Sosiaalisten Kontaktien Vaikeus

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Enthu

Sosiaalisten Kontaktien Vaikeus

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Mulla itselläni on vaikeuksia ylläpitää vanhoja sosiaalisia kontakteja...
uudempien tuttavuuksien kautta erilaisilta keskustelupalstoilta tämä
mukaan lukien + noin yleensä netin kautta ollut helpompaa.
En nykyisin enää oikein viitsi lähteä treffeille tai elättele deittineteistä suurempia toiveita,koska aikaisemmat kokemukset ovat olleet negatiivisia vaikka olisin ollut oma itseni tyttö/nainen katkaissut ensitreffien jälkeen välit eikä enää soitellut tai tekstaillut.Muutama positiivinen yllätyskin toki ollut joukossa että nähty 2-3 kertaa ekojen jälkeen.Muutama sellanen todella vittumainenkin kokemus että heti nähtyään mut tulee totuus päin lärviä tyyliin "mä en lähde sun kanssa mihinkään" että ei edes huomata toisen panostusta asiaan. Muutaman kerran jäi niin huonot fiilikset että oli pakko mennä hukuttamaan ikävät tunteet oluelle/siiderille.Itsessäni on kyllä siinäkin mielessä vikaa etten kovin helposti huomaa vastakkaisen sukupuolen flirttailua,silmäniskuja tms ellei tule tyrkylle lähes nokan alle. Olen huomannut myös että menen kovin helposti lukkoon erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa työhaastatteluissa,treffeillä,jopa miiteissä saatan mennä totaaliseen kipsiin vaikka olisi ennestään tuttuja paikalla, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.Nykyisin olen lähinnä tälläinen epäsosiaalinen
syrjäytynyt hylkiö,koska kaikki vanhat luokkakaverit hajosi ympäri suomea eikä niistä kukaan ole pitänyt juuri mitään yhteyttä vaikka mä haluaisin pitää.Sitä ihmettelen ettei edes samalla paikkakunnalla asuvat/
törmäävät edes moikkaa dösässä,sporassa tai junassa ellei itse vähintään tartu hihasta kiinni.Kymppiluokkalaisista kuullut tai nähnyt vuosiin ketään.
Hyvä että noin kerran vuodessa näkee vanhoja peruskoulun aikaisia luokkakavereita.Sorry oli ihan pakko avautua vakavasta aiheesta...
Viinikumi

Re: Sosiaalisten Kontaktien Vaikeus

Viesti Kirjoittaja Viinikumi »

Aika vakavasta aiheesta kuoma avaudut, mutta onkohan ylipäätään järkevää puhua ihan noin henkilökohtaisia itsestään netissä? Sinulla on kuitenkin oma naama tuolla galleriassa esillä ja ymmärtääkseni tapaat näitä palstalaisia oikein mielelläsi? Huolistaan on paras puhua vain luotetuille ihmisille, ettei käy niin että ongelman käsittely poikii lisää ongelmia ratkaisun sijasta. :roll:

En usko että kukaan täällä kykenee tuota ongelmaasi kuitenkaan ratkaisemaan, jonkinmoista ammattiapua on varmaan saatavilla ja ne avautumiset kaikkein vaikeimmissa asioissa on ehkä syytä jättää sinne ammattilaisten papereihin ja päähän, ei julkiseseen levitykseen. Varsinkin kun täällä kuitenkin tuntuu esiintyvän melkoisella frekvenssillä toisen persoonasta aiemmin esiin tuotujen / tulleiden asioiden heittämistä kiistoissa vasten kasvoja.

Itse ongelmaasi minulla ei, kuten ei varmasti muillakaan, ole tarjota ratkaisua. Usein on kuitenkin niin, että uudet kuviot tuppaavat tuomaan uusia sosiaalisia kontakteja - oli se sitten koulu, työ, harrastus, yhdistystoiminta tai jokin muu.
Enthu

Re: Sosiaalisten Kontaktien Vaikeus

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Viinikumi kirjoitti:Aika vakavasta aiheesta kuoma avaudut, mutta onkohan ylipäätään järkevää puhua ihan noin henkilökohtaisia itsestään netissä? Sinulla on kuitenkin oma naama tuolla galleriassa esillä ja ymmärtääkseni tapaat näitä palstalaisia oikein mielelläsi? Huolistaan on paras puhua vain luotetuille ihmisille, ettei käy niin että ongelman käsittely poikii lisää ongelmia ratkaisun sijasta. :roll:

En usko että kukaan täällä kykenee tuota ongelmaasi kuitenkaan ratkaisemaan, jonkinmoista ammattiapua on varmaan saatavilla ja ne avautumiset kaikkein vaikeimmissa asioissa on ehkä syytä jättää sinne ammattilaisten papereihin ja päähän, ei julkiseseen levitykseen. Varsinkin kun täällä kuitenkin tuntuu esiintyvän melkoisella frekvenssillä toisen persoonasta aiemmin esiin tuotujen / tulleiden asioiden heittämistä kiistoissa vasten kasvoja.

Itse ongelmaasi minulla ei, kuten ei varmasti muillakaan, ole tarjota ratkaisua. Usein on kuitenkin niin, että uudet kuviot tuppaavat tuomaan uusia sosiaalisia kontakteja - oli se sitten koulu, työ, harrastus, yhdistystoiminta tai jokin muu.

Tietenkin tapaan palstalaisia mielelläni...uudet kuviot kyllä saattaisi tehdä terää.Ainoa ongelma etten oikein tiedä mistä tälläistä ei niin kallista psykologi/ammattiapua olisi saatavilla vaikka kyllä tiedän että sellaisia ihmissuhdetaitokurssejakin jossain järjestetään...
Viinikumi

Re: Sosiaalisten Kontaktien Vaikeus

Viesti Kirjoittaja Viinikumi »

Enthu kirjoitti:Tietenkin tapaan palstalaisia mielelläni...uudet kuviot kyllä saattaisi tehdä terää.Ainoa ongelma etten oikein tiedä mistä tälläistä ei niin kallista psykologi/ammattiapua olisi saatavilla vaikka kyllä tiedän että sellaisia ihmissuhdetaitokurssejakin jossain järjestetään...
Minun on pakko sanoa, että en tiedä. Ihmissuhdetaitoja voi varmaan kurssillakin opetella, itse panostaisin harjoitteluun oikeassa elämässä. Esimerkiksi itselläni on tapana työhaastteluissa, joissa en ole tullut valituksi, soittaa perään ja todeta että haluaisin oppia virheistäni ja kysyn, että mikä meni vikaan. Siitä on ollut apua.

Toinen mistä on juuri työhaastattelumielessä ollut apua on ollut tiedostaa se, että jännittäminen on tosiasiassa vain elimistön kyky valmistautua huippusuoritukseen. Adrenaliini virtaa ja veri kiertää paremmin - kun sen tiedostaa, jännitys muuttuu eteenpäin vieväksi voimaksi halvaannuttavan sijasta. Toinen hyvä asia on tiedostaa, että kaikki jännittävät työhaastattelussa, ja haastattelija tietää sen. Siksi jännityksen tuomia virheitä ei tarvitse pelätä.

Ymmärtääkseni kaikki kunnalliset mielenterveyspalvelut ovat ainakin toistaiseksi ilmaisia, ja kuvittelisin että jollakulla ammattilaisella on paitsi riittävät keinot analysoida ongelmavyyhtisi syy-seuraussuhteita, myös osoittaa jotakin tukiryhmiä, kursseja tai vastaavia, joista saattaisi olla apua.
Vastaa Viestiin