Oletko psykopaatti?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Oletko psykopaatti?

Kyllä.
6
25%
En.
15
63%
Olen Niba.
3
13%
 
Ääniä yhteensä: 24

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Madonna kirjoitti:Äänestin kyllä.
Samoin narsistiseen persoonallisuushäröön ja ADHD ymv.

Koskapa noissa listoissa listataan enimmäkseen vaihtelevia inhimillisiä piirteitä joitten toteuttaminen ja toteutuminen riippuu tosi paljon esim. kulttuurista jossa ihminen elää ja vallitsevista käytösnormeista
Ehkäpä just tuon takia kannattaisi mieluummin enemmän keskittyä miettimään kysymystä:

- Olenko (koskaan) tuntenut pyyteetöntä myötätuntoa ketään toista kohtaan?

En ala tässä tarkemmin määritellä mitä pyyteetön tai aito myötätunto on, jokainen saa määritellä tahollaan. Ajattelen kirkasotsaisesti myötätunnon kokemisen olevan niin peri-inhimillinen tunne etteivät pelkät kulttuurierot tai käytösnormit tukahduta sitä kovinkaan herkästi. Tuntevathan jopa koiratkin käsittääkseni myötätuntoa nähdessään toisen kärsivän.

Jos tuohon kysymykseen vastaa ei, on ehkä syytä huolestua ja alkaa kaivella muistilokeroitaan saiko lapsuudessaan nautintoa pikkueläinten kiduttamisesta. Mä jouduin lapsena pyytämään isoveljeä tappamaan virvelöimäni ahvenen tai soutuveneen pohjalla sätkivän kampelan kun minun kävi niitä niin sääliksi (halusin oikeasti heittää ne takaisin veteen), nyt aikuisena lienen tarpeeksi psyko pystyäkseni tappamaan molemmat itse.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Tix

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:Oletko sinä psykopaatti?
- Petollisuus, joka ilmenee jatkuvana valehteluna tai muiden huijaamisena oman hyödyn tai nautinnon vuoksi
- Katumuksen puute, joka esiintyy piittaamattomuutena tai kykenemättömyytenä ymmärtää loukanneensa tai kohdelleensa väärin muita tai varastaneensa heiltä
- Narsismi
- Valheellisuus ja epärehellisyys
- Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
Hieman turhahko kysely. Näistä yllä mainituista piirteistä johtuen psykopaatti ei tunnista itseään psykopaatiksi eikä voisi missään tapauksessa myöntää sitä, vaikka jostain syystä tunnistaisikin. Myöntävästi vastanneet siis valehtelevat kaikki.

Jätän teidät jännitykseen olemalla Niba.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tix kirjoitti:Hieman turhahko kysely.
:D

Jos jollekin jäi hieman epäselväksi, pakko kai vääntää rautakankea: tämä on Paskanjauhannassa juurikin sen takia koska tätä ei kirjoitettu ihan tosissaan, vaan eräänlaisena vastineena Idiootti-keskustelussa olleisiin pohdintoihin sekä aasin leikkimieliseen kysymykseen mistä voi tunnistaa itsensä psykopaatiksi.

Ei, en tosissani olettanut että mahdolliset psykopaatit oikeasti ilmoittautuisivat muille tässä paskanjauhantakyselyssä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:tämä on Paskanjauhannassa juurikin sen takia koska tätä ei kirjoitettu ihan tosissaan
Aha. Että tein taas itseni naurunalaiseksi ihan vahingossa ja turhaan vai?
Tix

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:pakko kai vääntää rautakankea
Tämä taitaa lopullisesti todistaa sen, että sinä ja minä emme ole huumorintajussamme oikein synkronissa. Sinä kirjoitat mielestäsi kieli poskella kyselyn, joka on minusta hyvin huono läppä, minä kirjoitan nenä vinossa vastauksen ja sinä et edes tajua, että se oli läppä. I give up.
Alisuorittava G

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Monsieur Manala kirjoitti:Mites, puhuttaisko taas vähän susta lisää, vai keskityttäiskö johonkin tärkeämpään henkilöön niinkuin ois tarkotus? Onpa kiva tehdä tällasta tutkimusta kun toinen keskittyy vaan itseensä.
Kulta, huomaathan miten tuen sinua? Kannustan oikealla esimerkillä. Aina.
Hyvin toimittu!
Quinevere

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Monsieur Manala kirjoitti:Olenhan minä jo palsta-asiantuntijoiden (1108 ja where-in-the-world-is-whine-san-zeb) mukaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä (nauttiva) kärsivä (nauttiva) ihan aidon oikeastikin.
Tässä nähdään taas klassinen esimerkki tilanteesta, jossa ahkerakaan googlettaminen ei auta ymmärtämään käsitteiden välisiä eroja. Narsismi on ominaisuus tai piirre jota esiintyy vaihtelevassa määrin (lähes) kaikissa ihmisissä, narsistinen persoonallisuushäiriö taas diagnoosiluokituksen mukainen sairaus.

Älä siis turhaan googleta itseäsi kipeäksi jos et kuitenkaan tajua.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tix kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Oletko sinä psykopaatti?
- Petollisuus, joka ilmenee jatkuvana valehteluna tai muiden huijaamisena oman hyödyn tai nautinnon vuoksi
- Katumuksen puute, joka esiintyy piittaamattomuutena tai kykenemättömyytenä ymmärtää loukanneensa tai kohdelleensa väärin muita tai varastaneensa heiltä
- Narsismi
- Valheellisuus ja epärehellisyys
- Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
Hieman turhahko kysely. Näistä yllä mainituista piirteistä johtuen psykopaatti ei tunnista itseään psykopaatiksi eikä voisi missään tapauksessa myöntää sitä, vaikka jostain syystä tunnistaisikin. Myöntävästi vastanneet siis valehtelevat kaikki.

Jätän teidät jännitykseen olemalla Niba.
Kiitos kumminkin, meitä on vain yksi! :wink:
Siinä ristiriitasointuinen lausuma..
Jos me olisimme riittävän älykkäitä narsisteja voisimme, myös sinä joka et kuulu meihin, vaan joka olet toiseutesi kanssa loputonta jaakobin painia käyvä muu, voisimme alkaa sanaleikkiin jossa käyttäisimme kolmeosaisia yhdyssanoja, keksien uusia kolmiosaisia yhdyssanoja viimeisestä sanaosaa ituna käyttäen? Niin pitävät kuulemma hauskaa tosi älykkäät narsistit samoin kuin ihan tavalliset huippuälykkäät ei-narsistit. Tämä oli vain täysin tunteetta keksitty heitto eli täky, johon luulisin itseään täydellisenä pitävän narsistin helpostikin tarttuvan ja käyttävän tätä halpana keinona oman erinomaisuutensa todistamiseen?
En ole ilmoittautunut mihinkään enkä minnekään.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Haren 20-kohtainen piirreluettelo (psykopatia)

- Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
+monet ovat sanoneet minut kerran tavattuaan että olipas hyväkäytöksinen mies!

- Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
+Pidän itseäni suuressa arvossa

- Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
+vaihtelen kiinnostuksen kohteita mutta
- voin keskittyä johonkin asiaan täysin vaikka kymmenen vuotta

- Patologinen valehtelu
-Pyrin aina kertomaan totuuden vaikka siiitä ei minulle välitöntä hyötyä olisikaan paitsi hyvä mieli

- Petkuttaminen ja manipulointi
- en pyri manipuloimaan

- Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
+mikä on ollutta on mennyttä

- Tunteiden pinnallisuus
-olen rakastanut ainakin erästä ihmistä 10 vuotta

- Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
-lähipiirissäni kyllä empaattisia tunteita koettu, mutta
+ kaukaisempien ihmisten murheet eivät häiritse


- Loismainen elämäntyyli
- ei mielestäni elämn omaa elämääni

- Heikko käyttäytymisen kontrolli
+/- vaihtelee

- Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
Olen yhden naisen mies kerrallaan ja odotan samaa käytöstä partneriltani

- Varhaiset käyttäytymisongelmat
- ei tietääkseni, kiltti poika

- Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
- usein suunnittelen ainakin vuodn eteenpäin

- Impulsiivisuus
+/- joskus

- Vastuuttomuus
+ koetanvälttää vastuuta

- Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
- mieluummin kontrollia

- Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
- ei 10v 1v jne.

- Nuorisorikollisuus
- ei ole ainakaan jäänyt kiinni eli ei ole

- Ehdonalaisen vapauden peruutus
- ei ole tullut

- Monipuolinen rikollisuus
- kun tietäisitte
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Frederik Krueger kirjoitti: Mä jouduin lapsena pyytämään isoveljeä tappamaan virvelöimäni ahvenen tai soutuveneen pohjalla sätkivän kampelan kun minun kävi niitä niin sääliksi (halusin oikeasti heittää ne takaisin veteen), nyt aikuisena lienen tarpeeksi psyko pystyäkseni tappamaan molemmat itse.
Hmm .. en nyt oikein tiedä mitä mieltä olisin siitä että joku ei kykene päättelemään tekojensa seurauksia (kalan kiduttava kuolema onkimisen seurauksena) ja pohtimaan haluaako olla osallisena kyseiseen toimintaan (onkii kalan joka alkaa heti tukehtua siinä veneen pohjalla).
Tai siitä että tekee vastoin todellista haluaan (ei halua kalan kituvan ja kuolevan mutta silti onkii) eli toiminta tuottaa pahan mielen mutta silti jatkaa eikä asetu uhrin asemaan niin että vastustaisi ja lopettaisi esim. kidutuksen.
Samoin se että siirtää vastuun toiselle levitellen käsiään "emmä vaan pysty nyt jatkamaan, tehkää jotain", on ihan pohtimisen arvoinen asenne.

Todellisesta ja aidosta ( :roll: ) myötätunnosta tuo nyt on mielenkiintoinen esimerkki kuitenkin, en sitä kiistä ollenkaan.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tix kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:pakko kai vääntää rautakankea
Tämä taitaa lopullisesti todistaa sen, että sinä ja minä emme ole huumorintajussamme oikein synkronissa. Sinä kirjoitat mielestäsi kieli poskella kyselyn, joka on minusta hyvin huono läppä, minä kirjoitan nenä vinossa vastauksen ja sinä et edes tajua, että se oli läppä. I give up.
Ihan hyvä kasvojenpelastusyritys juu. Vastaavasti sinä et nyt tajunnut että minunkin vastaukseni sinulle oli vain läppä, vaimitensenytoli. :D Voimme jatkaa tätä leikkiä loputtomiin.

Jos viestini aiheuttavat sinussa kovin suuria tunteita, ehdotan että avaudut ensin kallonkutistajalle.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Jaaha, palsta-arviointi alkoi. ;)
Madonna kirjoitti:Hmm .. en nyt oikein tiedä mitä mieltä olisin siitä että joku ei kykene päättelemään tekojensa seurauksia (kalan kiduttava kuolema onkimisen seurauksena)
Aivan pikkuskidinä ei välttämättä pystynyt samantasoisiin syy-seuraus-ajatteluihin kuin vanhempana. En tainnut myöskään olettaa oikeasti saavani virvelillä mitään kun ei kyseisestä lätäköstä aikaisemminkaan ollut mitään risua kummempaa tullut. Virvelöinti"harrastukseni" myös loppui kyseiseen tapaukseen (ensimmäisen kalan pyydystäminen), osittain myös sen takia että se oli mielestäni oikeastaan aika tylsä harrastus, ja kun vielä aiheutti lopulta pahaa mieltäkin, nyyh.
ja pohtimaan haluaako olla osallisena kyseiseen toimintaan (onkii kalan joka alkaa heti tukehtua siinä veneen pohjalla).
Sillä kertaa kyse ei ollut onkimisesta, vaan olin apuna soutamassa kun veli nosti verkkoja, joissa kampela oli.

Oliko sinulla jokin erityinen pointti?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Tix

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:Jos viestini aiheuttavat sinussa kovin suuria tunteita, ehdotan että avaudut ensin kallonkutistajalle.
Ei ole suurempaa riskiä. Tuota joo, minä kirjoitan aina vakavissani ollessani kahden rivin syväanalyysejä, joiden lopputulema on se, että olen Niba. Hyvä. Pidä tosta kii, alat olla kärryillä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tix kirjoitti:Ei ole suurempaa riskiä. Tuota joo, minä kirjoitan aina vakavissani ollessani kahden rivin syväanalyysejä, joiden lopputulema on se, että olen Niba. Hyvä. Pidä tosta kii, alat olla kärryillä.
Perin ikävää että kitkeränoloinen nokitteluyrityksesi kuivui jälleen kerran kokoon. :paijaa: Hei, ei tämä ole mikään kilpailu.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Tix

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:Hei, ei tämä ole mikään kilpailu.
:rofl: Kovasti sinä tunnut tähän(kin) suhtautuvan sellaisena. Kiitti, päivän naurut. Onneksi susta saa huumoria erityisesti silloin kun et yritä vitsailla.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Oivoi, tilanne alkaa vaikuttaa kovin herkältä. :shock: Kohtaa varmaan tulee rajua "huutonaurua". Parempi kai vetäytyä taka-alalle kun on vielä turvallista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Tix

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:^ Oivoi, tilanne alkaa vaikuttaa kovin herkältä. :shock: Kohtaa varmaan tulee rajua "huutonaurua". Parempi kai vetäytyä taka-alalle kun on vielä turvallista.
Kyllä. Me pienikätiset psykot olemme kaikkein pelottavimmillamme silloin, kun naureskelemme idiooteille. Olet tavoittanut sieluni syvimmät salaisuudet. Ja minä kun niin yritin hämätä sillä Niballa. :cry:
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Suhtauduin kyselyyn täysin vakavilla mielin ja oivalsin että esimieheni kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Chap

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Georgina kirjoitti:Suhtauduin kyselyyn täysin vakavilla mielin ja oivalsin että esimieheni kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
Onko työpaikan vaihto jo työn alla?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Chap kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Suhtauduin kyselyyn täysin vakavilla mielin ja oivalsin että esimieheni kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
Onko työpaikan vaihto jo työn alla?
Kysytkin vielä... Juu on. Pieniä edistysaskeleitakin tullut asian suhteen, tällä viikolla selviää yksi paikka joka on avautuessaan jo melkein luvattu minulle. *fingers crossed*
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
milli

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja milli »

Psykopaatin piirteet eivät tunnu sopivan minuun, eikä myöskään narsistin.
Chap

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Chap »

milli kirjoitti:Psykopaatin piirteet eivät tunnu sopivan minuun, eikä myöskään narsistin.
Kieltäminen on ensimmäinen merkki orastavasta psykopatiasta!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Chap kirjoitti: Kieltäminen on ensimmäinen merkki oravapsykopatiasta!
Myönnän! Eikun kiellän! Eikun myönnän sittenkin!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
milli

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja milli »

Chap kirjoitti:Kieltäminen on ensimmäinen merkki orastavasta psykopatiasta!
Busted!
Quinevere

Re: Oletko psykopaatti?

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Tiedättekö, mikä on narsistin synonyymi? No tietysti ex-puoliso!

Kuulin juuri eräästä ex-avioparista, jotka olivat molemmat hakeutuneet yhtä aikaa eronsa jälkeen samaan narsistien uhrien tukiryhmään. Mahtoi olla riemukas jälleennäkeminen :D
Vastaa Viestiin