Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
tonttu8

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Ylävartalotreeni, 1h kuntosalilla.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

Ratsastukset menee päin vittua. Jumalauta, miksi mä en siinä ratsastaessa muista että se loputon höylääminen ei ainakaan auta. Vaikka en mä kyllä tiiä mikä auttaa. Perkeleen perkele. No, molempien lihaksisto takuulla jumissa.

Sori kiroilut.
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Liityn minäkin kertoilemaan omista urheilullisista saavutuksistani. Tehojumpassa tunteroinen. Kyljet ja reidet ainakin sai kyytiä...
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

salilla juoksumatolla

5 min settejä kävely / juoksu yht.30 min
20 min HIIT / viimeinen vauhdikas juoksu
8 min kävely 10% ylämäki
2 min kävely 15% ylämäki

2 x 15 selänojennus selkäpenkissä

-juoksu kulki paskasti, paitsi nopeat vedot
-selkä tuli kipeäksi toisen sarjan jälkeen
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tiedättekste mä olin tänään hirveen ylpeä itestäni :D Lastasin painoja tankoon body pumpissa yhtä paljon kun vieressä oleva raavas äijä, olen terästä!
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Vajaat pari viikko meni flunssan kourissa, urheilut jäivät urheilematta. Eilen kuitenkin jo sotkin lyhyehköjä matkoja fillarilla, ja teki niin gutaa, että päätin tänään poiketa ex-temporeena reilun puolen vuorokauden pituisen työpäivän päätteeksi salille. Tein pelkän penkin, mutta se ei mennyt penkin alle; nousi kovin koskaan tekemäni sarja. Uusi maksiennätys olisi tehtävissä senkun vain tekisi, mutta nyt ei ole maksien aika, joten turha lähteä hötkyilemään. I feel good...
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SikaMika kirjoitti: Tein pelkän penkin, mutta se ei mennyt penkin alle; nousi kovin koskaan tekemäni sarja. I feel good...

hyvä hyvä hyvä sano mummo nakkimainoksessa
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Noni, tulihan se ia:n maanantai sieltä :arrow: Salille pyöräily. Alkulämmittelyt kuntopyörällä 17 min (oli uusia lehtiä...) Etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat. Loppuun kuntopyörästelyt 20 min.
Viimeksi muokannut irmelianneli, 09.11.2005 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä muuten haluisin kuntopyörän kotiin. Mitähän semmonen maksaa? Ja käytetty toki kelpaa...
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

ninnithequeen kirjoitti:Mä muuten haluisin kuntopyörän kotiin. Mitähän semmonen maksaa? Ja käytetty toki kelpaa...
Kaupasta saa uusiakin parilla sadalla eurolla.. jopa alle. En tiedä minkä laatuisia sitten ovat. Varmaan ihan hyviä peruskotikuntoilijalle.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Pyöräily n. 14-15 km, pace.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tänään oon kävellyt ja juossut paljon kun tuli noi 2 koiraa hoitoon.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Salilla kuntopyöräilyä 30 min ja päälle bailatinotunti.
killkill

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja killkill »

40 minsaa räpyläuintia. Alkaa taas sujua. Huomenna puntille ensimmäistä kertaa N vuoteen..
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

juoksu 20 min fixiin

bodybalancetunti 60 min

juoksu 10 min takaisin kotikulmille

juoksu sujui tänään tosi kevyesti. jalatkaan ei tökkineet pahasti ja hengitys kulki kevyesti. eilinen tyhjennysjuoksu ilmeisesti teki hyvää ja se, että vatsa ei ollut liian täynnä. ilmeisesti punkerolle sopii myös juoksu ulkoilmassa sisätiloja paremmin, koska hapen määrä on parempi ja se taas on suorassa suhteessa isojen lihasten ja läskimäärän verenkierron hyötysuhteeseen.

bodybalance oli ihanaa, vaikka huomasin kyllä että olen tietyiltä osin yllättävänkin jäykkä. myös masu on tiellä monessa hassussa jooga-asennossa. kyllä se siitä silti!
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

:cheer: :hep: :cheer: :hep: :cheer: :hep: :cheer:

Ratsastin tänään tosi hyvin. :) Ja yllätysyllätys, hepokin pelasi sen mukaan, jes. Tarpeeksi kauan kun :tiistai: niin oivaltaa mikä on ratsastajan tärkein apu:

Aivot

Kesseli, analyysiasi odotan innolla aiempana olevaan viestiin! ;)
Ja miten siellä päin menee?
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tänään sitten hieman sitä aerobista:

Fillarointi töihin ja takaisin, n. 30 km. Heti kotiuduttuani vielä tunnin verran sählynpeluuta, nyt on sellainen fiilis että kintut on taas herätetty "karuun" arkeen! Hieman väsyneet ovat...
huima

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

Söin kaksi isoa lautasellista ruokaa. Hiki tuli.

Illalla sulkista ja keikka. Keikalla pari olutta.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

Kiitos kesseli, taas annoit ajateltavaa :)
kesseli kirjoitti:toinen ongelma, joka on siis vain huonoina päivinä, ei silloin kun hepo toimii: menen ravia, kaikki ok, pyydän varovasti jalalla ihan mitä vaan, hevonen lisää vauhtia, pompottaa, jännittyy. ihan kuin sanoisi, älä koske mua niillä jaloillas. saan sen kyllä yleensä aika nopeasti takas ja sitten sen pohkeen läpi, mut miks se ensin reagoi noin. vaikka mä kuinka yritän valmistella puolipidättein ja varon liian voimakasta/äkillistä apua. perkele.
Hitto, olispa siistiä kun asuisit lähempänä, voitais kattoa toisten ratsastusta ja analysoida, vaikka niitä vaihtojakin. Mä jaksan kyllä jauhaa tästä aiheesta jotakuinkin loputtomiin ;)

Mulla on kyllä vähän semmonen fiilis että muna neuvoo kanaa, mutta... Oman kanssa kun sille sattuu semmonen päivä että se on oikein herkkis (eli jotakuinkin aina) niin pohkeilla ei kärsi tehdä juuri mitään. Ne vaan on kylkiä pitkin. Jos haluan ratsastaa eteen, tai väistää niin mä vaan ajattelen sitä asiaa ja ajattelen pohjetta. Enkä mitään muuta. Silloin toimii, eikä tule tommoista "älä koske reaktiota". Onko sun pakko käyttää siinä se pohje?

Miten sain omani taas pelaamaan:
Mä päätin että sen höyläämisen on kertakaikkiaan loputtava. Hevonen ei tule lopettamaan sähläämistä, sillä kierrokset vaan nousee ja nousee, mun pitää se homma katkaista. Alussa, kun aloin ratsastaa vuosi sitten, mun piti pitää semmosia päiviä että vaan kävelin vapain ohjin että hevonen malttaa kävellä, laukkaa en harkinnutkaan moneen viikkoon. Jos en välillä hellitänyt, me mentiin päättömästi ympäriinsä. Nyt muksu on kasvanut, eikä pääse karkaamaan käsistä, mutta samaa ongelmaa se oireilee. Eli sählää niin että ei tajua mitään. Mä näin maneesin peilistä mitä tapahtuu kun tahti häviää. (maneesissa eka kertaa taas kuukausiin) Huvittava näky sinällään, takaset polkee tuplanopeudelle etusiin verrattuna pientä korkeaa askelta. Sitten kun mä höylään se jo väsyykin niin ettei pysty.

Mä vaan kävelin kiemurauraa niin kauan että polle käveli. Sitten aloitin vaikeimmasta kun hevonen on vielä hyvissä voimissa. Harjoitusravia kiemurauralla. Heti jos kiihtyi tai painoi kädelle, käynti, tarvittaessa seis ja peruutus. Alko aika äkkiä pelata. Lopetin, annoin kävellä vapain ohjin aika pitkään. Sitten käynti kuntoon, (eli ei sählää eteenpäin) ja molemmat laukat, voi saatana että mun hevosella onkin hieno laukka. En oo päässyt näkemään sitä sivusta ratsastajan alla, nyt näin peilistä. Wauu... :h: Sitten vaan kevensin tahdin hitaaksi ja pois. Mulla oli herätyskello soimassa kolmen vartin päässä aloituksesta että tiedän milloin on hommat alettava lopetella etten jää pariksi tunniksi jynkkimään.

Katotaas nyt miten tämä toimii.

Edit: Kehun itseäni loppuun. 8)
Olen mä hyvän työn tehnyt jos tuo nyt alkaa pelata. Alkuaikoina kun oltiin
Artsin valmennuksessa niin se sano että minä en kyllä tiiä mitä tuon kanssa tekis, voi olla että siitä ei tuu mitään. Sanoin silloin Touholle ukaasin että jos energia ei ala kanavoitumaan oikeaan kohteeseen kesän loppuun mennessä niin myyn sen ravihevoseksi. :D

Ne mun omat aivot nuo ongelmat on kuitenkin pääsääntöisesti ratkaisseet. Perkele kun ne ei tunnu vaan toimivan sillain säännöllisesti vaan vain pakon edessä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset + 30min kuntopyörästelyä.

Ja hittovie, tuo oikea niska-hartia-alue on taas alkanut ilmoitella itsestään.. :evil:
Viimeksi muokannut irmelianneli, 10.11.2005 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti: tilanne on molemminpuolinen :)
Hyväkiva :)
eli oot ihan samanlainen ku mä. mä jaksan kyllä miettiä ja puhua ja pohtia, niin kauan että järki lähtee. sitten mä otan taas perusasiat käteen. 1.tässä hevonen
2.tässä minä
3.minä ratsastaa käynti ravi laukka molempiin suuntiin :D
Nyt mä näkisin että olet asian ytimessä... Oikeastaan kun nuo saa onnistumaan ongelmitta ja oikein niin kaikki muu tulee aika itsestään.
kesseli kirjoitti:...ja toisaalta myös purkaa niitä ongelmiaan ihan kirjoittaen, olen huomannut senkin auttavan.
Harvinaisen totta.
kesseli kirjoitti:... tämän kanssa niin ei ole tapahtunut. ravissa kun pyydän sulkua, se nostaa vähän profiiliaan, tulee vahvaksi, ei mene riittävästi sivuttain. ja jos mä siinä teen pidätteet, ok se tulee takas, mut jos mä pyydän jalalla sitä sulkutaivutusväistöö, se vaan tahhtoo lisätä vauhtia muttei tod mennä sulkua. laukassa taas ei mitään ongelmaa, menee pyhän yrjön jyrkkyydellä vaikka ne sulut.
Aika jännä... molemmissa laukoissa? Sä oot varmaan kokeillut soveltaa sitä sulkua ympyrältä voltille ja niin eespäin?
aika pahasti jo artsin suusta. sekin ties millä rohjoilla hirviöillä tyrkkinyt tuolla menemään ja vielä pärjännyt niillä!
Joo, ei artsikaan ihan pienestä sano... se on aika kiltti loppupeleissä. Mutta tuolloin kyllä ihan aiheesta, ei siitä tullu mitään. Mä vaan palasin silloin siihen vapain ohjin kävelemiseen, ohjastuntumalla kävelemiseen ja siis ihan naurettavan yksinkertaisiin asioihin.

Tän viestin ois oikeastaan voinut tiivistää yhteen hymiöön:
:komp:
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti: vähän parempi jos meen ympyrällä sulkua tai vastasulkua (jos sitä tarkoitit?). ei niin pahasti vastustele, ja sen saa sieltä rennoksi kuitenkin. mutta siis diagonaalisesti ravissa sulkua niin *ttu järki lähtee. ja kun mä tiedän, että ongelma on mussa. okei, ei sen hevosen parhaita puolia sulut ravissa ole, mut tollasia ongelmia kun mulla .. huhhoi. musta tuntuu, et se on taas vähän sitä, et älä koske muhun jaloillas tai mä tuun vahvaks ja juoksen alta-juttua.
Hmm. Alkaa mennä yli mun ymmärryksen. Lähinnä mä siis tarkoitin siis että pienennät ympyrään sulussa voltiksi ja suurennat avossa, mutta jos tuo siis toimii noinkin vaikka vastasulkuna paremmin niin oikeastaan jo vastaa mun kysymykseen. Rentous on siis löydettävissä kaarevalla uralla paremmin. Mitähän niin ihmeellistä sä voit muka tehdä että itse sen aiheutat? Jos istut tosi vinossa niin toi ongelmahan pitäis olla vaan toiseen kierrokseen. Tuota on vaikea sanoa mistä toi alta juokseminen tulee... Ajattelisin että hevonen säästelee jotain osaa itsestään, joku heikompi jalka joka laukassa on helpompi, tai onko se heikko lantiostaan?

Jos sä tekisit sitä kaarevilla urilla jossa se menee helpommin ja sitä kautta koittaisit vahvistaa sitä? Tai siirtyminen kaarevalta uralta suoralle sulussa?

Äh, menee ihan veikkailuksi, mä tahkoan vielä huomattavasti yksinkertaisempien asioiden kanssa. Ajattelin ens viikonloppuna osallistua helppoon C:hen :lol:
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Aamulla pikaisesti selkä- hauis- ja massutreeni. Töissä hyötyliikuntaa imuroinnin ja lattianpesun merkeissä. Hiki tuli molemmissa!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Exsat kirjoitti:Aamulla pikaisesti selkä- hauis- ja massutreeni. Töissä hyötyliikuntaa imuroinnin ja lattianpesun merkeissä. Hiki tuli molemmissa!
Iiiik, munkin pitäis tehdä tuo samainen hyötyliikuntaosio tänään, täällä kotona. Voihan itkut, mitähän keksis, että vois lykätä.. Jos lähtis tosiaan ekaks sinne salille.
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

40 min juoksulenkki omassa tutussa maastossa. meni paremmin kuin vielä ikinä. jaksoin juosta 39 min (pysähdykset toki liikennevaloissa x 2) ilman yhtään välikävelyä. ei tehnyt oikeastaan missään vaiheessa edes turhan tiukkaa vaan meni kohtuullisen kärsimyksen rajoissa.

on se mahtava fiilis kun kunto kasvaa. heinäkuussa jaksoin juosta 1 min, nyt jo 39 min. ja tiedän että enemmänkin menisi. :cheer:

suurin syy siihen miksi kunto on nyt parin viimeisen viikon aikana kehittynyt nopeammin on luultavasti asiallinen lepo. en ole juossut ihan yhtä usein, about 3 x vko. lihakset saa levätä ja palautua. lisäksi kun kuitenkin tulee puntti, sauvakävely ja bodybalance.

hengästy en tällä hetkellä lähes lainkaan. tiltti tulee kun lihakset menee liian hapopille.
Vastaa Viestiin