Ei mitään käsitystä. Kyseessä oli toki vielä viiminen fillari joten en jaksanut irroitella enää ja kyylätä tarkemmin. Veikkaisin kuitenkin että se menee levyn läpi. Tiedä sitten missä asti se on kiinni.Kai Nalo kirjoitti:Missä se katkennut pultti on kiinni? Levyssä vai vetarissa vai vai.?
Kesuli-keskiviikko!
Re: Kesuli-keskiviikko!
Re: Kesuli-keskiviikko!
Tää ketju muuttu tosi seksikkääks jotenkin yhtäkkiä. Varmaan perjantain piikkiin, en tiedä, mitä ootte mieltä Naiset...
Re: Kesuli-keskiviikko!
Jos se oli takarenkaassa, niin siellä on melkovarmasti pooritappi vetarissa kiinni, joka tulee myös jarrulevyn läpi. Levy irti, lekalla pooritappi irti ja uusi tilalle. Aika iisi jobi pitäs oleman. Ihan normi komo kyllä pitäs homman hoitaman.Manaaja kirjoitti:Ei mitään käsitystä. Kyseessä oli toki vielä viiminen fillari joten en jaksanut irroitella enää ja kyylätä tarkemmin. Veikkaisin kuitenkin että se menee levyn läpi. Tiedä sitten missä asti se on kiinni.Kai Nalo kirjoitti:Missä se katkennut pultti on kiinni? Levyssä vai vetarissa vai vai.?
Re: Kesuli-keskiviikko!
Toi kainalokuva vois kyllä vaihtua James Gandolfinin The Katseeseen.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Myy äkkiä johonkin museoon se, on meinaan taatusti ainoa maailmassa.exPertti kirjoitti:Itsellä tietty on ranskalainen laatuauto
Re: Kesuli-keskiviikko!
Näin mäkin tän ajattelin.Kai Nalo kirjoitti:Jos se oli takarenkaassa, niin siellä on melkovarmasti pooritappi vetarissa kiinni, joka tulee myös jarrulevyn läpi. Levy irti, lekalla pooritappi irti ja uusi tilalle.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Kesuli-keskiviikko!
Saattaa olla ettei lyötävää pinnapulttia (pooripultti?) saa laitettua paikalleen napaan takakautta, jos navassa on normaali Jagen erikoinen rakennustapa. Joihinkin autoihin saa vaihdettu helposti, toisissa pitää porata jarrulevyn roiskesuojalevyyn reikä sopivaan kohtaan, jotta määrämittainen mahtuu työntymään paikalleen. Joissain sitten on otettava napa pöydälle ja duunattava siinä.Kai Nalo kirjoitti:Jos se oli takarenkaassa, niin siellä on melkovarmasti pooritappi vetarissa kiinni, joka tulee myös jarrulevyn läpi. Levy irti, lekalla pooritappi irti ja uusi tilalle. Aika iisi jobi pitäs oleman. Ihan normi komo kyllä pitäs homman hoitaman
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Mä ajelen nykyään patonkimaan tuotteella. Ihan aunuksesta, mut ajellaan nyt kun työnantaja sellaisen syllin työnsi. Vähän olen tässä kyllä harkinnut koko svidun edusta luopumisesta ihan vain tuon leijonan kuvan takia. Seuraavaksi olisi kaiketi tyrkyllä Skodaa - ehkä mä siihen asti kattelen...
Re: Kesuli-keskiviikko!
Jep.Pulkannaru kirjoitti: Saattaa olla ettei lyötävää pinnapulttia (pooripultti?)
Joo en tosiaan tiedä jagen rakenteesta millainen tila on pulttia vaihtaa. Mut sanoisimpa että merkkikorjaamolle ei kannata alkaa viemään.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Tylsempi? Joo on se varmaan tylsempi jos paremmat ajo-ominaisuudet ja se että kaikki toimii merkkaavat tylsyyttä.exPertti kirjoitti:Ei ole koskaan leijonaa ollut, joten en tiedä. Tylsempi ja huonommin varusteltu Skoda takuulla on.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Riippuu mihin vertaa, ite ainakin pärjäisin automaatti-ilmastoinnilla, xenoneilla, kääntyvillä säköpeileillä, sähköikkunoilla... nekun saa jos ottaa sen elegance-varustelun. Loppuja hiluvitkuttimia ainakaan vielä osaa kaivata.exPertti kirjoitti:Ei ole koskaan leijonaa ollut, joten en tiedä. Tylsempi ja huonommin varusteltu Skoda takuulla on.Nehemiah James kirjoitti:Mä ajelen nykyään patonkimaan tuotteella. Ihan aunuksesta, mut ajellaan nyt kun työnantaja sellaisen syllin työnsi. Vähän olen tässä kyllä harkinnut koko svidun edusta luopumisesta ihan vain tuon leijonan kuvan takia. Seuraavaksi olisi kaiketi tyrkyllä Skodaa - ehkä mä siihen asti kattelen...
Re: Kesuli-keskiviikko!
No ei ainakaan näillä keleillä, kun kumin ja tien välissä ei juurikaan kitkaa ole. En silti radalle ehkä lähtisi.exPertti kirjoitti:Yleensä myöskään liian harvalla pultilla ajosta ei kovin äkkiä tule pulmia. Vai kuvittelenko vaan?
Re: Kesuli-keskiviikko!
...saadakseen mitä erityisen tarpeellista?exPertti kirjoitti:Yleensä liisareissa meininki on niin, että perusranskiksessa on kaikki tarvittava ja Skodassa pitäisi ostaa joku Highline tai mikä se Skodan varustelumallisto nyt olikaan.
Ainoa mitä mä mun dynamic-perusvarustellussa skodassa (= halvimman ambienten varusteet + rs-mallin penkit ja ratti + autom. ilmastointi ja vakionopeuden säädin) jäin koskaan kaipaamaan edes hetkellisesti, oli sähköllä toimivat takalasit. Ja niitäkin vain silloin, kun auto ois pitänyt nopeasti saada tuuletettua viileäksi. Ilmastoinnin automatiikasta olisin voinut mielelläni jopa luopua ja ottaa tilalle ihan manuaalisen vehkeen.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Ei ole liisari, eikä käsittääkseni tule jatkossakaan olemaan liisari. Tuo ranskis vähän kuin tupsahti syliin kun vanha kuoli alta.exPertti kirjoitti:liisareiksi.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Mä taas otan mieluummin manuaali-ilmastoinnin kuin epätäydellisesti toimivan automaatti-ilmastoinnin. Kokemuksen perusteella jälkimmäisiä saa todellisuudessa olla näpräämässä enemmän.exPertti kirjoitti: Manuaali-ilmastointi on anaalista näin alkajaisiksi, sitä ilman voisin jopa tulla toimeen mutta en ainakaan ilman vakionopeudensäädintä näillä nopeusrajoituksilla.
Vakionopeudensäädin on toki ihan hyvä vekotin, mutta ei sen pitäisi kynnyskysymykseksi muodostua. Ne kun saa näihin nykyautoihin monesti pelkkää viikseä vaihtamalla tai ylimääräisen jälkiasennusviiksen ostamalla.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Omalla kohdallani ainut toimiva atm-ilmastointi on ollut Aerossa. Hyundain versio on aikas huono.Manaaja kirjoitti: Mä taas otan mieluummin manuaali-ilmastoinnin kuin epätäydellisesti toimivan automaatti-ilmastoinnin.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Niin siis tuo leijonan automaatti-ilmastointi ainakin jättää varpaat jääkylmiksi. Käsin sitä joutuu näpräämän jos ei halua moonbootseilla ajella.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Viidenkympin huoltoa huutanut parisen viikkoa jo käynnistäessä, joten se on kuitenkin tilattava. Ei se mitään maksa samalla kysäistä ton rakenteesta/vaihdettavuudesta ja antaa poikien tehdä huollon yhteydessä jos eivät siitä mitään järjettömiä veloita, mikä lienee toiveajattelua.Kai Nalo kirjoitti:Joo en tosiaan tiedä jagen rakenteesta millainen tila on pulttia vaihtaa. Mut sanoisimpa että merkkikorjaamolle ei kannata alkaa viemään.
Re: Kesuli-keskiviikko!
Kuka huoltaa spoossa jaggea?Manaaja kirjoitti:jos eivät siitä mitään järjettömiä veloita, mikä lienee toiveajattelua.
Tuli muistot mieleen länsiautosta ja saabista. Se liike on ehkä kallein missä olen ikinä vieraillut huoltotarpeiden kanssa.