Keskeinen Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Stinky

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Tiskille ja muille ihmettelijöille vastaus siihen miksi mä en ole tehnyt asialle mitään.. Mä olen puhunut asiasta esimiehelleni sekä toimarille eli asia on kyllä heillä tiedossa. Ja heebolle itselleen on asiasta sanottu monta kertaa. Käytös ei ole muuttunut. Jotain positiivista eli se, että hän vaihtaa osastoa tässä kuukauden sisään. Mä pääsen siis tosta lusmuilijasta eroon :] Nyt vaan oli pakko tulla avautuun kun vitutti niin paljon.
Kiitos kuuntelemisesta ja huolenpidosta murut :h:
Dumis

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Leegur oli yllättäen ulkkis. Onneks tajus kuitenkin härmää vaikka virolaisittain ite vetelikin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:Leegur oli yllättäen ulkkis. Onneks tajus kuitenkin härmää vaikka virolaisittain ite vetelikin.
"Potilas on polvi, vasen joka kipeä. Sattuu kun liikkuu, tämä ongelma. Todetaan että on polvi. Polvi kipeä. Potilas osaa liikuttaa jalkaa. Polvi jalassa. Potilas sanoo ettei polvi osaa pelata jalkapalloa, tämä totta."
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:Tiskille ja muille ihmettelijöille vastaus siihen miksi mä en ole tehnyt asialle mitään..
Eli se et olekaan sinä joka päivittää pian CV:tään :D

Jos mulla ois firma, niin sieltä sais potkut jos ei tee hommiaan. Olenkin ihmetellyt monta kertaa että miten täällä voi olla töissä tommosia ihmisiä. Ja olen ehdottanut esim henkilöstöpuolelle että "no mitäs jos vaikka annettais niille potkut?" Kukaan ei ota asiaa kuuleviin korviinsa O_o
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Rouva Pupu

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ihmettelen minäkin, aina annoin potkut kun siihen aihetta oli, jos ei mennyt homman idea jakeluun.
NuoriD

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kyllä työtehtävien toistuva laiminlyönti on laillinen potkujen anto syy. Ihme, ettei esimiehiä kiinnosta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Kyllä työtehtävien toistuva laiminlyönti on laillinen potkujen anto syy. Ihme, ettei esimiehiä kiinnosta.
Se on käytännössä vaikea juttu todistaa. Entisessä työpaikassani oli yksi tyyppi, joka ei ainoastaan ollut tehnyt laiskottelusta ja pientenkin puuhien ajallisesta venyttämisestä taidetta, vaan lisäksi valitti, huokaili ja tuskaili aivan äärimmäisen ärsyttävällä tyylillä aina, kun joutui tekemään muuta kuin seisomaan tiskin takana toimettomana (tai rupattelemaan tuttujen asiakkaiden kanssa tyttärestään). Lisäksi oli joukko tehtäviä, joita hän ei tehnyt ollenkaan, koska ei osannut eikä myöskään niitä koskaan oppinut. Vaikka nyt kassan laskeminen ja muut sellaiset myymälän sulkemiseen liittyvät tehtävät, joissa käytettiin tietokonetta. Asia oli kaikkien tiedossa, ja pomolla ilmiselvä pyrkimys päästä tyypistä eroon (kerran oli kysynytkin toiselta työntekijältä, olisiko tällä mitään ehdotuksia).

Mutta kun ammattiliittojen mielestä potkujen antaminen on niin maan penteleen epäoikeudenmukaista, niin kuvio on sovittu jotenkin silleesti, että uutta työntekijää ei saa potkujen jälkeen palkata. Jos palkataan, tulee potkuissa olla kysymys ehdottoman selvästä rikkeestä tai työtehtävien laiminlyönnistä. Sellaisena ei voi pitää mm. sitä, että joku nyt vaan on hitaampi tekemään kuin joku toinen. Tämä henkilö on ollut firmassa töissä käsittääkseni ainakin parikymmentä vuotta, ja näkyy olevan edelleen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Onko tuo Taylor mielestänne komea?
Sama kuin kysyisit, onko Essi Pöysti mielestämme fiksu. (En väitä, että on tai ei ole, vaan että kysymys on omituinen.)
Tiski

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Tiski »

EveryWoman kirjoitti:Mutta kun ammattiliittojen mielestä potkujen antaminen on niin maan penteleen epäoikeudenmukaista, niin kuvio on sovittu jotenkin silleesti, että uutta työntekijää ei saa potkujen jälkeen palkata. Jos palkataan, tulee potkuissa olla kysymys ehdottoman selvästä rikkeestä tai työtehtävien laiminlyönnistä. Sellaisena ei voi pitää mm. sitä, että joku nyt vaan on hitaampi tekemään kuin joku toinen. Tämä henkilö on ollut firmassa töissä käsittääkseni ainakin parikymmentä vuotta, ja näkyy olevan edelleen.
Ääh. Ei se ole niin hankalaa. Yksi varoitus, dokumentointi työsuorituksen puutteista ja jos homma ei muutu -> ulos. Ei se estä uusien palkkaamista. Se vaatii vain sitä, että hommaa valvotaan. Moni ei vain viitsi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

EveryWoman kirjoitti: Mutta kun ammattiliittojen mielestä potkujen antaminen on niin maan penteleen epäoikeudenmukaista, niin kuvio on sovittu jotenkin silleesti, että uutta työntekijää ei saa potkujen jälkeen palkata. Jos palkataan, tulee potkuissa olla kysymys ehdottoman selvästä rikkeestä tai työtehtävien laiminlyönnistä. Sellaisena ei voi pitää mm. sitä, että joku nyt vaan on hitaampi tekemään kuin joku toinen.
Höpöhöpö, kyllä toimimattoman yksilön saa heivata, mutta kuten Tiski sanoi, sitä prosessia pitää valvoa ja sitä ei monikaan jaksa tehdä. Ja uudenkin saa sitten palkata tilalle jos on hyvä syy irtisanoa (hyväksi syyksi eivät käy tuotannollistaloudelliset).

Totta turiset että hitaus ei ole irtisanomisen peruste, mutta tässä kuvailemassasi tilanteessa ei kai ollut siitä kyse? Minä puhuin henkilöistä, joiden nimike on "esimies" ja työtehtäviin kuuluu kaikki "esimiehille" sälytetyt työt kuten käydä "esimiehille tarkoitetuissa infoissa". Jos ei käy ja toimii sen takia väärin, niin on hyvä syy irtisanoa koska a) ei toimittanut tehtäviään ja b) toimi omaa laiskuuttaan väärin. Ei minunkaan mielestä näitä henkilöitä pitäisi heti sanoa, vaan 1 tai jopa 2 varoitusta ja kolmannella heippa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Onko tuo Taylor mielestänne komea?
Sama kuin kysyisit, onko Essi Pöysti mielestämme fiksu. (En väitä, että on tai ei ole, vaan että kysymys on omituinen.)
Ite oot!

(komea, fiksu ja/tai omituinen)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Usenmiten vika on johdossa, kaikkein parasta on irtisanoa tyhjäntoimittaja liikkeenjohdosta?
Pyyhin Netikettiin..
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti: (komea, fiksu ja/tai omituinen)
Doctor, you called?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12247
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

ninnithequeen kirjoitti:Mitäs mielessä nussukat?
Kyllähän se tiedetään mikä on mielessä, mutta pakastin pitäisi sulattaa ja siivota. :apuva:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Enttu

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Terppa taas ... meni päivän ohjelma vähän uusiksi,aamulla oli kello soimassa kahteen kertaan,heräsin vasta 12:30 15h yöunien jälkeen.

Ylihuomenna vasta töitä

Illalla suomalaista oopperaa ... Aleksis Kivi uutena tuotantona

Jos huomenna keksisi muuta kehittävämpää tekemistä,
kuin surffata netissä lähes koko päivän.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lähden lenkille, olkoon askel kevyt ja pulssi alhainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tein tänään kotimatkalla yllättävän havainnon miesmaustani, olen teinistä asti käynyt kuumana leipämainosten miehiin. Enkä juurikaan edes pidä leivästä. Täytyy varmaan ottaa puhelu Freudille...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
SikaMika

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Päivän mietelause Naamakirjasta: saamarinpalvojat joutuu helkuttiin.

Pimppiäkö tuohon mitään lisäämään, haistakaa kakka!
Dumis

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kidutin jalkoja salilla, päätä kanava&laitehankinnoilla ja nyt palkitsen itteni hyvällä salaatilla.
Stinky

Re: Keskeinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Juma, kohtahan mä juoksen (no okei, hölkkään) kymppikilsan. Tänään nimittäin meni 4km rikki :] Jäi vitutus aika hyvin tonne lenkkipolulle!
Huomenna on hyvä päivä, mä saan vahvistuksen että mun silmät voi hyvin ja lyhyt työpäivä on toki plussaa, olkoon kuin kiire tahansa.
Vastaa Viestiin