Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

ELVIKSEN nyt tunsi jopa 90-vuotiaana kuollut enoni!!

Muttei leffojen ohjaajia.
Kai mun pitäs, mutta en muista omien tärkeiden leffojeni ohjaajiakaan kaikkia.

Ja toistan minkä ylle editoin:

Edit: mä oon niin vanhaa polvea, että ymmärrän että vanhempieni sukupolvi ei yhtään ohjaajaa tiiä, se oli vaan nimi sen jälkeen kun alkutekstissä tuli "directed by" ja itse leffa lopultakin alkoi :D

Ja ylle daddykillkillille arvosteluun:

SOPHIA LOREN oli ruma lehmä!!
En tiiä kuppikokoa, mutta ei viehätä, ei.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Duck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Duck »

The Fall. Musavideo-ohjaaja Tarsem Singhin satuelokuva, jossa sairaalassa oleva pikkutyttö ystävystyy murheen murtaman ja jalkansa murtaneen stunt-miehen kanssa, joka tupeaa kertomaan tälle tarinaa, joka alkaa elää tytön mielikuvituksessa ja sekoittumaan todellisuuteen.

Visuaalisesti varsin vänkä (kuten Singhiltä sopii odottaakin, ja minkä vuoksi minä tämän pääasiassa menin katsomaankin), ja tarinankerrontakin toimii, mutta loppua päin alkoi vetistely tuntua vähän turhan venytetyltä ja rupesin jo kiemurtelemaan kärsimättömänä tuolilla.

Mut joo, ihan jees. En anna tähtiä, tää leffa on aika pienen yleisön juttu kuiteski. Niille jotka tämmösiä visuaalisia leffoja tykkää katella, suosittelen pikkiriikkisin varauksin. Tässä on jo vähän enemmän juonta ja symboliikkaa kuin The Cellissä, mutta ei ihan yhtä paljon vielä kuin esim. Pan's Labyrinthissa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja huima »

Bhven kirjoitti:The Wire season 1

Näin tästä yhden jakson joulun alla. Aivan uusi tuttavuus. Ilmeisesti neljäs tuotantokausi menossa subilla. Diggasin huumediilerineekerimeiningistä niin paljon, että imuroin parit tuotantokaudet. Laatudraamaa. Parasta pitkään aikaan.

The Wire - McNulty and Bunk, the famous crime scene
http://www.youtube.com/watch?v=KQbsnSVM1zM
The Wire on vanha rakkaus ja kaikki 5 kautta katsottu jo pariin kertaan.

Aivan loistava tv-sarja, hyvät hahmot, hyvä dialogi ja erinomaisen räiskyvä - ja realistinen - tarinankerronta.

The Wire ja The West Wing ovat täällä ainakin suurinta parhautta.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Schindlerin lista katsottiin lauantaina. Edelleen hieno ja ajatuksia herättävä elokuva ja lopuksi itkin ihan kamalasti. Täydellinen viiden tähden leffa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja huima »

Aloin nowan ehdotuksesta katsomaan Hot Chick-leffaa.

En osaa sanoa vielä yhtään mitään.
daddykillkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Katsoin netistä "Watchmenin" trailereita ja hain uutisia Foxin / Warnerin oikeusjutun kehittymisestä ja sen vaikutuksesta siihen julkaistaanko leffaa vai ei..
Pitäis varmaan katsoa välillä elokuviakin.

Jim Breuer Hardcore

En ole vieläkään varma, onko tämä jätkä oikeasti myssytellyt ja ryypännyt päänsä pehmeäksi, mutta stoner-akti kyllä sujuu. Kolmen varten stand-up-pätkässä puhutaan mm. Osama Bin Ladenista, miten hiivitään teininä kännissä yöllä kotiin, ollaan samassa hississä Jack Nicholsonin kanssa sekä ehdoton suosikkini: AC/DC esittämässä Hokey Pokey -lastenlaulua. Materiaali ei ehkä ole älykkäintä tai hiotuinta mahdollista, mutta äijä paikkaa mahdolliset puutteet mainiolla mimiikallaan. Kreisiä!

Kuva
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Lolita kirjoitti:Schindlerin lista katsottiin lauantaina. Edelleen hieno ja ajatuksia herättävä elokuva ja lopuksi itkin ihan kamalasti. Täydellinen viiden tähden leffa.
No toi on kyllä hyvä, laitoinkin sen imutukseen taas kerran. Liam Neesonin ja Ralph Fiennesin roolisuoritukset ovat hienot.

Mä katsoin palstan 130% seksuaalienemmistön suosituksesta taidepätkän nimeltään Shortbus, koska siinä luvattiin olevan sensuroimatonta ja aitoa seksiä. No, olihan siinä. Näin heteromiehen silmille ehkä vähän liikaakin. Ihan mielenkiintoinen elokuva, jonka sanoman itse tulkitsin niin, että (seksi)elämä menee vituiksi jos sen ottaan liian vakavasti. Ei elokuva ketään ainakaan kylmäksi jätä, jotain ajatuksia se väkisinkin herättää.

En osaa arvioida pistein, ei mahdu mihinkään kategoriaan.
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Katsoinhan mä myös Max Paynen.

En tiijjä. Jos olet pelannut kyseisen pelin läpi, johon leffa siis perustuu, on lähinnä mielenkiintoista verrata kuinka elokuva seuraa pelin kulkua. Jos et ole pelannut peliä, tuskin pidät elokuvaa tusinaräiskintäpätkää kummoisempana. Tää tarjosi enemmän viihdettä pelinä.

**/*****
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Katson kohta:

Siis nyt on matskua, ai että!

Siis piuha jossa on...ööö...jotakin "zombeja", miekkoja, aseita, verta, suolenpätkiä, ei kokolailla minkäänlaista juonta ja pääosassa *rumpujen pärinää* STEVEN SEAGUL!!!!!!11111

I just LULZ!!!

Eli kyseessä on all time classic: Against The Dark

Siis jumalauta että on matskua, tätä paremmaksi luokan-ö leffa ei voi muuttua, tämä onkuin Blade tehtynä 15$:n budjetilla. Mutta perkele että on hyvää matskua, niin on jännää!



Mä en vaan tajua:

-Ensinnäkin nuo puhuu vampyyreistä, vittu ne on zombieita.
-Toiseksi, jos niillä on tarttuva tauti niin miksi ne pitää lahdata vittu miekoilla ja teräaseilla?

Mutta, perkele: ****
daddykillkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

1108 kirjoitti:I just LULZ!!!
You zpeek internets!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Käsky

4/5 Piti otteessaan. Pääosien esittäjät vakuuttivat. Kauniita naisia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

The Haunting Of Molly Hartley

Ihan hauska kauhuvipellys, nähty moneen kertaan mutta tässä oli ihan nättejä tyttöjä näyttelemässä. Miinusta siitä että eivät näytelleet tissejään kovinkaa paljoa. Loppu yllätti pikkasen mutta saattaa olla että olin niin tuhannen pierussa siinä vaiheessa että mikä tahansa yllättäisi.

***½
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rambo

Häpeän myöntää, että tämä oli ensimmäinen kosketukseni Rambo-leffoihin. Edes silloin 80-luvulla nää ei kiinnostaneet, olin Arska-fani ja kumpaakinhan ei voinu fanittaa!

No, vaimoke taas on Stallone- ja Rambo-fani niin piti tää uusin nyt sitten katsastaa. Ja ihan positiivinen yllätyshän tuo oli. Ja enemmän irtopäitä ja suolenpätkiä kuin suurimmassa osassa splatterileffoja. Se vain, että graafisuus kääntyi itseään vastaan leffan lopussa. Alkupuolella väkivalta hätkähdytti (niinkuin varmasti olikin tarkoituksena; esitetään väkivalta peittelemättä niin rumana kuin se on). Mutta lopputaistelussa mässäily meni yli ja verenlennätys muuttui humoristiseksi. Tällöin se söi tehoa alkupäältäkin.

Mutta ihan ok krapularäimettä. Huvitti kyllä, että pahispomosta oli tehty homo, vaikkei sillä elokuvan kannalta ollut merkitystä ja hyviksistä se ärsyttävin puhui brittiaksentilla.
Onslow

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bedlam kirjoitti:
Häpeän myöntää, että tämä oli ensimmäinen kosketukseni Rambo-leffoihin..
Siis et ole nähnyt Rambo I vielä, vaan nyt katoit Rambo IV:n ekana?
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Onslow kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Häpeän myöntää, että tämä oli ensimmäinen kosketukseni Rambo-leffoihin..
Siis et ole nähnyt Rambo I vielä, vaan nyt katoit Rambo IV:n ekana?
En ole nähnyt niin, mitä sitten? Eihän tuossa nyt mitään jatkuvaa juonta tuntunut olevan? Luotin vaimokkeeseen, kun sanoi ettei sillä ole käytännön merkitystä vaikken noita ekoja ole nähnytkään.
Onslow

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bedlam kirjoitti: En ole nähnyt niin. Luotin vaimokkeeseen, kun sanoi ettei sillä ole käytännön merkitystä vaikken noita ekoja ole nähnytkään.

No jaa no. Sama kai se olisi Bondien kanssa..

Mut kato se eka Rambo. Se noista paras on. 2 ja 3 on ihan kuraa.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Onslow kirjoitti: No jaa no. Sama kai se olisi Bondien kanssa..

Mut kato se eka Rambo. Se noista paras on. 2 ja 3 on ihan kuraa.
Kai tuo ekakin pitää joskus katsastaa juu. Vaikka ei tuosta nyt mitään varsinaista innostusta kyllä herännyt.
Onslow

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bedlam kirjoitti:varsinaista innostusta kyllä herännyt.
No ei niistä innostuksia saa, mut eka Rambo on yhtä klassikko kategoriassaan kuin eka Alienkin.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Onslow kirjoitti:
bedlam kirjoitti:varsinaista innostusta kyllä herännyt.
No ei niistä innostuksia saa, mut eka Rambo on yhtä klassikko kategoriassaan kuin eka Alienkin.
Mutta kun se sylttyräiskintä ei ole minua kiinnostava kategoria, Alien taas kuuluu mun diggailemaan genreen.
Viimeksi muokannut bedlam, 09.02.2009 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Rambo on kuningas. Rambo on green berets. Ja niille ei vittuilla!
Onslow

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bedlam kirjoitti: Mutta kun se sylttyräiskintä ei ole minua kiinnostava kategoria,
Okei. Älälälälälälälä vaan kato. Sori et sanoin jotain.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Onslow kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Mutta kun se sylttyräiskintä ei ole minua kiinnostava kategoria,
Okei. Älälälälälälälä vaan kato. Sori et sanoin jotain.
Ääää. Tarkoitin nyt vain sitä, että epäilen etten siihen syvästi rakastu vaikka se tollasista leffoista diggailevien mielestä klassikko varmasti onkin. Sitä vain.
Onslow

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bedlam kirjoitti: epäilen etten siihen syvästi rakastu
No et rakastu et, mutta pointti oli se, että se eka on Rambo ja muut vaan halpaa makkaraa.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

No ei se tarkalleen ottaen ole Rambo vaan First Blood, ja takerrun tähän vaan sen takia kun eräs naikkonen valitti ettei mistään leffaa löydä. Nojuu, eihän sitä Rambona löytynytkään, silloin. Nyt toki löytyy, mutta sekin sitten väärä :D
Onslow

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Rouva Pupu kirjoitti:No ei se tarkalleen ottaen ole Rambo
Kyllä se vaan on vietnamin veteraaani John Rambo. Joka esiintyy First Blood nimisessä tositapahtumiin perustuvassa elämänkerrassa.
Vastaa Viestiin