Paras kummilahja?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
HoundDog

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

SingleMalt kirjoitti:Voihan se olla ettei kummiksi jouduta ja että se on vapaaehtoista, mutta kenellä on pokkaa kieltäytyä kysymyksestä?
3 kuukautta takaperin olisin kummiksi joutunut, jos olisin kirkkoon kuulunut. Tai näin sanoin lapsen isä..
Olempa jopa saanut kummitodistuksenkin vaikka kaikille läsnäolijoille, pappia myöten, oli selvä etten kuulu kirkkoon. Ja sylikummin 'virkaa' hoitanut toisenkin kerran.

Asiaan. Lahjukseksi jotain pysyvää ja sellaista johon voi kaivertaa jotain pikkunäppärää muistoksi. Eihän se luukkupöksy sillä lahjalla mitään tee hetkeen, joten ehkä se olis kliffaa suunnitella niin, että siitä olis muistoksi pidemmäksikin aikaa. Kaiketi ja ehkä näin.
Geetzu

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

HoundDog kirjoitti:Olempa jopa saanut kummitodistuksenkin vaikka kaikille läsnäolijoille, pappia myöten, oli selvä etten kuulu kirkkoon. Ja sylikummin 'virkaa' hoitanut toisenkin kerran.
Toi on kyllä outoa ja varmasti harvinaista. Siskon muksun kummit joutuivat kumpainenkin käymään rippikoulunkin. Ja seurakuntatsekkaukset tehtiin oman lapsen kummeille papin puolelta tosi tarkasti. Hassua.
HoundDog

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Geetzu kirjoitti:rippikoulunkin
Tuokin on suorittamatta ja kasteet saamatta. Silti kelpasin. Ja vielä väittävät pahat kielet kirkkoa ahdasmieliseksi. Herra varjelkoon!
Geetzu

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

HoundDog kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:rippikoulunkin
Tuokin on suorittamatta ja kasteet saamatta. Silti kelpasin. Ja vielä väittävät pahat kielet kirkkoa ahdasmieliseksi. Herra varjelkoon!
Vääryys! Valintaa!
Sano nyt, että kummeilet ulkomailla?
pertzi

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Mun mielestä kummilusikan osto kuuluu nimenomaan sylikummille. Muuten niitä kummilusikoita tulee kauhea määrä, ja niiden merkitys kokee inflaation. Sylikummilta tuo riittää ihan hyvin lahjaksi, sillä kunnon hopeinen kummilusikka kaiverruksineen maksaa helposti 60 euroa tai enemmän.

Muiden kummien paras lahja kummilapselle on antaa omaa aikaa. Myös lapsen vanhemmat arvostavat sitä, että he voivat jättää lapsen turvallisesti kummin hoitoon vähäksi aikaa.

Jos kummi haluaa kuitenkin ostaa jotain konkreettista, niin jokin muistoesine on mielestäni hyvä. Vauvalle on se ja sama, mitä hän saa kummilahjaksi, mutta kun vauva kasvaa isoksi, niin kaikki hänelle osoitetut muistot ajasta, jota hän ei muista, ovat tärkeitä.

p.
HoundDog

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Geetzu kirjoitti:Sano nyt, että kummeilet ulkomailla?
En. Ihan kotimaan kamaralla.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja mozart »

Itse ostin kummipojalle ristiäisiin veturin, joka toimii samalla rahalippaana. Tuohon sai kaiverrutettua tärkeimmät tiedot lapsesta. Yksivuotispäivänä ostin pojalle tuohon veturiin sopivan vaunun. Tuossa vaunussa on paikka valokuvalle ja numero yksi ilmaisemassa ikää sekä kansi, jonka alle voi sijoittaa vaikkapa ensimmäisen hiustupsun tms. Samanlaiset vaunut löytyvät kolmanteen ikävuoteen saakka eli ei tarvitse miettiä pariin vuoteen mitä ostaisi pojalle syntymäpäivänä :)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Geetzu kirjoitti:
HoundDog kirjoitti:Olempa jopa saanut kummitodistuksenkin vaikka kaikille läsnäolijoille, pappia myöten, oli selvä etten kuulu kirkkoon.
Vääryys! Valintaa!
Älä G huoli. Kyllä siellä kirkon papereissa (joita Pietarikin, tai tuttujen kesken PetriFB, aikanaan isolla portilla sitten selailee) HDkin on merkitty "kasteen todistajaksi" tms. Ei kirkko ole kummiuden kriteereitä löyhentänyt, mutta antaa muidenkin osallistua kummimaisessa roolissa riitteihinsä. "Virallisesti" eivät vaan ole kirjattu kummeiksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

pertzi kirjoitti:Mun mielestä kummilusikan osto kuuluu nimenomaan sylikummille. Muuten niitä kummilusikoita tulee kauhea määrä, ja niiden merkitys kokee inflaation. Sylikummilta tuo riittää ihan hyvin lahjaksi, sillä kunnon hopeinen kummilusikka kaiverruksineen maksaa helposti 60 euroa tai enemmän
Nykyään ei kai enää erotella ns. sylikummeja muista kummeista. Kaikki ihan samanlaisia kummeja ovat.

Itse ostin kastelahjaksi semmoisen soittorasiahäkkyrän, johon saa valokuvia, ja johon kaiverrutin tytön nimen ja syntymäajan ynnä stragisia mittoja.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Taisin ostaa kummityttärelleni kultaisen sydänriipuksen, koska olin saanut sellaisen itse pienenä joltain, en ehkä tosin kummilta. Lusikka on ihan kiva, mutta miten olisi osakkeet salkkumunaksi?
Kikkelis kokkelis.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja mozart »

irmelianneli kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Mun mielestä kummilusikan osto kuuluu nimenomaan sylikummille. Muuten niitä kummilusikoita tulee kauhea määrä, ja niiden merkitys kokee inflaation. Sylikummilta tuo riittää ihan hyvin lahjaksi, sillä kunnon hopeinen kummilusikka kaiverruksineen maksaa helposti 60 euroa tai enemmän
Nykyään ei kai enää erotella ns. sylikummeja muista kummeista. Kaikki ihan samanlaisia kummeja ovat.

Itse ostin kastelahjaksi semmoisen soittorasiahäkkyrän, johon saa valokuvia, ja johon kaiverrutin tytön nimen ja syntymäajan ynnä stragisia mittoja.
Meillä toisen kummilapsen kohdalla sylikummi oli ainoa, joka osti jotain kummilahjaksi :roll: Kahden muun kohdalla kaikki kummit hankkivat jotain.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

mozart kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Mun mielestä kummilusikan osto kuuluu nimenomaan sylikummille. Muuten niitä kummilusikoita tulee kauhea määrä, ja niiden merkitys kokee inflaation. Sylikummilta tuo riittää ihan hyvin lahjaksi, sillä kunnon hopeinen kummilusikka kaiverruksineen maksaa helposti 60 euroa tai enemmän
Nykyään ei kai enää erotella ns. sylikummeja muista kummeista. Kaikki ihan samanlaisia kummeja ovat.

Itse ostin kastelahjaksi semmoisen soittorasiahäkkyrän, johon saa valokuvia, ja johon kaiverrutin tytön nimen ja syntymäajan ynnä stragisia mittoja.
Meillä toisen kummilapsen kohdalla sylikummi oli ainoa, joka osti jotain kummilahjaksi :roll: Kahden muun kohdalla kaikki kummit hankkivat jotain.
Noh, kai sen kaikkein läheisimmän voi nykyäänkin itse halutessaan nimetä 'sylikummiksi'. Itsekin olen muka 'sylikummi' siskoni tytölle, koska pienenä päätimme, että ollaan sitten toistemme ekojen lasten sylikummit. Tuolloin se oli vielä ihan normikäytäntö, I think. Ei niitä tietääkseni erotella tänäpänä ainakaan kirkon taholta mitenkään. Voinhan toki olla väärässäkin taas.
Viimeksi muokannut irmelianneli, 09.11.2005 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enthu

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

oon ikuisesti vanhemmille kiitollinen et mutsi jaksoi kirjottaa mun vauvakirjaa niinkin pitkälle ku 3 vuotiaaks saakka... mä vastaan että
sellanen on myös ihan hyvä kummilahja :wink:
ninnithequeen

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Enthu kirjoitti:oon ikuisesti vanhemmille kiitollinen et mutsi jaksoi kirjottaa mun vauvakirjaa niinkin pitkälle ku 3 vuotiaaks saakka... mä vastaan että
sellanen on myös ihan hyvä kummilahja :wink:
Mä taas olen katkera, kun sain puolivälissä raskauttani mieheltäni synttärilahjaksi vauvakirjan. Siis muutenkin surkea olo ja pelotti että lapsella on kaikki hyvin ja NYYH. Olisi ostanut jotain hormooneissa hyörivälle vaimokkeelleen. Tosin joku mamma-pyjama olisi saanut mut varmaan vaan surkeammaksi :(
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mun vauvakirjaa on kirjoitettu siihen asti kunnes menin kouluun, eli 7-vuotiaaksi :) Valokuvia ja kaikenmaailman ensiarvoisen tärkeää nippelitietoa. Mukavahan sitä on ollut lukea. Olen tuntenut itseni tärkeäksi. Muistakaa kirjoittaa lastenne vauvakirjoja!!
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Tämä aihe ei mielestäni kuulu paskanjauhantaan..
Ann kirjoitti:Näin jälkikäteen olisi ollut mukavaa jos kummit olisivat aikoinaan ottaneet asiakseen koota elämäni "kohokohdat" jonkinsortin koosteeksi. Sellainen eräänlainen lapsuus- ja nuoruusvuosien "vauvakirja", jota voisi sitten aikuisena selailla.
Tämä on mielestäni hyvä idea, ainakin silloin jos ei ole lapsen vanhemmat itse aktiivisia keräilemään näitä mistoja kansien väliin, kuten itselläni on ollut ja muutamalla muullakin tähän ketjuu jo aikaisemmin kirjoittaneella.

Perinteisiä kaiketi ovat kummilusikat, kaiverrettavat valokuvakehykset ja pankit.

Mielestäni mukavia ideoita ovat myös sellaset erilaiset setit mitä kultasepät myyvät missä on paikka ekalle hampaalle ja/tai hiuskiehkuralle ja/tai kastetodistukselle tms.

Itselläni on 3 kummilasta, kahdelle olen ostanut kehykset ja yhdelle lusikan. Seuraava jos tulee niin saa varm tollasen mainitsemani setin jonkun.

Itse olen toiminut siten, että kun minua on pyydetty kummiksi ja olen suostunut niin olen samalla kysynyt muiden kummien nimet ja puh.numerot. Sitten ollut heihin yhteydessä ennen lahjan ostoa ja heidän kanssaan etukäteen on sovittu että mitä kastelahjaksi kukin vie.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Pikku-Akka

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Kummilahjaksi voi antaa vaikka shekin tai laittaa rahaa kortin väliin. Niillä saa sitten lapsen vanhemmat ostaa mitä haluavat... Meijän pikku-ukko sai kummilahjoiksi valokuvakansioita, valokuvaboksin, kastevesisäiliön, hammasrasian mutta ei yhtään kummilusikkaa... Sellaisen olisin toivonut..

Itse en ole vielä kenenkään kummi. Tuttavat saivat lapsen ja olivat harkinneet minua ja miestäni kummeiksi, mutta eivät sitten ottaneet.. Ei otettu asiasta stressiä, vaan pyydettiin heidät meijän poitsulle kummeiksi :)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mä annoin kummitytölle just semmosen vauvvakirjan. Vanhempien toiveesta (kun kysyin, mitä he lapselleen toivoisivat...) ja hyvin ovat ahkerasti molempien lastensa kirjoja täytelleet.

Ehkä tuon vauvakirjan merkitys suurenee, kun on itselläni samanmoinen, huolella täytetty opus. Niitä on hurjan mielenkiintosta myöhemmin ite lueskella.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Jan Nordic
Wannabe-kitisijä
Viestit: 1
Liittynyt: 03.08.2010 14:46

Osta Tähti!

Viesti Kirjoittaja Jan Nordic »

Haluatko antaa omaperäisen lahjan? Osta tähti! Online Star Register on kaupallinen tähtirekisteri, jossa sinä voit antaa nimen tähtitaivaalla tuikkivalle tähdelle! Tähden rekisteröinti on erinomainen lahjaidea, kun haluat juhlistaa merkkipäivää tai muuta tärkeää tapahtumaa. Lahjapakkaukseen kuuluu tyylikäs lahjakääre, kortti ja henkilökohtainen viesti, todistus, onnittelukirje sekä yksityiskohtainen tähtikartta. http://osr.org/fi/
Manaaja

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Rekisteröidyit sitten keskustelupalstalle kirjoittaaksesi yhden mainosviestin viisi vuotta kuolleena olleeseen keskusteluketjuun. Onnea!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras kummilahja?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Katsotaan sitä tähden ostamista sitten kun olet antanut palstalle vähän isomman panoksen. Myös alushousu- ja erotiikkaketjut lasketaan, mammailuketjua ei.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NuoriD

Re: Osta Tähti!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jan Nordic kirjoitti:Haluatko antaa omaperäisen lahjan? Osta tähti! Online Star Register on kaupallinen tähtirekisteri, jossa sinä voit antaa nimen tähtitaivaalla tuikkivalle tähdelle! Tähden rekisteröinti on erinomainen lahjaidea, kun haluat juhlistaa merkkipäivää tai muuta tärkeää tapahtumaa. Lahjapakkaukseen kuuluu tyylikäs lahjakääre, kortti ja henkilökohtainen viesti, todistus, onnittelukirje sekä yksityiskohtainen tähtikartta. http://osr.org/fi/
Mahtaa olla hiton iso paketti.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Osta Tähti!

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Jan Nordic kirjoitti:Lahjapakkaukseen kuuluu tyylikäs lahjakääre, kortti ja henkilökohtainen viesti, todistus, onnittelukirje sekä yksityiskohtainen tähtikartta. http://osr.org/fi/
Toi on kiva ja halpa lahjaidea. Tommosen vois tehdä ihan itse. :dumb:
Vastaa Viestiin