Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Poljin salille, vedin siellä aamupalaksi protskupirtelön ja aloin penkkaamaan. Eipä noussut rauta ei. Syykin oli aivan ilmeinen: ei ollut virtaa koneessa. Puolen tunnin jälkeeen homma alkoi taas toimimaan kun pirtelö oli imeytynyt kroppaan. Sieltä fillarilla töihin ja himaan (yht. 12km) ja rintojen lisääksi treenasin habat.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Kauhoin taas kuuden jälkeen tunnin verran, kilometri meni vaparilla loput rintauintia.

Illalla/iltapäivällä aion kävellä 3 km kotiin.

Ai niin: Mä pystyin sukeltaa koko altaan päästä toiseen, sisi 25 m !! Hurraa minulle! Mun personal best.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Keskiviikkona kävelin lumista polkua pitkin Myllypurosta hertzikaan 5.5 kilsaa.. yllättävän lyhyt oli matka, paitsi tavallisissa kengissä jotka painavat ja hiukan hankaavatvasurin kipeeksi....
Viimeksi muokannut Niba, 30.01.2009 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Joo, jotenkin ei huvita mennä punttisalille, taidan pitää siitä taukoa. Eilen taas magaa, tasokoetekniikoiden kertausta eli perushuttua, ei tullut edes hiki eikä pipi.

Joskus mietin että tekeeköhän kyseinen maga-opettaja kuinkakin hyvää tiliä? Sali ja varsinkin alkeiskurssit ovat aina pullollaan väkeä joten asiakkaista ei tunnu ainakaan olevan pulaa. Vaikuttaakohan lama merkittävästi tähän alaan, lisää vai vähentää asiakkaiden määrää? Miten ylläpidetään oman seuran kiinnostavuutta markkinoilla, ilmeisesti opettelemalla etukenossa "uusia" lajeja joille uskotaan olevan tilausta seuralaisille (esim. defendon ymppääminen krav magan rinnalle opetussuunnitelmaan, siitä huolimatta että ne ovat kovin samantapaisia lajeja)? Paljonkohan maga-treenihousujen ja paitojen hinnassa on ilmaa seuran kautta ostettuna?

Maksaakohan ope palkkaa niille tyypeille jotka vetävät treenejä hänen puolestaan, vai mitä etuja heille tulee? 30% alennus t-paidoista ja ilmaiset safkat leireillä? Jutsuilussa ei ainakaan mitään etuja ole kun edes dojon vetäjä ei tee voittoa toiminnallaan, mutta Vuoden Treenaaja kyllä valitaan, joka pääsee vuoden ajan kaikille leireille ilmaiseksi.

Ei, en ole miettimässä itse perustaa omaa Kaspin-seuraa, kunhan vain arvuuttelen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaspin
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Aamusählyä. Sähläililin aika lailla, mut oli ihan kivaa silti. Tein tsägällä yhden maalinkin.
Frederik Krueger kirjoitti:Sali ja varsinkin alkeiskurssit ovat aina pullollaan väkeä joten asiakkaista ei tunnu ainakaan olevan pulaa.
Semmonen olo nykyään että suunnilleen kaikki ja niiden koirat paitsi mä harrastaa magaa tai vastaavaa. Eipä kande ryppyillä kenellekään. Tai ees katsoa vähän vinoon.

P.S. tiedän että itsepuolustuskursseilla korostetaan että kyseessä on puolustuslaji, ja taitojen käyttäminen hyökkäykseen on moraalinen tappio.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:Semmonen olo nykyään että suunnilleen kaikki ja niiden koirat paitsi mä harrastaa magaa tai vastaavaa.
Sellaiselta tuntuu, mutta sitten kun mietin lähisukulaisiani, kavereitani yms., ei niistäkään taida kukaan harrastaa, mitä nyt yksi isoveli oli tenavana kanssani judossa, ja kaksi kaveria olivat peruskouluaikoina peruskurssin ajan taekwondossa.

Ilmeisesti me harrastajat vaan pidämme niin kovaa ääntä harrastuksestamme että syntyy tuollainen vaikutelma, jopa meille itsellemme. Ehkä samasta syystä minusta tuntui välillä että suunnilleen kaikki harrastavat laskuvarjohyppyjä ja syvänmerensukellusta.

Toisaalta myös tuntuu että 90% lajien harrastajista on 16-24 vuotiaita ja lähinnä opiskelijoita, vähän riippuen lajista (esim. jutsuilussa painottuu kaksikymppisiin ja nuorempiin, magassa on enemmän hajontaa). Ilmeisesti ihmiset lopettavat sankoin joukoin tuollaiset harrastukset siirryttyään työelämään ja perheennyttyään, mikä on ihan ymmärrettävää.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Kun kerran Urinko paistoi pitkästä aikaa ja oli muutenkin pirteä pakkaispäivä, niin lähdin ulos reippailemaan. Kävelin pitkin rantaraittia parisen tuntia. Matkan alkupäässä myös nostelin ihteeni lämpimikseni nojapuilla 3 x 12 kertaa (kiersin sen kuntolenkin ympäri kertojen välillä levätäkseni). Ihan pirteetä oli, jee. Liukastelin vaan nolosti koko ajan, varsinkin silloin kun oli vastaantulijoita katselemassa.

Siitä muuten tuli jotenkin eksistentiaalinen olo kun kävelin pitkin rantaraittia, ja sen kaikkein prameimman ja upeimman rantakämpän ikkunasta kaikui lapsen itku, "Äiiitiiiiii........ äiiitiiiiii.....". Vähän pohditutti millaista perhe-elämää noin komeissa puitteissa mahdetaankaan viettää.
bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaspin
Voi elämän kevät. Mä olin joskus kahdella tuon lajin "leirillä" tutun painostuksesta. Aika, tuota, omituista juttua :D

Ja ankka, lapset itkevät ja kiukuttelevat niissä hienoimmissakin taloissa ;)
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

bliss kirjoitti:Ja ankka, lapset itkevät ja kiukuttelevat niissä hienoimmissakin taloissa ;)
No niin, just ihan ku minä.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Eilen ja tänään on tullut kauhottua noin 50-55 min altaassa. Eilinen treeni oli sen verran kova, että tänään kädet painoi tonnin ja olisi tehnyt mieli luovuttaa jo vartin jälkeen.

Noissa apuvälineissä on kyllä kiva puoli se, että niillä saa treenattua tuntuvasti. Tavallisesti voisi uida varmaan pari tuntia, eikä tuntuisi vielä missään.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

1500 metrin aamupulahdus allaksessa. Tällä kertaa olin jopa niin hyvissä ajoin liikkeellä, että en ajanutkaan duuniin vaan himaan noutamaan päivän eväkset, ja kävelin sieltä. Ei tartte turhaan ruuhkailla.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kävin salilla aamulla. Viimeksi kävin 2 vkoa sitten kun sen jälkeen sairastuin ja sairauden jälkeen pitää taukoilla. Yllättävän helppo oli paluu. Odotan kuitenkin huomiseksi kipeytyneitä lihaksia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suunnitelmassa punttia kun saan vähäiset hommat tehtyä, yhet harrastesivut päivitetty.
Pyyhin Netikettiin..
daddykillkill

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Frederik Krueger kirjoitti:Kaspin
Tää on varmaan sukua skotlantilaiselle perinteikkäälle budolajille "Fakyu":lle. Siinä kai keskitytään potkimaan doc martenseilla päähän.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Hiihdin reilut 45 minuuttia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

milli kirjoitti:Hiihdin reilut 45 minuuttia.
Vajaa tunti kuulostaisi paremmalta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
milli kirjoitti:Hiihdin reilut 45 minuuttia.
Vajaa tunti kuulostaisi paremmalta.
Vajaa kaksi tuntia vielä paremmalta.


Tänään sain itseni aktivoitua, kun piti mennä töihin. Menomatka (6km) oli uskomattoman tahmeata, ei uskoisi että noin lyhyt matka voisi tuntua missään mutta tää oli Paha. Ilmeisesti viikonlopun kessuttelu ja tissuttelu painoi jaloissa, koska paluumatka meni kuin lentäen. Kävin töiden jälkeen vielä heittämässä semitiukan olka-ojentajatreenin.

Nyt saa salitreenin peruskuntokausi olla lopuillaan, ensii viikosta eteenpäin ei tunneta käsitteitä semikova tai kevyt. Se on tulta munille nyt!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ja jumalauta oli tukkoinen juoksulenkki. Viime viikolla oli parit tiukat säbäpelit ja yks hiihto, en venytellyt kertaakaan. Sit lavvantaina runnoin rinnalle enkkapainoilla. Enkä vieläkään tietenkään venytellyt. Jalat oli aivan tukossa. Nyt sitten venyttelin, jotta huomisessa säbäpelissä olisin valonnopea oma itseni 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Noin tunnin lenkki. Jalat + alaselkä jumittaa, venyttelyä ennen nukkumaan käyntiä (ja koko loppu vko).
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Aamu-uinti: vähän reilu tunti, kilometri sen reisien väliin laitettavan härpäkkeen ja käsiin laitettavien läpysköiden kanssa vapaauintia, loppu meni rintauinnilla.

Oli aikamoista taistelua, pehvalihakset ovat edelleen hellenä hiihtämisestä.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Punttiähinöitä pommisuojassa. Tällä kertaa oli paljon vähemmän hyytynyt ja ryytynyt olo kuin viime kerralla. Melkein jopa innosti. Jes!
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Aloitin tiukoilla painoilla rähisemisen jo tänään, tein jalat ja selän voimanopeuden. Polvi on hieman pipi. Sotkin tietty salille ja takaisin (8km).
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Eilinen jalkatreeni tuntui hieman kintuissa, ei jaksanut vetää täysillä ja hengästyin helposti. Suoritin kuitenkin tunnin sählyn ja 10km pyöräilyn.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Aamusählyt työkaverien kanssa. Meni ihan hauskasti. Itse edelleen lähinnä sähläilin, mutta meidän tiimi teki paljon maaleja siitä huolimatta.

Olen viime aikoina jättänyt aamiaisen kokonaan syömättä, ja hämmästelen kuinka vähän se minua väsyttääkään. Ensin luulin että voimat eivät riittäisi lainkaan ilman aamiaista, mutta kyllä ne ne näköjään riittävätkin. Ja mielenkiintoista kyllä, tällä tavalla ei urheilun jälkeenkään tule heti epätoivoista nälkää. Ja lounasaikaankin on ihan normaali nälkä vaan.

Jjjjjjjännä.
Kuva
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Rinta-hauistreeni täysillä.
Vastaa Viestiin