Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
1108

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Pulkannaru kirjoitti:Eli vetari jos on mennyt niin siihen uppoaa luokkaa 500€ + työt ja laatikkoon öljyjä.
:shock:

En usko.
Justiinsa vaihdoin autoon vetarin ja hintaa tuli hommalle 48,90€. Öljyä ei kulunut koska vaihdoin ulomman ja tein sen auton alla pitäen sisemmän vetarin laatikossa kiinni.

En äkkiseltään keksi miten hommaan saa uppoamaan 500€ +työt!!!
NuoriDaavid

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tästä havainnosta ei ehkä saa lääketieteen Nobelia:

Olen itse 174 cm (siis vertikaalisesti rajoitteinen). Työterveydenhuollossa on sairauskertomuksesta löydettävissä työntekijöiden pituus (ja paino).

Jos mies on ilmoittanut pituudekseen 174cm, hän on irl monesti minua lyhempi. Jos nainen on ilmoittanut pituudekseen 174cm, hän on monesti irl minua pidempi. :)
nastamuumio

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

No niin, kävin ostamassa nenäliinoja. Jännityksellä seuraamme, onko paketista enää muuta kuin kääreet jäljellä, kun työaikani tulee täyteen.
daddykillkill

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

1108 kirjoitti:En äkkiseltään keksi miten hommaan saa uppoamaan 500€ +työt!!!
Helposti kun käyttää alkuperäisvaraosia ja teettää työn merkkihuoltamossa. Veholla tuntiveloitus on muistaakseni satasen pintaan ja Käyttöautossakin n. 80 e / h.

Itse olen yhden ainoan kerran yllättynyt iloisesti asioidessani Volvo-varaosaliikkeessä. Piti saada uusi stoppari takalosterin "rullaverhoon". Maksoi vitosen. Olin varautunut ainakin nelinkertaiseen hintaan.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pulkannaru kirjoitti:Töissä. Liiankin rauhallista, kun ehtii tänne kirjoittamaan.
exPertti kirjoitti:
bliss kirjoitti:


Todnäk Renault tai Peugeot...

Relluun saa kyllä remmin ja kamat viidellä huntilla ellei tietty tykkää käydä bilian kusetettavana.
Moottorin lisäksi Niba taisi vähän aikaa sitten mainita vetoakselista valuneista öljyistä!
Eli vetari jos on mennyt niin siihen uppoaa luokkaa 500€ + työt ja laatikkoon öljyjä.

Kiitos huolenpidosta! :twisted:

Pyrrrsks! :lol:
Nyt vuoti vähän alanappa..:shock:

Vetoaskelin Suojuskumi(150€) vaan meni mutta sitten se parempi puoli..
Akku->laturinhihna->laturi(259€)takuuhuollettu version->vetohihna->2 vetoratasta(49€ a'la)vesipumppu+tilpehöörit(500€) + täyshuolto(159€) + työt.
Se siitä, Renault Megane 1.6 16v Coupe, akkuun pääsee käsiksi kopin puolelta jne.. ranskalaista suunnittelua :cheer: :cheer: :cheer: :jee: :perse:

Biliaan ei edes minulla ole varaa! :perse: :perse: :perse:
Käytän suojaamatonta yhteyttä Lauttasaaren CHIC-huollon kanssa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:Tästä havainnosta ei ehkä saa lääketieteen Nobelia:

Olen itse 174 cm (siis vertikaalisesti rajoitteinen). Työterveydenhuollossa on sairauskertomuksesta löydettävissä työntekijöiden pituus (ja paino).

Jos mies on ilmoittanut pituudekseen 174cm, hän on irl monesti minua lyhempi. Jos nainen on ilmoittanut pituudekseen 174cm, hän on monesti irl minua pidempi. :)
Jopa minäkin voin sanoa, pätkä! Paitsi että taitaa olla vaikea asia kun muistaakseni kerroit siitä jo toisen kerren kityily urallasi..?
Viimeksi muokannut Niba, 29.12.2008 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
NuoriDaavid

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Niba kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tästä havainnosta ei ehkä saa lääketieteen Nobelia:

Olen itse 174 cm (siis vertikaalisesti rajoitteinen). Työterveydenhuollossa on sairauskertomuksesta löydettävissä työntekijöiden pituus (ja paino).

Jos mies on ilmoittanut pituudekseen 174cm, hän on irl monesti minua lyhempi. Jos nainen on ilmoittanut pituudekseen 174cm, hän on monesti irl minua pidempi. :)
Jopa minäkin voin sanoa, pätkä!
Mutta kun pituuskompleksiset näyttävät heittävän muutaman imaginaarisen sentin, voin minäkin sanoa olevani 178cm.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
Niba kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tästä havainnosta ei ehkä saa lääketieteen Nobelia:

Olen itse 174 cm (siis vertikaalisesti rajoitteinen). Työterveydenhuollossa on sairauskertomuksesta löydettävissä työntekijöiden pituus (ja paino).

Jos mies on ilmoittanut pituudekseen 174cm, hän on irl monesti minua lyhempi. Jos nainen on ilmoittanut pituudekseen 174cm, hän on monesti irl minua pidempi. :)
Jopa minäkin voin sanoa, pätkä!
Mutta kun pituuskompleksiset näyttävät heittävän muutaman imaginaarisen sentin, voin minäkin sanoa olevani 178cm.
Ei se mitään voit elää kuvitelmissasi! Laita vaikka pari senttiä lisää! 8)
Pyyhin Netikettiin..
1108

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja 1108 »

No ei nyt yksi vitun vetonivel voi maksaa 500€!!!!!! Tai voi, mutta tänne kirjoittavilla ei kyllä sitten vimpanpäälle ole sellaista autoa tallissa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

1108 kirjoitti:En usko.
Justiinsa vaihdoin autoon vetarin ja hintaa tuli hommalle 48,90€. Öljyä ei kulunut koska vaihdoin ulomman ja tein sen auton alla pitäen sisemmän vetarin laatikossa kiinni.
Kaikkiin autoihin ei saa vetoniveltä erillisenä. Sitäpaitsi vetari on vetoakseli, noin pääsääntöisesti. Kommentointini ei siis ole vetarin nivelelle. Alkuperäinen vetoakseli on muistaakseni (vuosi ym) mallista riippuen Meganeen 350-600€. Et siilleen.

Kas 1108 ehti sopivasti hintaa kommentoimaan uudelleen..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Mjäähh... mitäs tänne?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Niba »

1108 kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Eli vetari jos on mennyt niin siihen uppoaa luokkaa 500€ + työt ja laatikkoon öljyjä.
:shock:

En usko.
Justiinsa vaihdoin autoon vetarin ja hintaa tuli hommalle 48,90€. Öljyä ei kulunut koska vaihdoin ulomman ja tein sen auton alla pitäen sisemmän vetarin laatikossa kiinni.

En äkkiseltään keksi miten hommaan saa uppoamaan 500€ +työt!!!
En ole isnirööri enkä muukaan rasvanäppi!
Sori, osaan laittaa pissipoikaan vettä ja joskus pesuainetta, osaan tankata auton, vaihtaa pyyhkijän sulat, tiivistää moottorin ilmaottoputken, pestä ja vahata auton, vaihtaa pyörät ja ilmastaa ne, mutta rasvanäppi en ole eikä minusta tule rasvanäppiä.
En koe minkäänlaista kompleksia asiasta enkä aio kokea.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Jotkut jatkaa töitä vasta 12.1. Opiskella kyllä pitäis sitä ennen, jopa as I write.. Sitä odotellessa ajattelin olevani kykeneväinen ottamaan äkkilähdön jonnekin eli tarjonnasta päätellen tod.näk. Kanarialle tahi Egyptiin. Tuleekohan Egyptissä bakteerikannasta johtuen kuinka varmasti jotain joka pilaa lomasta päivän tai pari? Matkakaverikin ois hakusessa, jos jollakulla on samankaltaisia suunnitelmia?
Prepare for the worstest.
1108

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Pulkannaru kirjoitti:Kaikkiin autoihin ei saa vetoniveltä erillisenä.
Kuten?
Dumis

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

1108 kirjoitti:Kivaa olla talvilomalla :ohyeah:
Mä varasin just pari kesälomapäivää 29-30.1 jotta pääsen Spinefeastille \o/
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:
Niba kirjoitti:Vetoaskelin Suojuskumi(150€) vaan meni mutta sitten se parempi puoli..
Akku->laturinhihna->laturi(259€)takuuhuollettu version->vetohihna->2 vetoratasta(49€ a'la)vesipumppu+tilpehöörit(500€) + täyshuolto(159€) + työt.
Se siitä, Renault Megane 1.6 16v Coupe, akkuun pääsee käsiksi kopin puolelta jne.. ranskalaista suunnittelua :cheer: :cheer: :cheer: :jee: :perse:

Biliaan ei edes minulla ole varaa! :perse: :perse: :perse:
Käytän suojaamatonta yhteyttä Lauttasaaren CHIC-huollon kanssa..
Onko tuo se "ykköskoppainen" meksu? Vesipumppu + hihna + hihnapyörät on uudempaan VVT koneeseen vaihtotöineen alle viisisataa. Ja käsittääkseni akkukin on saatavilla konepeiton alla. Ei ole kyllä halpaa tuo homma.
Koska en edes yritä esittää "asiantuntijaa" niin vaatii selvennystä? Kuulin kyllä että parhaimpaan Megaseen pelkkä vetohihnanvaihto 800€. Tämä ei nyt kyseinen väline.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

1108 kirjoitti:Kuten?
En jaksa+viitsi etsiä, kun en just nyt ulkoa muista. Vaan on tohon asiaan tullut törmättyä varaosaliikkeessä ja saman auton kohdalla merkkiliikkeessä. On noita autoja jollain muotoa tullut ropailtua yli 20 vuotta. Ei ollut kuitenkaan euroopassa satoja tuhansia kappaleita myytävä automalli.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
daddykillkill

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

exPertti kirjoitti:Kysypä KK:n kokemuksia käyttöauton hinnoista. *periskooppisyvyyteen*
Juu, on tuon aiheen elähdyttämänä tullut vissiin muutama rotulipaukku päästettyä, myönnetään. Onneksi halvempia vaihtoehtoja löytyy.

Mitä enempi aiheesta keksustelee, sen vakuuttuneempi olen että vähintään Volvo, Renu, Mersu ja VAG-konserni ovat tehneet strategisen päätöksen tehdä jatksosa entistä isomman osan tuloksestaan huolto-ohjelman kautta.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Ah, vittu mua ei huvita mikään. Kipuja havaittavissa, en kestäs enää yhtään. Mietin täs just miltä tuntus vetää tupakka sängyssä, outoja mielihaluja. Ei, en kuitenkaan koita.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vuokraehdokas poikkes vanhalla kämpällä. Ei vittu näitä ihmisiä. Tausta oli värikäs kuin sateenkaari. Vittu kun nyt sais edes kunnon vuokralaisen. Yks kiinnostunut oli tänään kämpän ostamaan, mutten juhli, koska lähes tiedän, että mahdollinen tarjous tulee olemaan naurettavan alhainen. Elämme vituttavia...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:
Niba kirjoitti:Koska en edes yritä esittää "asiantuntijaa" niin vaatii selvennystä? Kuulin kyllä että parhaimpaan Megaseen pelkkä vetohihnanvaihto 800€. Tämä ei nyt kyseinen väline.
Eli auton vuosimalli vaikkapa. korimallit vaihtuivat 2002-2003 ja vaihtuvat taas 2009 (mutta ei siitä sen enempää).

Maksaa kai, maksaahan TDI-passatinkin vaihto 1500e. Ja Alfan JTD-koneen.
Samaan pitää, 2000 eli vanhahko rotisko..Mutta huolimatta kopasta sisus voi olla erilainen, kun tiedetään että Boingkin tilaa lentokoneen osat ties mistä sattuu ihme että pysyvät ilmassa.. Ja alfa ei ole uros vaan kirosana tässä yhteydessä, jos muuta joku kertoo? Tuuli huulia heiluttaa ja käsi näppäimistöllä vapaasti heilua vaan saa..
Pyyhin Netikettiin..
bliss

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja bliss »

Uusi kämppä on kiva (kunhan sen saa maalattua). On vaan aika mahottoman kokoiset ikkunat :? (ja kääpiökokoinen kylppäri, mutta mitä välii :] )
Stinky

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Millos pääset muuttaan? Onnea :)

Kertokaas mulle yks juttu. Jos työkaveri jatkuvasti valitaa hommista, kuinka paljon niitä on ja joutuu tekeen ylitöitä niin kuinka helvetissä sillä on aikaa kytätä kaikkien muiden tekemisiä ja menemisiä?

Mulla on mun perushommat ja sitten mulla on yks toinen juttu mitä pitää säännöllisen epäsäännöllisesti hoitaa. Tämä tarkoittaa sitä, että mä joudun oleen pois puhelimesta x määräsen ajan. Koska homma kuitenkin on mun tehtävä niin mähän teen. Niin eikös tää kyseinen kurppa tule jossain vaiheessa sanoon "et kuule, toi sun puhelin soi ihan kauheesti, sun pitäs varmaan tulla tonne". Vittu, vein vaillinaisen listan sille, sanoin et tossa toi keskeneränen sit on kun en tiiä yhtään mitä hemmettiä mun oikeen kuuluu tehdä.
Sanoin mun esimiehellekkin että ei mun tarvii tot tehä et delegoin sen sit jollekkin muulle. Et jos kerran se pitää tehä mut mun on kuitenkin pakko klo 8-16 istuu luureissa ni voin mä sen ylitöinäki tehä. Se hymähti vaan ja sano et joo 16-18 välisen ajan voit tehä. Sanoin et jos ei makseta palkaa ni keksi hommaan joku muu. Naureskeli vaan.
Jätkä ottaa ton ihan huumorilla ja ei ole eka kerta kun kyseisestä kurpasta ja sen kyttäämisestä sanon. Huomenna on pakko istuttaa esimies mjun nenän eteen ja sanoo et mä en voi työskennellä näin. Helvetti, mun hommat ei ole pois kurpan ajasta eikä sen tarvi mun hommiin puuttua. Me ei tehdä samaa hommaa joten mun "poissaolo" ei rasita sen hommia pätkääkään!

Kiitos ja anteeksi. Hyvinniin sekavaa..
bliss

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja bliss »

Stinky kirjoitti:^Millos pääset muuttaan? Onnea :)
Kiits :]
Tammikuun puolivälin jälkeen pitäis olla kaikki kamat raahattu sinne. Seinät pitää maalata ennen sitä. No, jos ne tämän viikon aikana olis valmiina.
Stinky

Re: Maanantaina jotkut joutuu duuniin

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Tsemiä maalaamiseen ja muuttamiseen. Se on ihanaa :]
Vastaa Viestiin