Matkapuhelin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Matkapuhelin

Sony Ericsson K750i
3
38%
Sony Ericsson W800i
5
63%
 
Ääniä yhteensä: 8

bliss

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mikä tahansa puhelin, jolla voi soittaa ja ehkä vastatakin puheluihin, lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä ja joka sisältää herätyskellon on just hyvä.
Liikaa liikkuvia osia ja muuta shittiä puhelimessa on turhaa.
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

bliss kirjoitti:Mikä tahansa puhelin, jolla voi soittaa ja ehkä vastatakin puheluihin, lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä ja joka sisältää herätyskellon on just hyvä.
Määkin olen tällä ajattelulla selevinny tähän päivään. Mutta kun nyt täytyy akun kulahduksen takia joka tapauksessa päivittää fööni, ni sama ottaa tuommonen jolla voi vähä leikkiäkki. Ja muutaman kerran on kaverit koettanu lähettää jotain kuvia kännykkään, mutta ei tolla nykysellä pysty etes sellasia vastaanottamaan saatika kuvaamaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

bliss kirjoitti:Mikä tahansa puhelin, jolla voi lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä ja joka sisältää herätyskellon on just hyvä.
Unohdit kalenterin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bliss

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bliss »

Bluntly kirjoitti:
bliss kirjoitti:Mikä tahansa puhelin, jolla voi lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä ja joka sisältää herätyskellon on just hyvä.
Unohdit kalenterin.
Mä käytän paperiversiota kalenterista.
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

McJanne kirjoitti:RUAHAHAHAAH pölö. Uuden multimediapuhelimesi akun kestävyys tulee melko varmasti olemaan huonompi kun nykyisen, jossa akku on nk, paska.
Kyllä mä nyt jotain olen sentään ottanut selvää asioista. 400 tuntia valmiusaikaa riittää mainiosti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bliss kirjoitti:Mikä tahansa puhelin, jolla voi soittaa ja ehkä vastatakin puheluihin, lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä ja joka sisältää herätyskellon on just hyvä.
Liikaa liikkuvia osia ja muuta shittiä puhelimessa on turhaa.
Ei riitä enää. Vaikka ennen ajattelin suunnilleen ^ noin, nykyään seuraavat asiat pitää löytyä tulevasta puhelimestani, tässä tärkeysjärjestyksessä:

- toimiva kalenteri (osaa hanskata myös Outlookin epämääräisesti, esim. joka kolmas viikko, toistuvat kalenterimerkinnät; nykyinen ei osaa)
- navigaattori
- edes välttävä nettiselausmahdollisuus, lähinnä YTV reittihakua varten
- kamera

:on: Kävin just ostamassa hetken mielijohteesta DNA Mokkulan, pienin nopeus mitä myivät. Ihan hyvin toimii ainakin täältä kotoa, kuten kuvasta näkyy.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

bedlam kirjoitti:Kyllä mä nyt jotain olen sentään ottanut selvää asioista. 400 tuntia valmiusaikaa riittää mainiosti.
Puhutko nyt kenties todellisista, mitatuista valmiusajoista vai puhelimen valmistajan ilmoittamista valmiusajoista, jotka saa automaattisesti jakaa kymmenellä?
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Monsieur Manala kirjoitti:Puhutko nyt kenties todellisista, mitatuista valmiusajoista vai puhelimen valmistajan ilmoittamista valmiusajoista, jotka saa automaattisesti jakaa kymmenellä?
Kyllä noi on mun Nokialaisissa aika hyvin aina paikkansa pitäneet.
Monsieur Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

bedlam kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Puhutko nyt kenties todellisista, mitatuista valmiusajoista vai puhelimen valmistajan ilmoittamista valmiusajoista, jotka saa automaattisesti jakaa kymmenellä?
Kyllä noi on mun Nokialaisissa aika hyvin aina paikkansa pitäneet.
No mulla ei kyllä ikinä, vähintään factor 2:lla. Mut ehkä mulla onki enemmän kavereit jotka soittelee mulle! :cheer:

No ei vaan, ihan tosissaan jos puhutaan, niin munkin Nokia 6290:n valmiusajan pitäisi olla "yli 10 päivää", mutta todellisuudessa on hyvä jos pääsee edes viiteen, ilman mitään puheluja. Tuntuu että viime aikoina noiden valmiusaikojen kanssa ollaan ruvettu jauhamaan paskaa vain yhä enemmän ja enemmän. Todellinen valmiusaika kentällä ei kyllä korreloi mitenkään enää tänä päivänä valmistajan ilmoittamaa valmiusaikaa.
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Monsieur Manala kirjoitti:No ei vaan, ihan tosissaan jos puhutaan, niin munkin Nokia 6290:n valmiusajan pitäisi olla "yli 10 päivää", mutta todellisuudessa on hyvä jos pääsee edes viiteen, ilman mitään puheluja. Tuntuu että viime aikoina noiden valmiusaikojen kanssa ollaan ruvettu jauhamaan paskaa vain yhä enemmän ja enemmän. Todellinen valmiusaika kentällä ei kyllä korreloi mitenkään enää tänä päivänä valmistajan ilmoittamaa valmiusaikaa.
Eipä ole kyllä näistä uudemmista luureista käytännössä kokemusta. Luin jonkun testin netistä, jossa mainittiin akkukeston olleen tällä vermeellä linjassa valmistajan ilmoittamien tietojen kanssa.

Noh, mutta eiks näitä uudempia luureja saa pitää vaikka joka yö latauksessa akun sen kummemmin kärsimättä? Mulla on vielä asenteet jostain syystä niiltä ajoilta, jolloin akku piti oikein rutistaa tyhjäksi ennen latausta.
McJanne kirjoitti:Ympyrä on RUAHAHAHAAH pölö.
Puhu suomea, en nibaa ymmärrä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Valmiustilainen kännykkä kuluttaa heikossa kentässä akkua nopeammin, plus sata muuta muuttuvaa tekijää.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti: No tietty multimediakäyttö on eri asia kuten iPhonenkin käyttäjät ovat saaneet kokea. En hämmästyisi jos tuosta saisi akun päivässä latuukuntoon jotakin juutuubivideoita tuijottaessa.
Kysyin asiasta kaverilta joka omistaa aika läjän kilkkeitä, myös iphonen.

iPhone peruskäyttö; Musat, soittelu,kalenteri,pelaaminen, 3g surffaus+ aika-ajottain youtubeilu : 2 päivää kestää akku helposti.

Heavy usea kestää päivän, eli tuben tuijottamista jne raskasta surffausta.
Aboot H.264-laadulla olevan parituntisen leffan jaksaa pyörittää hyvin, tosin akku kuluu selvästi.

Puhelimella 5kk ikää tässä vaiheessa.

Akkuun saa dramaattisesti lisää ikää kun sulkee 3g:n, wifin ja värinän.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti: 3G huhujen mukaan kannattaa ottaa jo käytettävyydenkin takia noista pois päältä.
Toi nyt on paska puhetta ja pienimunaisten panettelua. En ole huomannut mitään pätkimistä luurin toiminnasta (verkko/rauta) leikkiessäni kaikilla mahdollisilla ohjelmilla rumpukoneesta kompassiin, 3G ollessa kokoajan päällä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Iha hyvinhän tää netti pelittää ainakii näin wlanin välityksellä. Jeepujee.
Duck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Duck »

Jaaha, kännykän huoltoliikkeestä tuli että pätskähtäneen Nokia 6131:n kansimekanismin (ei pysy kiinni) korjaus osineen maksaa €71. Kyseinen mekanismi pätskähti pari viikkoa takuun raukeamisen jälkeen. Faksasin heille kuitit sun muut, ja kuluttajansuojalakiin vedoten totesin että kyllä tämä silti pitää tehdä takuuhuoltona. Sieltä sanottiin että "ei ei, ei me voida, kun takuu on päättynyt, takuu päättyy päivälleen silloin" jaadajaada.

Kysymys kuuluukin: Kuuluuko minun saada moinen korjaus takuuhuoltona vaiko ei? Jos ei, minulla on kaksi vaihtoehtoa: maksaa €71 (enemmän kuin uusi kännykkä) korjauksesta, tai ottaa kännykkä takaisin ja maksaa €25 korjauksen hinta-arviosta (= korjaajasetä on vetkuttanut kantta ja sanonut "jaaha").

Työkaveri sanoi että ilman muuta minun kuuluu saada se takuuna, sillä kuluttajansuojalain mukaan tuotteen on pysyttävä käyttökelpoisena järkevän ajan takuun rauettuakin. Oliko hän oikeassa? Lähdenkö nyt kuluttaja-asiamiehelle whinettämään tästä?
Duck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Duck »

Whinetin puhelimitse. Avulias kuluttaja-asiamies kertoi että tietotekniikan (johon kännykkä lukeutuu) vastuuraja on se kaksi vuotta, sen jälkeen laite katsotaan vanhentuneeksi. Muun tekniikan saralla voitaisiinkin vielä joustaa tommoset pari viikkoa, mutta kännyköiden kanssa ei. Ainoa johon siis voin vedota on liikkeen asiakastyytyväisyysperusteet. Tuskin menee läpi.

Kannattaako 6131:stä korjata €71 hinnalla? Joudun joka tapauksessa maksamaan sen €25 siitä että katsoivat sitä. :doh:

Ja tietty toinen kysymys: saako uusia kännyköitä enää mistään ilman kytkykauppoja? Mulla on jo liittymä, en tarvi uutta. En nyt välttämättä tarvi uutta, mutta jossain vaiheessa semmoinen Symbian-kännykkä, jolla tekstarit saa talteen kännykän omalle MicroSD -kortille, voisi houkuitella...
Duck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Duck »

Ei kannata korjauttaa, mutta päätin korjauttaa sen silti. Ei jaksa ruveta sähläämään uuden kännykän kanssa, sellainen sopiva maksaisi kuitenkin jotain €300 - €400.
Onslow

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Duck kirjoitti:Ei kannata korjauttaa, mutta päätin korjauttaa sen silti. Ei jaksa ruveta sähläämään uuden kännykän kanssa, sellainen sopiva maksaisi kuitenkin jotain €300 - €400.
Mä en ymmärrä sun logiikkaa. Ostelet huvikses tonnin hoovereita mutta nuukailet vanhan paskan puhelimen kanssa. Minkälainen nörtti sä oikein olet?
bliss

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bliss »

Duck kirjoitti: Kannattaako 6131:stä korjata €71 hinnalla? Joudun joka tapauksessa maksamaan sen €25 siitä että katsoivat sitä. :doh:
Sä asioit näköjään aivan väärässä liikkeessä :D
Mulla vastaavan puhelimen (ja vastaavan vian) katsominen ei maksanut mitään, korjauttaminen maksaisi 35 euroa jos korjauttaisin. Ostin kuitenkin E51:n, korjautan 6131:n varaluuriksi kun tästä ennätän...
Duck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Oliko takuu voimassa, ja missä liikkeessä sä asioit? Nyt on jo myöhäistä, mutta jos takuu kerran ei enää ole voimassa, niin liikkeitä olis tietty kannattanut kilpailuttaa... *facepalm*
Onslow kirjoitti:Ostelet huvikses tonnin hoovereita mutta nuukailet vanhan paskan puhelimen kanssa. Minkälainen nörtti sä oikein olet?
Vähän erilainen. :D Ei oo kännykät koskaan herättäneet mitään erikoisempia viboja. Käyttöesine.
bliss

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bliss »

Duck kirjoitti:^ Oliko takuu voimassa, ja missä liikkeessä sä asioit? Nyt on jo myöhäistä, mutta jos takuu kerran ei enää ole voimassa, niin liikkeitä olis tietty kannattanut kilpailuttaa... *facepalm*
No ei, kun takuu oli just reilu kuukausi aikaisemmin päättynyt :?
Lohjalla liikkeessä josta ostinkin ko. puhelimen.

Tietty silloin oli kotikenttäetu, täältä ei juuri tollasen asian takia kannata erikseen sinne ajaa yli 50 kilsaa.
Onslow

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Onslow

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Onslow »

E71:sen miinuspuolia.

Softissa taitaa olla jonkinlainen muistivuoto, kun taustalle auki jääneet sovellukset vetävät puhelimen niin jumiin, ettei muu auta kuin akkubootti kerran päivässä. Ainakin ositekirja jumii todella vittumaisesti.

Tarvitaan task manager ja tapa-toiminto.


Käytössä uusin firmis.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Onslow kirjoitti:E71:sen miinuspuolia.

Softissa taitaa olla jonkinlainen muistivuoto,
En ole kuullut moisesta. Kannattaa googlettaa ja ehkä käyttää luuri takuuhuollossa.
Onslow

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Onslow »

sivustahuutaja kirjoitti: En ole kuullut moisesta. Kannattaa googlettaa ja ehkä käyttää luuri takuuhuollossa.
Just sen viikko sitten sieltä hain. HF-liitäntä oli paskana ja vaihtoivat koko kapulan takaosan. Sisällä myös uusin softa jo.. Toi ongelma taisi tulla uuden softan myötä.. Uudessa softassa on myös sellainen hauska ominaisuus, että kamerasta ei saa enää ääniä pois!
Vastaa Viestiin