Kirpeä Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Duck

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Duck »

Kumma juttu. Nälättää, mutta mikään jääkaapista löytyvä safka ei vaan nappaa. Kai tää sit on joku lievä puutostilan tapainen.
bliss

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja bliss »

Dumis kirjoitti:
bliss kirjoitti:Haluuks joku tilata puoleen hintaan jonkun a-lehtien aikakauslehden vuodeksi?? Mulla olis näköjään tollanen "joululahjaetu" :roll:
Noita "etuja"mulle on yritetty myydä ties kuinka monta kuukautta luurin kautta, aina on joutunut antamaan pakkasta.
Joo, onneks mä en myy noita kenellekään.
(on muuten saastasen kalliita puoleen hintaankin!!)
daddykillkill

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

masa kirjoitti:Vai että saksalaista täsmällisyyttä. Vitut.
Sua nyt ei tämä varmaan lohduta, mutta meitille tuli ihan sovitussa aikataulussa muijan tilaamat Gessleinit. Ei tosin tainnut olla sama pulju kun kauppasi.
nastamuumio

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Pitäis käydä toisteks lähimmässä ruokakaupassa vielä tänään, mutten taida jaksaa. Mutta jos en mee, en jaksa huomenna töissä, kun työpaikkaa lähimmästä ruokakaupasta ei saa sokeritonta Red Bullia - tai siis Redsulia, niin kuin mä sitä kutsun. En uskalla mennä töihin, jos mulla ei oo vähintään yhtä vara-Redsulia repussa!

Äh, meen nukkuun. Ehkä sit jaksan sen huomisenkin hyvin levänneenä. Vähän harmittaa, etten jaksanu salille, mutta näin tää nyt vaan menee.

Semmosta oon kanssa miettinyt, että onkohan mun työpaikalla pikkujouluja ollenkaan. Kuinka ajoissa työpaikkojen pikkujouluista yleensä ilmotellaan?
Viimeksi muokannut nastamuumio, 05.11.2008 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Duck kirjoitti:Kumma juttu. Nälättää, mutta mikään jääkaapista löytyvä safka ei vaan nappaa. Kai tää sit on joku lievä puutostilan tapainen.
Liikaa estrogeeniä :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:
Duck kirjoitti:Kumma juttu. Nälättää, mutta mikään jääkaapista löytyvä safka ei vaan nappaa. Kai tää sit on joku lievä puutostilan tapainen.
Liikaa estrogeeniä :D
Mulla on liikaa testogeeniä, nälättää kokoajan ja myös syön melkein kokoajan :D
masa

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

daddykillkill kirjoitti:Sua nyt ei tämä varmaan lohduta,
Tällä kertaa syypäänä on tavaran valmistajan toimitukset, ei myyjäliikkeen.

Vituttaa silti :P
Duck

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Duck »

Elppis kirjoitti:Liikaa estrogeeniä :D
No sit hyvä etten syönyt soijamömmelöä. Muuten olisin varmaan mennyt kestotilaamaan Cosmon.
Lucy

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lucy »

nastamuumio kirjoitti:Kuinka ajoissa työpaikkojen pikkujouluista yleensä ilmotellaan?
Yleensä marraskuun puolivälissä on alkanut tipahdella kutsuja.

Laitoin äsken hiuksiini öljyhoidon ja se haalensi hiusteni väriä ikävästi. Hmpf, nyt näytän aivan oikeasti konttorirotalta :shock: Oh well, huomenna uusi väri päähän. Teen töitä tällä hetkellä ja nyt täytyy lopettaa. Ei sairaslomalla tehdä töitä :roll:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Lucy kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Kuinka ajoissa työpaikkojen pikkujouluista yleensä ilmotellaan?
Yleensä marraskuun puolivälissä on alkanut tipahdella kutsuja.

Laitoin äsken hiuksiini öljyhoidon ja se haalensi hiusteni väriä ikävästi. Hmpf, nyt näytän aivan oikeasti konttorirotalta :shock: Oh well, huomenna uusi väri päähän. Teen töitä tällä hetkellä ja nyt täytyy lopettaa. Ei sairaslomalla tehdä töitä :roll:
Minulla ei oikeastaan kummemmin asiaa. Tulin vaan tarkistamaan ett' olet kuitenkin aikas kiva likka siitä, että oot pitänyt nyt tämän avattaren niinkuin toivoin. Yhä pidän siitä toisesta ystävällisestä hiirestä, mutta kunhan ei ole rotta, se hyökkäävä! Kiitän. Ja hyviä öitä! Tiesitkö, että rottia käytetään jopa kidutukseen. Ne hyökkää kun ihmisen pitää nukkua. Karmeata.

Tottakai olisin myös kiinnostunut niinkuin ymmärrät minkävärinen olet nyt ja minkäväriseksi tulet. Olen ihan varma että olet blondiini ja värjäät tukan hiukan vaalemammaksi?
Xiberia laittaisi kuvan reilusti mutta onkos sulla kuvajuttua.

SA
Stadista päivää
bliss

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja bliss »

Taidan hiipiä kympin uutisten jälkeen nukkumaan. Ihan parasta hommaa :dream:
1108

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Uusin Bond toimi kuten oletinkin.

****
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Ptruu.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:Hitleristä
Joko nyt vain jankkaat itsepäisyyttäsi, tai sitten olet oikeasti aika pelottava.
EW kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Sen sijaan olen sanonut, ja sanon yhä, että sinun tapasi arvottaa poliittisia johtajia ja heidän ominaisuuksiaan - erityisesti innostavuus-aspektin korostaminen nimenomaan asiasisällön kustannuksella, kuten pressaketjussa teit - on minusta perverssi ja potentiaalisesti vaarallinen. Omat määritelmäsi osoittavat sen minusta kiistattomasti.
Kerroin sinulle aiemmassa viestissäni, että en korosta innostavuutta asiasisällön kustannuksella.
EW kirjoitti:Asiatieto ja sen hallinta on tietenkin tärkeää, mutta sitä on presidentin avustajilla yli tarpeen. Se, mitä avustajat eivät voi presidentille antaa, on vielä asiatietoakin tärkeämpää.

Energisoidut ihmiset muuttavat yhdessä maailman miljoona kertaa nopeammin kuin yksi täydellisen kokemuksen ja näkemyksen omaava kääpä Valkoisessa talossa, jos hän ei osaa energisoida ihmisiä.

Kuka aiemmista presidenteistä on saanut ihmiset ympäri maailman toistelemaan kampanjasloganiaan?

Äänestäjät siis ymmärtävät, että edessä on vaikeita aikoja, ja että heiltä tullaan odottamaan tekoja ja nöyryyttä. Lisäksi he hyväksyvät tämän ja ovat valmiita auttamaan Obamaa muutoksen aikaansaamiseksi. Obaman äänestäminen nähdään eräänlaisena lupauksena sitoutua yhteisiin talkoisiin.
OK. Muutan mielelläni lausuntoni muotoon: sinun se tapasi arvottaa poliittisia johtajia ja poliittisen toiminnan tapaa, joka ilmenee vaikkapa noissa lainauksissa, on minusta kieroutunut ja potentiaalisesti vaarallinen, selittämistäni syistä. Sama se, miten tuota asennetta tai korostusta nimitetään. Ehjä=rikki=ehjä=rikki.

Mutta kuten sanoin, ei tässä minusta mitään kovin suurta erimielisyyttä ole. Jotenkin vain minusta historia opettaa suhtautumaan hyvin varauksellisesti suurvaltajohtajiin, joiden keskeisenä toimintatapana on massojen energisoiminen innostamalla nämä massat emotionaaliseen valmiuteen ryhtyä toimeen ohi rationaalisen harkinnan. Siis juuri tämä ominaisuus, jota pidät poliittisessa johtajassa vielä asialinjaakin tärkeämpänä. Mutta Obamasta minäkin olen siis kyllä innoissani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Hitleristä
Joko nyt vain jankkaat itsepäisyyttäsi, tai sitten olet oikeasti aika pelottava.
Yritän vain valaista, mitä tarkoitan. Johtuisiko pelottavuuteni mahdollisesti siitä, että olet jo valmiiksi päättänyt, mitä mieltä minä olen (= että korostan hurmoshenkisyyttä asiasisällön kustannuksella, vaikka todellisuudessa korostan asiasisältövetoista hurmoshenkisyyttä, joka on aivan eri asia), ja yrität soveltaa kaikkea sanomaani tähän itse valitsemaasi kontekstiin?
urpiainen kirjoitti:OK. Muutan mielelläni lausuntoni muotoon: sinun se tapasi arvottaa poliittisia johtajia ja poliittisen toiminnan tapaa, joka ilmenee vaikkapa noissa lainauksissa, on minusta kieroutunut ja potentiaalisesti vaarallinen, selittämistäni syistä.
Mutta miksi haluaisit keskustella kanssani asenteesta, jota minulla ei ole (ja jonka vaarallisuuden hyvin ymmärrän), vaan joka ainoastaan ilmenee sinulle kirjoittamistani pätkistä? Samaan tapaan minä voisin lainata sinulta seuraavat pätkät:
urpiainen kirjoitti:Amerikkalaisten kyky inspiroitua ja uskoa parempaan todellisuuteen on tietysti Amerikan kamalimpia piirteitä.

Vakaassa demokratiassa tasapaksu harmaus on hyve; on kamalaa ajatella, että vaikkapa Suomen presidentti haluaisi olla jonkinlainen innostaja.

Mutta tästäkin huolimatta, kannatin asiapohjalta Obamaa kovasti McCainia vastaan. Vaikka Obamalla onkin mukana tuo aika huolestuttava, EW:n ihailema hihhuli-elementti.
...ja alkaa "keskustella" kanssasi siitä, miten vaarallisena pidän noissa lainauksissa ilmenevää ajattelutapaa(si), jonka mukaan kyky inspiroida/inspiroitua ja uskoa parempaan huomiseen edustaa silkkaa pahuutta.

En tee niin, koska sellainen ei ole keskustelua. Sanoit jo, että et yo. kirjoituksistasi huolimatta ajattele näin - minä otin viestin vastaan ja siirryin keskustelussa eteenpäin. Samaa pyydän sinulta.

Vai edustaako tämä sitä peräänkuuluttamaasi "asiakeskeisyyttä"? Pidätkö tosiaan ylivertaisena mallia, jossa sanojan persoonallisuutta ja kunkin keskustelun kontekstissa esitettyjä tarkennuksia pidetään täysin irrelevantteina siihen "dataan" verrattuna, joka hänen suustaan tuli ulos datan analysoimisen hetkellä? Siltä tuo nimittäin hieman vaikuttaa: ikään kuin olisit tietokone, johon syötetään jokin lause (paitsi että sinä päätit itse, mitkä minun lauseistani otit huomioon ja mitä taas et), ja kone sitten suorittaa analyysin siitä, mitä mieltä sanoja aiheesta on. Toisin sanoen painotat asiakeskeisyyttä tunneaistimien (esim. empatia, toisen asemaan asettautuminen ja hänen ymmärtämiseensä pyrkiminen siitä näkökulmasta) kustannuksella.

Pidän mahdollisena, että näen ylläolevan kaltaista tietokonemaisuutta ihmisissä liiankin herkästi, johtuen omasta henkilöhistoriastani. Joten älä ota sitä minään haasteena tai nokitteluna. Sanoin vain, kun nyt tuli mieleen. Ja kun mieleen ei tullut mitään muuta, mikä selittäisi takertumisesi noihin valikoituihin lauseisiini (niiden muiden kustannuksella!!), paitsi ehkä yleiskitinäläinen nokittelun ja väkinäisen vastakkainasettelun hakemisen tarve, mutta senkin muistaakseni kiellät aina kun kyselen motiiveistasi, joten.
Mutta kuten sanoin, ei tässä minusta mitään kovin suurta erimielisyyttä ole. Jotenkin vain minusta historia opettaa suhtautumaan hyvin varauksellisesti suurvaltajohtajiin, joiden keskeisenä toimintatapana on massojen energisoiminen innostamalla nämä massat emotionaaliseen valmiuteen ryhtyä toimeen ohi rationaalisen harkinnan. Siis juuri tämä ominaisuus, jota pidät poliittisessa johtajassa vielä asialinjaakin tärkeämpänä.
Ei 1) "ohi rationaalisen harkinnan", vaan 2) "rationaalisen harkinnan ohjaamana". Eri. Asia. 1 = paha. 2 = hyvä.

Tätä en pidä asialinjaa tärkeämpänä (enkä ole niin yhtäkään kertaa sanonut), vaan asiakysymysten kattavaa hallintaa tärkeämpänä. Syy: kukaan ei voi koskaan hallita kattavasti kaikkia asiakysymyksiä, eikä tarvitsekaan, koska siihen voi käyttää avustajia. Avustajia sen sijaan ei voi käyttää massojen energisoimiseen. Joten asiakysymysten hallinta on toki tärkeää, mutta vielä tärkeämpää on kyky energisoida (niistä asiapohjalta samaa mieltä olevaa) kansaa toimimaan niiden eteen. Se, että toinen on vielä tärkeämpää, ei merkitse että toisella ei olisi mitään väliä.

Joko nyt? *odottaa henkeään pidätellen*
Mutta Obamasta minäkin olen siis kyllä innoissani.
Asiakysymysten kustannuksella vai niiden lisäksi? ;)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Hitleristä
Joko nyt vain jankkaat itsepäisyyttäsi, tai sitten olet oikeasti aika pelottava.
Yritän vain valaista, mitä tarkoitan. Johtuisiko pelottavuuteni mahdollisesti siitä, että olet jo valmiiksi päättänyt, mitä mieltä minä olen (= että korostan hurmoshenkisyyttä asiasisällön kustannuksella, vaikka todellisuudessa korostan asiasisältövetoista hurmoshenkisyyttä, joka on aivan eri asia), ja yrität soveltaa kaikkea sanomaani tähän itse valitsemaasi kontekstiin?
Nääh. Kyllä se pelottavuus johtuu pikemminkin siitä, että olet jotenkin niin innostunut tästä monimutkaisten asioiden "määrittelystä" outoja ennakko-oletuksia ja yksinkertaistuksia sisältävillä määritelmillä, että et taida itsekään ymmärtää, mitä tulet sanoneeksi. Hitler-analyysisi on tosiaan pelottava. Koeta nyt lukea omat analyysisi ja mieti, miltä ne kuulostavat jonkun kansallissosialismiin ja Hitlerin aikaansaannoksiin kielteisesti suhtautuvan korvissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kirpeä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Johtuisiko pelottavuuteni mahdollisesti siitä, että olet jo valmiiksi päättänyt, mitä mieltä minä olen (= että korostan hurmoshenkisyyttä asiasisällön kustannuksella*, vaikka todellisuudessa korostan asiasisältövetoista hurmoshenkisyyttä, joka on aivan eri asia), ja yrität soveltaa kaikkea sanomaani tähän itse valitsemaasi kontekstiin?
Nääh.
Eli et ole valmiiksi päättänyt minun korostavan hurmoshenkisyyttä asiasisällön kustannuksella? Hassua, että kuitenkin käyttäydyt kuin olisit.
Kyllä se pelottavuus johtuu pikemminkin siitä, että olet jotenkin niin innostunut tästä monimutkaisten asioiden "määrittelystä" outoja ennakko-oletuksia ja yksinkertaistuksia sisältävillä määritelmillä, että et taida itsekään ymmärtää, mitä tulet sanoneeksi.
Vrt. omat sanomisesi, jotka lainasin tuossa äsken. Toivoisitko todella minun takertuvan niihin? Kiinnostaako sinua oikeasti enemmän kinastella typerästä ajatuksesta*, jota kumpikaan osapuoli ei kannata, kuin edetä keskustelussa hedelmälliselle maaperälle, josta voisi kasvaa jotakin uutta? Jotenkin se Prosessin näkemys, että haluaisit esittää netissä ainoastaan valmiiksi mietittyjä ajatuksia (vai miten se oli), sopii kyllä kuvaan.

Ihmiset eivät ole koneita: kenenkään sanoma lause ei voi olla niin täydellinen, että viesti menisi täysin muuttumattomana perille kaikille muille ihmisille - ja kääntäen: kieli ei ole välineenä niin täydellinen, että sen jokaiselle ilmaisulle olisi mahdollista osoittaa yksi ainoa oikea ja todellinen merkitys. Kielen käyttäminen on parhaimmillaankin vain hahmottelua - viestijän ja viestin vastaanottajan yhteistyötä - minkä vuoksi tuo sinun "Tarkoitin tietysti mitä sanoinkin" -absolutismisi tai vihjauksesi siitä, että sinä tietäisit itseäni paremmin mitä minä "tulin sanoneeksi", ottavat hermoon. En tosin ole millään jaksaa ryhtyä väittelemään asiasta toista kertaa, etenkin kun tällä kerralla vastassa on nettikeskustelija, jonka käytös ja uskomukset eivät henkilökohtaiseen elämänlaatuuni juuri vaikuta. Netin kun saa halutessaan kiinnikin.

Lienee silti sanomattakin selvää, jos tähän peilataan vaikkapa Hitlerin persoonallisuutta, että hän edusti todennäköisemmin tuota sinun jäykkää absolutismiasi kuin minun olosuhteet ja tilanteet huomioonottavaa relativismiani.
Hitler-analyysisi on tosiaan pelottava. Koeta nyt lukea omat analyysisi ja mieti, miltä ne kuulostavat jonkun kansallissosialismiin ja Hitlerin aikaansaannoksiin kielteisesti suhtautuvan korvissa.
Yritäpä itse lukea ne pitäen taustaoletuksena sitä, että niiden kirjoittaja suhtautuu Hitlerin aikaansaannoksiin kielteisesti. Ja katso, miten merkitys muuttuu!
Vastaa Viestiin