Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mist helevetist voi ostaa palovaroittimia?
Nimim. Kiertelin Prismassa ristiinrastiin enkä löytänyt
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

^Starkki, Rautia, K-Rauta.
Mulli75

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

1108 kirjoitti:^Starkki, Rautia, K-Rauta.
Starkin, Rautian ja K-raudan hinnat ovat korkeammat kuin esim. Anttilan josta saa aivan samat varoittimet. Savu- ja häkävaroittimen joka on parempi vaihtoehto kuin tavallinen palovaroititn saa edullisemmin Anttilasta kuin tavallisen palovaroittimen noista rautakaupoista.
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Eikö ihan tavalliseen kerrostalokämppään riitä muutama muovinen leluvaroitinkin?
Ei huolimatonta tulenkäsittelyä ja sähkölaitteet sammutetaan kun niitä ei käytetä. Ei tän pidä olla liian vaikeeta :?
(K-rauta on melkein vieressä, lähimpään Anttilaan on matkaa ihan vidusti, kävelenkö vai ajanko autolla edestakaisin 90 kilsaa, hmm...)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Niba »

bliss kirjoitti:Eikö ihan tavalliseen kerrostalokämppään riitä muutama muovinen leluvaroitinkin?
Ei huolimatonta tulenkäsittelyä ja sähkölaitteet sammutetaan kun niitä ei käytetä. Ei tän pidä olla liian vaikeeta :?
(K-rauta on melkein vieressä, lähimpään Anttilaan on matkaa ihan vidusti, kävelenkö vai ajanko autolla edestakaisin 90 kilsaa, hmm...)
Ja vaikka tulipalon saisikin sammumaan pitää kuitenkin soittaa hälytysnumeroon ja varmistaa että on tehnyt sammutuksen oikein ja ettei vaadita jälkitoimenpiteitä palokunnan puolelta!
Pyyhin Netikettiin..
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Monsieur Manala kirjoitti: Ainakin virtualdubmodilla onnistuu helpohkot croppaukset direct stream copyllä, kunhan alkupisteeksi valitsee keyframen. Muuten koko pätkän joutuu re-enkoodaamaan uudelleen.
Kiits. Onnistui.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

bliss kirjoitti:Eikö ihan tavalliseen kerrostalokämppään riitä muutama muovinen leluvaroitinkin?
Kukin saa tehdä mitä haluaa. Pistäisin itse häkävaroittimen jokaisen nukkumapisteen lähistölle ja lämpöhärdellin strategisesti ideaaliseen pisteeseen. Ja laadukkaita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Bluntly kirjoitti: Kukin saa tehdä mitä haluaa. Pistäisin itse häkävaroittimen jokaisen nukkumapisteen lähistölle ja lämpöhärdellin strategisesti ideaaliseen pisteeseen. Ja laadukkaita.
Pelastuslain mukaan asunnossa pitää olla savuilmaisin tai yhdistetty savu-/häkäilmaisin. Lämpöilmaisimet eivät ole riittäviä tiloissa joissa nukutaan.
Avatar
mdm
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 18.11.2006 20:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja mdm »

Kuinka nopeasti pikapassin saa? Olen lähdössä perjantaina Dubliniin ja tänään tajusin että passi meni vanhaksi viime kesänä. Eikä oo ees Schengen-maa, pahus. Ettei vaan jäis matka väliin! :(
fuck me I'm fabulous
Chevilyn

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

mdm kirjoitti:Kuinka nopeasti pikapassin saa? Olen lähdössä perjantaina Dubliniin ja tänään tajusin että passi meni vanhaksi viime kesänä. Eikä oo ees Schengen-maa, pahus. Ettei vaan jäis matka väliin! :(
http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf ... endocument
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mulli75 kirjoitti:Starkin, Rautian ja K-raudan hinnat ovat korkeammat kuin esim. Anttilan josta saa aivan samat varoittimet.
Älä puhu pjaskaa, saan starkilta ja rautiasta about 60% alennusta kyseisistä tuotteista. :ohyeah:
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

1108 kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:Starkin, Rautian ja K-raudan hinnat ovat korkeammat kuin esim. Anttilan josta saa aivan samat varoittimet.
Älä puhu pjaskaa, saan starkilta ja rautiasta about 60% alennusta kyseisistä tuotteista. :ohyeah:
Tartte tulla tollasia kertomaan... :perse:

Äh. Ostettava ne on, en mä voi enkä halua ilmankaan olla.
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

^No saan jos ostan firman kautta mutta maksan käteisellä. Tosin tunnen Kaukajärven Rautian yritysmyyjät niin hyvin että saan sieltä enemmän alennusta kuin oma firma, jotakin hyötyä että toimii tällä paska alalla.
Chevilyn

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

Mistä johtuvat muuten vahvoihin ja terveisiin kynsiin ilmestyneet tummat pisteet? Google osasi avuliaasti kertoa, että kyseessä on melanooma. Ennen hautakiven valitsemista kuulisin kuitenkin mielelläni muitakin teorioita?
Viimeksi muokannut Chevilyn, 06.01.2009 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Chevilyn kirjoitti:Muita teorioita?
Huolimaton tussin käsittely, värjäävien ruoka-aineiden käpälöinti, hiusväri, ihan rehti lika, paleltuminen, verenpurkautuma.
Jatkanko?
Chevilyn

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

bliss kirjoitti: Huolimaton tussin käsittely, värjäävien ruoka-aineiden käpälöinti, hiusväri, ihan rehti lika, paleltuminen, verenpurkautuma.
Jatkanko?
Verenpurkauma saattaisi olla. Outoa vain, että neljässä kynnessä on samanlaisia pisteitä, vaikka en ole kolhinut niitä mihinkään. Nooh, jokainen ylläoleva vaihtoehto aina melanooman voittaa, joten ei liene tarpeellista jatkaa.
Monsieur Manala

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Chevilyn kirjoitti:Mistä johtuvat muuten vahvoihin ja terveisiin kynsiin ilmestyneet tummat pisteet? Google osasi avuliaasti kertoa, että kyseessä on melanooma. Ennen hautakiven valitsemista kuulisin kuitenkin mielelläni muitakin teorioita?
Ei kai melanooma käy kiinni itse kynteen vaan kynnen alle lähinnä? Jotkut kynsisienet tekee erivärisiä laikkiä kynnen pinnalle. Suosittelisin lääkärikäyntiä joka tapauksessa. Anna kun dave kurkkaa.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Monsieur Manala kirjoitti: Suosittelisin lääkärikäyntiä joka tapauksessa. Anna kun dave kurkkaa.

.. ja se nännin imeminen on sitten ihan normaalia tukimukseen liittyvää toimintaa.
Chevilyn

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

Monsieur Manala kirjoitti: Ei kai melanooma käy kiinni itse kynteen vaan kynnen alle lähinnä? Jotkut kynsisienet tekee erivärisiä laikkiä kynnen pinnalle. Suosittelisin lääkärikäyntiä joka tapauksessa. Anna kun dave kurkkaa.
Kävin lekurilla ja ottavat koepalan tms. Tummemmat kohdat ovat kynnen alla. Tosin periaatteesta vastustan kynsieni tärvelemistä näin epämääräisestä syystä, mutta menköön nyt tämän kerran.
Rouva Pupu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Tsemppiä, toivottavasti tulee hyviä uutisia.

Täällä on varmaan enemmänkin sodasta kiinostuneita, joten suositelkaa hyvää kirjaa tai kirjoitusta Syväristä. Nyt kun pappalla on tuo Alzheimer niin on alkanut jonkin verran puhumaan kokemuksistaan siellä ja olisinkin kiinnostunut tietämään enemmän millaista siellä oli ja mitä siellä tehtiin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:
bliss kirjoitti:Eikö ihan tavalliseen kerrostalokämppään riitä muutama muovinen leluvaroitinkin?
Kukin saa tehdä mitä haluaa. Pistäisin itse häkävaroittimen jokaisen nukkumapisteen lähistölle ja lämpöhärdellin strategisesti ideaaliseen pisteeseen. Ja laadukkaita.
Jos on uuni/takka kuten minulla, takkahuoneen kattoon ei kannata laittaa kun ulvoo pienestäkin savuttamisesta. Kumma kyllä ei keittiön käryistä eikä röökistä. Kyllä, poltan sisällä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Rouva Pupu kirjoitti:hyvää kirjaa tai kirjoitusta Syväristä
Hyvästä en tiedä, mutta.. jalkaväenkenraali, Mannerhein-ristin ritari, Yrjö Keinosen kirja Kärkijoukkona Syvärille saattaisi valoittaa tuntoja tuolla suunnalla. Kirjoittamisessa käytetty apuna mm sotapäiväkirjoja ja näyttää olevan joku karttakin mukana.
Ei kovinkaan todenmukaisia, mutta taattua 'perus'räiskintää :igor: ja TOSI sotilaita on Reino Lehväslaihon kirjoissa, kai niissä jossakin ollaan Syvärillä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Rouva Pupu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Joo, tuolta löytyi Syväri murtuu niminen kirjanen, joten siitä voisin aloittaa. Tosiaankin enemmän semmoinen faktapitoinen opus kiinnostaa, kiitoksia vinkeistä!
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Meni hermot, mistään löydy Impaled Nazarenen tiettyä paitaa mikä oli ostoslistalla.

:cry:
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Rouva Pupu kirjoitti:enemmän semmoinen faktapitoinen opus kiinnostaa
Toi Keinosen kirja taitais olla enempi sen tapainen kertomus. Päälyspaperin takakannen mukaan "..iskevä, karhean huumorin säväyttämä kertomus polkupyöräkomppanian taisteluista..". Näyttää olevan PPK/7. Div hyökkäyksestä. Paikkakunnista muutama: Sortavala, Viejärvi, Kaskana, Gora. Kirja on vuodelta 1970, kust.Oy Tammi.

Löytyy ainakin tuolta http://www.hietsunkirjat.net/kirjat/sota.htm
Omani ostin joskus divarista. Lehväslaiho tarinoita on varmaan helppo löytää melkein mistä vaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin