Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Spesial prais ounli for juu mai frend!
Lopeta sinäkin tupakanpoltto. Huonon, paskan ja vittumaisen tuulen lisäksi kaupan päälle ientulehdus! Eikä siinä vielä kaikki. Tämän uskomattoman paskan olon lisäksi saat huipputarjouksena finnejä sekä pakaroihin että selkään! Ohittamaton tarjous. Tilaa jo tänään.
Vittu!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^älä sure, kohta rupeet ton kaiken lisäks rykimään keuhkoista paskaa pois. Ja sitä sitten vaan tulee ja tulee...
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

par-sky kirjoitti:rykimään keuhkoista paskaa pois
Kivoja salmiakki-merkkareita. Sano.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:Spesial prais ounli for juu mai frend!
Lopeta sinäkin tupakanpoltto. Huonon, paskan ja vittumaisen tuulen lisäksi kaupan päälle ientulehdus! Eikä siinä vielä kaikki. Tämän uskomattoman paskan olon lisäksi saat huipputarjouksena finnejä sekä pakaroihin että selkään! Ohittamaton tarjous. Tilaa jo tänään.
Vittu!
Been there, done that, paitsi että mulla muuttuu perunapelloksi naama, ei selkä. Sekin on yksi hyvä syy lopettaa metsässä. Kukaan ei ihmettele jos siellä tulee peikko vastaan. Kaupungissa oleskelu on mulle tuossa tilassa epätoivottavaa.

Sulla muuten on todennäköisesti ollut ientulehdus jo ennen lopettamista, tupakka vaan on supistanut suonia sen verran että verta ei ole tullut. Nyt kun tupakan supistava vaikutus on pois, veri tursuaa. Mut kyllä se siitä loppuu.

Siistiä tässä on se, että kroppa puhistuu tolleen. Oletkin sitten tosi puhdas jonkun ajan päästä, sekä sisältä että ulkoa (toivottavasti myös ulkoa).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Luin sen Stumppaa tähän -kirjan. Se oli ihan paska.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Rouva Pupu

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

annepa kirjoitti:Luin sen Stumppaa tähän -kirjan. Se oli ihan paska.
Mikä siinä noin niinku oletusarvoisesti on se juju, mikä saisi kessuttelijan (s)tumppaamaan röökinsä?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Rouva Pupu kirjoitti:
annepa kirjoitti:Luin sen Stumppaa tähän -kirjan. Se oli ihan paska.
Mikä siinä noin niinku oletusarvoisesti on se juju, mikä saisi kessuttelijan (s)tumppaamaan röökinsä?
Mie laitan siitä kunnon referoinnin kuhan ehin (=en ole kokouksessa). Pääasia oli kuitenkin että et tarvitse tupakkaa, vieroitusoireet eivät ole fyysisiä ja lopettaminen on helppoa, sen kun päätät että et TARVI tupakkaa. Ihan paska. Kirjoittaja ei tiiä mitään fysiologiasta (en miekään mikään lääkäri ole, mutta...). Noh, sehän onkin koulutukseltaa kirjanpitäjä. Että silleen.

Joskus mietin että ois ihana olla tyhmä ja/tai uskossa, elämä ois paljon helpompaa. Tämän kirjan lukeminen aiheutti tuollaisen tunteen. Jos en olisi kiinnostunut kaikista jutuista ja lukis niin paljon esim tiedejulkaisuja, tuo kirja ois ollu helppo nielasta ja oisin lopettanu tupakoinnin jo eilen kun sain kirjan luettua. Kun kuitenkaan en ole tyhmä ja/tai uskossa, kirjan sanoma ei mennyt läpi koska siinä valehdeltiin päin näköä (tai siis valehdeltiin sen tiedon mukaan mikä mulla on).

Dave, voisitko selvittää ihmiskielellä (eli ei lääkärikielellä) nikotiinin vaikutukset aivoissa? Olen jo aamulla tutkinut netistä asioita jotka vaan vahvistaa mun aatosta mutta saiskos vielä yhden referenssin?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä näin viime yönä unta, että joku oppilas, jota olin ilmeisesti (leikkisään sävyyn) torunut tupakoinnista, vetäs mulle hirveät kilarit ja pakotti perustelemaan, että mikä siinä tupakoinnissa nyt muka on niin kamalaa. Että omia keuhkojaanhan hän tässä vaan tuhoaa eikä altista muita passiivisille tupakoinnille. Ja mä sitten perustelin kantani tupakan tuotannon aiheuttamilla ympäristötuhoilla. On mullakin unet.
Viimeksi muokannut Vesper, 17.06.2009 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Mä näin viime yönä unta, että joku oppilas, jota olin ilmeisesti (leikkisään sävyyn) torunut tupakoinnista, vetäs mulle hirveät kilarit ja pakotti perustelemaan, että mikä siinä tupakoinnissa nyt muka on niin kamalaa. Että omia keuhkojaanhan hän tässä vaan tuhoaa eikä altista muita passiivisille tupakoinnille. Ja mä sitten perustelin kantani tupakan tuotannon aheuttamilla ympäristötuhoilla. On mullakin unet.
Hyvä on peruste. Olette fiksu. Mut senhän tiesitkin jo :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Itsarivaara Zybanilla ja Chanpixilla sanoo NYT.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lolita kirjoitti:Itsarivaara Zybanilla ja Chanpixilla sanoo NYT.
Wanha (ainakin minä tiesin jo ennestään tän). Rekrytoin jo hellun pitämän mua vähän tarkemmin silmällä kunhan kuuri alkaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Hellusta tulikin mieleeni, et missähän Hellu on? Alkaa tulla jo vähän ikävä.
8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Dumis

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Itsarivaara Zybanilla ja Chanpixilla sanoo NYT.
Wanha (ainakin minä tiesin jo ennestään tän). Rekrytoin jo hellun pitämän mua vähän tarkemmin silmällä kunhan kuuri alkaa.
Tiesin kanssa ja tuon ja vedin Champix cuurin onnistuneesti.
Lisätietoa voi hakea Dumarin profiilista cityn blogeista viime syssy-talvi.
Ainoat ongelmat oli kevyet pahoinvoinnit jotka seurasi n. fifty-sixty prosentilla tapauksista kun pilsun otti. Mutuni sanoo että naisten menkat ovat kekkimäärin pahemmat kuin "pahoinvointini".

Kuuri onnistui osaltani erinomaisesti, joskin repsahdin "kuivillaollessani" polttamaan taas.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti: Ainoat ongelmat oli kevyet pahoinvoinnit jotka seurasi n. fifty-sixty prosentilla tapauksista kun pilsun otti. Mutuni sanoo että naisten menkat ovat kekkimäärin pahemmat kuin "pahoinvointini".
Vartti napin ottamisen jälkeen alkaa ellotus. No, näin kahen napin jälkeen en tiiä johtuuko se siitä napista vai tästä Dumiksen pirujen maalailusta... Minun menkkoihin ei ole koskaan liittynyt ellotusta, joten ei voi verrata. On tämä kuitenkin noin tuhat kertaa helpompaa kuin ne menkat mitä koin ennen e-pillereitä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Juhannuksesta lähtien taas ollut ilman, ensimmäiset vieroitusoireet meni ihan huomaamatta kun lähti pariksi viikkoa ulkomaille ihmettelemään ison kaupungin elämää (ts. irrottauduin tutusta ympäristöstä). Takaisin tultua onkin sitten ollut muutaman kerran vaikeampaa kun tuttu ajanviete ei enää käynytkään.

Itselläni on siis psykologinen riippuvuus paljon fyysistä voimakkaampi jotenkin vaikka tietää ettei kohtuu- tai satunnaiskäyttöön entisten kokemusten valossa pitkään kykene niin kuitenkin sitä ajoittain tekisi kokeilla että mites tälläkertaa. Sitten pitää vain harhauttaa ajatukset taas johonkin ihan muuhun asiaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

10. päivä polttamatta, Champixin voimalla. Tupakkaa ei tee varsinaisesti mieli sillä lailla kuin ennen kun on lopettamista yrittänyt. Välillä huvittais polttaa pölli, mut mieliteon vastustaminen on tosi helppoa. Kun 1½ vkoa sitten sunnuntaina mietin että huomenna ei sitten muka poltella, niin en VIELÄKÄÄN ollu varma savuttomuudesta seuraavasta päivästä alkaen. En ollut siis juurikaan motivoitunut tähän. Sitten maanantaina en vaan polttanut. Mietin vielä ma iltapäivällä että ihanko totta, mutta en vaan ottanut. Ja ottamattomuus oli tolkuttoman helppoa.

Sivuoireita ei käsittääkseni ole tullut. Naama ei kuki. Ei yskitä. Välillä sääriä kutittaa ihan älyttömästi, mutta syynä voi olla sääski tai mänty (havupuut saa mulla aikaan paikallista nokkosihottumaa...). Silmät tuntuu välillä kuivilta mutta se voi johtua myös siitä 1½ kuun takasesta leikkuusta. Paino ei ole noussut. Suuta kuivaa enemmän kuin ennen, mutta se voi johtua säästä, joka on ollut kuumaa ja kosteaa myös täällä susirajalla. Aikaisemmin kun olen ollu polttamatta niin sylki on roiskunut, ei ole suuta kuivannut. Ikenet ei ole vielä alkaneet vuotaa verta ja tosiaan ysköksiä ei ole tullut. Molempia odotan mielenkiinnolla....

Ekan känninki vedin jo, mettässä. Ihan varmuuden vuoksi, mukana ei ollut yhtään tupakkia. Ei tehnyt pahaakaan.

Tupakkaa on tuossa matkalaukussa melkeen 2 askia, annan ne kaverille joka vielä polttaa, ku palaan pks:lle. Olen jopa välillä unohtanut että ne röökit on siellä, että niin paljon sitä tekee mieli mennä tonkimaan laukkua ja pöllittään. sitte ku olen mennyt penkomaan jotain muuta, kuten kynää, laukusta, olen hoksannut että aijaa täällä oli nämäki.

En voi sanoa että olen nyt varmasti loppuelämäni polttamatta, mutta toivottavasti olen. Jos oisin tienny että tämä on näin helppoa tuolla tropilla, niin oisin tehny tämän jo paljon aikasemmin. Lääkäri, jolta reseptin sain, oli "fiksu" ja kirjoitti 3x28 tabletin kuurin. Että siinä ois niiko 3 kuuksi popsittavaa - 3 kk on suositeltu hoitojakso. Muuten ihan kiva mutta noita pitää ottaa 2 päivässä. Pitää vissin käyä uusimassa tuo resepti...

Suosittelen kaikille, jotka haluaa lopettaa tupakoimisen, myös niille joilla on päässä vikaa. Kait ne tähän mennessä ne pääoireetkin ois tulleet jos on tullakseen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Uusi Seiska kertoo, että Pink on päättänyt luopua tupakasta ja kaipaa vertaistukea Twitter-sivullaan.Pink päätti lopettaa tupakoinnin sitkeän kurkunpääntulehduksen vuoksi, jonka takia joutui perumaan keikan Australiassa.

Hih! Tuli niin Kitinän Pink mieleen, lakkoilette molemmat. Tsemppiä!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Suvinen kirjoitti: Toki voin yrittää petrata kun tiedostan riskin, mutta kun ei enää ole vaarana muille (ts. vauva) niin ei ole enää sellaista pakkoa olla polttamatta. Omasta terveydestä en ole koskaan niinkään piitannut :roll:
Niin no, mitäs se haittaa, että äiti näyttää mallia kuinka itsensä voi myrkyttää/kuolee ennen aikojaan/haisee skeidalle jne.
Paras päivä ikinä.
Fcuk

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Kyllä varmasti...

Monessa onnistun, kaikessa en. Meidän tyttö totesi juuri rakastavansa tupakanhajua. Grillibileissä muut lapset juoksivat savua karkuun, likka hakeutu iholle niin, että ihmisiä hirvitti. Mun vika, mitäs myrkytin kohtuni.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Vituixmän. Syksyllä uus yritys.
SikaMika

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kesäksi baaritupakointi yltyi ihan oikeaksi tupakoinniksi. Tänään eka savuton päivä, apuvälineinä Jenkki-purukumi ja mahdollinen selkäranka.
Fcuk

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Olikohan se niin, että about 7. kerta onnistuu? Vai onks tää joku AA-kannustusvirke, emmuista...

Pidän itelläni nyt tiukkaa linjaa eli PallMallin miniaskin on riitettävä. 17 kpl per pv. Ne mulkut tosin keksi taas, että askiin mahdutettava 20, voisin koittaa alottaa lenkkeilyn ja nussimisen niin tuo 20 riittäis kai 2 päivää.

Rajoja!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Olen yllättynyt kuinka moni tuntuu kirjoitusten perusteella röyhyttelevän. Luulin tupakoinnin poistuneen muodista joskus 80-luvulla. Minun seurassani saa toki tupakoida, kunhan ei hengitä ulospäin. Autostanikin olen piilottanut tupakansytyttimen, tilalla kännykän laturi.

Minä puolestani opettelen jälleen elämään ilman kahvia. Sunnuntaiaamujen itsejauhettujen espressopapujen tuoksua kaipaan, mutta yöunet ovat jälleen entistä sikeämpiä, mikä on vain positiivista. En ole tarvinnut kofeiinilaastareita tai -purkkaakaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ja mä olen vierottanut itseni täysin aspartaamista ja kolajuomista. Hyvä minä!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
aspartamiini-jutulle peukku ylös täältä päin !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin