Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Ei oo samanlainen ollenkaan.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

The Punisher (1989)

Tämähän oli yllättävän hyvä tekele, ihanan tosissaan tehty jopa. Action-kohtaukset tietty osittain tökki vähän, ammuskelut, mut vastapainoks oli hiukan ihan tyylikästä käsijalkarysyä. Dialogi oli semmosta, kun sen tämmösessä leffassa pitääkin olla, ja tunnelma oli synkeä, musiikit toimi ihan hyvin.

* * *
Nyt penikseni on fantastinen!
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mirrors

Kesäkuusta asti ollut videotykki ja leffahuone valmiina, mutta nyt vasta saatiin eka elokuva katottua. Siis Jack Bauer kauhuleffassa, eihän sen parempaa voi olla? Wrooong! Ihan hirveetä paskaaaaaaaaaa! DAMN IT!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

bedlam kirjoitti:Mirrors

Kesäkuusta asti ollut videotykki ja leffahuone valmiina, mutta nyt vasta saatiin eka elokuva katottua. Siis Jack Bauer kauhuleffassa, eihän sen parempaa voi olla? Wrooong! Ihan hirveetä paskaaaaaaaaaa! DAMN IT!
Mä taas tykkäsin siitä enemmän mitä etukäteen odotin.. toisaalta enpä enää siitä hirveesti muista.
Nyt penikseni on fantastinen!
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Clay kirjoitti:Mä taas tykkäsin siitä enemmän mitä etukäteen odotin.. toisaalta enpä enää siitä hirveesti muista.
En tiiä. Paljon olen huonoja kauhuleffoja tsiigaillut ja tää kyllä meni sinne melko lähelle kaikista pohjimmaisia. Ei voi mitään. Muutaman hervottoman naurukohtauksen sai kyllä aikaan.


Global Metal

Tykkäsin saman jäbän Metal: A Headbanger's Journey -dokkarista kovasti ja pelkäsin että tää on lattea toisinto siitä, mutta tääkin oli oikein hyvä. Varsinkin siinä vaiheessa kun siirryttiin Kiinan ja Singaporen kautta vähän syvemmälle. Hienoa. Iron Maidenin esiintyminen Intiassa liikutti, vaikken edes orkesterin musasta diggaile. Olin kyllä vähän kaljoissani.

Shrek kolmas

Ihan hyvä oli tääkin. Muutama täysrepeytys. Pari vaisua vaihetta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Niba »

tuli Tvstä mutta sain trelerit ja teaserin katottua DVDltä..

"Män som hatar kvinnor" -leffa

Ruotsalainen rodunjalostusfilmi, parhaitten saksalais-amerikkalaisten perinteiden mukaan, sotkettuna hiukan "Viiltäjä"-Jakillä..
Vaikka murhat olivatkin erilaisia niin lopputulos sama, pelissä myös yllätys 39 vuoden takaa.. Insestiä? pedofiliaa hyvien ruotsalaisten käytöstapojen mukaan tehtaanomistajasuvun pimeissä pirteissä ja kartanoissa.
Ensin tutkittiin erikseen ja sitten jo jaettiinkin soffa! Kiva juttu vanhempikin mies sai sentään tiukkaa nuorta pesää! Mukana seksiä, SM-seksiä, kuolleisiin ja eläimiin sekaantumista, jokaisen teveen miehen ja miksei naisenkin toive-elokuva!
Viimeksi muokannut Niba, 23.09.2009 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

The Texas Chainsaw Massacre 2

Käynnistyi ihan lupaavasti, mutta sitten voiton vei huono näytteleminen ja järjetön juoni. Tällä juonella, tällä käsikirjoituksella ohjaajaksi olisi tarvittu Quentin Tarantino jotta leffasta olisi tullut hyvä.

Pisteet tehosteista, ei nykyään näytetä sisälmyksiä ja mahaan sahaamisia. Ja mikä tärkeintä, koko aikana mitään ei tapahtunut säkkipimeässä kuten nykyleffoissa, vaan koko ajan näki mitä tapahtui.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kävin eilen katsomassa Tennispallon kolmossalissa Tarantinon verrattoman..

Inglourious Basterds! -filmin..

Sisälsi tarpeellisen määrän tarpeetonta tarpeellista väkivaltaa!
Ihmiset nauroivat helpotuksesta kun natsi menetti päänsä. Saksankielen murteet tulivat esille,sillä yhtenäistä Saksaahan ei ollut olemassa kovin pitkään.
Moraali oli korkealla tappajillakin, naiset olivat vaarallisia, kauniita ja epäluotettavia. Kaunis satu, verta vain koristeeksi.
Viimeksi muokannut Niba, 05.10.2009 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

District 9

Pitkästä aikaa viihdyttävä scifimäiskintä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Katson leffaa just nyt. Nimittäin Brünoa. 15 minsaa on mennyt ja lähinnä tulee mieleen että olenko kalkkiintunut Borat:n jälkeen, vai onko tämä vaan paska?
Fcuk

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Brüno on ihan oikeasti hauska, jopa 84-vuotiaan mummoni mielestä.
Kai Nalo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Fcuk kirjoitti:Brüno on ihan oikeasti hauska, jopa 84-vuotiaan mummoni mielestä.
Mummos ei sit varmaan ole nähnyt Boratia. Sen kanssa meidas saada sydärin nuorempikin kaveri.
Fcuk

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Kai Nalo kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Brüno on ihan oikeasti hauska, jopa 84-vuotiaan mummoni mielestä.
Mummos ei sit varmaan ole nähnyt Boratia. Sen kanssa meidas saada sydärin nuorempikin kaveri.
Joo, Boratin lupas mieheni sille viedä DVD:llä. Täytyykin kysyä veikö ja mitä mummeli diggas. :D
Zeb

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kunniattomat paskiaiset oli oikeesti pitkästä aikaa hyvä leffa. Mun kostofantasiat sai täyttymystä kun juutalaistyttö grillasi natseja.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja huima »

The Knowing.

Ihan kauheaa kuraa loppuratkaisun takia. Kristityt ovat innoissaan, mutta loppu latisti koko homman ihan totaalisesti. Major downeri ja olin illalla niin vihainen, kun muuten ok scifi-katastrofi-raina vetästään vessasta alas vääntämällä Raamattua rautalangasta.

Ps. Apostolit oli ufoja.
Nehemiah James

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

huima kirjoitti:The Knowing.

Ihan kauheaa kuraa loppuratkaisun takia. Kristityt ovat innoissaan, mutta loppu latisti koko homman ihan totaalisesti. Major downeri ja olin illalla niin vihainen, kun muuten ok scifi-katastrofi-raina vetästään vessasta alas vääntämällä Raamattua rautalangasta.

Ps. Apostolit oli ufoja.
Allekiroilen. Paska oli - oikeastaan sitäkin paskempi. Gran Torino oli melkein hyvä, mutta se pikkukundia näytellyt kaveri oli aivan liian lattea. Tai siis väritön. Clint oli Clint ja se toimii.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kauniin naisen pyynöstä/kehotuksesta/käskystä/valitsesopivasana:

ruokala lokki

Parempi kuin mitä odotin. Ehkä jotenkin kliininen ja kliseinen. Äksöni puuttui, mutta tämä kuva ei sitä kaipaa. Ja romantiikkakin puuttui, mutta tämä (=metsien kaatomies) ei sitä kaipaa, tai tuota... Melkein yhtä kevyt ja rentouttava kuin 20-vuotias japanilainen nainen viikonlopun verran makuukammarissa kanssani.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Death Ship

Nollabudjetilla tehty kauhuleffa vuodelta 1980, jonka ruorissa Mies ja Alaston Ase -leffoista tunnettu George Kennedy joutuu muutaman muun haaksirikkoisen kanssa natsikummituksien valtaaman aavelaivan armoille.

Elokuva kestää n. puoli tuntia, joten täyttääkseen täysimitallisen leffan vaatimukset, on loppu tunteroinen pumpattu täyteen toistuvaa kuvamateriaalia laivan keulasta, laivasta kuvattuna sivultapäin, taivaasta, kompassista, tyhjästä laivankannesta, konehuoneesta ym.

Kaikissa tapahtumissa myös piehtaroidaan tästä syystä loputtomiin; kun sankarit löytävät laivan "elokuvahuoneesta" natsipropagandafilmin pyörimästä itsekseen, alkavat he huutaen ja kiljuen raastaa seinää irti sen sijaan että vain pysäyttäisivät projektorin. Turha kai mainitakaan kuinka kauan piehtaroidaan kohtauksessa, jossa nainen kiemurtelee alastomana lukittuna suihkukoppiin, josta tulee verta veden sijaan. Eipä siinä, tämähän oli parasta leffan antia.

Lopussa huomataan, ettei tämäkään riitä, joten aikaa käytetään loputtomiin hidastuksiin; näyttelijät juoksemassa hidastettuna pitkin laivan käytäviä, katselemassa toisiaan silmiin, ym. ym.

Suurin virheeni oli se, että katsoin tämän leffan yksin ja selvinpäin. Tämä vaatii ehdottomasti virvokkeita seurakseen. Tässä pieni palanen leffasta (linkitys tarkoituksella videon keskelle)

Onko näissä kansikuvissa muuten jotain samankaltaisuutta havaittavissa?

Kuva

Kuva
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Frankenstein Created Woman

Quentin Tarantino on muistaakseni kehunut tätä yhdeksi suosikeistaan ja kyllähän Kill Bill melko suurelta osin onkin tämän leffan toisintoa. Olen penskasta asti rakastanut Hammerin verkkaasti eteneviä leffoja ja tämäkin toimi oikein hienosti. Peter Cushing on rautaa.

Kansikuvissa Susan Denberg keimisteli tällaisissa bikineissä, mutta itse leffassa valitettavasti tällaista asustetta ei nähty lainkaan.

Kuva
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tropic Thunder

Huomattavasti parempi kuin voisi näyttelijäkaartista odottaa. En edes tunnistanut Tom Cruisea ennenkuin lopputeksteistä.

Johnny Handsome

Jo alkutekstit lupaa jotain suurta: Walter Hill, Ry Cooder, Mario Kassar ja Andrew Vajna.

Sitten kehiin pamahtaa kolme suurinta idolliani Mickey Rourke, Forest Whitaker ja Morgan Freeman. Tälläisiä ei enään tehdä, valitettavasti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Eilen Ganes. Remu oli aika kova jätkä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

NuoriD kirjoitti:Eilen Ganes. Remu oli aika kova jätkä.
Tuo tuli missattua. Hurriganesista pidin joskus 1978-1980. Vaikka Remu ei muuten maailmaa kaatanutkaan, niin kuitenkin laulamalla että "The moon is rising down down down..." :D
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
tuulenpuiska

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Ghost in the Shell 2: Innocence.

Nyt toista kertaa DVD:ltä. Jäi vaisumpi fiilis kuin leffateatterista katsottuna. Tuntui puuttuva jotain enkä oikein tajunnut leffan höpinöitä. Komeaa oli kyllä, vaikka ikääkin alkaa rainalle kertyä. Pitää katsoa vielä pari kertaa jotta hölömöllekin valkenee.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Red Dust lauantaina ja Ganes sunnuntaina.

Red Dust oli oikeastikin hyvä, ihme etten ole bongannut aiemmin kun aihe ja maa ovat kuitenkin lähellä sydäntäni. Anteeksianto on, pojat ja tytöt, hieno asia.

Ganesin näin leffassakin, ja Eero Milonoff oli kyl hottixempi kuin oikee Remu. Eikä pahoja ne Nikkilä ja Uusivirtakaan ;) Ketoon, peipi!
Prepare for the worstest.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Snatch.

Mua siis periaatteessa ärsyttää tällaset "hypercoolit joujoutyylikkäät" leffat. Niinku että aluteksteissä näytetään jotain cooliin pukuun pukeutunutta tyyppiä sullomassa ruumista takakonttiin funk-musiikin soidessa taustalla, kuva pysähtyy yhtäkkiä stilliksi ja tyypin nimi tulee coolilla fontilla kuvan päälle, samalla kun kertojanääni alkaa selittää coolilla murteella, että "Puujalka-Joe oli mun lemppari vedonvälittäjä, kunnes sille selvisi että nain sen äitiä, joujou". En mää osaa selittää, mutta tiedättehän te. Mafiaveljet oli juuri sopivan cool, mutta tää oli vähän liian supercool.

Mutta siis mitä, ihan jees tämä oli kunhan mukaan pääsi.

Day of the Dead (2009)

Olin järkyttynyt siitä, miten hyvä tämä oli ennakko-odotuksiin nähden. Siis no hei, Romeron alkuperäisten satiiria ei tietenkään ollut tippaakaan jäljellä ja peukalon kokoinen Mena Suvari kovana sotilaana räiskimässä zombeja... Mutta kun tää toimi aivottomana splatterina. Paljon parempi leffa kuin Romeron viimeisin zombeilu.

Event Horizon

Piti yrittää toisen kerran. Tykkään kauhusta, tykkään scifistä ja tämä on kehuttua scifikauhua. Mutta kun ei. Ei ei ei. Ihan hirveetä sontaa. Sphere on miljoona kertaa parempi.
Vastaa Viestiin