Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Elppis kirjoitti:Se on mamaaa... uu-u-u-uuuu... Bohemian Rhapsodysta kun puhutaan :)
:cry: ...mut tää on pappailuketju *ei pysty prosessoimaan feministihyökkäystä*
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Se on mamaaa... uu-u-u-uuuu... Bohemian Rhapsodysta kun puhutaan :)
:cry: ...mut tää on pappailuketju *ei pysty prosessoimaan feministihyökkäystä*
Papa don't preach?
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mansikan kuva oli Aamulehdessä :cheer:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Ah! Tämä pitää mainita. Vaikka etukäteen vannoin, että pikku-ukko ei avokelallaan heittele vielä tänä kesänä muuta kuin koukuttomia kapuloita, niin on se vaan niin pirun kova kone, että viime viikonloppuna viskoi jo jigiä. Nyt jännätään koska se ensimmäinen sattuma osuu kohdille, uh!
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä sain 3-vuotiaana ensimmäisen kalan pilkillä, pienen ahvenen. Iskän kanssa kävin paljon kalastelemassa. Veli ei kyllä pätkääkään innostunut näistä touhuista, et silleen jos miehet elättelee toiveita kala ym. kavereista pojista haaveillessaan ;)
Nehemiah James

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Rouva Pupu kirjoitti:Mä sain 3-vuotiaana ensimmäisen kalan pilkillä, pienen ahvenen. Iskän kanssa kävin paljon kalastelemassa. Veli ei kyllä pätkääkään innostunut näistä touhuista, et silleen jos miehet elättelee toiveita kala ym. kavereista pojista haaveillessaan ;)
Vespakin on aika hyviksi näissä jutuissa. Ihmekös se että teistä tykkään. Omaa teinixiä en ala erikseen kehumaan, mutta kolmen vanhana se tuli jo tyylipuhtaasti rinnettä alas ja fisusti siinä missä minäkin. Joku saa siitä vielä unelmanartun. Isin tiukka seula pitää tietty läpäistä. Paskat jätkät hutkin nyyttiin. Mutta siis, en mä näille mitään tuputa. Otan mukaan minne meen. Ei se kasvatus muuta vaadi. Lapset mukaan, itsekkyys säkkiin piiloon ja siitä sitä yhteistä aikaa, hyvää laatuaikaa, kertyy. Siinä ne oppii mukana. Unohtamatta tietenkään sitä, että aina välistä ne vanhemmat tarvitseet lomitusta.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Joo, opeta vaan se teinixis tarpeeks itsenäiseks niin ei tartte huolehtia sulhasehdokkaista. Niitä ei nimittäin näy. ;) Terveisin nimimerkki kokemusta on.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Nehemiah James

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vesper kirjoitti:^ Joo, opeta vaan se teinixis tarpeeks itsenäiseks niin ei tartte huolehtia sulhasehdokkaista. Niitä ei nimittäin näy. ;) Terveisin nimimerkki kokemusta on.
Sulla on vaan käyny paska flaksi ja kun olis voinu osua kohdalle, niin et vaan ollu hereillä ;) *pus*
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Taas tuli kirjettä. Taitaa olla jo neljäs tai viides vastaava:

Hyvät pienen lapsen vanhemmat,
Kutsumme alle 19 kuukauden ikäisen lapsenne osallistumaan tutkimukseen, jossa arvioidaan uuden
pneumokokkirokotteen vaikutuksia. FinIP-rokotetutkimuksen toteuttaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL)
yhdessä rokotevalmistaja GlaxoSmithKlinen ja lastenneuvoloiden kanssa.
Tutkimukseen kutsutaan keväästä 2009 alkaen kaikki 6 viikon - 18 kuukauden ikäiset lapset, jotka asuvat
tutkimukseen osallistuvissa kunnissa. Tutkimus on vapaaehtoinen ja lapsen osallistumiseen tarvitaan
vanhemman kirjallinen suostumus.
Tutkimuksessa lapset saavat joko uutta GlaxoSmithKlinen valmistamaa pneumokokkirokotetta tai
vertailurokotteena tarttuvaa maksatulehdusta ehkäisevää hepatiittirokotetta.
FinIP-rokotetutkimuksessa selvitetään uuden rokotteen ehkäisevää vaikutusta pneumokokkibakteerin
aiheuttamiin tauteihin sekä rokotetuilla lapsilla että rokottamattomassa väestössä. Pneumokokkitauteja ovat
esimerkiksi aivokalvontulehdus, verenmyrkytys, keuhkokuume ja välikorvatulehdus.
Tutkimus toteutetaan lapsenne neuvolakäynneillä. Osallistuminen ja tutkimuksessa annettavat rokotteet ovat
maksuttomia. Tutkimuksessa lapsesta ei oteta näytteitä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos kerää tiedot
rokotusten vaikutuksista sairauksiin valtakunnallisista terveysrekistereistä.
Pyydämme teitä lukemaan tarkasti oheisen tiedotteen, josta saatte yksityiskohtaisia tietoja tutkimuksesta ja
siihen osallistumisesta. Liitteenä on myös malli suostumuslomakkeesta. Lomake täytetään ja allekirjoitetaan
neuvolassa ensimmäisellä tutkimuskäynnillä, mikäli annatte suostumuksenne lapsenne osallistumiselle.
Jos olette kiinnostunut lapsenne osallistumisesta tutkimukseen, kertokaa siitä omalle terveydenhoitajallenne
seuraavalla neuvolakäynnillänne. Tiedotteen voitte ottaa mukaan ja kysyä terveydenhoitajalta lisätietoja.
Saatte tämän saatekirjeen ja tiedotteen kielellä, joka on väestörekisteriin merkitty äidinkieleksenne. Tiedote on
luettavissa sekä suomen- että ruotsinkielisenä verkkosivuillamme osoitteessa www.finip.fi, jossa on myös
lisätietoa tutkimuksesta.
Viimeisen kirjeen mukaan tutkimuksen kolmena ekana kuukautena mukaan on ilmoitettu 10 000 lasta!

Olen varmaan yltiövarovainen ja hullu, mutta ei tulisi mieleenikään viedä poikaa johonkin rokote-testiin. Veisittekö te? - Siis omanne?
Nehemiah James

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vein. Tosin pikku-ukko oli jo täyttänyt kolme. Kyllä mä luukkupöksinkin veisin. Miksi en?
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Nehemiah James kirjoitti: Miksi en?
Mahtoiko talidomi-lasten vanhemmat ajatella samoin..
Nehemiah James

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Kai Nalo kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti: Miksi en?
Mahtoiko talidomi-lasten vanhemmat ajatella samoin..
On tainnut ajat mennä pikkasen eteen noista jutuista ja sitä myötä osaaminen. Ihan hyvin oli kaikki dokumentoita ja homma hoidettiin piirunpäälle. Omakohtaisesti tärkeä asia myös pikku-ihmisen osalta, joten edelleen miksi ei?
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Nehemiah James kirjoitti: miksi ei?
No en kyllä tiedä. Itse en uskaltaisi mitenkään lähteä leikkimään niin vakavalla asialla, kuin oman lapsen terveydellä.

Enkä myökään itse lähtisi mihinkään testeihin ikinä. Minulta kun ei niin paljon luottoa löydy nykyajankaan lääkkeisiin. Eipä tuosta kai ole kuin vuosi pari aikaa, kun britanniassa oli varsin katastrofaaliset lääketestit..

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 815780.stm
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meidän tyttö on paraikaa jossain rokotetutkimuksessa, en tosin tähän hädättömyyteen muista sen nimeä. Ei tuntunut pahalle, hieman luonnollisesti mietitytti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luulin, että Kai Nalo on Masa, mutta kyllä nuo pelkotilat ja paranoiat kuulostavat enemmän exPertiltä. Aiheestahan en oikein mitään tiedä, mitä yleisellä tasolla voinee sanoa, että ennen kuin lääketuote pääsee Suomessa kokeiluasteelle, ollaan kyllä yleensä jo aika varmoja sekä vaarattomuudesta ja hyödystä. En nyt tähän hätään löydä linkkiä, mutta olin juuri vähän aikaa sitten lukevinani artikkelin, jonka mukaan just nyt vanhemmat änkevät sankoin joukoin mukaan uusimpaan pneumokokkirokotustutkimukseen, uuden rokotteen kun odotetaan suojaavan korvatulehduksilta ja jälkitautikeuhkokuumeilta monin verroin paremmin kuin markkinoilla jo olevien rokotteiden.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

urpiainen kirjoitti:ollaan kyllä yleensä jo aika varmoja sekä vaarattomuudesta ja hyödystä.
Aika varma ei riitä.

No hyvä että muut testaa meidän puolesta. Tämähän on vähän kuin siivestäisi ammattiliittoon kuulumattomana. 8)
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suvinen kirjoitti: Minä olisin vienyt, lähinnä tuon korvatulehdusjutun takia.
Meillä ei ole niistä kärsitty, eikä vanhemmatkaan ole, joten ei niitä osata pelätäkään. Ainakaan vielä.

*kopkop*
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Viikon kuluttua torstaina on poikain kanssa tuulastusreissu mökillä...eli kaiketi siinä sivussa isolla kauhalla amitsioonia. Eka kerta kun isä juopuu ja on poissa yötä tytön syntymän jälkeen. Olenko huono isä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olenko huono isä?
Et todellakaan.

Isit pysyy tyytyväisenä ja paljon onnellisempana kun ne välillä saa muistella poikamieseloa. Tulee nopsaan hinku kotiin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kai Nalo kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olenko huono isä?
Et todellakaan.

Isit pysyy tyytyväisenä ja paljon onnellisempana kun ne välillä saa muistella poikamieseloa. Tulee nopsaan hinku kotiin.
Juu varmasti, it's a scary world out there!
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ja ^^ :sir: ... :beer:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Fcuk

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Viikon kuluttua torstaina on poikain kanssa tuulastusreissu mökillä...eli kaiketi siinä sivussa isolla kauhalla amitsioonia. Eka kerta kun isä juopuu ja on poissa yötä tytön syntymän jälkeen. Olenko huono isä?
Mä oon tykänny et mies lähti sit kauemmas johonkin jos aikoi pämpätä eli kunhan ei tullu aamukuudelta stadin yöstä kotiin ja painellu sänkyyn loppupäiväks niin fine. Aamusyötöllä vauvan kanssa ei niin ku paljoa kotiin rymyävälle empatioita heru.

Onhan äiskäkin käynyt jo jossain? Ei tietenkään, siks kai edes leikilläs huonoudestas kyselet. :]
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Fcuk kirjoitti: Mä oon tykänny et mies lähti sit kauemmas johonkin jos aikoi pämpätä eli kunhan ei tullu aamukuudelta stadin yöstä kotiin ja painellu sänkyyn loppupäiväks niin fine.
Näin meilläkin. Parempi tulla sit vasta kotiin kun on krapulat kärsitty. Sohvalla makaava krapulainen ukko kun on kuulemma maailman hirvein näky :lol:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Paskoja isiä ootte, joo.
Arvasin... siis tiesin tämän. Hirveä parku ja syyllistäminen. Jäljelle jäi hillitön ristipaine ja hyytävä ahdistuksensekainen epätietoisuus. Vedän ehkä itse jojoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Kai Nalo kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olenko huono isä?
Et todellakaan.

Isit pysyy tyytyväisenä ja paljon onnellisempana kun ne välillä saa muistella poikamieseloa. Tulee nopsaan hinku kotiin.
Samaten äitit :]

Ja YY, olikohan se pneumokokkirokotetutkimus? Me osallistuttiin siihen kans.
Vastaa Viestiin