Kitinän suurin idiootti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kuka on kitinän suurin idiootti?

exPertti
7
11%
urpiainen
2
3%
Frederik Krueger
4
6%
masa
4
6%
Tix
2
3%
Manala
12
19%
Gat
1
2%
Homeboy
3
5%
Niba
10
16%
StadinArska
6
10%
Jyrki73/Mulli75 (pakko olla sama)
2
3%
prosessi
3
5%
Quinevere
1
2%
ninnithequeen
4
6%
Joku muu
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 63

Tix

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Minähän en palstalla kovin monesta asiasta ole Elcon kanssa yleensä samaa mieltä
Minusta kun tuntuu, että vanhoilla päivilläsi olet yhä enemmän ja enemmän samaa mieltä kanssani. Sinusta on kovaa vauhtia tulossa melkein porvari.
Koskaa ei ole liian myöhäistä kehittää itseään. Kukas fiksu se oli joka sanoi, että sillä joka ei ole nuorena sosialisti, ei ole sydäntä ja sillä joka ei ole aikuisena porvari, ei ole aivoja.
masa

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Masan viimeaikoina toistuneiden hyökkäysten jälkeen epäilen toisen olevan Masalta.
Voi hyvää päivää. Oletko nyt ihan tosissasi että minä olen hyökkäillyt sinua vastaan? Minusta asia on näyttänyt olevan täysin päinvastainen sinun juostessa ketjusta toiseen minun perässäni ja räksyttäen milloin mistäkin. Se pakkomiellemäinen stalkkaaminen, muistatkos?


Ja et saanut minulta ääntäni, joten valitan. Kaivele lisää.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vastailen sulle, elco, niin kauan kuin pystyn vielä suggestoimaan itseni uskomaan, että kysyt koska sua kiinnostaa (etkä vain vittuillaksesi).
elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Omalta kannaltaan pahimpiin mahdollisiin. Tai no, onhan niitä varmasti vielä Kitinääkin pahempia palstoja Easyn kannalta, joten tuli vähän liioiteltua. Kitinä on kuitenkin pahin, mitä on kokeiltu.
Niin siis pointti oli, että onko kitinä tosiaan pahin olosuhde, mihin tämä sankari on elämässään joutunut.

Täytyy toivoa, että esim. duunilounaalla ei vahingossa vaihdeta lempiruokaa varoittamatta johonkin toiseen.
Puhe oli sosiaalisesta kanssakäymisestä. Se on Easylle haasteellisinta silloin, kun mm. seuraavat ehdot täyttyvät:

- keskustelukumppanit eivät ymmärrä asioita siten, kuin hän ne esittää ja tarkoittaa,
- suuri osa opponenteista (eri mieltä olijoista) ei esitä mielipiteitään järkiperäisesti, ei ole valmis perustelemaan sanomaansa ainakaan niin syvälle, että Easylla olisi mahdollisuus ymmärtää se, eikä myöskään ole kiinnostunut lukemaan niitä pitkiä ja polveilevia perusteluja, joita Easy tarjoaa ymmärtämisen työvälineiksi,
- vallitseva keskustelukulttuuri perustuu jonkinlaiseen paremmuudesta kilpailemiseen eikä parhaan mahdollisen ymmärryksen saavuttamiseen käsiteltävästä aiheesta,
- samoja väittämiä toistetaan loputtomiin riippumatta siitä, onko niihin esitetty uskottavat ja perustellut vastaväitteet vai ei (jolloin Easyn näkökulmasta keskustelu ei etene),
- keskustelijoiden motivaatio osallistua on tunne-, ei järkivetoista.

Koska Kitinän keskustelukulttuuri perustuu kilpailuun, arvaan että ylläoleva saatetaan nyt tulkita jotenkin niin, että pitäisin sitä Easyn tyylin suhteen "huonompana" vaihtoehtona. Sanon siksi jo etukäteen, että kysymys ei ole paremmuuskisasta vaan vain siitä, että kaikki ympäristöt eivät sovi kaikille.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Minähän en palstalla kovin monesta asiasta ole Elcon kanssa yleensä samaa mieltä
Minusta kun tuntuu, että vanhoilla päivilläsi olet yhä enemmän ja enemmän samaa mieltä kanssani. Sinusta on kovaa vauhtia tulossa melkein porvari.
The enemy of my enemy is my friend. Teitä yhdistää vastenmielisyys SoEasyä kohtaan, ainakin tällä kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
elco

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja elco »

Frederik Krueger kirjoitti: The enemy of my enemy is my friend. Teitä yhdistää vastenmielisyys SoEasyä kohtaan, ainakin tällä kertaa.
Lisäksi minua yhdistää vastenmielisyys sinua kohtaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:No mikä se lopputulos sinun nähdäksesi oli joka oli mikä oli?
Moni pahoitti mielensä, ja harva tajusi, mitä hän yritti sanoa.
Vaikea myöskään uskoa tuota hyväntahtoisuutta...
Niin, riitatilanteissa on vaikea uskoa siihen, että se toinenkin käytöksestään huolimatta tarkoittaa hyvää. Ja toisaalta on vaikea itsekään käyttäytyä hyvin, vaikka tarkoittaakin hyvää, jolloin toisen osapuolen on yhtä vaikea uskoa hyvään. Semmoista se riitely on.
harva onnistuu yhtä lukumääräisesti pienellä kontribuutiolla tekemään palstaan yhtä lähtemättömän vaikutuksen
Tämän näkee esimerkiksi sinun jutuistasi, jotka toisinaan yhä edelleen pyörivät hänen ympärillään. Onko ajatuksia, mistä moinen voisi johtua?
Edit: Ai niin, aika kummallista: omasta mielestäni olen ollut viime kuukaudet ikäänkuin luisumassa pois palstalta, mutta yht'äkkiä olenkin mukana äänestyksessä (minulle aika harvinainen tilanne)! Ja olen jopa saanut kaksi ääntä. Kertokaa nyt, olette te ennenkin kertoneet.
Mä en koskaan äänestä tällaisissa, jos sitä tarkoitit.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Frederik Krueger kirjoitti:Juuri kyseisessä keskustelussa minusta vaikutti kannanottojesi perusteella selvästi siltä että sinulla oli periaatteellinen negatiivinen suhtautuminen nykyistä selvästi kovempia aserajoituksia vastaan, mutta varsinaista syytä tälle en tiennyt enkä edes yrittänyt keksiä.
Eli et kyseenalaistanut sinulle syntynyttä mielikuvaa. No, periaatteessa se on ihan ok (suurin osa ihmisistä toimii juuri niin), mutta silloin et voi esittää mielikuviasi faktoina, esim. käyttää olettamaasi "aserajoitusvastaisuuttani" argumenttina keskustelussa. Tai toki voit, mutta silloin annat itsestäsi kuvan ihmisenä, joka ei ymmärrä subjektiivisen ja objektiivisen näkemyksen välistä eroa. (Filosofeille tiedoksi, että vaikka täydellistä objektiivisuutta ei voikaan käytännössä saavuttaa, siitä voi kuitenkin puhua ja sitä kohti voi pyrkiä.)
Monsieur Manala

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Hengaax LaSol-Easy ja EW wakkeen?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

elco kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: The enemy of my enemy is my friend. Teitä yhdistää vastenmielisyys SoEasyä kohtaan, ainakin tällä kertaa.
Lisäksi minua yhdistää vastenmielisyys sinua kohtaan.
Toivottavasti tämä ei ole sinulle kovin suuri henkilökohtainen ongelma, koska tapanani ei ole vaihtaa mielipiteitäni vain miellyttääkseni jotakuta palstapersoonaa.

Joillekin muille saattaa olla paljon vaikeampaa esim. "pakottaa" itsensä olemaan samaa mieltä jonkun kanssa vain asian esittäjää kokemansa yleisen antipatian vuoksi, mutta itse pyrin parhaani mukaan eroon tuollaisesta toiminnasta.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 04.11.2008 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

EveryWoman kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Juuri kyseisessä keskustelussa minusta vaikutti kannanottojesi perusteella selvästi siltä että sinulla oli periaatteellinen negatiivinen suhtautuminen nykyistä selvästi kovempia aserajoituksia vastaan, mutta varsinaista syytä tälle en tiennyt enkä edes yrittänyt keksiä.
Eli et kyseenalaistanut sinulle syntynyttä mielikuvaa.
Et antanut asiaan liittyvillä kirjoituksillasi mitään syytä kyseenalaistaa kyseistä kuvaa, päinvastoin vahvistit sitä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Frederik Krueger kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Juuri kyseisessä keskustelussa minusta vaikutti kannanottojesi perusteella selvästi siltä että sinulla oli periaatteellinen negatiivinen suhtautuminen nykyistä selvästi kovempia aserajoituksia vastaan, mutta varsinaista syytä tälle en tiennyt enkä edes yrittänyt keksiä.
Eli et kyseenalaistanut sinulle syntynyttä mielikuvaa.
Et antanut asiaan liittyvillä kirjoituksillasi mitään syytä kyseenalaistaa kyseistä kuvaa, päinvastoin vahvistit sitä.
Itselle syntyneitä mielikuvia on aina syytä kyseenalaistaa, koska ihminen ei lähtökohtaisesti näe maailmaa objektiivisesti. Maailma ei yleensä anna erityistä syytä kyseenalaistaa itseään - päin vastoin: ihmisen analyyttinen koneisto on luonteeltaan kategorisoiva ja synnyttämiään mielikuvia vahvistamaan pyrkivä. Se siis toimii lähtökohtaisesti kyseenalaistamisen prosessia vastaan. Kyseenalaistamisen eteen täytyy toimia tietoisesti ja oma-aloitteisesti.
Tix

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:Joillekin muille saattaa olla paljon vaikeampaa esim. "pakottaa" itsensä olemaan samaa mieltä jonkun kanssa vain asian esittäjää kokemansa yleisen antipatian vuoksi, mutta itse pyrin parhaani mukaan eroon tuollaisesta toiminnasta.
Et edes yritä olla samaa mieltä, jos tunnet antipatiaa? Se kieltämättä selittää ison osan käytöksestäsi. Ja korostaa sitä hämmästystä, joka valtaa kun huomaa että joku, jolta ei siihen ole tottunut, puhuu edes kerran asiaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Frederik Krueger kirjoitti:vahvistit sitä
Selvemmin sanoen: Mistä tiedät, että se olin minä, joka mielikuvaasi vahvisti? Oletko erottanut prosessista oman tajuntasi luontaisen pyrkimyksen etsiä tilanteista itse luotua mielikuvaa vahvistavia elementtejä ja jättää huomioimatta sitä vastaan todistavat kohdat? Oletko miettinyt, mitkä asiat tukisivat näkemyksesi vastakkaista kantaa, vai ainoastaan uppoutunut niihin yksityiskohtiin, joista saat tukea ensireaktiollesi?
elco

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Puhe oli sosiaalisesta kanssakäymisestä. Se on Easylle haasteellisinta silloin, kun mm. seuraavat ehdot täyttyvät:
No jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin kyse oli:
EveryWoman kirjoitti: testattava joutui arvaamattomiin ja omalta kannaltaan pahimpiin mahdollisiin olosuhteisiin.
Ei tuossa mistään kommunikaatiotilanteista puhuttu. Määrittelisit tarkemmin niin ei tulisi näitä sekaannuksia.

SE vaikutti palstalle tullessaan PFB:mäiseltä pasuunaan puhaltajalta: oliko se nyt awareness vai mikä se ketju. Missä SE ei todellakaan vaikuttanut PFB:ltä oli välitön henkilöön käypä vastahyökkäys, kun joku sanoi poikkipuolisen sanan, mitä seurasi ballistinen paskahalvaus, kun se joku sanoi poikkipuolisen sanan uudestaan. Kun oli käynyt nopsaan ilmi, että gubbe on tyhjänpäiväisine ideologioineen lisäksi arrogantti mulkvisti, tappavan tylsä keskustelija ja yhtä kaikki äärimmäisen otollinen provottava niin valinta siitä, mistäköhän/mitenköhän sitä keskusteltaisiin oli minulle valitettavan helppo.

Vaikket toki pelkkiä napakymppejä ammu itsekään niin tuskin koskaan olet ollut yhtä pahasti metsässä, kun väität, että vika oli kitinässä. Vikahan oli tietty SE:ssä. En voi kuin ihmetellä, millainen argumentti on:
EveryWoman kirjoitti: keskustelukumppanit eivät ymmärrä asioita siten, kuin hän ne esittää ja tarkoittaa,
Vika eittämättä on kitinässä, kun me ei ymmärretä PFB:tä, SE:tä ja mikä se monsteri nyt onkaan. Toisekseen, jos kaverilla on kahjo viesti ja vielä esittää sen näin:
EveryWoman kirjoitti: pitkiä ja polveilevia perusteluja, joita Easy tarjoaa ymmärtämisen työvälineiksi,
niin vika siis on eittämättä kitinässä.

EveryWoman kirjoitti: vallitseva keskustelukulttuuri perustuu jonkinlaiseen paremmuudesta kilpailemiseen eikä parhaan mahdollisen ymmärryksen saavuttamiseen käsiteltävästä aiheesta,
Omasta mielestäni täällä on aikanaan käyty hyviä keskusteluja päihteistä, oman käden oikeudesta ja evopsykasta ainakin. Jos keskustelua käydään siitä kuinka Jeesus tai de Mello pelastaa niin ei ole liturgian kuuntelijoiden vika, jos haukotuttaa. Edelleen, kun vielä itse pastori saa aina schlaagin kesken saarnan kun kuollakseen kyllästynyt yleisö haukottelee niin onko ihme, että niitä haukotteluita alkaa tulla lisää?
EveryWoman kirjoitti: - keskustelijoiden motivaatio osallistua on tunne-, ei järkivetoista.
Pitääkö tämä sisällään SE:n? Siis siinä paltussa ei ollut järjen rahtuakaan, mitä se yritti meille syöttää. Ja taas on yleisön vika, kun saarna ei tee järkeä.

Kaikenkaikkiaan on hullua sanoa, mutta jollain sairaalla tavalla kaipaan SE:tä: vastaavaa komediaa ei synny näiden muiden semikahjojen ja tusinatylsimysten kanssa. Vastaavasti kaipasin poikuutta pari vuotta sitten kun se vielä oli maaninen köyhä saamaton paskiainen nykyisen depron rikkaan saamattoman paskiaisen sijaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:vika
Vastaan pidemmin myöhemmin, mutta kuten jo edellisen viestin lopussa yritin painottaa: en sanonut, että Kitinässä olisi vikaa, vaan että se ei sovi Easylle. Ymmärtääkö hän? Monelle muulle Kitinä sopii, joten objektiivisesti ajatellen varsinaista vikaa ei ole. Ja kääntäen: Easylle sopivia palstoja ja muita sosiaalisia konteksteja löytyy, joten kategorista vikaa hänessäkään ei ole (puutteita toki). Hän vain ei sovi Kitinään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Minähän en palstalla kovin monesta asiasta ole Elcon kanssa yleensä samaa mieltä
Minusta kun tuntuu, että vanhoilla päivilläsi olet yhä enemmän ja enemmän samaa mieltä kanssani. Sinusta on kovaa vauhtia tulossa melkein porvari.
Veit jalat suustani. Oletettavasti urpiaisemme on päässyt suhteellisen hyväpalkkaiseen työhön, kun besserwisserismi on koko ajan luisunut oikeammalle ja oikeammalle.
On tämä kanssa. Ensin sanotaan, että olen So Easyn viitoittamalla tiellä (ja vain pari vuotta mestaria perässä!), nyt olen muuttumassa lisäksi kunnon kitinäporvariksi.
EveryWoman kirjoitti:Tämän näkee esimerkiksi sinun jutuistasi, jotka toisinaan yhä edelleen pyörivät hänen ympärillään.
No juuri tämänhän minä sanoin itse: kummallista, miten minäkään en pääse tuon sankarin vaikutuksesta irti. Kai tämä johtuu jotenkin osin sinusta: Mysteerit kiinnostavat, ja Kitinän suurimpia mysteerejä se, että muuten aika fiksunoloisena tyyppinä olet niin ilmeisen sokea SE:n suhteen. Luulen, että kaikille on selvää, että Kitinän kaikkien aikojen selkeimpiä esimerkkejä tyypistä, jolle raivokas ja irrationaalinen tunnereaktio jyrää keskusteluissa yli kaiken järjen, ja joka käyttää keskusteluista eksplisiittisesti kilpailutermejä, on juuri SE.
masa kirjoitti:et saanut minulta ääntäni
Hmm. Yllätyin. Minun on vaikea kuvitella, kuka sinun ja Pertsan lisäksi viitsisi poimia minut tuosta verrokkirymästä.
EveryWoman kirjoitti:Mä en koskaan äänestä tällaisissa, jos sitä tarkoitit.
En tarkoittanut. Jotenkin ajattelinkin, että olisit tällaisten juttujen yläpuolella ja jätät äänestämättä. En ehkä tunne itseäni, mutta näköjään kuitenkin vähän sinun palstapersoonaasi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
elco

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:Ja kääntäen: Easylle sopivia palstoja ja muita sosiaalisia konteksteja löytyy
Onko pointteria?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti: On tämä kanssa. Ensin sanotaan, että olen So Easyn viitoittamalla tiellä (ja vain pari vuotta mestaria perässä!), nyt olen muuttumassa lisäksi kunnon kitinäporvariksi.

En ehkä tunne itseäni
Selkee juttu, vakava identiteettikriisi menossa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Hän vain ei sovi Kitinään.
*hämmentää myös*
Ihan mielenkiinnosta, sopiko hän alunpitäen? Antoiko hän itselleen mahdollisuuden pitää (edes tulla toimeen) palstastamme ja muille mahdollisuuden pitää hänestä. Minulle jäi vahvahko mielikuva uppiniskaisesta ja ylemmyydentuntoisesta palstailijasta, joka ei koskaan halunnutkaan sopeutua. Taisin joskus häntä tästä muistuttaakin.
Monsieur Manala

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

EveryWoman kirjoitti:Easylle sopivia palstoja ja muita sosiaalisia konteksteja löytyy
Mainitse kaksi.

Edit: Fastest I was not.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Koettakaas pysyä asiassa! Eli siinä että todistetaan Manalalle hänen olevan kitinän suurin ei mulkku vaan idiootti?
Pyyhin Netikettiin..
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Puhe oli sosiaalisesta kanssakäymisestä. Se on Easylle haasteellisinta silloin, kun mm. seuraavat ehdot täyttyvät:
No jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin kyse oli:
EveryWoman kirjoitti: testattava joutui arvaamattomiin ja omalta kannaltaan pahimpiin mahdollisiin olosuhteisiin.
Ei tuossa mistään kommunikaatiotilanteista puhuttu. Määrittelisit tarkemmin niin ei tulisi näitä sekaannuksia.

Kyllä puhuttiin, tai viitattiin siihen, mitä Rollo niistä oli aiemmin puhunut. Jätit sen vain pois lainauksesta. Mutta joo, olisin voinut myös määritellä tarkemmin, vaikkakin se olisi lisännyt virkkeen pituutta, mikä puolestaan tässä ympäristössä vähentää viestin perillemenoa. Vaikeita valintoja!
SE vaikutti palstalle tullessaan PFB:mäiseltä pasuunaan puhaltajalta: oliko se nyt awareness vai mikä se ketju. Missä SE ei todellakaan vaikuttanut PFB:ltä oli välitön henkilöön käypä vastahyökkäys, kun joku sanoi poikkipuolisen sanan, mitä seurasi ballistinen paskahalvaus, kun se joku sanoi poikkipuolisen sanan uudestaan.
Kitinä oli armeijan jälkeen ensimmäinen kerta, kun hän oli tekemisissä selvästi ja moniuloitteisesti itsestään poikkeavien ihmisten kanssa. Sillä erotuksella, että armeijassa sentään pelisäännöt ovat selvät. :D Koska hänen on/oli kovasti vaikea uskoa, että ihmiset tosiaan voivat olla niin erilaisia kuin hän itse (sama ongelma vaivaa useimpia, mm. sinua), ja lisäksi hänellä on/oli poikkeuksellisen lyhyt pinna, niin siinähän sitä sitten oltiin.
Vaikket toki pelkkiä napakymppejä ammu itsekään niin tuskin koskaan olet ollut yhtä pahasti metsässä, kun väität, että vika oli kitinässä.
Paitsi että en väittänyt noin.
EveryWoman kirjoitti: keskustelukumppanit eivät ymmärrä asioita siten, kuin hän ne esittää ja tarkoittaa,
Vika eittämättä on kitinässä, kun me ei ymmärretä PFB:tä, SE:tä ja mikä se monsteri nyt onkaan.
Ei, vaan: Kitinä on Easylle äärimmäisen haasteellinen keskusteluympäristö siksi, että ihmisten tapa keskustella on täällä niin erilainen kuin hänen oma tapansa, ja koska hänellä ei riitä kärsivällisyyttä opetella kitinäläisten tapaa. Samasta syystä Easy on Kitinälle äärimmäisen haasteellinen keskustelija.
EveryWoman kirjoitti: vallitseva keskustelukulttuuri perustuu jonkinlaiseen paremmuudesta kilpailemiseen eikä parhaan mahdollisen ymmärryksen saavuttamiseen käsiteltävästä aiheesta,
Omasta mielestäni täällä on aikanaan käyty hyviä keskusteluja päihteistä, oman käden oikeudesta ja evopsykasta ainakin.
Totta, mutta tämä on tapahtunut nokittelevasta keskustelukulttuurista huolimatta, ei sen vuoksi. Ja suuri osa niistäkin keskusteluista kulutetaan minun näkökulmastani turhanpäiväiseen rettelöintiin ja syyllistämiseen. Minultakin vaatii muihin konteksteihin verrattuna moninkertaista vaivannäköä ja pitkää pinnaa keskustella täällä rakentavasti, eikä kaikista keskusteluista yrityksestä huolimatta tule hyviä (siis sellaisia joita itse pidän hyvinä), koska minulla on vain rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa muiden tapaan keskustella (= vallitsevaan keskustelukulttuuriin).
Jos keskustelua käydään siitä kuinka Jeesus tai de Mello pelastaa niin ei ole liturgian kuuntelijoiden vika, jos haukotuttaa. Edelleen, kun vielä itse pastori saa aina schlaagin kesken saarnan kun kuollakseen kyllästynyt yleisö haukottelee niin onko ihme, että niitä haukotteluita alkaa tulla lisää?
Enhän minä mitään ole ihmetellyt, vaan päin vastoin ymmärrän varsin hyvin, miksi Kitinä ja Easy eivät oikein sovi toisilleen.
EveryWoman kirjoitti: - keskustelijoiden motivaatio osallistua on tunne-, ei järkivetoista.
Pitääkö tämä sisällään SE:n? Siis siinä paltussa ei ollut järjen rahtuakaan, mitä se yritti meille syöttää. Ja taas on yleisön vika, kun saarna ei tee järkeä.
Viittaan enemmän siihen, miksi joku lukee tai ei lue jonkun pitkän tekstin ja näkee tai ei näe vaivaa sen ymmärtämiseksi. Keskimääräisen kitinäläisen voi motivoida tekemään noin käyttämällä hyväksi hänen tunnekokemuksiaan. Easylle sellainen toiminta ei ole luonteenomaista. Ihmiset, joiden kanssa hän on tottunut toimimaan, motivoituvat analyyttisista ristiriidoista. Se, että ristiriidan esiin tuominen ei täällä aiheuttanutkaan sellaista välitöntä motivoituneisuutta, mihin hän on tottunut, oli hänelle turhauttavaa.

Olen sanonut sinulle ennenkin, että sinun voi olla vähän vaikea arvioida minkä verran Easyn jutuissa oli tai ei ollut järkeä, kun et (omienkin sanojesi mukaan!) ole edes yrittänyt ymmärtää niitä. Vai tarkoittaako järkevä sisältö sinulle jotakin sellaista, jonka ymmärrät välittömästi ja yrittämättä?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:Ensin sanotaan, että olen So Easyn viitoittamalla tiellä...
Toivottavasti ymmärsit, että puhuin vain yhdestä ominaisuudesta.
urpiainen kirjoitti:No juuri tämänhän minä sanoin itse: kummallista, miten minäkään en pääse tuon sankarin vaikutuksesta irti. Kai tämä johtuu jotenkin osin sinusta: Mysteerit kiinnostavat, ja Kitinän suurimpia mysteerejä se, että muuten aika fiksunoloisena tyyppinä olet niin ilmeisen sokea SE:n suhteen. Luulen, että kaikille on selvää, että Kitinän kaikkien aikojen selkeimpiä esimerkkejä tyypistä, jolle raivokas ja irrationaalinen tunnereaktio jyrää keskusteluissa yli kaiken järjen, ja joka käyttää keskusteluista eksplisiittisesti kilpailutermejä, on juuri SE.
Niin siis missä asioissa olen mielestäsi hänen suhteensa sokea? Ja miten olet tätä käsitystä muodostaessasi ottanut huomioon meidän välillämme tapahtuvan suoran kommunikaation (sen, miten keskustelemme hänestä ja minusta keskenämme)?

Jos luulit minun väittävän, ettei hän olisi käyttäytynyt kitinäkeskusteluissa implusiivisesti, niin mietipä vielä uudestaan (ja lue vaikka edellinen postaukseni elcolle). En myöskään väittänyt, ettei hän olisi antanut egonsa heittäytyä erilaisiin epärakentaviin kilpailuasetelmiin täällä keskustellessaan.

Sanoin vain, että yhteisöissä, joiden jäseniä tunnekokemusten sijaan motivoi analyyttinen konfikti, JA joissa lisäksi vallitsee rakentava keskustelukulttuuri, Easyn parhaat puolet tulevat esiin. Samalla ne, jotka tulivat Kitinässä esiin (siis tulivat esiin siitä huolimatta, että esimerkiksi parisuhteessamme oli jo siihen mennessä opittu luopumaan vastaavista toimintamalleista ja korvaamaan niitä paremmin toimivilla), jäävät piiloon.
masa

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja masa »

Kieltämättä huvittava tilanne, että kitinästä jo aikaa sitten poistunut taho herättää ketjun suurimmat keskustelut.

Mites se nyt noin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kitinän suurin idiootti

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Monsieur Manala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Easylle sopivia palstoja ja muita sosiaalisia konteksteja löytyy
Mainitse kaksi.
Koulu, työpaikka, kaveriporukka, minä.

Ja palsta, jolle nykyään aktiivisimmin kirjoittaa, mutta jota en useammastakaan syystä mainitse täällä. Muillekin palstoille lienee kirjoitellut silloin tällöin, mutta niiden sopivuudesta en oikein viitsi sanoa mitään, kun kirjoittelu ei ole ollut tarpeeksi laajamittaista (voisi siis olla vain sattumaa, että flippailuja ei ole päässyt tapahtumaan).
Vastaa Viestiin