Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mida, voi ei!! Voimia jostain ihmeestä teille toivon sydämestäni. Ja ihmeitä.

Miks kaikki on niin epäreilua täällä?????? :cry:
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minäkin olen taas sanaton. Voimia Midalle perheineen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Midalle ja pikkuiselle jaksamisia, toivotaan korkeampia voimia kehiin :(
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Gat »

En tarkoita, että uusi lapsi korvaisi vanhan. Eikä tämä poista kipua ja tulevaa raskasta aikaa Midalla ja sairaalla lapsellaan. Mutta jos Mida on raskaana kuten tekstistään vaikutti, kaiken jälkeenkin Midalla on sentään syy elää ja jaksaa ja onnen hetkiä.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Mida »

Kiitos kaikille.

On meilla viela yksi 1v10kk ikainen tassa myos. Eli elama jatkuu vakisinkin koko ajan tassa sivussa, vaikka oma aikansa menee suruun ja asioiden kasittelyyn.

Pojasta huomaa kylla paalta nyt kun osaa katsoa, etta sairaus etenee. Silti tuollainen kolmevuotias on ihana siita, etta se elaa niin taysilla kuin se kykenee, jos vaan ei liian huonosti voi. Eika se murehdi, eika se onneksi viela tajua, vaikka kuvista yhdessa laakarin kanssa katsottiinkin missa kaikkialla on uusia kasvaimia.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Leila »

Tässä ketjussa on viime aikoina kirjoitettu niin isoista ja surullisista asioista, että minä itkin. Oli muuten ensimmäinen Kitinää lukiessa... Tunteen puolelle heittää nämä loppuraskauden hormonihuurut.

Lämpimiä ajatuksia kaikille teille, jotka olette kohdanneet isoja ongelmia elämässä. Huolta on ollut omankin jälkikasvun sairastelusta, mutta jos tällä kertaa selvitään ilman sairaalakäyntiä niin olen tyytyväinen. Mutta tätä kai tämä äitiys on, jatkuvaa huolehtimista ja hätäilyä. Tästä ei kyllä kerrota yhtään mitään missään lastenkasvatusoppaissa.
Äiti ei tiedä
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Me ollaan oltu juuri sairaalassa poikasen allergian tiimoilta. Todella raskasta katsoa oman lapsen kipuja ja minä sentään voin lohduttautua sillä että tämä menee varmasti joskus ohi. En pysty edes kuvittelemaan mitä sinä, Mida, joudut käymään läpi. Valtavasti voimia ja jaksuja teille!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minulta myös syvä osanotto, Mida. Sanattomuus tässä on sikäli olotila minullakin. Sinulla varmasti nousee kysymys, "miksi" , esiin. Onko tällaisellekin tarkoitus? Sitä on kovin kovin vaikea tai mahdoton ymmärtää.

Paljon voimia sinulle ja pienelle ja valoisampaa tulevaisuutta. Toivottavasti saat läheisiltäsi paljon tukea.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Leila kirjoitti:Tässä ketjussa on viime aikoina kirjoitettu niin isoista ja surullisista asioista, että minä itkin. Oli muuten ensimmäinen Kitinää lukiessa... Tunteen puolelle heittää nämä loppuraskauden hormonihuurut.

Lämpimiä ajatuksia kaikille teille, jotka olette kohdanneet isoja ongelmia elämässä.
Ei vois asiaa osuvammin enää sanoa, komppailen täältä taustalta jokaista lausetta..Surullisia asioita tosiaan.

Elämä jatkuu aina, sen on vaan jatkuttava..vaikkakin hieman erilaisena jokaisen menetyksen jälkeen. Ja niiden huonojen päivien tilalle tulee myös hyviä päiviä, ajan kanssa - vaikkei se aina siltä tuntuisikaan.

Itseä jotenkin taas jo valmiiksi ahdistaa ja osaksi pelottaa huominen synnärivierailu. Viimeksi siellä on asioitu surullisissa merkeissä, nyt on kaikki hyvin. Tosin senkin iloisuuden suitsuttaminen tuntuu jotenkin "pelottavalta"..ainakin silloin, kun muistaa kaiken mitä on jo takana.
Itseasiassa mua kammottaa koko sairaala paikkana. Se pelkkä haju saa tunteet pintaan viimekesältä, kun siellä viereillessa tajusi, että pienen ajan sisällä joutuu luopumaan yhdestä läheisestä, perheenjäsenestä..ja ihan liian aikaisin. Ja kun se päivä tuli, elämä tuntui niin väärälle ja epäoikeudenmukaiselle, kun niin heikko ja väsynyt, silloin jo varjo vaan, joutui antamaan periksi syövälle. Eikä se suru lopu (koskaan), ajan kanssa se helpottaa ja antaa tilaa niille kaikille muille hyville asioille..joista täytyy osata nauttia ja vaalia niitä kaikkia yhteisiä muistoja ja hetkiä.
Ja aina noustaan sieltä pohjaltakin, taas entistä ehompina ja ehkä taas hivenen enempi niitä pieniä ja tärkeitä asioita arvostavana - mitään ei pidä itsestäänselvyytenä ja kaikesta pyrkii nauttimaan. Ite en päivääkään enkä niitä miljoonaa tunnettakaan vaihtais pois, ne oli viimestään paikkoja, joissa tuli ite kasvettua ihmisenä.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä en nyt tiedä onko tää oikea ketju laittaa tätä, mutta kun on muutenkin niin surullisia juttuja...ajatelkaa että Suomessa tapahtuu tällaista.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010030 ... 4_uu.shtml
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Leila kirjoitti:Tässä ketjussa on viime aikoina kirjoitettu niin isoista ja surullisista asioista, että minä itkin. Oli muuten ensimmäinen Kitinää lukiessa... Tunteen puolelle heittää nämä loppuraskauden hormonihuurut.
Itkin minäkin, kaikki empatiani Midalle, ja ennen kaikkea lapselle.
The great club outshines the individual, always and forever.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Itkin kanssa viikonloppuna..Midan vuoksi. Ei löydy sanoja. Äiti on aina sanonut, että kaikkein kauheinta ihmiselle on menettää oma lapsi. Jaksamista. Myös Ninnille ja Irmelille.
Tää on niin surullinen ketju nykyään. :(
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
bedlam

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Voi ei, enpä tätä ketjua tule lukeneeksi tavallisesti (jostain ihmeen syystä). Voimia ja jaksamisia Midalle ja perheelle. Ja uskoa ja toivoa sylillinen.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tuli kutsu sydänlääkäriin torstaina. Silloin selviää leikataanko heti avosydänleikkauksella vai vasta myöhemmin "helpommalla ja turvallisemmalla" tavalla. Peukut pystyyn, kiitos.

Poika itse on niin autuaan tietämätön ja tyytyväinen kyllä. Ja varsinainen puklumaster. Mä luulin tietäväni pyykkäyksestä kaiken. Wrong!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Tuli kutsu sydänlääkäriin torstaina. Silloin selviää leikataanko heti avosydänleikkauksella vai vasta myöhemmin "helpommalla ja turvallisemmalla" tavalla. Peukut pystyyn, kiitos.
Tsemppiä Ninni ja pikkumies! Mä menisin luottavaisin mielin, toipuminen noin pienenä on niin paljon helpompaa, ja tosiaan kun tietäisit ettette ole ainoita samassa tilanteessa, ehkä olo helpottuisi. Tällä mun duunissa tosiaan tehdään noita leikkauksia useita päivittäin, ja hyvä että tekee, tarkoittaa vaan sitä että mahdollisesti myöhemmin vaivaava asia on löydetty jo näin varhain :)

Onkos pojalla ASD secundum? vai...?
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tuli kutsu sydänlääkäriin torstaina. Silloin selviää leikataanko heti avosydänleikkauksella vai vasta myöhemmin "helpommalla ja turvallisemmalla" tavalla. Peukut pystyyn, kiitos.
Tsemppiä Ninni ja pikkumies! Mä menisin luottavaisin mielin, toipuminen noin pienenä on niin paljon helpompaa, ja tosiaan kun tietäisit ettette ole ainoita samassa tilanteessa, ehkä olo helpottuisi. Tällä mun duunissa tosiaan tehdään noita leikkauksia useita päivittäin, ja hyvä että tekee, tarkoittaa vaan sitä että mahdollisesti myöhemmin vaivaava asia on löydetty jo näin varhain :)

Onkos pojalla ASD secundum? vai...?
Joku beneductus (???) juttu oli mutta meni umpeen itekseen, veri virtasi siis väärään suuntaan (???) samoin yksi läppä liian vähän (???) mutta nyt huomasivatkin että aorttakin on kaventunut (???)

Luuletko että tajusin yhtään mitään niistä lääketieteen termeistä...yrittivät selittää niin että talipää taviskin tajuaisi mutta eihän talipää tavis tajua.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bi-/trikuspidaali? Aortaläppä? Toivotaan että hoitavat homman kunnolla ja nopeasti ettei teidän tarttis sitä ressata.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:Akvaductus? Aortaläppä? Toivotaan että hoitavat homman kunnolla ja nopeasti ettei teidän tarttis sitä ressata.
Juu, ja se fiksu lekuri sanoi vielä siellä näin: "Toivottavasti saadaan se edes puolivuotiaaksi..." Mulla pimeni päässä täysin sillä hetkellä. Niin, se tarkoitti siis sitä että se ei lähde kaventumaan enemmän että pitäisi heti leikata avoleikkauksella, vaan sitten vasta yli puolivuotiaana. Hyvin sanottu, doctor.

EDIT: enkä mä nyt löydä mistään niitä papereita joissa ne hienot termit oli, oli useampiakin. Netistä kävin aikasemmin kurkkimassa niitä mutta en mie enää niitä ulkoa muista (saati ymmärtänyt sanaakaan mitä siellä luki)
Jenny Daa-aah! ling

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Tsemppiä. :h:

Moneen suuntaan, joka suuntaan...
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vaihteeksi hyviä uutisia tähänkin ketjuun, jos sopii.

Tultiin Jorvista ja kaikki ultrassa näytti paljon paremmalta kuin viikko sitten. Eli se kaventuma ei ole enää niin kapea, seuraavaksi kontrolli kuukauden päästä vasta ja veitsen alle ei vielä jouduta.

:h:

BTW: poika ei kärsi yhtään paskan vertaa ja on autuaan tietämätön tilanteesta ja erittäin tyytyväinen lapsi. Tiedoksi rienaajille että MINÄ itken surujani täällä. Poikaparka ei tiedä asiasta mittään saati kärsi.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

4650 g :]
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kylläpä elämä monia koettelee. Huh... :(

Midan perheelle toivon ihmeitä, jos sellaisia olemassa olisi.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Paskamutsi.com vei pojan paariin kaffelle tänään. Vaan olipa kiva nähdä tuttuja pitkästä aikaa. Pikkumies se vaan veteli sikeitä tyytyväisenä eikä välittäny yhtään mistään. Ja ei, ei mikään kamala räkälä, vaan ihan tuo mein Sportti-baari.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Ja ei, ei mikään kamala räkälä, vaan ihan tuo mein Sportti-baari.
Oliskohan mahdollista että käsityksemme kamalasta räkälästä kenties eroaisivat toisistaan?
Vastaa Viestiin