Lepo-lauantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^oon varmaan väsyny, mut repesin :D
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

par-sky kirjoitti:^oon varmaan väsyny, mut repesin :D
Jutussa oli nyansseja mutta pikkasen kattilanmakua, ihan hyvä juttu.
Tää on näitä "joukossa tyhmyys tiivistyy" tason juttuja tietääkö kukaan lisää?
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

tuulenpuiska kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Tietysti.

Mitähän ne hyvät puolet on?
Käytöstavat? Huomaavaisuus? Hygienia? Sosiaalisuus?
Eiköhän se ole vain ja ainoastaan tuo sosiaalisuus. Ei rekkiskään kuvien perusteella miltään hammastahnamainoksen esikuvalta näyttänyt.

Maailman lihavin mieskis saa pesää (tai ainakin saisi, en tiedä, onko penetraatio teknisesti mahdollinen). Pitää vain olla riittävän sosiaalinen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja huima »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Miten voi lenkille lähtö olla näin vaikeaa? Jo kolmas ehdottomasti viimeinen päivä viettää soffaillen. Eilen sentään sain itseni oikeutettua salille sijaan, mutta tänään olen vain syönyt hyvää ruokaa ja haissut pahalle :cry:
Suosittelen ihan täysille Dailymile palvelua ja kavereiden kanssa kisailua siellä.

dailymile.com

En ole koskaan ollut yhtä motivoitunut jatkuvaan juoksutreeniin kuin nyt, kun kevreiden kanssa skabataan viikko- ja kuukausmestaruuksista. Nyt tulee viikottain vedettyä se 40 - 60 kilometriä kevyesti -- ja vaikka väsyttää, niin lähdettyä vetämään ettei häviä toisille. Ihan uskomaton motivaattori.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja huima »

Gat kirjoitti:Paitsi siinä en hyväksy, että minun pitäisi "muuttua" joksikin muuksi kuin omaksi itsekseni, mutta terveempänä ja reippaampana. Ja totta kyllä, että olen lakannut yrittämästä. Vaipunut fatalismiin kuin realiteettina. Jota se voi ollakin, realiteeetti. Ihme tilanne, jota ei Nussiva Maailma voi käsittää. Ja sikäli tyydyttävä asema sekin. Turvallisempaa ja vähemmän stressaavaa vain eristäytyä vaikka kaikista ihmisistä (paitsi netissä). Mutta joo, en ole vaan jaksanut yrittääkään aikoihin, siis tosissani.
Jauhat ihan samaa tarinaa kuin muista eristyvät koulumurhaajat ja sosiaalisten piirien ulkopuolelle jäävät erakot. Ihan kuin kaikki muut olisivat erilaisia ja osaksi sosiaalisia piirejä ryhtyminen olisi kaiken sen mitä 'itse oikeasti on' uhraamista ja joksikin toiseksi ryhtymistä. Suurin tragedia taitaa olla oma älykkyytesi ja sivistyksesi, joka antaa sinulle keinot selittää asiat niinpäin että pystyt olemaan maailan uhri ja väärinymmärretty Schopenhauer.

Yksi elämän suuri salaisuus on oman onnellisuuden löytämisessä. Kun olet onnellinen ja se näkyy sinusta myös ulospäin, pildeä ja kaikkea muutakin tulisi ovista ja ikkunoista. Koska suurelle osalle ihmisistä elämä on kärsimystä, he ovat mieluusti sellaisten ihmisten seurassa jotka ovat onnellisia ja saavat heidätkin tuntemaan olonsa onnelliseksi - edes hetkellisesti.

McJannen ajatus jostain budolajin harrastamisesta oli itseasiassa hyvä idea. Sinulla on kaikki aika maailmassa kehittää itseäsi. Pistä pääsi ja kroppasi töihin - ja treenaa kunnolla jotain, josta voit saada samalla rauhaa, onnellisuutta että myös voimaa elämääsi. Mistä sen tietää mitä siitä seuraa, kun kroppa paremmassa kunnossa, mieli kirkkaampana ja naama vähemmän oluesta pöhöttyneenä oletkin jatkossa ihmisten ilmoilla. Ties vaikka avaisit ovea väsyneelle kolmikymppiselle yksinhuoltajaäidille, joka projisoi valkoisella hevosella ratsastavan prinssin unelmansa sinuun. Tai sitten ei.

Mutta voi elämä sentään.

Satoja tuhansia varallisuutta, eikä mielikuvitusta elää niillä hetkeäkään. Pentele karistaisin vastaavassa tilanteessa Suomen pölyt jaloista nopeasti ja viettäisin vaikka pari vuotta kiinassa vuoristossa kungfu-luostarissa tyhjentämässä päätä ja opettelemassa nöyryyttä kuskaamalla riisiä laaksosta vuoren rinteelle.
Manaaja

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:Sinulla on kaikki aika maailmassa kehittää itseäsi. Pistä pääsi ja kroppasi töihin - ja treenaa kunnolla jotain, josta voit saada samalla rauhaa, onnellisuutta että myös voimaa elämääsi. Mistä sen tietää mitä siitä seuraa, kun kroppa paremmassa kunnossa, mieli kirkkaampana ja naama vähemmän oluesta pöhöttyneenä oletkin jatkossa ihmisten ilmoilla.
Näin juuri. Voin kompata vahvalla ja tuoreella omakohtaisella kokemuksella. Se, että alkaa näkemään muutoksia itsessään ja nimenomaan parempaan, nostaa itsetuntoa - ja mikä tärkeintä - yleistä mielialaa aivan helvetisti. Samalla alkaa huomaamaan, että ihmiset ympärilläkin alkaa hymyilemään ihan eri tavalla sulle ja sun kanssasi. Mikäpä sen parempi motivaattori kuin nämä kaksi huomiota yhdessä.
Pentele karistaisin vastaavassa tilanteessa Suomen pölyt jaloista nopeasti ja viettäisin vaikka pari vuotta kiinassa vuoristossa kungfu-luostarissa tyhjentämässä päätä ja opettelemassa nöyryyttä kuskaamalla riisiä laaksosta vuoren rinteelle.
Jaaha, sitä on taas kateltu Huo Yuan Jian elämäntarinaa oikein huolella!

Nyt salille treenaamaan vähän läskiä polttavia kungfu-nostoja, pokz!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

huima kirjoitti:Ihan uskomaton motivaattori.
Kiitos huomiosta. Mun juoksuongelma kiteytyy siihen, että futispelit eivät juuri aerobista kuntoa nosta, edes ylläpidä, mutta toisaalta ne vetävät jalat tukkoon ja kipeiksi moneksi päiväksi. Paras lääke olisi jo ENNEN kauden alkua saada itsensä hyvää aerobiseen kuntoon, jolloin jaksaa ja paikat kestää ihan eri tavalla.

Jos vain juoksisin, niin asia olisi huomattavasti helpompi toteuttaa. Tietysti voisin jättää salin pois, kun vanhemmiten lihasmassaakin kertyy helpommin, nytkin 180/84 statseissa on juoksuun ainakin vitska liikaa. Mut jos hurrrjasti haluaisin hyvän juoksukunnon nämäkään eivät olisi esteitä, vain loivia pihakivetyksiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja huima »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jos vain juoksisin, niin asia olisi huomattavasti helpompi toteuttaa. Tietysti voisin jättää salin pois, kun vanhemmiten lihasmassaakin kertyy helpommin, nytkin 180/84 statseissa on juoksuun ainakin vitska liikaa. Mut jos hurrrjasti haluaisin hyvän juoksukunnon nämäkään eivät olisi esteitä, vain loivia pihakivetyksiä.
Ihan turhaa jossittelua.

Futarille lenkit on just parasta treeniä. Meidänkin juoksupoppoossa singahtelee mukana kutosdivarissa futaava jannu, joka on nyt tullut ihan hurjaan juokuskuntoon kavereiden tsempatessa. Juokseminen on enemmän päästä kiinni kuin kropasta, ainakin kun juoksee yli puolen tunnin lenkkejä rauhalliseen n. 6 - 6.30 kilometrivauhtiin. sitä nopeampi tempo vaatii jo oikeasti kuntoa ja hyvää tekniikkaa.

Sitäpaitsi teidän lähistöllä on ihan tajuttoman hyvät maastot juosta, ettei mitään rajaa. Siitä sun duunipaikan läheltä olen pari kertaa vetänyt sinne Nekalaan Iidesjärven ympäri jne. - aivan mahtavat maastot, puhumattakaan Pyynikin mahdollisuuksista vetää intervallitreenejä mäkeä ylös alas. Kaikki on ihan siinä keskustan ympäristössä missä ymmärtääkseni sulla on sekä duuni, että koti.

Eli lenkkarit jalkaan ja ulos.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

huima kirjoitti:Eli lenkkarit jalkaan ja ulos.
Saatanan natsi...väjjyn urkan pois alta ja meen sit lenkille 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja huima »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
huima kirjoitti:Eli lenkkarit jalkaan ja ulos.
Saatanan natsi...väjjyn urkan pois alta ja meen sit lenkille 8)
Do dih.

Jos sulla on N60-sarjan nokian puhelin, kannattaa puhelimeen ottaa Nokia Sports Tracker, joka GPS:n avulla trackkaa sun reitin ja laskee sulle juoksunopeuden ja muuta hauskaa dataa. Samaten kannattaa rekisteröityä sinne dailymileen ja haastaa kavereita kanssa skabaamaan.

Itsekseen on niin helppo jäädä sohvalle, mutta se sosiaalinen kiritys on ihan uskomattoman tehokasta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lepo-lauantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Urkka tuleekin myöhemmin eli lähden saman tien...ja asun tätä nykyä muuten Pappilassa, jossa on erittäin hyvät lenkkimaastot isoine puistoineen. Nams 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin