli epäreilun helppo kun maalissa oli juuri silloin uusi tyttö joka pelasi tokaa kertaa (eikä ollut ikinä ennen pelannut sählyä).
Lucy kirjoitti:Edit: Olen kävellyt tänään näköjään 12000 askelta. Onpas mielenkiintoista :roll:
Tai sitten kävelit 1000 askelta ja hytkytit energisesti jalkaasi konttorituolilla istuessasi 11000 kertaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

milli kirjoitti:Ensimmäinen 500m: mitä hemmettiä mä teen täällä tähän aikaa?!
toinen 500m: arght, mä en jaksa, en mä kyl jaksa uida sitä kahta kilsaa tänään, max 1500
kolmas 500m: hmm.. mitenkäs tämä 500m menikään niin nopeasti
neljäs 500m: tää on kyl kivaa, hitsi kun tekisi mieli uida enemmäm, mutta pakko olla töissä kasilta
Suunnilleen noinhan se menee. :D Ekan, raskaalta ja ikuisuudelta tuntuvan, 300m jälkeen mietin aina "Tääkö matka pitäisi vielä tehdä melkein kuusi kertaa??? Ei v'ttu...". Tonniin asti menee sitten sumussa mutta sen jälkeen mieli ja olo piristyy kun ajattelee että yli puolet on jo takana. Viimeinen 500m tuntuu aina menevän oudon nopeasti ja kevyesti.

Tietenkin tuohon vaikuttaa myös se että keho lämmittyy ja tottuu rasitukseen vasta jonkin ajan jälkeen kun veri alkaa kiertää kunnolla lihaksissa. Sama juttu se on mulla lenkkeilyssäkin, alussa on aina käynnistysvaikeuksia ja ahdistaa, mutta myöhemmin alkaa liitää kun hengitys tasaantuu.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lucy

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Duck kirjoitti: Tai sitten kävelit 1000 askelta ja hytkytit energisesti jalkaasi konttorituolilla istuessasi 11000 kertaa.
Siinä on jokin esto, että niin ei voi tehdä. Testattu :D
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Frederik Krueger kirjoitti:Sattuipa magassa hyvännäköinen kissa vastapeluriksi, ja eikös ohjelmassa ollut mattopainiharjoittelua.
Ähhh, toi on just tota. Aikana ennen polven hajottamista kun vielä uskalsin hojottaa oli mattopainikupletin juoni jokseenkin samanlainen: joko vastassa oli alle puolitoistametrinen, n. vasemman kivekseni (tyhjänä) painoinen sinänsä ihan himoittavan näköinen pikkunainen tai sitten itseäni huomattavasti pidempi/painavampi/vahvempi lukkopainiukko. Nallenamuset eivät aina jakaantuneet täysin tasaisesti, äheltäminen kumman tahansa vihun kanssa lähinnä turhautti. Häviäjän puhetta, olisi pitänyt vähintään vääntää se tyttö karjuen ja rintakehää paukuttaen siltaan joka kerta kuin Mies.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Nyt päiväunelmat sikseen poijaat!

Rasitin itseäni salilla, rautaa ei paljon tangoissa? No minulla olikin ihan tavalliset jalassa. eniwei penkissä punnersin 60kg x5toistoax3kertaa, juu vallan vahvaa? liikaa joka tapauksessa! 1h 45min ilmeetöntä ja tuskaista vääntöä! LIIKAA! Kaikilla järjettömilläkin mittareilla. Yleensä vedän vain kiinteyttävää pitkää kevyttä sarjaa..Pitää muistaa että liian suuri lihasmassa voi johtaa ongelmiin ennen pitkää..Viimeistään harjoituksen loputtua alkaen muuttua taas takaisin läskiksi..
Pyyhin Netikettiin..
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Niba kirjoitti:Pitää muistaa että liian suuri lihasmassa voi johtaa ongelmiin ennen pitkää..Viimeistään harjoituksen loputtua alkaen muuttua taas takaisin läskiksi..
Eikö tuo päde olipa sitä lihasmassaa tai ei? Tosin voi olla että massaisilla jannuilla on lihasten suuremman energiankulutuksen vuoksi isompi ruokahalu kuin hoikilla jannuilla, ja syömätavat jäävät urheilutapojen loputtuakin?
60kg x5toistoax3kertaa, juu vallan vahvaa?
Vaikea sanoa, sillä Cityssäkin oli aikoinaan "paljonko nousee penkistä?" -ketju, jossa vastaajina oli vain miehiä joilta nousi yli 100 kg, ja yksi nainenkin jolta nousi 120 kg. Kaikki alle 100 kiloa punnertavat pysyivät hiljaa. Taitaa penkkitulos olla miehille yhtä intiimi asia kuin munan pituus.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Niba kirjoitti:Pitää muistaa että liian suuri lihasmassa voi johtaa ongelmiin ennen pitkää..Viimeistään harjoituksen loputtua alkaen muuttua taas takaisin läskiksi..
Öööh, jaaha. :roll:

Tuli tässä mieleen kun jotkut jossain Cityssä kysyvät "Miten muuttaa tehokkaimmin läskiä lihakseksi" että läskin ja lihaksen määrää kehossa kannattaa yleisesti käsitellä erillisinä kysymyksinä. Lihas ei muutu läskiksi ja päinvastoin, vaan tietyt elämäntavat ja harjoittelu joko lisäävät tai vähentävät kehon rasvaprosenttia, ja toiset taas lisäävät/vähentävät lihasmassaa.

Joitakin yhteisiä, molempiin vaikuttavia, mekanismeja toki löytyy, esim. isompi lihasmassa saattaa suuremman levossa tapahtuvan energiankulutuksen vuoksi helpottaa rasvaprosentin pitämistä alempana (eli just päinvastoin kuin yllä väitit), ja pitkäaikainen aerobinen liikunta voi vähentää rasvaprosenttia mutta myös vaikeuttaa lihasmassan kasvattamista. Ja sitä rataa. Mutta selkeintä on ajatella noita kahta toisistaan riippumattomina asioina.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lupausten mukaisesti viikonloppu-uinti korvattu lenkillä, eli hölköttely mäelle ja 8xmäkinousu. 6. ja 8. nousu intervallina niin kovaa kuin jaloista lähti, joista kiitoksena jalat ovat nyt kotona kramppailleet kovasti, suonenvetoa varsinkin pohkeissa. Pitänee taas venytellä iltasella.

Eilisessä jutsuilussa ei sinänsä mitään erikoista. Harjoiteltavat tekniikat vaikuttivat tällä kertaa yllättävän krav magamaisilta (suoraviivaisia blokkeja ja vastaiskuja), mitä nyt niitä välillä höystettiin heitoilla ja lukoilla. Viikon kuluttua sunnuntaina olisi ilmeisesti vyökoe, pitänee käväistä.

Opettajalla on jostain syystä nykyisin tapana vahingoittaa minua suunnilleen joka treenissä esitellessään jotain tekniikkaa. Nyt sain muutaman aika kovan iskun leuan ja kallon yhdistävään hermokohtaan kun hän esitteli toiselle mihin kohtaan naamaa pyritään lyömään. Hampaatkin tuntuivat olevan vaarassa. Perkele pitäiskö alkaa pitää treeneissä hammassuojia tästä lähin vaikkei kyseessä edes ole mikään sparri.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Unohdin kertoa kuntolenkistäni täällä, kun kerroinkin siitä viikonpäiväketjussa. Mutta joo, perinteisen sunnuntaikuntolenkin telineilyineen suoritin kauheessa myrskyssä. Gore-Tex ja verkkoalkkarit auttoivat, mutta kyllä jopa Gore-Tex lopulta sortuu myrskyn alla. Olin aika märkä palatessani. Tosin taisi kyllä olla hikeä eikä sadetta, mutta juttu on siinä että kun takki on päältä päin tarpeeksi märkä, ei hikikään pääse enää haihtumaan kalvon läpi. Eli lopulta asun hengittävyys on muovikassin tasoa...

Kohta uimaan. Raportoin toki uskollisesti siitä täällä. 1500 metriä varmaan menee.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Eilen todennäköisesti 2 km uimista, aikaa meni 50 min..

Tänään polskin vissiin vähän nopeammin, uin 2550m ja aikaa meni 1h 1min.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Pohkeeni ovat edelleen hapoilla lauantain jäljiltä. :( Jos koittaisi vähän venytellä vielä täällä töissäkin, saas nähdä miten punttisali menee tänään jalkojen osalta. Tais se mäkinousu sitten olla kova koitos tällä kertaa kun tälleen nyt pohkeet reagoivat, olivat eilenkin illalla kivikovat ja normaalia paisuneemmat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin