Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Aika rohkeasti sanottu ilman kokemusta ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Eli mä olen asiasta mitään tietämätön ja irmeli yliyrittävä mutsi. Jippaijee. Tais teillä nyt mennä pointti vähän ohi.

Ettei olis taas vedetty se surullisenkuuluisa et voi tietää, koska sulla ei ole lapsia-kortti.
Njoo, henkilöityyhän nämä välillä väkisinkin, vaikka se ei mikään tarkoitus ollutkaan. Sattui vain nyt sun kohdalla muottiin. Sori.

Näen helposti punaista vanhemmuusasioissa silloin, kun joku painottaa tietynlaista mallivanhemmuutta, jossa ei ole tilaa inhimillisyydelle tai virheille. Siinä ei oikein ole mitään rakentavaa, vaan se luo turhia standardeja ja paineita ihan kaikille vanhemmille.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 16.09.2009 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:^ Aika rohkeasti sanottu ilman kokemusta ;)
Olen lukenut, että näin on.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

En ymmärrä, miksi on niin kamalaa arvostaa rauhaa ja hiljaisuutta? Paitsi tietysti, jos sitä on, niin toivoo, että olisi muuta.

Uskokaa tai älkää, lapsenkasvatus on kovaa työtä, joten miksei päivän päättyessä voisi huoahtaa ja nostaa jalat pöydälle? Se ei liene sama kuin toivoa olevansa vailla vastuita samaan tapaan kuin työpäivän päättymisestä riemuitseminen osoittaisi työn vihaamista (mikä on tietenkin kaikkien suomalaisten velvollisuus).
Paras päivä ikinä.
Fcuk

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Mut onhan se niin, että me ihmiset valitetaan ja valitetaan (varsinkin minä) ja voin hyvin uskoa, että lapsista valituskin särähtää lapsettoman (ja etenkin ei omasta halustaan lapsettoman) korvaan ikävästi. Just se reaktio "mitä vittua sit hommaat niitä!!!1" ihan ok.

Oon tietosesti koittanu vähentää julkista valitusta, mut ihan joka pirun toinen päivä mielessäni kiroan jomman kumman vintiöistä tosi syvälle peiton uumeniin... Useimmiten se, mitä en kirjoita ylös katoaa sisältä aika vinhasti.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Hö, no enhän mä ny moralisoi, ei oo varaa. Sitäpaitsi mä puhun tietenkin vasta vajaa 10kk:n kokemuksella :) Mä en mitenkään voi tietää millasta on olla esim 3-vuotiaan äiti. Kauhulla odotan..

Mut täytyy myöntää ett kyllä mä joskus ihan vaan odotan että koska se herää päikkäreiltä.. koska se vaan on yleensä niin ihana. Ja mukavaa seuraa.
Fcuk

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

irmelianneli kirjoitti:Mut täytyy myöntää ett kyllä mä joskus ihan vaan odotan että koska se herää päikkäreiltä.. koska se vaan on yleensä niin ihana. Ja mukavaa seuraa.
Niin mäkin! Ja näiden sun tyttöös vanhempien viikarien kanssa ehkä enemmän nyt kuin ennen (eli älä turhaan oottele kauhulla tulevia, suhtaudut todnäk uhmiin esim. mua paljon paremmin kun tunnut pikkuvauva-ikäisenkin kanssa pärjäävän henkisesti paremmin)! Se selittyy mulle sillä, että saan nykyään nukkua yöni ja energiaa on sopivasti. Miehen mielestä taas lapset on nyt vasta kumpikin siinä iässä, että niiden kanssa haluaa touhuta kaikkea kovasti. Iskän ja äiskän eroja, iskä enempi touhuu ja äiskälle on silleen aika sama vaikkei "vauvelit" muuta ku haliruttais ja pussais...

On ne ihania, nukkuvat just sopivasti. 8)
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^^Eikös se useimmiten niin ole? Kyllä me miehen kanssa käydään iltaisin käsi kädessä katselemassa tuhisevaa nyyttiä ja voivotellaan miten täydellinen pakkaus ollaan saatu aikaan (ja samalla toivon ettei vaan heräis ja nostais kolmatta maailmansotaa). Silti olen pääsääntöisesti tyytyväinen kun on mennyt illalla nukkumaan, se nimittäin tarkoittaa sitä että kaikki on mennyt ok, ja jos ei ole niin sekin vähemmän ok on ohi ja seuraava päivä on taas erilainen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Leikkasin aamulla ekaa kertaa vauvan kynsiä. Tyttö oli kovin touhukas ja ohi meni sormeen. Verta tuli ihan kiitettävästi :cry:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

^^ No kiva kuulla :)

Ymmärrän tietty jos on ongelmia tms niin onhan se ihanaa ett se baby nukkuu, sanomattakin selvää Ei moisesta tarvi saivarrella. Mut jos pääsääntöisesti kaikista ihaninta aikaa elämässä on se kun lapset nukkuu niin voi surku hei :) Emmä voi itekään sanoo ett tää varsinaisesti mitään jatkuvaa huviajelua olis, vauvalla ½v alakroppa kipsattuna + lastoitettuna, ynnä muuta kivaa.. mut pärjäillään, ja lapsi on tärkein ja tulee ekana ♥
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Leikkasin aamulla ekaa kertaa vauvan kynsiä. Tyttö oli kovin touhukas ja ohi meni sormeen. Verta tuli ihan kiitettävästi :cry:
Voi ei, no ei se haittaa :) Mä en uskaltanut alkuun edes lähestyä saksien kanssa, mies oli ronskimpi ja jotenkin sit jäi sen hommaksi. En oo tainnut vieläkään leikata kunnolla sen kaikkia kynsiä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

irmelianneli kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Leikkasin aamulla ekaa kertaa vauvan kynsiä. Tyttö oli kovin touhukas ja ohi meni sormeen. Verta tuli ihan kiitettävästi :cry:
Voi ei, no ei se haittaa :) Mä en uskaltanut alkuun edes lähestyä saksien kanssa, mies oli ronskimpi ja jotenkin sit jäi sen hommaksi. En oo tainnut vieläkään leikata kunnolla sen kaikkia kynsiä ikinä.
Meilläkin mies hoitaa kynsienleikkuun; on sellasta apinarallia että! Poika kutisee jaloistaan niin vietävästi, että toisen on pidettävä jätkä käsin ja jaloin paikalla, että kynnet saadaan leikattua. Yleensä odotetaankin sen verran pitkään, että on pakko leikata, kun jäbä huutaa kun palosireeni. Mitkään leikit, lorut, tai harhautukset ei toimi: heti kun koskeekin käteen tai jalkaan että "nyt leikataan, nopsaa vaan", niin armoton taistelu. Tosin heti leikkauksen jälkeen on oma itsensä ja itku loppuu heti. Pitää vaan taistella näköjään, periaatteen vuoksi :twisted:
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kuri, järjestys, rauhallinen puhe ja varmat otteet. Voila, ei ongelmia kynsien leikkuun suhteen. Myös lahjonta, uhkaus ja kiristys ovat hyviä vaikutuskeinoja.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen kirjoitti:Meillä ei ole ollut ongelmia kynsienleikkuun kanssa. Jo pariviikkoisena saksin ekan kerran vauvan kynsisaksilla. Hoidan homman aina tissisyötön päälle, kun tyttö on nukahtanut imetystyynylle niin on kaksi kättä käytössä. En edes tiennyt, että niillä saksilla saa minkäänmoista haavaa aikaan, hyvä kun pehmeisiin pikku kynsiin pystyvät :)
Pienenä se olikin helppoa... :)
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Elppis kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Meillä ei ole ollut ongelmia kynsienleikkuun kanssa. Jo pariviikkoisena saksin ekan kerran vauvan kynsisaksilla. Hoidan homman aina tissisyötön päälle, kun tyttö on nukahtanut imetystyynylle niin on kaksi kättä käytössä. En edes tiennyt, että niillä saksilla saa minkäänmoista haavaa aikaan, hyvä kun pehmeisiin pikku kynsiin pystyvät :)
Pienenä se olikin helppoa... :)
Melkein 4-vuotiaan kanssa se on taas helppoa - riittää kun sanoo, että liian pitkät kynnet ovat ruman näköiset :D

Toki on lapsikohtaista - meidän hienostelijan pitää saada vaihtaa paita tai housut heti jos vaatteille sattuu roiskahtamaan vaikkapa vesipisara. :roll:
No, itseäni saan kai tästäkin syyttää...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

bliss kirjoitti:Toki on lapsikohtaista - meidän hienostelijan pitää saada vaihtaa paita tai housut heti jos vaatteille sattuu roiskahtamaan vaikkapa vesipisara. :roll:
No, itseäni saan kai tästäkin syyttää...
Ei kai puhtaudessa mitään vikaa ole.
Paras päivä ikinä.
bliss

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Riemumieli kirjoitti:
bliss kirjoitti:Toki on lapsikohtaista - meidän hienostelijan pitää saada vaihtaa paita tai housut heti jos vaatteille sattuu roiskahtamaan vaikkapa vesipisara. :roll:
No, itseäni saan kai tästäkin syyttää...
Ei kai puhtaudessa mitään vikaa ole.
Ei. Mielestäni paita ei ole likainen jos sen hihaan tulee käsiä pestessä vesipisara. Puhdasta vettä.
Pojan mielestä se on sietämättömän likainen, vaikka olisi ollut päällä kymmenen minuuttia. :roll:
Fcuk

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Ihan ku meidän junnu! :D Ei voi sietää pientäkään roisketta, vaan paita ois vaihdettava kesken aterian. Tähän en lähe mukaan, joten yleensä tehään kompromissi ja syödään ilman paitaa. Ihon saa pyyhkästyä poitsun mielestä riittävän puhtaaks. Ihku. 8)

Kynsien suhteen nää on ku kaikki edesmenneet koirani... Makupalojen toivossa ehdottavat tyyliin itse kynsihuoltoa. Silloinkin kun ei tarvetta olis ja esitänkin aina nappasevani jonkun palasen hyvän fiiliksen vuoksi.

Äitin pitkiä kynsiä on kyllä nyt ruvennu poika ihmettelemään, ihan kuin rintsikoita. Toistaseks riittäny se ihmettely, ei oo itelleen kaivannu kumpiakaan.

Hiustenpesu onkin sit yhtä helvettiä pojan kanssa, jääny täysin isinsä hoidettavaks. Ei pelkää veden silmiin menoa tai muutakaan mut on huomannu varovaisuuteni ja nyt kun ekoja kunnon uhmia harjotellaan ni tää on valittu loistavaks tapahtumaks. Kun äiti tarttuu shampoopulloon, alotetaan huuto. Iskä saa tehä mitä vaan... Paitsi auttaa hampaiden pesussa! Kun iskä tarttuu hammastahnaan, alotetaan huuto. Äiti tarvitaan paikalle tai vähintään isosisko.

Voi kuinka meitä viedäänkään. <3
Zeb

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Fcuk kirjoitti:Kynsien suhteen nää on ku kaikki edesmenneet koirani... Makupalojen toivossa ehdottavat tyyliin itse kynsihuoltoa.
Just tuli itsellekin mieleen tästä kynsi-topicista, että hyvää harjoitusta olen ainakin saanut koirien kanssa :D
Fcuk

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Zeb kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Kynsien suhteen nää on ku kaikki edesmenneet koirani... Makupalojen toivossa ehdottavat tyyliin itse kynsihuoltoa.
Just tuli itsellekin mieleen tästä kynsi-topicista, että hyvää harjoitusta olen ainakin saanut koirien kanssa :D
Yleensä koiranomistajat sanovatkin, että lasten huolto on lähes huomaamaton pikkutapahtuma. :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Fcuk kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Kynsien suhteen nää on ku kaikki edesmenneet koirani... Makupalojen toivossa ehdottavat tyyliin itse kynsihuoltoa.
Just tuli itsellekin mieleen tästä kynsi-topicista, että hyvää harjoitusta olen ainakin saanut koirien kanssa :D
Yleensä koiranomistajat sanovatkin, että lasten huolto on lähes huomaamaton pikkutapahtuma. :D
Jopa suden kynnet leikanneena on tää meidän poika vaikeampi tapaus. Varsinkin nyt, kun paikallaan pysyminen on kauheinta mitä pikkumies tietää.
The great club outshines the individual, always and forever.
Fcuk

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Elppis kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Just tuli itsellekin mieleen tästä kynsi-topicista, että hyvää harjoitusta olen ainakin saanut koirien kanssa :D
Yleensä koiranomistajat sanovatkin, että lasten huolto on lähes huomaamaton pikkutapahtuma. :D
Jopa suden kynnet leikanneena on tää meidän poika vaikeampi tapaus. Varsinkin nyt, kun paikallaan pysyminen on kauheinta mitä pikkumies tietää.
Sisko leikkaa omilta penskoiltaan aina nukkuessa kynnet. 5-vuotias poikansa kuvittelee nukkumatin siistivän aina pikkupoikien tassut unimaassa. Kukin tavallaan. :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Fcuk kirjoitti: Sisko leikkaa omilta penskoiltaan aina nukkuessa kynnet. 5-vuotias poikansa kuvittelee nukkumatin siistivän aina pikkupoikien tassut unimaassa. Kukin tavallaan. :D
:D Pitääpäs koittaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

papaa, uu-u-u-uuu... :hevikaraoke:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:papaa, uu-u-u-uuu... :hevikaraoke:
Se on mamaaa... uu-u-u-uuuu... Bohemian Rhapsodysta kun puhutaan :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin