Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Bhven

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

RP kirjoitti:Nyt odotellaan riemumielen saapumista paikalle, toteamaan kotiäitien laiskuus :)
Voin minäkin sen todeta. Kotiäidit ovat juuri niin laiskoja, kuin haluavat olla.
bliss

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Bhven kirjoitti:
RP kirjoitti:Nyt odotellaan riemumielen saapumista paikalle, toteamaan kotiäitien laiskuus :)
Voin minäkin sen todeta. Kotiäidit ovat juuri niin laiskoja, kuin haluavat olla.
Heh.
Sotkuisimmat ja paskaisimmat näkemäni huushollit ovat olleet nimenomaan kotiäitien valtakuntaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ja enemmän pitäisi kai puhua mielen tylsistymisestä. Arkirutiinit ovat varsin yksitoikkoisia, mikä johtaa älylliseen taantumaan ja sitä kautta flegmaattiseen olemukseen.
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bliss kirjoitti:
Bhven kirjoitti:
RP kirjoitti:Nyt odotellaan riemumielen saapumista paikalle, toteamaan kotiäitien laiskuus :)
Voin minäkin sen todeta. Kotiäidit ovat juuri niin laiskoja, kuin haluavat olla.
Heh.
Sotkuisimmat ja paskaisimmat näkemäni huushollit ovat olleet nimenomaan kotiäitien valtakuntaa.
Kiitti :roll:
bliss

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja bliss »

ninnithequeen kirjoitti:
bliss kirjoitti:
Bhven kirjoitti: Voin minäkin sen todeta. Kotiäidit ovat juuri niin laiskoja, kuin haluavat olla.
Heh.
Sotkuisimmat ja paskaisimmat näkemäni huushollit ovat olleet nimenomaan kotiäitien valtakuntaa.
Kiitti :roll:
Missä kohtaa näit nimesi mainittavan?
ninnithequeen

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
bliss kirjoitti:
Heh.
Sotkuisimmat ja paskaisimmat näkemäni huushollit ovat olleet nimenomaan kotiäitien valtakuntaa.
Kiitti :roll:
Missä kohtaa näit nimesi mainittavan?
Elä ota tosissas :D
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja saira »

Itse kotiäitinä ollessani huomasin, että vaikka olikin mahtavaa olla kotona muksun kasvaessa se kolme vuotta, niin henkisesti todella raskasta. Juuri sen takia, että kotiäitiydessä ei ollut MINULLE mitään suurempaa haastetta. Jotenkin sitä tunsi tylsistyvänsä kotona ollessa. Kouluun pääsy olikin suuri muutos, tuntuu, että aivoilla on vihdoin jotain tekemistä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kuukaudessa en luultavasti ehdi pahemmin taantua älyllisesti ja tylsistyä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kuukaudessa ehtii vaikka mitä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja saira »

Juu, ei kuukaudessa vielä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mä oon ollut kohta puolitoista vuotta kotona, ja en ole vielä ainakaan tylsistynyt tai flegmatisoitunut. Ja kotikin on niin siisti kuin se nyt voi olla reilu 1-vuotiaan perheessä ja tällaisen siisteys- ja hygieniafanaatikon hoivassa. On ollut kyllä pakko tinkiä ja kehittyä sietämään välillä paskaakin nurkissa, ei voi kieltää. Mutta joo, mulla ei kai oo joko aivoja tai sitten kunnianhimoa. En kaipaa pätkääkään minkäänlaista pätemistä kodin ulkopuolella. Kaipaan vaan kotiin, jos oon sieltä pois. Ainoo ett toivoisin kyllä äiti- (tai muitakin) kavereita, joskus olisi hyödyllistä ja mukavaa jakaa asioita ja ihan vaan hengailla. Mutta niitä ei vaan ole täällä. Mutta varsinkin juuri nyt tuntuu että haluan olla joka sekunnin tyttöni kanssa, enkä voisi kuvitellakaan laittavani häntä esim hoitoon. Me ei saada ikinä näitä aikoja takasin.

Kivaa ett Ylermi on kotona tyttönsä kans ♥ Oot varmana ihana iskä!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

irmelianneli kirjoitti:Kivaa ett Ylermi on kotona tyttönsä kans ♥ Oot varmana ihana iskä!
Yritän olla. Hellyyttä riittää sen verran, että koko ajan on mun naama ruvella. Tyttö raapii tai puristelee lähellä ollessaan kasvoja heti kun valvonta pettää ja äsken kellahti seisaaltaan iskän naamaan lyöden päänsä mun huuleen. Etuhampaista kiva vekki ylähuuleen 8) Nyt on pop kaikenlainen peuhaaminen soffalla tai sängyllä ja eritoten kaikki kielletty. Sellaista ei-leikkiä on paljon eli kun iskä kieltää painokkaasti "ei", niin tyttö nauraahöröttää ja rikkoo kieltoa tahallaan minkä kerkeää. Pirullisen suloista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja RP »

^Odota vaan kun oppii vääntämään naaman rutulle ja tirauttamaan itkut kieltäessä. Ne ensimmäiset on aika pahoja, pitää vaan pysyä tiukkana. Mieli teki kyllä niin paljon antaa hajottaa kaikki paskaksi :)
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ja sitten kun piirretään lattiaan ja seiniin, hauskuudella ei ole rajaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja saira »

irmelianneli kirjoitti:Mä oon ollut kohta puolitoista vuotta kotona, ja en ole vielä ainakaan tylsistynyt tai flegmatisoitunut. Ja kotikin on niin siisti kuin se nyt voi olla reilu 1-vuotiaan perheessä ja tällaisen siisteys- ja hygieniafanaatikon hoivassa. On ollut kyllä pakko tinkiä ja kehittyä sietämään välillä paskaakin nurkissa, ei voi kieltää. Mutta joo, mulla ei kai oo joko aivoja tai sitten kunnianhimoa. En kaipaa pätkääkään minkäänlaista pätemistä kodin ulkopuolella. Kaipaan vaan kotiin, jos oon sieltä pois. Ainoo ett toivoisin kyllä äiti- (tai muitakin) kavereita, joskus olisi hyödyllistä ja mukavaa jakaa asioita ja ihan vaan hengailla. Mutta niitä ei vaan ole täällä. Mutta varsinkin juuri nyt tuntuu että haluan olla joka sekunnin tyttöni kanssa, enkä voisi kuvitellakaan laittavani häntä esim hoitoon. Me ei saada ikinä näitä aikoja takasin.

Kivaa ett Ylermi on kotona tyttönsä kans ♥ Oot varmana ihana iskä!
Liityn Irmelin kehuihin.

Mutta siis mulla tilanteeseen varmaan vaikutti myös se, että asuimme toisella puolella kaupunkia kuin "lapselliset" kaverini. Ei ihan joka päivä viitsinyt suhata ympäri kaupunkia. Tytön isä myös aloittaa edelleen työt puoleltä päivin ja lopettaa illalla yhdeksältä, miltei päivittäin, joten iltavapaita ei ollut. Hiekkalaatikolla istuminen (tai ylipäätään paikallaan olo) ei ole minua varten, eikä esim. lukeminen onnistunut siinä. Enkä millään tavalla viitannut siihen etteikö joku muu voisi nauttia sen kolme vuotta pitkästymättä, vaikka omaisikin aivot tai kunnianhimoa, mutta MINUA varten se ei ollut. Eikä kyse ole kelleen pätemisestä, paitsi ehkä itselleni, haluan oppia uutta ja kehittyä. Ja edelleen, siitä huolimatta olen erittäin tyytyväinen siitä, että vietin ajan tyttären kanssa, sitä ei tosiaan saa takaisin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyllä mulla hajois todnäk pää, jos vuoden olisin himassa lasta hoitamassa. Ahdistuisin, koska pelkkä lapsenhoito ei riittäisi pidemmän päälle. Ei pitäis olla vanhemmuuden mittari kuka "uhrautuu" sillä tavalla eniten. Suurin osa ihmisistä on riittävän hyviä vanhemmiksi. Omatuntohan on ehkä paras mittari sille, onko mielestään täyttänyt velvoitteensa ja samalla oikeutensa. Mä ainakin huomaan, et saan runsaasti hyvää oloa ja karistan samalla huonoa omatuntoa, kun olen paljon tytön kanssa kotona.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Week II lopuillaan. Vanhempainvapaa on lähentänyt isää ja tytärtä huomattavasti. Tyttö hamuilee isän lähelle usein ja lähdön hetkellä jää kaipaavasti eteistyynylle katsomaan. Vielä ei seinät kaadu päälle, ei edes kallistu. VV-junan luupissa mieli palailee jo hetkittäin töihin, mikä lienee vääjäämätöntä ollessani kyseessä. Pitäisi muka käydä alkuviikosta kehityskeskuskustelussa duunipaikalla kesken kuumimman lomasesonkini...aiai, että pyydän tunnit triplana takaisin. Eiköhän tuo rinsessa kohta heräile...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja RP »

Turvaistuin ostoksille matka kävisi piakkoin. Kokemuksia, suosituksia, perusteluja?
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:Turvaistuin ostoksille matka kävisi piakkoin. Kokemuksia, suosituksia, perusteluja?

Paras:


http://www.lastentarvike.fi/default.asp ... ttajaid=11

Meillä on kaks noita. Englannista sai aikas halvalla..


Ja osta vaan selkä menosuuntaan olevia. Myyjien suosituksella, kyllä "voi olla naama menosuuntaan", saat pyyhkiä peppua.
RP

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja RP »

^Ei tämän turvaistuimen ostamisen luulisi olevan rakettitiedettä, mutta siltä hiukan tuntuu. Mahtoikohan autoliitonkaan sivuilla olla yhtään välttävän ylittävää istuinta :? Sen jälkeen puhelin ja google soimaan, niinku niistä olisi apua. Toisen helmi on toisen paska.

Mies lähtee nyt kaupoille katsastamaan noita ihan face to face. Mietitään sitten pari päivää mikä ois kannattavin meille.

Ei varmaan osteta semmosta ikuisuusistuinta vaan just semmonen 3-4v asti menevä vaikka budjettiin on varattu myös semmoselle ikuisuudellekin mahdollisuus.

Ulkomailta ei ehditä nyt tilaamaan, ajateltiin ens viikolla lähteä reissaamaan vähän pidempiä matkoja. Turvakaukalo on ihan ok vielä, mutta istuin olisi jo kiva, kuitenkin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meil on Britaxin two-way-elite supreme vai mikä se nyt oli, eikä ees autoa ;) Hyvin on siis toiminut matkoilla, plussanan kallistettavuus nukkujalle.

http://www.pikkupiia.fi/?open=212&selected=872
The great club outshines the individual, always and forever.
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:^Ei tämän turvaistuimen ostamisen luulisi olevan rakettitiedettä, mutta siltä hiukan tuntuu.
Kyllä se vaan on. Osta toi Izi combi, niin et kadu. Ja ehdottomasti isofixinä jos autosta paikat löytyy.

Se on ehdottomasti pienikoisin istuin minkä saa selkä menosuuntaan ja myöhemmin myös naama menosuuntaan.

Myös kiinnityssysteemi ilman isofixiä on ihan huippuluokkaa. Et varmasti saa mitään muuta istuinta niin tukevatsi kiinni kuin tuon.

http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f
RP kirjoitti:Mahtoikohan autoliitonkaan sivuilla olla yhtään välttävän ylittävää istuinta .
Ei ne edes testaa kaikkia, ja niillä on joku ihme angsti selkä menosuuntaan istuimissa. Väittävät kivenkovaa että naama menosuuntaan on vähintään yhtä turvallinen.. :nuts:
RP

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja RP »

^Mitäs maksoit siitä? Meillä ois budjetti 500€.
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suomesta ostettaessa eka ilman isofixiä maksoi jonkun 400 ja sitten isofix versio briteistä makso kotiovelle 330€

Soita tonne lastentarvikkeesen ja kysy päivän hinta:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp ... ikoimaid=6

Tuossa brittiputiikki. Tuli hieman reilussa viikossa kotiovelle saakka..

http://www.prams-pushchairs.co.uk/besaf ... 3wodTE3t0A
RP

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja RP »

^Jos ymmärsin oikein niin tuon saa ilman isofixiakin selkä menosuuntaan? Ettei tarvis laittaa naamaa menosuuntaan? Isofixit pitäis olla autossa kyl, mut kuitennii haluan varmistaa josko ei oliskaan. Koska tuolla hinnalla on ihan turha ostaa ilman isofixii jos ajattelee vaik auton vaihtoo, myymistä tjmv.
Vastaa Viestiin