Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Dumis kirjoitti:Unohdin mainita eilisen reenin; 12 min fillaria ja tunti punttia. Ihan jees, polvissa kyllä tuntuu aina edellispäivän reenit, mutta Arthrylia napaan ja toivotaan että tää kipu lakkaa joskus. Reenaamista jatkan kuitenkin ellei kipu nouse karmeaksi.
Olen vakavasti sitä mieltä että vaikka olisi urheilutieteen professori niin ei kannata urheilla kipeänä mikään kohta, poislukien pää.
Pyyhin Netikettiin..
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Niba kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Unohdin mainita eilisen reenin; 12 min fillaria ja tunti punttia. Ihan jees, polvissa kyllä tuntuu aina edellispäivän reenit, mutta Arthrylia napaan ja toivotaan että tää kipu lakkaa joskus. Reenaamista jatkan kuitenkin ellei kipu nouse karmeaksi.
Olen vakavasti sitä mieltä että vaikka olisi urheilutieteen professori niin ei kannata urheilla kipeänä mikään kohta, poislukien pää.
Onneks et olekaan urheilutieteen proffa, kerta ortopedin mielipidekin oli että reenaamista tulee harjoittaa vaikka kohtuulliseti kipua olisikin. Vaihtoehtoinen lumpion paikoiltaanmeno kun on paljon kivuliaampi ja paljon enemmän tuhoa aiheuttava kuin jokin polven ärtyminen rustonpuutteen takia.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Dumis kirjoitti:
Niba kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Unohdin mainita eilisen reenin; 12 min fillaria ja tunti punttia. Ihan jees, polvissa kyllä tuntuu aina edellispäivän reenit, mutta Arthrylia napaan ja toivotaan että tää kipu lakkaa joskus. Reenaamista jatkan kuitenkin ellei kipu nouse karmeaksi.
Olen vakavasti sitä mieltä että vaikka olisi urheilutieteen professori niin ei kannata urheilla kipeänä mikään kohta, poislukien pää.
Onneks et olekaan urheilutieteen proffa, kerta ortopedin mielipidekin oli että reenaamista tulee harjoittaa vaikka kohtuulliseti kipua olisikin. Vaihtoehtoinen lumpion paikoiltaanmeno kun on paljon kivuliaampi ja paljon enemmän tuhoa aiheuttava kuin jokin polven ärtyminen rustonpuutteen takia.
Sun pitää varmaan aika pian mennä sit leikkaukseen?
Rustonpuute ei kuulosta kovinkaan aurinkoiselta.
Miksi lumpion paikaltaan meno on vaihtoestoinen tapahtuma, onko nivelsiteet tai joku muu niin "vetreässä kunnossa" että tarvii lihaksia vai miten .
Pyyhin Netikettiin..
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Voihan svidura :D
Rustoa ei nykyteknologialla osata vielä istuttaa kunnolla, joten se on out of the question. Ja leikkauksella voitais ainostaan korjailla lumpioiden liikeratoja paremmiksi, mutta se on aika huono vaihtoehto koska siinä pitäs jänteitä sitten leikellä ja siinä toipumisaikakin on aika vitunmoinen. Mutta kun on jo todistettu että lumpiot pysyy paikallaan lihaksien kanssa, niin paras vaihtoehto on reenata niitä lihaksia että pysyvät paikallaan. Eikä se kipu lakkaa vaikka liikeradat oliskin optimaalisimmassa kunnossa.

Toivottavasti seuraava puukko heiluu vasta keinonivelen kohdalla vuosien päästä, tai ainakin siihen tähdätään.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tunti sählyä. Jaksoin kirmailla yllättävän hyvin suht' nopeatempoisessa pelissä ja ilman vaihtogubbeja. Kuplahallissa ilma on kylmää, pukkasi verenmakua suuhun ja pisti yskityttämään.
Alan tottua liiaksi tähän julkisten käyttöön ja laiskistun. Tsetti menee vanhaksi viikon päästä, pyrin olemaan uusimatta sitä ja vaihtamaan takaisin fillarin alle. Kessi kasvaa kohisten...:(
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hikoilin jo innostuneena kävellessäni salille..
Työntekijöitten oma sali on ihan asiaa..
Aluksi 5 minuuttia soutua keskiveto 33 täydellä vastuksella..
Sitten pienillä painoilla 60 minuuttia ja suihkuun..
Paikalla muutama ulkkari ja pari virolaisia sain vaivoin pidetyksi mahassa kysymykset esim. "Mitäs ootte täältä hakemassa(mukaan)?"
Nimim. "22t Cu"
Pyyhin Netikettiin..
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Melcein unohin, tänään tunti punttia ja 6 min fillaria lämmöiksi.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

4 x 400 metrii, eli lähikauppaa ja tks. Joka toisellla mutkalla n, 10 kg puntit mukana. Maksimoin hapenottokykyni (= poltin vain sinistä) ja puristin perseellä. Prööt!
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Hei, mähän kävin tänään salilla! Tissiä ja hauista.
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Maanantaina punttireeni. Tänään kevyttä fyysistä työtä 3h ja punttireeni kevyesti. Polvi vaan huutaa hoosiannaa, pitää antaa sille loppuviikkoa lepoa.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tunti sählyä.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

No sählyä. Tunti. Nyt loppui kuukausikortista tehot, olen huomisesta lähtien omillani (=pyörällä).
Stinky

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Selkä- ja polvivammanen lähti kävelylenkille eikä oikeen onnistunut. Kroppa vaan lähti hölkkäämään vaikka järki sano ihan muuta. Eipä siinä, mitäpä siinä. Oma pikkuruinen enkka taas tuli matkan pituudessa eikä polvikaan huuda hoosiannaa :]
Oiskohan semmoseta polvituesta apua? Kun huomasin että jos jalalla on painoa ja kääntyy, sillain että polveen tulee kierrettä, niin sillon meinaa lähtee jalka alta ja sattuu :?
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Eilen punttireeni vähän kevyemmin.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Julkisten tsetti siis kului loppuun, joten hyppäsin taas pyörän selkään. Olen itse asiassa viikonlopun riennoissani hukannut tyystin kyseisen kortin. Lienen tehnyt sen alitajuisesti tiedostaen (helppo arvaus, koska täyttä tajua nyt ei muutenkaan ollut enää loppuillasta mukana), koska olisin kuitenkin ollut latailemassa sitä heti kun sataa tai on kylmä tai väsyttää tai vituttaa tai ei väsytä tai tai tai...Tuli kuitenkin suhattua kahteen päivään 53.42 km.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Oli puolitoista viikkoa taukoa kaikesta urheilusta, kiitos työkiireiden, mutta nyt sitä samaa kuin ennenkin (tänään oli magaa, huomenna jutsua, viikonloppuna maga-leiri jne.). Edellisestä punttikerrasta tosin taitaa olla toista kuukautta, ens viikolla ehkä sitten aloitan taas senkin.

Ensi tiistaina viimeinen uintikoulutunti, jolloin meillä onkin vesipallo-ottelu toista uimakoululuokkaa vastaan. Uimakoulun loppumisesta vapautuvan vapaa-ajan voisin käyttää vaikka aktivoitumalla siinä ampumaratatouhussa, vaikka ei se urheilua olekaan. Ehkä sitä kautta pääsisi joskus kokeilemaan practicalia?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Eka magaleiripäivä takana, mistä lähdinkin suoraan töihin. Täällä sitä ollaan työn touhussa. :apuva:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

14 minsaa kuntopyörää (+400kcal), tunti punttia ja venyttelyt.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

26,29 km pyöräilyä.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

SikaMika kirjoitti:26,29 km pyöräilyä.
Tänään sama setti 26,28 kilometriin. Minne ihmeeseen katosi 10 metriä, mä kysyn vaan.
bedlam

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Puoli tuntia pierun pidätystä.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bedlam kirjoitti:Puoli tuntia pierun pidätystä.
Muista että sitä saa pidättää vain kolme vuorokautta ilman syytteen nostamista.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Eilen oli viimeinen uimakoulutunti, minkä jälkeen magaa.

Uimakoulussa pelasimme kurssin päätteeksi vesipääpalloa. Pelkäsin ennalta vesipallon olevan todella raskasta, mutta oikeasti se oli paljon raskaampaa. Ei ole selvästi minun lajini, energia hukkautui jo pinnalla räpiköimiseen, saati sitten pallon perässä uimiseen. Joukkueemme sai hopeaa, hävisimme suvereenisti 12-6.

Ehkä raskauteen vaikutti sekin että meillä oli joukkueissa vain yksi vaihtomies, normaalisti niitä on kuulemma useampia. Mutta joo, ei tuostakaan sitten tullut uutta harrastustani. Tärkeintä kuitenkin on että nyt osaan uida 50% paremmin kuin ennen vaikka perhosuinti ei vielä sujukaan kovin hyvin.

Magassa oli lämmittelynä homopainia, minkä jälkeen harjoiteltiin veitsipuolustuksia. Olin vesipallon jäljiltä jo ihan kuitti tunnin alussa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tunti punttia, 10 minsaa fillaria ja venytttelyt.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

28 km pyöräilyä nastat alla. Ei ole nastaa puuhaa, eteneminen on sviddun työlästä. Vaihdan kesärenkaan takaisin alle, täytyy vain ajaa mutkat varovaisemmin jottei ne mene suoriksi.
Vastaa Viestiin