Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja huima »

Olohuoneessa ja kämpässä muutenkin olisi projektina pistää johdot paremmin järjestykseen ja kuljettaa kaapeleita siistimmin huoneesta toiseen. En kuitenkaan sähkömiehiltä osana urakkaa johdotuksien / koteloiden asentamista osana muita hommia, joten pitänee tyytyä pintakoteloihin tai hankkia joku erikseen tekemään ne. Kysymyksiä ja komeuksia siis vastaavia asioita pohtineille:

Mistä löytyy pääkaupunkiseudulla hyviä hankintapaikkoja tarralistoille?

Haussa olisi suhteellisen pieniä listoja, eli sellaisia joissa pystyy menemään antennikaapeli sekä verkkokaapeli nätisti. Asennus todennäköisimmin jalkalistan päälle seinään.

Tietääkö kukaan mistä löytyisi suoraan hyllystä myös johtokynnyslistoja, ts. jonka voisi laittaa menemään nätisti kulkuväylän yli ilman että siihen olisi koko ajan lyömässä jalkaansa tai että sattuisi kun/jos päälle astuu. Nuo kulmikkaat tarralistat ovat huonoja sellaiseen ja pyöreäpintaisia listoja on kävellyt vähemmän vastaan.


Onko tarralistat itsensä huijaamista ja onko järkevällä kustannustasolla joitain muita fiksuja vaihtoehtoja?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Parin vuoden aikana, jolloin löin listaa seinään rahanhankintamielessä, tuli vastaan vain yksi tarralista, joka oli käyttökelpoista. Valmistajaa en tietenkään muista, mutta k-rauta myi ja tarrapinnoissa oli punaiset muovisuojateipit päällä.

Tuo tarra oli sen verran tyjyä, ettei irtoillut ja kouruakin oli helppo sahailla ja hioa kulkemaan nätisti ilman irvistäviä liitoksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ostin edeliseen asuntoon johtolistat täältä
Tuolta löytyy monenlaista listaa esim DMT-minilistaa ja CBL-johtopiiloa
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bluntly kirjoitti:...vain yksi tarralista, joka oli käyttökelpoista.
Mulla on tätä, toimii!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Nehemiah James

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vesper kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:...vain yksi tarralista, joka oli käyttökelpoista.
Mulla on tätä, toimii!
Mulla ei!! Ja siksi mä jouduin ruuvaamaan pahimmat paikat pohjastaan kiinni. Toimii se niinkin... Tosin mä voin aina syyttää tota rasvakerroksen päälle telattua maalikerrosta epäonnistumisistani... Jaa mutta se maalikerroskin on mun tekeleitä... No ne rasvat ei ainakaan ole minun tekosiani!!!

Tarina tahtoo opettaa, että ihan hyvin pysyy, kun pohjat on kondiksessa. No grease and you can rest your mind at ease...
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kourua saa Motonetistäkin ja halavalla
myös vaalea puunjäljitelmä
ja tumma puujäljitelmä

Sähköliikkeestä ostamani johtolistat vieläkin käytössä...öö 12 vuoden jälkeen. Pikkasen on aurinko pannut väri offwhiteen päin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Bauhaus. Kaikki vaihtoehdot saman katon alla, helppo vertailla ja hypistellä. Käsittääkseni kohtuulliset hinnat ja lukuisat kenttäkokeet osoittavat asiakaspalvelun olevan noin 430% parempaa kuin K-raudassa ja Starkilla yhteensä. Ainoa ketutuksen aihe on joskus ollut se, että hyllystä on loppu juuri se lista/roipe, jonka olisi halunnut ostaa. Tämä tapahtunut kerran; asiointikertoja takana about... oisko 50?
Kai Nalo

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

EveryWoman kirjoitti:Bauhaus. Kaikki vaihtoehdot saman katon alla, helppo vertailla ja hypistellä. Käsittääkseni kohtuulliset hinnat ja lukuisat kenttäkokeet osoittavat asiakaspalvelun olevan noin 430% parempaa kuin K-raudassa ja Starkilla yhteensä.

Meillä on näemmä todella erilaiset kokemukset kyseisistä lafkoista. Minä kun en ole saanut Bauhausista vielä mitään halvemmalla ja paremmalla palvelulla kuin paikallisesta K-raudasta, Starkista tai Tarjoustalosta.

Bauhausin edullisuus on iso vitsi IMO, ja asiakspalveluhan on siellä ihan tuntematon käsite. Tai ehkä se pelaa, jos jostain sattuu saamaan myyjän kiinni..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bauhaussista olen kyllä ostanut värillisiä kaapelikouruja ihan jalkalistoiksi kun sattuivat sopimaan nätisti laminaatin kanssa yhteen.

Halpuuden ja asiakaspalvelun suhteen olen kanssa peukku alaspäin, mutta paukkutalosta löytyy usein erikoisuuksia mitä muissa ei ole.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kaapelikouruja, tarralistoja vai mitä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Myönnetään, että en ole ihmeemmin hintavertailuja viitsinyt tehdä sen jälkeen kun n:ttä kertaa löysin itseni Bauhausista kierrettyäni ensin K-raudan ja Starkin kautta ostamassa eioota. Siinä, ettei tarvitse ravata/ajella koko päivää paikasta toiseen, säästää tod. näk. menettämänsä rahat, vaikka hinnat olisivatkin vähän kalliimmat. Ja etenkin säästää itsensä vittuuntumiselta.

Asiakaspalvelu oli huonoa kun ekoja kertoja kävin (silloin kun paikka oli suht. uusi), nykyisin se on aivan loisteliasta verrattuna noihin muihin paikkoihin. Parantamisen varaa siis kyllä on, mutta vertailukohdan huomioon ottaen.
Vastaa Viestiin