Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kolleega ilmoitti olevansa sairaana ja kolahti nyt sitten sellanen paskanakki huomisaamulle että voi v*ttu!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
nastamuumio

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Vittu mua vieläkin vituttaa pitää yhteyttä sukulaisiin, joista ei perusta pätkääkään. Ei ne pahoja ihmisiä ole tai edes ainakaan pahasti epämiellyttäviä, mutta kuitenkin semmoisia, joiden seurassa ei viihdy ollenkaan ja joiden kuulumiset (ura, sisustus) eivät kiinnosta palaneen puolikkaan paskakraasukan vertaa.

Eilen kummityttöä vahtiessa kävin mielessä jo valmis puhe, että hyvät jatkot ja ei muistella pahalla, jonka pitäisin lähtiessäni penskan vanhemmille, mutta pidin sitten turpani, kun turha kuitenkaan pahoittaa kummipenskan isän ja minun yhteisen isämme mieltä. Mutta kyllä ihmetytyttää, miten meidän isäkin on voinut olla saattamassa tähän maailmaan moista omahyväisen espoolaisporvallisuuden käsikirjan niin hyvin sisäistänyt ihmistä, vai onkohan se jotain pakollista tenttilukemista ennen kuin voi ostaa asunnon Tuomarilasta keskeltä ei mitään ja ihan vain kätevän puolen tunnin junamatkan päästä Helsingistä ja vähän lyhyemmän automatkan(!) päässä lapselle sopivasta kivasta pulkkamäestä? (En kehtaa kumminkaan ehdottaa isyystestiä, ei oo mun asiani.)

Meinas ratketa jokin verisuoni päästä (ja vieläkin tykyttää) viimeistään siinä vaiheessa, kun ne kysyivät, olinko edellisenä iltana ollut jossain "joraamassa". Ja kun vastasin etten, niin ne jotenkin ihmettelivät, ja pitivät sitten itsestään selvänä, että perjantaiden sijaan käyn lauantaisin joraamassa ja myhistelivät itse tyytyäisinä, ettei heidän erää tarvitse. Että ainoa kaava elää olis se, että sinkkuna joka viikonloppu käydään pakolla jossain vittu joraamassa että vois löytää jonkun, jonka kanssa muuttaa ja perustaa oman pikku pesän jonnekin sinne vitun Tuomarilaan keskelle ei mitään ja josta on vain puolen tunnin junamatka Helsingin keskustaan jne... ja siunauttaa itsensä kirkossa ja kastattaa lapsensa, vaikkei uskonto ole ole ikinä merkinnyt elämässä mitään jne. Vittu ne varmaan säälii mua, kun en oo vieläkään "päässyt" tuohon unelmaelämän päätepisteeseen jossa vietetään lauantait kehäteiden sisustusmarkeiteissa etsimässä täydellistä tv-tasoa, vaikka tv-tasoja on jo ennestäänkin, mutta kun ne vanhat eivät ilmeisesti juuri oikealla tavalla hengi sitä juuri oikeanlaista hillittyä charmia.

Osas kyllä lapsikin kotileikissä simuloida hyvin pientä perheriitaa tilanteessa, jossa vieraita tulossa ja siivota pitää, että hyvältä näyttää.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja huima »

nastamuumio kirjoitti: Osas kyllä lapsikin kotileikissä simuloida hyvin pientä perheriitaa tilanteessa, jossa vieraita tulossa ja siivota pitää, että hyvältä näyttää.
Repesin. Totaalisen loistava kirjoitus.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nastamuumio kirjoitti:Että ainoa kaava elää olis se, että sinkkuna joka viikonloppu käydään pakolla jossain vittu joraamassa että vois löytää jonkun, jonka kanssa muuttaa ja perustaa oman pikku pesän jonnekin sinne vitun Tuomarilaan keskelle ei mitään ja josta on vain puolen tunnin junamatka Helsingin keskustaan jne... ja siunauttaa itsensä kirkossa
Siunauttaa = saattaa itsensä siunattuun tilaan? :shock:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Frederik Krueger kirjoitti: Siunauttaa = saattaa itsensä siunattuun tilaan? :shock:
Daa-ah. Maistraatissa salaa suoritetun vihkimisen jälkeen pidettävä kirkollinen avioliiton siunaus, jota kyseiset siunatut olivat päättäneet teeskennellä suurimmalla osalle vieraista oikeaksi vihkimiseksi. Samoin monet morsiamen sukulaiset elivät siinä uskossa, että minun äitini on sulhasen äiti ja sulhanen onnellisen ydinperheen onnellinen tuote, koska sulhasen äitiin ja sen kuolemaan ja koko elämään liittyy surullisia asioita, jotka eivät sovi espoolaiseen idylliin.

Kiitän kuitenkin vitutustani siitä, että olen saanut energiaa siivota asuntoni ekaa kertaa sitten vaisujen pikkujoulujen. Ja kuntosalillekin sitä vielä kohta riittää.
Onslow

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

^ No jopas on pakkomielteiset ja kaaavoihin kangistuneet isovanhemmat. Taitavat vaan haluta juhlat, että voivat ylpeillä sukulaisille ja naapureille, tai sitten eivät vanhoillisina osaa nähdä muuta vaihtoehtoa.

Meillä ei kastettu lainkaan, vaan pidettiin parin lähimmän sukulaisen kanssa kakkukestit, jossa nimi virallistettin. Tai olihan se jo sitä ennen väestörekisterissäkin. Kirkkoon emme kuulu kumpikaan.

Haistattakaa pitkät vanhemmillenne ja tehkää juuri niin kuin itse haluatte. Muuten ne sekaavat tulevaisuudessa jatkuvasti teidän perheen asioihin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Suvinen kirjoitti:Oikeastiko ne ovat huolissaan lapsen kuolemattomasta sielusta? Jotenkin on vaikeaa uskoa mokomaa. Vituttaa moinen hurskastelu ja tekopyhyys.
Eivätköhän ne sinne nimiäisiin tule, kun tajuavat ettei vaihtoehtoja ole. Itse olin jo pikkulapsena vihainen vanhemmilleni siitä, että minut oli lupaa kysymättä kastettu johonkin uskontokuntaan. Äiti oli yrittänyt selittää, ettei niin pieneltä vauvalta voi kysyä lupaa, mutta olin kuulemma pysynyt tiukkana ja tivannut, mikseivät sitten odottaneet että olen tarpeeksi vanha. :)

Vanhempiemme sukupolvi on elänyt niin erilaisessa todellisuudessa nuoruuttaan, että ehkä meidän on vaikea ymmärtää kuinka kauas siitä heidän on jo nyt täytynyt venyä. Mm. äitini koulussa oli yksiselitteisesti opetettu tanssimisen olevan syntiä. Anoppikokelaan äiti oli erimielisyyksien tullen sulkeutunut saunaan (tjsp.) virsiä veisaamaan. Kummallekin on jäänyt outoja perikristillisiä tapoja tai käsityksiä tietyistä asioista, joita he eivät osaa mitenkään perustella.

Tärkeintä on vetää raja siihen, mikä on heidän päätettävissään ja mikä taas teidän - ja tehdä selväksi että teidän päätöksenne voivat olla erilaisia kuin heidän. Ystävällisesti mutta järkähtämättömästi. Kyllä se siitä! :)
MGandhi

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

EveryWoman kirjoitti:Itse olin jo pikkulapsena vihainen vanhemmilleni siitä, että minut oli lupaa kysymättä kastettu johonkin uskontokuntaan. Äiti oli yrittänyt selittää, ettei niin pieneltä vauvalta voi kysyä lupaa, mutta olin kuulemma pysynyt tiukkana ja tivannut, mikseivät sitten odottaneet että olen tarpeeksi vanha. :)
Kuulostaa kyllä ihan sulta. Soot siis ollut äärimäisen rasittava viisastelija jo tuolloin! :D *sketsi*
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jos verrataan kristillistä työmoraalia ja kaiken maailman muita moraalittomia hihhuleita, niin kastamisessa on oma viehätyksensä. Ja tämä siitä huolimatta, että kristinuskon tie on erityisen verinen. Mutta hei, muslimit palvovat Allahia teidänkin edestänne, joten ei huolta huomisesta.
Paras päivä ikinä.
nastamuumio

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mun siskopuoleni ei pitänyt ees mitään keinotekoisia nimiäisiä lapselleen, ilmoitti vaan sen nimen noin muuten vaan ihmisille. Varmaan puhelimessa tai jotain.
Rouva Pupu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Itseasiassa meilläkin on tuo asia suhteellisen ajankohtainen. Itse erosin kirkosta viime vuonna, mies kuuluu kirkkoon edelleen ja tietääkseni siellä jatkaa vaikkei mitenkään uskonnollinen ole. Ehkä itse olen uskonnollisempi itseasiassa, mutta tietyt kirkon tekoset ja hyysäyskulttuuri oli liikaa itselleni.

No anyway, totesin sitten miehen sukujuhlilla ettei kastajaisia varmaankaan tule kun en kirkkoon kuulu. Hiljaisuus oli käsinkosketeltava, eikä tietääkseni nämäkään ihmiset uskonnollisia ole. Pari päivää meni niin saatiin ihan tietoa sieltä suunnalta, että isänkin kuuluminen instituutioon riittää, ettei äidin ole pakko.

No tänään on taas asiasta miehen kanssa puhuttu ja totesin muutamia asioita ja sen että hän voi päättää haluaako kastajaiset vaiko nimeämiset.

Mutta on tää silti kummallista, että näitä niin halutaan vaikka ei uskonnollisuus muuten missään näy. Mikälie perinnehömppä kyseessä.
MGandhi

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Riemumieli kirjoitti:Mutta hei, muslimit palvovat Allahia teidänkin edestänne, joten ei huolta huomisesta.

Tiesithän muuten, ettei allah ole erisnimi vaan arabian kielinen yleissana, joka tarkoittaa jumalaa?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

MGandhi kirjoitti:Tiesithän muuten, ettei allah ole erisnimi vaan arabian kielinen yleissana, joka tarkoittaa jumalaa?
Niinhän tuo Wikipedia näyttää sanovan. Sori vaan, toivottavasti Suomen lähetystöjä ei pistetä tästä syystä palamaan.
Paras päivä ikinä.
MGandhi

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Riemumieli kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Tiesithän muuten, ettei allah ole erisnimi vaan arabian kielinen yleissana, joka tarkoittaa jumalaa?
Niinhän tuo Wikipedia näyttää sanovan. Sori vaan, toivottavasti Suomen lähetystöjä ei pistetä tästä syystä palamaan.
Ai et uskonut minua vaan piti tarkistaa?! *on loukkaantunut*

Mutta noista rättipäistä ei kyllä koskaan voi olla varmoja mistä vetävät herneen nnenäänsä, joten varautuisin jo nyt myös henkilökohtaisia itsemurhaiskuja vastaan.
Viimeksi muokannut MGandhi, 25.01.2009 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chap

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Chap »

Riemumieli kirjoitti:Jos verrataan kristillistä työmoraalia ja kaiken maailman muita moraalittomia hihhuleita, niin kastamisessa on oma viehätyksensä.
Oliko sinulla nyt mielessä Japanin laiskat barbaarit?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Rouva Pupu kirjoitti:Mikälie perinnehömppä kyseessä.
Ettei nyt vaan kyse olisi vuosisatojen perinteestä vähän niin kuin kulttuurista, yhteiskunnan peruspilareista, yhteisestä perinnöstä ja monesta muusta hassusta asiasta, jotka kuuluvat olennaisena osana suomalaisuuteen.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Riemumieli kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Mikälie perinnehömppä kyseessä.
Ettei nyt vaan kyse olisi vuosisatojen perinteestä vähän niin kuin kulttuurista, yhteiskunnan peruspilareista, yhteisestä perinnöstä ja monesta muusta hassusta asiasta, jotka kuuluvat olennaisena osana suomalaisuuteen.
Eli perinnehömppä. Aina kun haluaa pientä perinnettä ja kulttuuria niin voi aina liittyä takaisin, jonka jälkeen voikin taas erota tästä instituutiosta.
Rouva Pupu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Riemumieli kirjoitti: Mutta hei, muslimit palvovat Allahia teidänkin edestänne, joten ei huolta huomisesta.
Saan tästä sellaisia fiboja, että koet huolestuneisuutta kristinuskon katoamisesta ja islamin vahvistumisesta. Nopeasti sitten toimeen jos vielä kristinuskoa ihan verojen muodossa kannatat vaikka kirkkovaltuustossa. Sieltä kuuluu jo kovin myönteistä Allahia islamin suuntaan.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Chap kirjoitti:Oliko sinulla nyt mielessä Japanin laiskat barbaarit?
Aikaansaavaa porukkaa ja varsinkin sen jälkeen kun länsimaat olivat käyneet kurmottamassa tapoihinsa kangistuneita tupajumeja. Kristillisestä työmoraalista puhuttaessa pitäisi puhua erityisesti luterilaisesta perinnöstä, sammakot, makaronit ja muut katolisen perseilyn uhrit eivät saa aikaan kuin päänsärkyä. Mieleen tulevat erityisesti Ranskan läpiajo -41 ja Italian söheltäminen Balkanilla samassa isossa yhteenotossa.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suvinen kirjoitti:Perinteet on asia erikseen, en ymmärrä miksi niihin pitää sekoittaa uskonto. Itse pitäisin vanhan kaavan mukaiset nimiäiset kummeineen kaikkineen, mutta en halua pappia, virsiä, uskontunnustuksia enkä rukouksia.
Näin olin itsekin nimeämiset ajatellut hoitaa ellei tuo mies niitä ristiäisiä halua.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Suvinen kirjoitti:Itse pitäisin vanhan kaavan mukaiset nimiäiset kummeineen kaikkineen, mutta en halua pappia, virsiä, uskontunnustuksia enkä rukouksia.
Mutta kun kummeus nimenomaan on kristinuskoon kuuluva juttu. Mutta saahan Matti Vanhanenkin olla pyrkimättä presidentiksi. Ei niin, että kukaan häntä äänestäisi, mutta kuitenkin.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 25.01.2009 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Aijaa. Kolmisen vuotta sitten kun kummeiksi ryhdyttiin niin "virallisesti" kummiksi ei päässyt. Siis jos kastettiin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Suvinen kirjoitti:Eikä ole. Kummiksi saa nykyään pyytää vaikka kirkkoon kuulumatonta.
www.evl.fi: "Kastettavalla tulee olla vähintään kaksi kummia, jotka ovat joko luterilaisen kirkon tai niin sanotun Porvoon yhteisön jäsenkirkon konfirmoituja jäseniä. Kummien määrälle ei ole annettu ylärajaa.

Porvoon yhteisöön kuuluvat Suomen, Ruotsin, Norjan, Islannin, Viron ja Liettuan luterilaiset kirkot. Porvoon yhteisön muita kuin luterilaisia jäsenkirkkoja ovat Englannin, Irlannin ja Walesin anglikaaniset kirkot sekä Skotlannin episkopaalinen kirkko.

Näiden lisäksi Porvoon yhteisöön kuuluu vielä kaksi pientä anglikaanista kirkkoa, Espanjan episkopaalis-reformoitu kirkko ja Lusitanian kirkko Portugalista.

Tämän lisäksi kummina voi toimia evankelis-luterilaisen kirkon toimittaman kasteen (lapsikasteen) hyväksyvään kristilliseen kirkkoon tai uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluva konfirmoitu henkilö, esimerkiksi ortodoksi tai katolilainen. Kirkkoon kuulumaton henkilö ei voi toimia kummina."

Omana mielipiteenä esitän, että olisi se nyt aika anaalista, jos mitä tahansa voisi tehdä modernin suvaitsevaisuuden hengessä. Olen sitä, tätä ja tuota, pääasia että minulla on mahdollisimman paljon oikeuksia ilman velvollisuuksia. Näin kai nykyään ajatellaan.
Paras päivä ikinä.
Chap

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Chap »

Riemumieli kirjoitti:Kirkkoon kuulumaton henkilö ei voi toimia kummina."
Et kai nyt oikeasti luule, että kirkossa noudatetaan omia sääntöjä?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Chap kirjoitti:Et kai nyt oikeasti luule, että kirkossa noudatetaan omia sääntöjä?
Ei varmaan monessa asiassa (kuten siinä, ettei naispappeutta vastustavia saada millään torpattua), mutta ainakin meidän tapauksessamme pappi kysyi tarkkaan jokaisen kummiksi aikovan seurakunnan. Tarkistiko tiedon, sitä en tiedä, toivottavasti. Toisaalta jos joku on merkitty virheellisesti kummiksi, en pitäisi häntä kuitenkaan kummina. Toisin kuin maakaaressa, kirjaamisella ei ole mielestäni julkista luotettavuutta sen enempää positiivisessa kuin negatiivisessa mielessä.
Paras päivä ikinä.