Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

^ Onnea! Mä jotenkin kyllä tunsinkin sen :]

Itseäni viime päivinä vähän itkettänyt ja surettanut imetyksen lopahtaminen. Jotenkin itekseen se on vain 6-7 kk iästä vähentynyt ja nyt vissiin sitten kokonaan loppunut :( (Tyttö siis nyt 8kk 3vk) Ei tunnu kauheen hyvältä. Haikeus ja ikävöinti. Olisin kuitenkin halunnut sinne 1v (suositeltuun) ikään tissittää. Ei tuo enää huoli edes vaikka yritän kuitenkin tarjota, eilenkin katsoi jotenkin huvittuneen hölmistyneesti mua vaan ja puhalsi siihen.. :roll:
Fcuk

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onnittelut Melnais! Muistelisin, että mansikat on helppoa ja hyvänmakusta oksennettavaa. Jääkaappikylminä jeesas mulla liki kaikkeen kökköön.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä pillitin kanssa eilen, huono äiti syndrooma. Isolla sohvalla kaameet barrikadit ja tyttö kaukana reunalta. Ja vaikka kuinka tiedän ym. niin silti annoin sen sitten tapahtua, alle minuutissa muksahti jollain keinolla lattialle. Tytsä huusi suoraa huutoa, samoin äiskä. Sit huomasin et oon semmonen äiti kun ostaa lohdutusta tytsälle kun oon ollut paha! Sai kylpyankan ja kylpykirjan.

:)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

irmelianneli kirjoitti: Itseäni viime päivinä vähän itkettänyt ja surettanut imetyksen lopahtaminen. Jotenkin itekseen se on vain 6-7 kk iästä vähentynyt ja nyt vissiin sitten kokonaan loppunut :(
Ja minä ku voisin jopa toivoa olevani sinä... Mulle boli todella tärkeää saada tän kakkosen kanssa se positiivinen ja onnistunut imetys ilman rintaraivareita ja sainkin! Kerrassaan mahdottoman tissitakiaisen. Niin kun mullekin on sanottu, että kyllä ne sitten ajan myötä itsekseen lopettelevat...

Noh. Tuo 8kk ja 1vkoa vanha käkikello se viimeyönä(kin) kukkui tasatunnein. Aivan. Tunnin välein. Ja vaikka kuinka pullostakin maitoa ja velliä tarjosi, niin rauhoittui kunnolla vasta tissille. Prkl. En mä tämmöstä tilannu....
Noh. ilmeisesti ne on nyt ne hampaat, jotka vaivaavat. Olettaisin. Niitä kun ei läpi vielä yhen ainutta... *huokaus*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti: Itseäni viime päivinä vähän itkettänyt ja surettanut imetyksen lopahtaminen. Jotenkin itekseen se on vain 6-7 kk iästä vähentynyt ja nyt vissiin sitten kokonaan loppunut :(
Ja minä ku voisin jopa toivoa olevani sinä... Mulle boli todella tärkeää saada tän kakkosen kanssa se positiivinen ja onnistunut imetys ilman rintaraivareita ja sainkin! Kerrassaan mahdottoman tissitakiaisen. Niin kun mullekin on sanottu, että kyllä ne sitten ajan myötä itsekseen lopettelevat...

Noh. Tuo 8kk ja 1vkoa vanha käkikello se viimeyönä(kin) kukkui tasatunnein. Aivan. Tunnin välein. Ja vaikka kuinka pullostakin maitoa ja velliä tarjosi, niin rauhoittui kunnolla vasta tissille. Prkl. En mä tämmöstä tilannu....
Noh. ilmeisesti ne on nyt ne hampaat, jotka vaivaavat. Olettaisin. Niitä kun ei läpi vielä yhen ainutta... *huokaus*
Mustaenkeli, luottopuolustajani Savon Hilma!
On tää niin hassua. Ihminen tykkää pehmeistä tissistä vauvasta vaariin.
Minä en voi juttuasi lukea asiallisesti. En vaan voi. Minussa on vikaa.

Kuljin tänään Kalliossa ja juuri ajattelin, että Mustis juuri oli noissa paikoissa ja sit yhtäkkiä se on Suavvonmaan Hilima. Miten tämä maailma nyt sua kohtelee. Olet onnellinen aikalailla. Kuinkahan monta lasta sä saat? Oletko nyt TIINE? Nyt mulla sanavarasto ei riitä.

Mutta oletko sinä vielä Mustaenkeli. Sinä voisit olla Savon äitee-enkeli tai jotain? Kuinkas ukko nyt? Onko hän ajanut autoa tiellä nyt vaihteeksi?

TULEPAS sieltä joskus Suomeen päin ja mennään kahville. Eikö olisi erittäin hauskaa!? Sano miehellesi, että "kuule, hoidapa lapset ja koti niin minä käväisien Arskaa katsomassa". Noin helppoa se on! Minä osaan kyllä nämä lauseet.

ONKO MAMMANA kiva olla?

Kysyinkö liikaa, olinko ollenkaan fiksu vai oliko kysymykseni liian hyviä?

STADINARSKA
Eli vanha nuori kunnon Arska
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:Miten tämä maailma nyt sua kohtelee. Olet onnellinen aikalailla. Kuinkahan monta lasta sä saat? Oletko nyt TIINE?
Onnellinen joo ja väsynyt. Neljä vois olla kiva. Siihen pari lainattua vielä päälle. Mutta, ehkä se mieli vielä muuttuu. Kun nuo kaks ekaa oppii syömään itse ja pyllynsä pyyhkimään. Ehkä en sitten enää ikinä halua tätä rumbaa uudelleen. En siis ole tiine ja hormonitkin alkaa kivasti palautua omaksi itsekseen. Aika jees. :wink:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Äitiyspakkaus tuli :D Söpöjä pikku vaatteita ja tavaroita. Varsinaista pääsisältöä pakkaukseen saadaan toivottavasti odottaa vielä muutama kuukausi.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun hormoonit heittelee niin etten järjissäni pysy :roll:

Onnea Zeb ja Mellu, oli menny multa ohi!
bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kukahan tosiaan seuraavaksi tiinehtyy? :o

Mut voi laskea joukosta pois.
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ninnithequeen kirjoitti:Onnea Zeb ja Mellu, oli menny multa ohi!
Kiitos! :) Ja onnea myös itsellesi!
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Tänään on hyvä päivä, olen oksentanut vasta kerran ja yökkinyt neljästi. Kokeilen tallata apteekkiin ja kauppaan hakemaan jaffaa.
Niin ja onnea myös sulle, Melnais! Toivottavasti sulla on "vain" normiyrjötykset, sittenhän se on ohi viikon 12 paikkeilla. Mulla ei ollu noinkaan paha kuin sulla, en nimittäin oksunnut ollenkaan. Mutta muistaakseni se 24/7 jatkuva kuvotuskin oli aika lamaannuttavan kuvottava kokemus kestäessään viikkotolkulla. Voi vaan lohduttautua sillä, että palkka noista kärsimyksistä on takuulla sen kaiken arvoista.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kylläpäs täällä lisäännytään.

Onnea!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Stinky

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Onnea tuleville äideille :]
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Hassua, olen ihan pimahtanut kaikkiin ihme juttuihin, mitkä ei aiemmin voineet vähempää kiinnostaa. Saan hyvin kulumaan tunteja vaikkapa kestovaippasivuilla. Niin söpöjä söpöjä söpöjä söppönpöö. Kerään vauvakrääsää kuin harakka kiiltäviä esineitä ja hypistelen niitä. Luultavasti naksahdan lopullisesti kun saan sen vauvan käsiini.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Onnea Zeb!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Zeb kirjoitti:Hassua, olen ihan pimahtanut kaikkiin ihme juttuihin, mitkä ei aiemmin voineet vähempää kiinnostaa. Saan hyvin kulumaan tunteja vaikkapa kestovaippasivuilla. Niin söpöjä söpöjä söpöjä söppönpöö. Kerään vauvakrääsää kuin harakka kiiltäviä esineitä ja hypistelen niitä. Luultavasti naksahdan lopullisesti kun saan sen vauvan käsiini.
Onnea kovasti!
Kuule, minulla oli jotenkin väärä käsitys sinun iästäsi, vaikken vieläkään sitä tiedä vai voitko sanoa? Silloin kun kinastelimme, niin luulin että olit ainakin nelikymppinen. Hassua, en silti tiedä mistä kummasta sain ajatuksen. MUTTA voithan sinä ollakin?

Minäkin itseasiassa tykkäisin kovasti vauvasta mutta kun täytyy etsiä ensin sopiva ja mukava vaimo. Onko sulla ehdotuksia?

On tää Kitinä aika parkuva kyllä. Ei tällaisista kaupunkisinkkumiehestä, ole Kitinässä mitään väliä, hehheh. Tai sitten sen pitää olla oikeasti kaheli. Minä en ole ollenkaan kaheli enkä osaa suurimman osan harrastamaa minunmielelestä umpitylsää proosaa täällä. Mutta on erilaisiakin virkistäviä vielä.Minulla on muutamia Kitinäsuosikkeja. Sinä muuten olet jossain määrin mukavan erilainen. Ollut ainakin.
Minusta oli aivan kauhea menetys kun Keikaus lopetti täällä. Hän oli poikkeuksellisen ihana, myös luonnossa.
Mutta onnea vielä Zephyr. Aivan upeaa. Mikä nimeksi?

Arskis Stadista
Mikä se on? Se on Stadinarska!

Nyt Perliiniä katsomaan!
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kiitokset onnitteluista Pupu, Stinky, Mustis ja Arskis!

Arskalle: Enhän mä ihan nuori ensipoikija ole, mutten sentään nelikymppinen vielä. Vuosimalli on -75. Parinetsintävinkkejä en valitettavasti taida osata antaa.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Leila »

bliss kirjoitti:Kukahan tosiaan seuraavaksi tiinehtyy? :o
Minä olen tod.näk. raskaana. Siis testi oli positiivinen, mutta olen oireillut aika miedosti ja epävarmasti kahteen edelliseen raskauteen verrattuna, että en ole vielä ihan varma. Ylihuomenna on kuitenkin eka ultra, ja viikkoja pitäisi sitten olla jo yli kahdeksan. Sit saadaan lopullinen varmuus. Ei tarvii onnitella.
Äiti ei tiedä
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Zeb kirjoitti:Kiitokset onnitteluista Pupu, Stinky, Mustis ja Arskis!

Arskalle: Enhän mä ihan nuori ensipoikija ole, mutten sentään nelikymppinen vielä. Vuosimalli on -75. Parinetsintävinkkejä en valitettavasti taida osata antaa.
Kiitos puolestani onnittelun kiitoksesta ZEPHYR!!
Nuorihan sinä olet tokikin. Tuo parinetsintävinkkiajatus oli lähinnä ns. retorinen kysymys. Kyllä minä oikeastaan tiedän miten ystäviä saa ja tilaisuuksia on mulla viljalti. Ongelma, tai hienosti sanottuna haaste, on saada oma tahtotila asiaan kyllin suureksi. Sehän tulee silloin kun oikea helmi on näköpiirissä.

Minusta tuntuu, että sinä saat pojan. Tunnut aivan siltä!!

JA KUKA MIES TÄÄLLÄ TOUHUAA kun kaikki naiset on laitettu Kitinässä paksuksi!! Joku se on...

Leilakin. Tää tulee neuvolaksi koko pulju.

ZEB terkuin Turkuun ja halit tulevalle äiteelle.
VIHREÄLLÄ toivevärilläsi, kyllä minä muistan!


ARSKISS
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Zebille kireitä siimoja ja olkoon pakka kuuma ja potit monstereita!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Zeb kirjoitti:Äitiyspakkaus tuli :D Söpöjä pikku vaatteita ja tavaroita. Varsinaista pääsisältöä pakkaukseen saadaan toivottavasti odottaa vielä muutama kuukausi.
Voi onneksi olkoon! Ihanaa, muistan miten kaipasit jälkikasvua. :h: Mulla on vielä niin paljon pidemmälti aikaa lopputulokseen, että kaikki konkreettinen vauvaan liittyvä tuntuu kovin ulkopuoliselta. Odottelen asian täyttä valkenemista itselle. Toistaiseksi olen vain keräilijäluonteena ajatellut, että jos maitoa tulisi tolkuttomasti, niin vähän olisi tyylikästä myydä sitä. Näillä ajatuksilla ei vielä mammapalstoille voi mennä...

Pahoinvointikin on ihanasti helpottanut. Nyt vain vä-syt-tää aivan ylimaallisesti. Kannatti kertoa työkavereille, nyt ei tule pahaa silmää vaikka kuljen puolivaloilla. Osallistun tietysti normaalisti mutta kovin suojelevia ovat oma-aloitteisesti nostojen suhteen. Liikuttaa moinen huomaavaisuus.

Ja kiitokset onnitteluista kaikille! Onnittelut on jänniä. Olen vähän arka onnittelemaan, jos en ole ihan varma iloitseeko kohde tilanteesta. Vaikka itse tahtoisi vain välittää hyviä viboja niin toisen tulkinnasta ei silti voi olla varma.
Elämä kantaa, jos sen antaa
bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Kuinka vanhoja vauvoja tuohon kelpuutetaan? :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lapsimiitti saa kannatusta :)
Prepare for the worstest.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Suvinen kirjoitti:Toki paikan pitäisi olla lapsiystävällinen ja osallistujien hermot rautaa, mutta eikös meillä kaikilla..
Harva meistä on rautaa.... :hevikaraoke:

Tää kyllä niin mieluusti osallistuis! Vaikkakin itekseen kahen pienen kanssa matkustaminen täältä perähikiältä on melkoinen operaatio... :cry:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Suvinen kirjoitti: kuka olisi innokas hoitamaan järjestelyjä stadin päässä?
Mutta miksi sen miitin pitäisi stadissa olla...? Ja toisaalta, tilakysymys on pikkulapsi-ihmisillä ihan oma asiansa. Mua ei ainakaan sais semmoseen paikkaan, missä pitäisi keskittä enssijaisesti siihen, ettei toi esikoinen hatkaisi, hajoittaisi paikkoja, tuhoaisi mitään tai aiheuttaisi vaaratilanteita...
Aidattu leikkipuisto kelpais kyllä. Tai sellainen koti, missä ei tarttis itse alkaa heti ensimmäiseksi harrastaa uudelleensisustusta nostelemalla kaikkea särkyvää ja hajotettavaa korkeuksiin...

Tänne meille kyllä mahtuisi jokunen ja vieraat on aina terrvetulleita, mutta me taas ollaan kuulemma kaikesta aivan liian kaukana.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma