Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Eilen oli kaikki vielä ihan jees ja tänään aamullaki, kävin tunnin lenkin. Sitten söin ja pesin 2 koneellista pyykkiä ja siinä ootellessa tiskasin niin eikö selkä ole ihan rikki! Makuu on ok ja istuminen, samoin hitaahkosti kävely, mutta siirtyminen olotilasta toiseen tuottaa tuskaa. 600mg Burana ei auttanut. Tietääkseni en o omitään niksauttanut tms. Että ei hajuakaan mistä se ny otti itteensä. Edellisestä kerrasta onkin jo vuosia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Osallistuin vapaaehtoiseen terveyskartoitukseen, tänään tuli postissa tulokset. Nyt kyllä alkoi huolestuttaa oma terveydentilanne ja perinpohjin. :cry: Muut kyselyn osa-alueen menivät vihreinä läpi, mutta painonhallinnan kohdalla tuomio oli "kohonnut riski"! BMI on ihan liian korkea.

Pakko käydä lääkärin pakeilla keskustelemassa tilanteen todellisesta vakavuudesta ja mitä asialle on tehtävissä, jos mitään edes on enää tehtävissä. En halua kuolla nuorena! Onneksi se onkin jo liian myöhäistä, mutta silti. Huomisesta lähtien jätän ravinnostani pois kaikki rasvat, hiilihydraatit ja proteiinit.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Eikö olis helpompaa käydä hyppäämässä vaikkapa stadikan tornista alas?

On topic:
Omituinen huono olo, joka liittyy mitä ilmeisimmin kahvinjuontiin. Oon nyt toista päivää ilman kahvia, testataan asiaa...
Avatar
123456
Kitisijä
Viestit: 7
Liittynyt: 14.09.2009 17:56

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja 123456 »

bliss kirjoitti:^Eikö olis helpompaa käydä hyppäämässä vaikkapa stadikan tornista alas?

On topic:
Omituinen huono olo, joka liittyy mitä ilmeisimmin kahvinjuontiin. Oon nyt toista päivää ilman kahvia, testataan asiaa...
Sunkin kai pitäis. Miks haluut olla ilman kahvia?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bliss kirjoitti:^Eikö olis helpompaa käydä hyppäämässä vaikkapa stadikan tornista alas?
En usko saavuttavani sillä tavoittelemaani lopputulosta. Ja hei, älä ole noin ärrinmörrin. :]
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

123456 kirjoitti:
bliss kirjoitti:Omituinen huono olo, joka liittyy mitä ilmeisimmin kahvinjuontiin. Oon nyt toista päivää ilman kahvia, testataan asiaa...
Sunkin kai pitäis. Miks haluut olla ilman kahvia?
Eiks se just sanonunna että epäilee omituisen olonsa johtuvan kahvista?

Joitakin muita syitä olla erossa kahvista:

- Ei halua olla koukussa nautintoaineisiin. Jos olen kahvikoukussa enkä saa päivittäin kahvia, tulee ikävä päänsärky kahden ekan lakkopäivän aikana.

- Se kuulemma värjää hampaat ajan kanssa paskanruskeiksi

- Nukkuu yönsä paremmin jos ei juo ollenkaan kahvia, edes aamulla. Kyse saattaa olla osittain plasebo-vaikutuksesta koska kai(?)aamukahvin kofeiinin pitäisi poistua elimistöstä iltaan mennessä, mutta se ei muuta empiirisiä kokemuksiani.

Kahvi on alkoholin kaltainen seurajuoma, vedän synttäreillä jne. montakin kuppia kerrallaan. Arkisin vain teetä, vaikka sekin saattaa häiritä yöunia.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kai Nalo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Frederik Krueger kirjoitti:
Joitakin muita syitä olla erossa kahvista:

+ automaatti"kahvin" aiheuttama vitullinen närästys.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

bliss kirjoitti:Omituinen huono olo, joka liittyy mitä ilmeisimmin kahvinjuontiin. Oon nyt toista päivää ilman kahvia, testataan asiaa...
Mulle tuli jonkunlainen outo kofeiiniyliherkkyys viime syksynä, join sillon aika törkeesti kahvii ja varsinkin energiajuomia. Rupes pukkaan karseet olot, tärinää, hermostuneisuutta, pahoinvointia ja tosiaankin ylipäätään vaan semmonen outo olo. Jätin kaiken muun pois paitsi aamukaffen (VAIN 1 kuppi!) ja huonot olot katos myös.
Nyt oon varovasti kokeillu paluuta kofeiinin äärelle, ja kappas, iltapäiväkaffe piristää taas eikä aiheuta mitään ylimääräsii tutinoita. Ja maistuu ehanalta! <3 Oiskohan tässä tosiaan taas pakko todeta, että liika on liikaa. =P Mut joo, ihan yht'äkkii se alko, sinänsä vähän kumma juttu.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
bliss

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Mä luulen, että samanlaisesta vaivasta kysymys. Mä en tosin juo energiajuomia mutta kahvia meni sitäkin enemmän :?
nastamuumio

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mun elimistöni on lopettanut kyvyn käsitellä suklaata muissa kuin ihan pienissä määrissä. Nykyään jos syön yhtenä iltana enemmän kuin yhden pienehkön suklaapatukan, oon koko seuraavan päivän kipeä sillä viisiin, että palelen ihan hirveesti ja vatsa on miedosti kipeä. Tänä syksynä ilmennyt vaiva, ja kai tää meinaa, että suklaansyönti olis paree lopettaa kokonaan. Mutta kun se on silti niin hyvää! Saatana!!!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja par-sky »

nastamuumio kirjoitti:Mun elimistöni on lopettanut kyvyn käsitellä suklaata muissa kuin ihan pienissä määrissä. Nykyään jos syön yhtenä iltana enemmän kuin yhden pienehkön suklaapatukan, oon koko seuraavan päivän kipeä sillä viisiin, että palelen ihan hirveesti ja vatsa on miedosti kipeä. Tänä syksynä ilmennyt vaiva, ja kai tää meinaa, että suklaansyönti olis paree lopettaa kokonaan. Mutta kun se on silti niin hyvää! Saatana!!!
tervetuloa meidän suklaa-allergikkojen seuraan. Tunnen tuskasi. Kokeile valkosta suklaata.
Me transmitte sursum, Caledoni!
nastamuumio

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

par-sky kirjoitti: tervetuloa meidän suklaa-allergikkojen seuraan. Tunnen tuskasi. Kokeile valkosta suklaata.
Joo, ei olla ainoita, mutta on tää vaan niin väärin! Joku yks Pätkis menis ongemitta, mutta niin vähä ei kyllä toimi, ja enempää ei uskalla, kun eilinen oli aika kamala. Ja valkonen suklaa ei kyllä oikein elämäneliksiirinä toimi sekään. Korvapuusteista kai tulee mun ykkösherkku nyt, mutta kauas nekin suklaasta jää.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja par-sky »

nastamuumio kirjoitti:
par-sky kirjoitti: tervetuloa meidän suklaa-allergikkojen seuraan. Tunnen tuskasi. Kokeile valkosta suklaata.
Joo, ei olla ainoita, mutta on tää vaan niin väärin! Joku yks Pätkis menis ongemitta, mutta niin vähä ei kyllä toimi, ja enempää ei uskalla, kun eilinen oli aika kamala. Ja valkonen suklaa ei kyllä oikein elämäneliksiirinä toimi sekään. Korvapuusteista kai tulee mun ykkösherkku nyt, mutta kauas nekin suklaasta jää.
Henkilökohtaisesti eniten harmitti suklaajäätelöstä luopuminen.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nastamuumio kirjoitti:Korvapuusteista kai tulee mun ykkösherkku nyt, mutta kauas nekin suklaasta jää.

Älä väheksy korvapuusteja! Eritoten, kun vasta sunnuntaina oli kansallinen korvapuustipäivä. Korvapuusti on sitä paljon puhuttua parhautta.

Cafe Esplanadin/Succesin korvapuustit ovat tietty vanhastaan klassikkoja, mutta viime aikoina olen tykästynyt merkittävissä määrin myös Runebergin- ja Sammonkadun kulman kotiruokabaarin puusteihin. Pitäisi varmaan alkaa leipoa itse.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Pitäisi varmaan alkaa leipoa itse.
Mulla olis aika mahtava vaniljapullien ohje. Pannaanko tulemaan?

Päätä kiristää, au au au!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Polvi on kolmatta päivää kipeä, alkaa nää vanhuusvaivat vituttaa kun estää urheilemisen :evil:

Tai sit vaan vedän kiukulla salilla ja illalla sit Arthrylia ja kipunappeja.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Suvinen kirjoitti:Laita yleiseen jakoon kitinän keittokirjaan? Pitäis opetella pikkuhiljaa pullantuoksuiseksi äidiksi. En siis osaa _yhtään_ leipoa.
Laitan illalla :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vesper kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Laita yleiseen jakoon kitinän keittokirjaan? Pitäis opetella pikkuhiljaa pullantuoksuiseksi äidiksi. En siis osaa _yhtään_ leipoa.
Laitan illalla :]
:cheer:
The great club outshines the individual, always and forever.
Nehemiah James

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vesper kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Laita yleiseen jakoon kitinän keittokirjaan? Pitäis opetella pikkuhiljaa pullantuoksuiseksi äidiksi. En siis osaa _yhtään_ leipoa.
Laitan illalla :]
Tee sitten sellainen ohje, että Isännätkin ymmärtää (muotoile insinörttimäiseksi kapulakieleksi (älä unohda kaupassakäyntiohjetta!!)). Lupaan yrittää tänä viikonloppuna. Saako sulle soittaa kun tulee hätä käteen?

ps. Muista huomioida kiertoilmauunin käyttäjät. Toi meidän pömpeli tuntuu polttavan kaiken alta aikayksikön.

Ja hei! Iso KIITOS!!
milli

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja milli »

Aivan uskomaton niska, hartia ja kallonpohjajumi, sellainen hedari, ettei tunne pystyvänsä edes kävelemään. Kauhistus.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No nyt on labratulokset saatu. Kai ne ihan hyvät ovat, ei ilmeisesti kauheita sukurasitteita ainakaan näiltä osin vaikka isukki kärsikin sepelvaltimotaudista. Verenpaine todettiin jo aiemmin olevan ihan ok tasolla, en muista lukuja.

Kokonaiskolesteroli 4,5 (tavoite kai alle 5)
HDL 1,55 (tavoite yli 1)
LDL 2,8 (tavoite alle 3)
Triglyseridit 0,4 (tavoite alle 2)

Kreatiniini 103 (tavoite alle 100; vittu nyt loppui kreatiinipalautusjuoman juonti!!! Tosin sanoivat että voimaharjoittelu muutenkin nostaa tätä arvoa, eikä ollut huolissaan. Mutta silti! Juon tästä lähin vain maitoa.)

Sokerit: Glug 5,5 (tavoite alle 6)

Maksa: ALAT 18 (tavoite alle 70)
GT 19 (tavoite kai jotain reippaasti alle sata, riippuen osittain iästä? Edellisellä viikolla oli tullut vähän pämpättyä työpartyissa, mutta yksittäiset hairahdukset eivät kai heilauta arvoa juurikaan.)

Näillä kaiketi sitten mennään hamaan hautaan asti.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 21.10.2009 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Niin niistä vaivoista. No alaselkä on pitkästä aikaa taas pikkaisen jumitellut alkuviikosta punttisalin jälkeen, mutta tuntuu taas paremmalta. Tarkkana pitää olla, porkkana.

Hartiajumeja ei ole onneksi ollut kuin viimeksi kuukausia sitten pelatessani kotona jotain Starcraftia tai Ages of Empiresiä yli-innokkaasti koko illan. Silloin saattoi tuntua illalla oikein viiltävää kipua niskassa ja hartioissa. Pitänee vältellä tuollaisia turmantuojia.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Stinky

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mahatautia pukkas :(
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No on tämä nyt vittu kun vieläkin ilmestyy pari finniä otsaan ja kaulaan kuin teininä ikään. En antanut niille armoa, puristin pois. Mulle ei aleta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Lantio repeilee liitoksistaan. Issiastyyppistä, säteilevää kipua vasemmalla, provosoituu kaikesta. Kävelystä, kumartelusta, taivuttelusta, venyttelystä, kylmästä, nukkumisesta, istumisesta. Hyvä on olla vain ankkamaisesti perä pitkällä. Loistokas fiilis.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vastaa Viestiin