Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Rouva Pupu kirjoitti:Mahtaakohan ihan ulospäin kuulua :)
Mahan murinankin kuulee, joten miksi ei kehon repeämisen.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Rouva Pupu kirjoitti:Uuh. Pari viikkoa sitten alkoivat (ilmeisesti) liitoskivut. On tuo käveleminen välillä hankalaa, kipu on häpyluun kohdilla ja sen lisäksi tuntuu ns. lonksuvan ja "narisevan". Mahtaakohan ihan ulospäin kuulua :) Ei ainakaan vielä kovin kivuliaita, mutta ei sitä haarojaan kannata levitellä. Dääm.
Hän laskeutuu :twisted:
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

No nyt kun hammaskivut on itketty ja kuumeiltu, tuli flunssa. Eli nenä tukossa (ei vuoda onneksi), räkäyskää ja kuumetta.

Poju "nukkui" viime yön meidän välissä pelkällä vaipalla, kun kuume kipus yli 39. Mies huomasi vasta aamulla, että olin hakenut jätkän viereen nukkumaan - hyvät että jollain on hyvä unenlahjat :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

No nyt on käyty synnytyksen jälkeinen kurssi (jo ennen synnytystä) ja lapsenhoito kurssi. Jälkimmäisessä en ollut kuin puolet ajasta kun alkoi sen verran polttelemaan vitutus tuolla jossain. Mies oli mukana ensimmäisessä, mutta toisen joutui jättämään väliin kaamean flunssan takia. Tämän toisen kurssin veti todellinen hurmoshoitaja joka vihjaili kyllä joka välissä, että miehenkin pitäisi olla halukas tulemaan tapaamisiin. Eli flunssa ei mennyt läpi. Nyt mies on ihan möks kun pidetään huonona tulevana isänä. Yritän nyt lohduttaa, että kuumeisena räkää valuvana ei ole järkevää missään olosuhteissa änkeä paikkaan jossa on viimeisillään olevia naisia. NiinQ aikuisten oikeasti.

Voi, voi. Tämä hurmoshoitaja on sitten meidän tulevan lapsosen neuvolatäti. Mitenköhän mun pää kestää, miten miten miten.

Huomenna neljäs ultra, kiva nähdä pikkuista, toivottavasti ei ole liikaa kasvanut.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Rouva Pupu kirjoitti:Voi, voi. Tämä hurmoshoitaja on sitten meidän tulevan lapsosen neuvolatäti. Mitenköhän mun pää kestää, miten miten miten.
Hoitajan voi vaihtaa, jos niin sanotusti kemiat eivät kohtaa. Teille voisi olla parempi ns. vanhan koulukunnan edustaja, joka ei liikoja kohkaa.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Voi olla. Oon niin vaikea ihminen taas, mutta meni vaan hermot niihin vihjailuihin miehestä, enkä saanut millään päästäni pois sitä tietoa ettei hän infoa esim. rotavirusrokotteista, koska ne eriarvoistavat ihmisiä (! Minä en taas tajua miten ei voi muka infota ! vaikka kyllähän ne hintavia on ja kaikilla ei sellaiseen halusta huolimatta ole varaa, mutta silti) ja sitten oli vielä jotain lisäainehihhulointia ja sitten tietysti näitä maalaisjärkijuttujen hokemista; ei lasta suoraan aurinkoon, ei saa jättää hoitopöydälle yksin, ei saa pitää autossa sylissä ym. Nojuu, kyllähän noista hyvä sanoa, kun kaikenlaista hiihtäjää täällä maanpinnalla on. Mut joku semmonen vähemmän hurmoilija voisi olla pop, sellainen joka ei puhuisi puolet ajasta omista lapsistaan esmes.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nyt on taas ultrassa käyty ja ensimmäisessä sydänkäyrässäkin, ollaan jo semmosilla viikoilla että niitäkin otellaan. Kasvu oli edelleen käyrällä, tosin siellä suht ylhäällä mitä onkin kokoajan tasaisesti ollut. Maagiset 2200g, iso tyttö jo! Sydänkäyrä oli mainio, mun ääneni on sitten vissiin ihan normi tylsimys kun iskän ajoittainen pälpätys sai sykkeet aina yli 160 :D Tasasta 140-150 ja liikkeessä (ja miehen puhuessa) sen yli 160. Noh, parin viikon päästä ultra taas.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja saira »

^Ehdottomasti mun soittoääneksi!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Fcuk

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Joo ihan paras!
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tänään käyty taas ultrassa, painoa oli pikkuisella huikeat 2500g eli käyrällä ollaan edelleen :) vaikka on alkanut nuo aamun sokeriarvot olemaan yli sallitun (ja ne kun oli aina ennen ihan huiput), mutta kuitenkin niin pienesti ettei niille sen enempää tehdä. Liikuntaa pitää lisätä, tulee olemaan hankalaa kun liitokset paukkuu niin helvetin kivuliaasti, joten lenkin jälkeen onkin sitten makuuasennossa loppu illan :/

Sydänkäyrät ym. myös mainiosti, seuraava ultra sitten vkolla 38, joten silloin sietäisi kaiken olevan valmiina jos vaikka oiskin tehnyt kasvupyrähdyksen niin voi hyvillä mielillä synnytellä. Uu, oli aika kivuliaan näköistä kun siellä oli supistelija odottamassa, nousi omat verenpaineetkin aika huippuun siitä "pelkopiikistä".

Täällä on tänä vuonna syntynyt 59 poikaa, 70 tyttöö sekä kahdet kaksoset. Pitää ne odotusajat käyttää hyödyksi laskemalla kaikkea vähemmän turhaa :D
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Lisää "raskausoireita" ilmennyt nimittäin kuorsaaminen! On kuulemma jo monta viikkoa ollut sellainen jyräpommitus öisin, että alkaa miehen unetkin kärsimään, onko muilla raskautuneilla ollut samaa ongelmaa? Koskaan ennen en ole kuorsannut. Närästys on myös valtaisaa, 2-3 Rennietä on otettava öisin jos haluan edes sen muutaman tunnin yössä nukkua (unettomuus on perseestä, mutta lienee hyvää valmistautumista tulevaan). Taitaa vaikuttaa jo kurkunkin kuntoon, ainakin ääni on jatkuvasti kateissa, tosin flunssaakin on ollut enemmän ja vähemmän jo kuukauden päivät.

Jos jotain positiivista niin paino ei ole noussut vieläkään huomattavasti vain noin 9kg, joista varmaan suurin osa on tisseissä :DD eikä turvotuksiakaan ole.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mua ei närästänyt, öisin ainakaan, enkä mä kai kuorsannut. Mut en mä pahemmin nukkunutkaan.. (Kännissä kuulemma kuorsaan!) :shock: 'Unettomuudesta': se on niin erilaista nyt kuin raskaana! Silloin vitutti nousta tunnin välein pissalle tai milloin minkäkin kivun takia valvoa, mutta nyt on ihan eri asia kun valvomiselle on kunnon syy, vauva. Ei sen takia raivostuta nousta, ja ihanaa kun ei oo mitään kipuja! Paremminkin ihanaa käydä nostaa se ähisevä paketti ylös sieltä ja kattoo ku se imasee ahnaasti silmät ummessa tissistä kii :D Ja ne hormonit, hormonit.. ne auttaa jaksamaan.

Muakaan ei turvottanut, ja paino nousi reilut 10kg. Kaikki on lähtenyt, ja vähän ylikin.
(Paitsi silloin kun mut oli leikattu toiseen kertaan, niin jalat turpos kaksinkertaiseksi! Oli aivan järkyttävän kamalaa, mut se siitä.)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Rouva Pupu kirjoitti: Jos jotain positiivista niin paino ei ole noussut vieläkään huomattavasti vain noin 9kg, joista varmaan suurin osa on tisseissä :DD eikä turvotuksiakaan ole.
Meillä ei ole paino noussut VIELÄ yhtään, ollaankohan edes tutkalla?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Tiedän kyllä tapauksia kun paino on noussut vain n. viisi kiloa. Toisaalta jotkut mennyt syystä tai toisesta alkuraskaudessa huimasti miinukselle, joten ovat loppuvaiheessa suht samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Eiköhän ne neuvolassa huomauttele jos painossa jotain ongelmaa suuntaan tai toiseen.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

irmelianneli kirjoitti: (Paitsi silloin kun mut oli leikattu toiseen kertaan, niin jalat turpos kaksinkertaiseksi! Oli aivan järkyttävän kamalaa, mut se siitä.)[/size]
Olin lukevinanikin silloin aikaisemmin ettei kaikki mennyt ihan nappiin ;( Toivottavasti ei ihan kauheat jälkitraumat jäänyt päähän kummittelemaan.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

No kyllä mulla vähä jäi.. Mut täytyy ajatella ett ois kai sitä tavis synnytyksestäkin voinut traumat jäädä ja siinäkin sattua vaikka mitä. Eikä ikinä voi tietää miten se menee, seuraava voi olla ihan erilainen, tai vielä kamalampi.

Jouduin siis sektioon ku vava perätilassa ja iso ja vettä olemattomasti. Ulosotto meni hienosti ja tyttö reipas ja nätti 9 pisteen vauva, mut sit kohtu ei ruvennutkaan supistuun ollenkaan ja sit ku saatiin jotenkuten vihdoin kursittua kasaan, nii tuli komplikaatioita vielä, sisäistä vuotoo yms.. ja uuteen leikkaukseen seur päivänä, josta taas sit seurasi vaikka mitä, kuten just nuo jalat yms mukavaa.

Et sillee. Mut tosiaan, ei voi tietää. Mut ainakin nyt tietää sen, ett vaikka tulis uudestaan sama eteen, niin kyllä siitä loppujen lopuksi kuitenkin selviää ja paranee, vaikka kauan meneekin ja vaikka luulinkin että siis oikeesti kuolen. Onneksi isukki oli kotona auttamassa 2 vkoa, se oli ihanaa ♥

Ja hei, mulla on jo vauvakuume! :mrgreen: ..pitää vaan oottaa vuosi että paranen :(
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Poitsulla heiluu molemmat alaetuhampaat! Tunsin itseni eka kertaa oikeesti vanhaksi vanhemmaksi. Alan valmistua kouluunmenokriisiin. Kuulemma kolmaskin hammas heiluu, mutta en käsikopelolla kyllä huomannut.

Sigh.

Toisaalta ihan mielettömän hienoa, kun muksu kasvaa. Lisää uskoakseni omia mahdollisuuksia elämästä toudella nauttimiseen, mutta onhan se samalla haikeaa, kun vaaka kallistuu koko ajan enemmän sille suunnalle, ettei noita lisää enää tule. Paluu nollapisteeseen ei tällä hetkellä houkuta tippaakaan. Ehtiihän sitä sitten joskus vielä nelikybäsenä eli noin tuhatvuotiaana, jos haluaa duuneista vuoden parin breikin, eikä omaa aikaa enää arvosta ja iskee tekemisen puute ;-)
Prepare for the worstest.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nowaysis kirjoitti:Toisaalta ihan mielettömän hienoa, kun muksu kasvaa. Lisää uskoakseni omia mahdollisuuksia elämästä toudella nauttimiseen, mutta onhan se samalla haikeaa, kun vaaka kallistuu koko ajan enemmän sille suunnalle, ettei noita lisää enää tule. Paluu nollapisteeseen ei tällä hetkellä houkuta tippaakaan. Ehtiihän sitä sitten joskus vielä nelikybäsenä eli noin tuhatvuotiaana, jos haluaa duuneista vuoden parin breikin, eikä omaa aikaa enää arvosta ja iskee tekemisen puute ;-)
Mitä suotta. Eikö silloin kannata valmistautua jo isovanhemmuuteen, josta seuraa vain kaikki hyvät puolet? Lapsetkin tykkäävät yleensä enemmän isovanhemmistaan kuin harmaata arkea lasten kanssa yhdessä viettävistä vanhemmistaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Fcuk

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onnittelut tytöstä Puput! :h:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Täältä myös! :)
Prepare for the worstest.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Paljon onnea! Tais tulla yllärilähtö :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Onnea!!! Tuliko siniset silmät ja blondi pellavapää? ;)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kotona ollaan :) Tosiaan maanantaina klo 23.30 tuli lapivedet ja sitten seuraavana päivänä klo 14.12 syntyi tytsä 35+0 2688g 47,5cm :) Keskonen hän on, mutta kaikki mallillaan ja päästiin jo kotio, mitään hoitojakaan ei tarvittu!

Huhhui <3
Fcuk

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Oliks kauheeta? Eihän ollu? :] Iiiiiiiiiii onnea! :h:
Tää on ehkä väärä hetki sanoa tai just oikea, näin yks yö unta et synnytit tummahkon lapsen. :p