Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Yleinen lätinä jä kitinä
tonyjl

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

gullible kirjoitti:Kotitalouteeni vasten tahtoani ujutettu, mutta mihin sittemmin olen kiintynyt, kissa raapii, saatana, soffaa. Mitä tehdä?
Eläinkauupoista saa suihkupullossa sellaista ihmiselle hajutonta hajustetta joka on todella kuvottavaa kissan mielestä. Sitä kun aina välillä ruiskuttaa niihin kohtiin mitä se kissa raapii niin se loppuu. Lisäksi kun kissalle osoittaa oman raapimispuun mitä se saa raapia mielensä mukaan niin se jättää muut kohteet rauhaan. Itselläni tätä virkaa toimittaa vanha matkalaukku mistä kissa sattui pitämään.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja aasi »

Joku kommuunin jäsenistä, mielestäni en kuitenkaan minä itse, on polttanut jotain sapuskaa kattilanpohjalle mikä ei normaalipesussa ole lähtenyt. Muistan hämärästi että tuon puhdistaminen onnistuu jotain kattilassa keittämällä, mutta minulla ei nyt ole hirveää hinkua selvittää asiaa erilaisia kemikaaleja kokeilemalla. Mikä avuksi?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

aasi kirjoitti:Joku kommuunin jäsenistä, mielestäni en kuitenkaan minä itse, on polttanut jotain sapuskaa kattilanpohjalle mikä ei normaalipesussa ole lähtenyt. Muistan hämärästi että tuon puhdistaminen onnistuu jotain kattilassa keittämällä, mutta minulla ei nyt ole hirveää hinkua selvittää asiaa erilaisia kemikaaleja kokeilemalla. Mikä avuksi?
Karhunkieli/terässaippuavilla toimii.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Ann »

aasi kirjoitti:Muistan hämärästi että tuon puhdistaminen onnistuu jotain kattilassa keittämällä, mutta minulla ei nyt ole hirveää hinkua selvittää asiaa erilaisia kemikaaleja kokeilemalla. Mikä avuksi?
Näin sanoo hackmanni:

http://www.h-info.fi/designor/web/hinfo ... enDocument
Rotan aivot valtasivat pääni.
Na

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Na »

aasi kirjoitti:JMuistan hämärästi että tuon puhdistaminen onnistuu jotain kattilassa keittämällä, mutta minulla ei nyt ole hirveää hinkua selvittää asiaa erilaisia kemikaaleja kokeilemalla. Mikä avuksi?
Sijaisäiti opetti aikoinaan, että etikkaa keittämällä lähtee kattilasta kaikki kakka. En ole itse ikinä joutunut kokeilemaan, joten en lähde vannomaan. Haju on varmaan melkoinen kun etikkaa keittelet :P
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti: Näin sanoo hackmanni:
Näsäviisastelija! Wikipediastako löysit, hä?

Koita sitä teräsvillaa ensin ennen Tohtori Ötkerin ihmeseoksia. Sillä lähtee tuimempikin kakkelström, ihan lihasvoimalla.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mylwin kirjoitti: Näsäviisastelija! Wikipediastako löysit, hä?
Ihan näin wanhan koulukunnan edustajana googletin. Muistelin yläasteen kotitaloustunneilla opetetun, että sen keitoksen olisi pitänyt koostua konetiskiaineesta ja vedestä.., mutta tuskin oli näin.

Teräsvilla naarmuttaa turhaan. Kannattaa ainakin ensin hieman pehmittää sitä likaa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Näsäviisastelija! Wikipediastako löysit, hä?
Ihan näin wanhan koulukunnan edustajana googletin. Muistelin yläasteen kotitaloustunneilla opetetun, että sen keitoksen olisi pitänyt koostua konetiskiaineesta ja vedestä.., mutta tuskin oli näin.

Teräsvilla naarmuttaa turhaan. Kannattaa ainakin ensin hieman pehmittää sitä likaa.
Ei nykyajan hifiteräsvillat naarmuta edes posliinisinta bersettä. Ja hyvän teräskattilan pitää kestääkin vähän skrapausta, jos se on huono niin sietää naarmuttuakin. Tosin runsas liottaminen on kyllä suositeltavaa sitä ennen, ja siihen riittää kuuma vesi ja fairi. Lipeää ja muuta tarvitaan vain sukkien liottamiseen jalasta.
Etikkakeittojutun oon kuullut, kuten myös tiskiaine-vesi-yhdistelmän. Toimivuudesta ei kyllä ole mitään hajua.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
SingleMalt

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

aasi kirjoitti:Mikä avuksi?
Mites kiehuva vesi, jossa on ruokasoodaa seassa? Tuolla litkulla ainakin kahvinkeitin putsaantuu tehokkaasti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mylwin kirjoitti:Karhunkieli/terässaippuavilla toimii.
Ei ollenkaan huono idea. Harmillisesti taisin vain vasta käyttää viimeisen Patapata-palasen, mutta menetelmän raaka voima vetoaa rajusti miehisyyteni.
Ann kirjoitti:Näin sanoo hackmanni: Url
Tätä taisin hakea, mutta ohje on yhtä epätarkka kuin muistini; mitä pesujauhetta nyt oikein tarkoitetaankaan? Tiskikoneelle vai pyykinpesuun tarkoitettua? Edellinen kuulostaa jotenkin loogiselta, mutta muistikuvaan liittyi juuri jotenkin epäloogisuus, mikä taas viittaisi jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Na kirjoitti:Sijaisäiti opetti aikoinaan, että etikkaa keittämällä lähtee kattilasta kaikki kakka. En ole itse ikinä joutunut kokeilemaan, joten en lähde vannomaan. Haju on varmaan melkoinen kun etikkaa keittelet :P
Tää ois kyllä eksakti ohje, joten sikäli helppo noudattaa. Etikkaa nyt ei vain pahemmin tässä taloudessa käytetä, joten sitä pitäisi hankkia.
Molemmat kemialliset käsittelymenetelmät vetoavat kuitenkin reippaasti henkiseen kemistiyteeni, siihen lapsuuden pikkupoikaan joka suunnitteli enon kemiankirjan löydettyään räjähteiden valmistamista kotitarvekemikaaleista.

Onpa valintatilanne. Keitänpä nyt kuitenkin kokeeksi vedenkeittimessä vettä ja laitan fairyn kanssa likoamaan, jospa sen jälkeen olisi taas vähän viisaampi.
Exsat

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Normaalin fairynkin keittäminen toimii toisinaan.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Ann »

aasi kirjoitti:mitä pesujauhetta nyt oikein tarkoitetaankaan? Tiskikoneelle vai pyykinpesuun tarkoitettua?
Eivät taida haluta hackmannilla mainostaa muiden tuotteita, joten sortuvat ympäripyöreyksiin. Uskoisin ettei sillä niin väliä, mitä kamaa sinne veden sekaan tunkee.., kunhan on tiskiainetta. Tuskin räjähtää naamalle, mutta en silti menisi sitä vettä kera kattilan mikrossa keittämään.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

SingleMalt kirjoitti:
aasi kirjoitti:Mikä avuksi?
Mites kiehuva vesi, jossa on ruokasoodaa seassa? Tuolla litkulla ainakin kahvinkeitin putsaantuu tehokkaasti.
Toimii kalkkeutumiin hyvin mutta liekö sillä palanutta chiliconcarnea saa? No, kai sitäkin voi koittaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Hebuli

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Ann kirjoitti:Ihan näin wanhan koulukunnan edustajana googletin. Muistelin yläasteen kotitaloustunneilla opetetun, että sen keitoksen olisi pitänyt koostua konetiskiaineesta ja vedestä.., mutta tuskin oli näin.
Eiku kyllä. Ei sitä mulle missään ole opetettu, mutta joskus puhdistin pohjaanpalaneen kattilan just noin. Pohjalle vettä sopivasti ja konetiskiainetta jonkin verran, ja karsta irtoaa tuntien/päivän kuluttua melkein itsestään. On se konetiskiaine sellaista myrkkyä.

EDIT: en keittänyt mitään, mutta laitoin kattilaan niin kuumaa vettä kuin hanasta tuli, ja siihen lisäksi jonnin verran konetiskiainetta.

Tavallinen käsitiskiaine ei liene läheskään yhtä tehokasta, ei ole samaa jytyä. Muistaakseni olen joskus koittanut sitäkin samaan tarkoitukseen.
Viimeksi muokannut Hebuli, 24.08.2005 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lykkäsin sitten ihan konetiskiainetabletin kattilaan ja laitoin hellalle. Veden alkaessa kiehumaan juuri ne karstakohdat näyttävät toimivan jonkinlaisina sydäminä joissa kuplia alkaa muodostumaan. Tehokkaasti puhdistui, ei mennyt montaa minuuttia mutta syntyvät höyryt vaikuttivat aika katkerilta.
WanhaPervo

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

aasi kirjoitti:Lykkäsin sitten ihan konetiskiainetabletin kattilaan ja laitoin hellalle. Veden alkaessa kiehumaan juuri ne karstakohdat näyttävät toimivan jonkinlaisina sydäminä joissa kuplia alkaa muodostumaan. Tehokkaasti puhdistui, ei mennyt montaa minuuttia mutta syntyvät höyryt vaikuttivat aika katkerilta.
Eivät kommuunilaiset epäilleet sinun keittävän crackiä?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja aasi »

WanhaPervo kirjoitti: Eivät kommuunilaiset epäilleet sinun keittävän crackiä?
Ei tällä kertaa.
ninnithequeen

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kysytään ny sitte:

Miksi meijän digiboksista hävis äänet?
Piuhat on kiinni, mute ei päällä ja kaikki muu toimii. Ääntä ei vain tule. Ohjeita ei ole koskaan ollutkaan kun saatiin käytetty lahjaksi. Ärsyttävää. Nimittäin se ettei ymmärrä näistä hevonvitun laitteista yhtään mitään :roll:
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja brona »

Lolita kirjoitti:Sivuluisu jatkukoon. Minulla oli vessan ovessa aikoinaan keltaista "Police line do not cross" -nauhaa.
...ja meillä oli kyltti "Hard hat area".
...
ninnithequeen

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

brona kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Sivuluisu jatkukoon. Minulla oli vessan ovessa aikoinaan keltaista "Police line do not cross" -nauhaa.
...ja meillä oli kyltti "Hard hat area".
Yhden duunipaikan miestenvessan ovessa roikkui kaasunaamari....
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mua taas on askarruttanut sellainen asia, että kun lentokone laskeutuu kiitoradalle, niin onko mahdollista, että se laskeutuu epäkeskosti toisen puolen pyörien päälle niin että se jotenkin kellahtaa kumoon, siis siipeen nojaten.

Elämän alkulähteillä ollaan siis.
Kikkelis kokkelis.
Yönmustaritari

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

aasi kirjoitti:Joku kommuunin jäsenistä, mielestäni en kuitenkaan minä itse, on polttanut jotain sapuskaa kattilanpohjalle mikä ei normaalipesussa ole lähtenyt. Muistan hämärästi että tuon puhdistaminen onnistuu jotain kattilassa keittämällä, mutta minulla ei nyt ole hirveää hinkua selvittää asiaa erilaisia kemikaaleja kokeilemalla. Mikä avuksi?
Palojäljet narahtaa irti aika hyvin liottamalla vettä ja pyykkipulveria.
Yönmustaritari

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Ann kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Näsäviisastelija! Wikipediastako löysit, hä?
Ihan näin wanhan koulukunnan edustajana googletin. Muistelin yläasteen kotitaloustunneilla opetetun, että sen keitoksen olisi pitänyt koostua konetiskiaineesta ja vedestä.., mutta tuskin oli näin.

Teräsvilla naarmuttaa turhaan. Kannattaa ainakin ensin hieman pehmittää sitä likaa.
Siis joo. Joko tolla tai sitten sillä pyykkipulverilla. Mieluummin pyykkipulverilla, koska MÄ sanoin sen.

Edit: Myöhässä.
aasi kirjoitti:Lykkäsin sitten ihan konetiskiainetabletin kattilaan

Tehokkaasti puhdistui
RolloTomasi

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Jos nukuttaa eika mitaan estetta nukkumiselle ole, niin pitaisiko silloin menna nukkumaan vai roikkua Kityssa?
ninnithequeen

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

RolloTomasi kirjoitti:Jos nukuttaa eika mitaan estetta nukkumiselle ole, niin pitaisiko silloin menna nukkumaan vai roikkua Kityssa?
Roikkua Kityssä tietenkin, jos sillekään ei ole mitään estettä.
Vastaa Viestiin