Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja par-sky »

tänään ja eilen salilla, mähän alan olla pikkuhiljaa liikunnallinen
Me transmitte sursum, Caledoni!
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tunti sählyä kovalla sykkeellä ja ilman vaihtomiehiä, which wasn't nice. Lisäksi 1,5h neljäsluokkalaisten tyttöjen liikunnanopena!

Polvi on taas vähän pipi, aloin eilen kiskomaan tulehduskipulääkkeitä.
Eilen nauratti aivan kipeästi, kun tuo yksi nainen, joka on eri sukua mutta välillä asustelee täällä, nipisti mua perseestä juuri samalla hetkellä kun reittä venytellessäni polveen vihlaisi aivan helevetisti ja karjaisin kivusta! Ihmetteli hieman mun matalaa kipukynnystäni kunnes paljastin mistä kenkä puristaa. Nyt kävi näin sanoi mummo lumessa.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

25km pyöräilyä kirpeässä talvisäässä ja ja vitullisen tiukka jalkatreeni. Kintut olivat toipuneet kaikesta kokemastaan yllättävän hyvin, polkeminen kulki kevyehkösti ja rauta ei painanut nimellispainoaan enemmän.

EDIT: nokitan vielä kilsan kävelyllä. Normaalista yöjuoksusta poiketen menomatka tyhjin kassein ja paluu täysin; kävin siis kaupassa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Illalla punttista 75 minsaa..
Monipuolisesti, fysioterapian mukaan..
Nii että tyrät rytkyy!
Pyyhin Netikettiin..
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Mennä huitelin kävelysauvoilla pitkin rantaraittia. Ensin Iirisniemestä aallonmurtajille (sinne missä on se törkeen sigamagee valkoinen ökyrantakämppä), ja sitten sieltä rantaa myöten takaisinpäin Villa Pentrylle asti, ja sitten takas himppeen. Matkalla rantaraitille tein myös ne tutut kolme sarjaa nojapuunostoja ja vetelinpä vähän leukojakin. Meni aikaa jotain kaksi ja puoli tuntia.

Taisi olla vähän liikaa, sillä loppupuolella alkoi jo ranteisiin viiltää ja pohkeet kramppasivat. (kyllä, tiedän että kävelysauvan rannehihnan on tarkoitus ottaa käden paino vastaan eikä sauvaa tule puristaa, mutta sekään ei riitä loputtomiin)

Panin siellä ulkona merkille miten moni kävelysauvoo väärin. Sauvat on säädetty liian pitkiksi ja harittavat ulospäin, ja niitä silleen vaan nostellaan askelten mukana eikä niillä anneta yhtään vauhtia kävelylle hartiavoimin, vaan kävellään silleen lysyssä. Noooo mut hei, kukin tavallaan ja laalaalaalaa.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

8km pyöräilyä ja olkapää-ojentajatreeni.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Duck kirjoitti:Mennä huitelin kävelysauvoilla pitkin rantaraittia. Ensin Iirisniemestä aallonmurtajille (sinne missä on se törkeen sigamagee valkoinen ökyrantakämppä), ja sitten sieltä rantaa myöten takaisinpäin Villa Pentrylle asti, ja sitten takas himppeen. Matkalla rantaraitille tein myös ne tutut kolme sarjaa nojapuunostoja ja vetelinpä vähän leukojakin. Meni aikaa jotain kaksi ja puoli tuntia.

Taisi olla vähän liikaa, sillä loppupuolella alkoi jo ranteisiin viiltää ja pohkeet kramppasivat. (kyllä, tiedän että kävelysauvan rannehihnan on tarkoitus ottaa käden paino vastaan eikä sauvaa tule puristaa, mutta sekään ei riitä loputtomiin)

Panin siellä ulkona merkille miten moni kävelysauvoo väärin. Sauvat on säädetty liian pitkiksi ja harittavat ulospäin, ja niitä silleen vaan nostellaan askelten mukana eikä niillä anneta yhtään vauhtia kävelylle hartiavoimin, vaan kävellään silleen lysyssä. Noooo mut hei, kukin tavallaan ja laalaalaalaa.
Mulle ainakin on 1,5 tuntia aika maksimi, jalat ei palaudu 2 tunnin teoriasta.. sauvakävelystä kun puhutaan..
Pyyhin Netikettiin..
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Niba kirjoitti:Mulle ainakin on 1,5 tuntia aika maksimi, jalat ei palaudu 2 tunnin teoriasta.. sauvakävelystä kun puhutaan..
Joo, mulla oli aika ankara nälkä kyllä eilen. Mutta tohon palautumiseen voi kyllä olla apua urheiluravinteista. Vaikka se onkin hörhöilyä. Mulla ne ainakin toimii. Tietty voidaan väitellä siitä että mikä se saavutettu hyöty sitten loppujen lopuksi on, koska silloinhan suorituksesta tulee urheiluravinteista riippuvainen.

Mutta mihin raja vedetään? Voidaanhan ihan tavalliset ruokavalion muutoksetkin laskea jo hifistelyksi, ja niistäkin voi suoritus riippua aika lailla. Esimerkkinä oma herra Krügerimme joka on sortunut vain kreatiiniin mitä urheiluravinteisiin tulee, mutta eipä hänkään taida pahemmin pikaruokia tai muuta nk epäterveellistä vedellä.

Kunnon yöunet auttavat myös. Merkittävin osa palautumisesta tapahtuu unen aikana.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Uiskennella repäisin 1700 metriä niiden perinteisten 1500:n sijaan, koska oli hieman ylimääräistä aikaa. Ei mitään ihmeellisyyksiä. Yksi rata oli suljettu ja varattu ammatti/kilpauimareille, mutta ei silti ollut kovin pahaa ryysistäkään. Ihan pirteesti näyttää lähteneen päivä liikkeelle huonoista yöunista huolimatta.

(Ehkä ne huonot yöunet johtuivatkin siitä että olin nukkunut vielä päiväunetkin sunnuntaina, ei kai sitten vaan ollut yhtään univelkaa kuitattavaksi, tai jotain)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Illalla eilen punttisaliselle, 75 minuuttia treeniä, ensin 10min lämmittelyä ja lopuksi 30min venyttelyä päälle, kotiin tultua nälkään puolikas Oululaisen reikäleipää ja paketti HK:n uunimakkaraa, Wotkin's vahvalla sinapilla maustettuna.. Aamulla ei tavanomaisesti koskenut joka paikkaan, en tiedä oliko syy harjoituksen jälkeen nautittu "urheiluravinne" vai lisääntynyt venyttely? :wink:
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

9km kovin talvista pyöräilyä. Piti mennä salillekin, mutta työpäivä sai luvan riittää.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Ähisin aamulla punttiksella. Duunikaveri tuli sitten samaan tilaan kesken touhujen, ja eihän siellä mahdu kaksi äheltämään kun tilaa on tuskin yhdelle. Hankalaksi meni, mutta sainpahan kaksi ja puoli kierrosta liikkeitä kuitenkin tehtyä.

Penkkitulos ei oo parantunu, niiq, yhtään, mutta toisaalta ei huonontunutkaan. Mitäs tässä. Ehkä kesemmällä sitten kun kiima-aika lähestyy rupeaa taas kroppakin testoutumaan, tai jotain. Toinen vaihtoehto on tietysti, että olen jo auttamatta liian vanha tällaiseen... *raihn*
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mulla käytössä TKK henkilökunnan laitteisto punttisalissa, laskujen mukaan 64 eri laitetta tai painojenpitotelinettä, eipä tarvi jonottaa laitteisiin..
No jos ei suoraan pääse mihin halusi, niin vaihtoehdoissa piisaa.. Tilaa pari sataa neliötä.. Paskasta työpaikasta ja paskasta palkasta on joskus etuja.. :wink:

Ai niin 75 minuuttia voimailua ja ensin soutua jälkeen venyttelyä 30 min.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja par-sky »

tunnin punttitreeni, päälle venyttelyt ja olo on mitä mainioin. ahkä mun kunto alkaa tästä pikku hiljalleen kohota
Me transmitte sursum, Caledoni!
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

9km pyöräilyä ja tunti sählyä.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Tunti sählyä. Alussa päätä särki ja puolivälissä uuvutti, mut täysii vejin silti, perrrrkele.

Karsee nälkä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Poweri eilen. Eka kertaa kymmeneen päivään. Vähän jopa tuntuu. Nyt alan käyttään isompia painoja ja syömään enemmän ruokaa. Liikkumattomuus laskee näköjään heti ruokahalua, eikä sillon tosiaan kasva kuin ärtymys!1
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

2,5 viikkoa viimeisestä salista ja viikko muusta liikunnasta. Melko henkari olo. Menee nuori täysin hukkaan...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

8km pyöräilyä ja tiukka kombinaatio voimailua tyyliin hetimullekaikkitänne. Eli viikon ainoa punttisalivierailu, johon ymppäsin kyykyn, maastavedon ja penkin! Kyykky kulki odotettua paremmin, mave jo hieman nihkeämmin ja penkki meni penkin alle. Liika on liikaa, mutta tulipahan käytyä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Metsätöitä reilu 4 tuntia.
Lumen lapiointia saunamökin polulta ja neljältä verkkoavannolta. Lisäksi jää rikki noista em avannoista tuuralla. Tässäkin tuli niin lämmin ettei verkkoja katsoessa eikä avantoja peittäessä tarvinnut käsineitä. Kädet suorastaan höyrysivät.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Luistelua kaksi kierrosta Helsingissä meren jäällä johon oli aurattu rata.
Yhdellä kierroksella aikaa kului n. 12 minuuttia. Vastatuuli koetteli voimia.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Jees. 1h 25m sauvahuitelua pitkin rantaraittia, samassa yhteydessä myös 3 x 13 nojapuunostoa, tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan. Oli vähän pimeetä jo. Ja pureva pakkaistuuli puhkui mereltä päin pipon läpi, meinas kuutsa kiteytyä. Muuten meni ihan jees.
Duck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Duck »

Oli vähän köhälunssainen olo aamulla, mutta 1500 metrin uimarepäisy karisti moiset haihattelut. Miks turhaan sairastua, kun on pareNpaakin tekemistä. Perrrkele.

*koputtaa puuta*
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Aamu-uinti: 50 minuuttia
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Olka-hartiatreeni.
Vastaa Viestiin