Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Stinky

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Zeb kirjoitti: Jaa mikä lääke? (Paitsi olisit ehkä kertonut jo, mikäli olisit halunnut kertoa. Utelias kyselee kuitenkin.)
Spiresis.
Stinky

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Kuinka monta burana 600 kehtaa ottaa menkkakipuihin? Kohta tulee itku.
Toimistorotta

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Stinky kirjoitti:Kuinka monta burana 600 kehtaa ottaa menkkakipuihin? Kohta tulee itku.
Aikuiselle maksimisuositus on 2400 mg vuorokaudessa, eli 24 h sisään 4 kpl. Sen oheen voi toki ottaa parasetamolia 3000 mg saakka / vrk, jos tuntuu ettei pelkkä burana riitä.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Ihan kun joku ois hakannu mut. Joka hemmetin niveleen ja lihakseen koskee.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Stinky

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Maha varmaan tykkää kyttyrää liiasta määrästä buranaa? Kun helpotin menkkakipuja noilla stanan lääkkeillä niin nyt maha on toisella tapaa kipee. Ei menkkakipuja vaan mahakipuja. VITTU.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Menin sitten liukastumaan ja telomaan jalkani, nivelsiteet rikki ja saapaskipsi viikon jalassa. Olisi kyllä ollut parempaakin tekemistä kun istuskella sohvalla tänä aikana. Noh tuleepahan purettua lukemisen backlogia jonkin verran.
Dumis

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Lihaskipuja käsivarsien nivelissä lauantaina siirretyistä muutamasta tuhannesta kilosta rautaa. Au-au.
Manaaja

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Stinky kirjoitti:Maha varmaan tykkää kyttyrää liiasta määrästä buranaa? Kun helpotin menkkakipuja noilla stanan lääkkeillä niin nyt maha on toisella tapaa kipee. Ei menkkakipuja vaan mahakipuja. VITTU.
Koita buracapseja, ovat monien vatsalle paremmin sopivia.
Stinky

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Mutta kun ei tahdo 2 x burana 600 auttaa näihin kipuihin niin mitenkä sit tollanen miedompi? Mielelläni oisin ilmaan mitään lääkkeitä mut sit en pysty toimimaan ollenkaan.
Jos joudun noita vahvempia syömään niin auttaisko jotkut maitohappopillerit suojaamaan mahaa? Vai vetelenkö activiaa, sen pitäs auttaa ja pälälässyn.
Jos jatkuu tällain niin kait se on taas lääkärin mentävä :(
Manaaja

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Onko sulla joku syy miksi et voisi ottaa 2x600mg sijaan 3x400mg?

Mun laskuopin mukaan molemmista summautuu 1200mg. Capsit saattavat toimia suurella todennäköisyydellä jopa tehokkaammin samalla annostuksella, koska lääkeaineen koko määrän imeytyminen tapahtuu lyhyemmässä ajassa.
Stinky

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^ On syy. Huono matikkapää :P Jos tarve on niin kokeilen noita. Eilinen oli ihan kamala päivä (mut kävin kun kävinkin salilla ja selvisin hengissä. Jei!).
Bhven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Ootko kokeillu ketoprofeenia (ketorin). Itselläni se toimii, toisin kuin Burana ei toimi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Oletko käynyt lääkärissä noitten kipujen takia, ja mitä lääkäri sanoi? Ei tietenkään tarvii kertoa, mutta on nuo niin hurjan kuullosia, että jotain helpotusta olisi varmaan kiva löytää. Voisiko olla endometrioosia?

Mä niin symppaan sua *hali*
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Stinky

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Oon käynyt. Määräsivät Diane novaa ja lykkäsivät burana600- ja panacodreseptit käteen :roll:
Mä syön kaks levyä dianee putkeen ja ihan vaan siks että joka kuukaus ei tarvii kärsiä näin. Jos nää ei pian helpota niin todellakin vaadin kunnon tutkimukset.
olöf
Kitisijä
Viestit: 17
Liittynyt: 30.03.2010 10:43

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja olöf »

Mulla gyne löysi ultralla syyksi kipuihin kaksi pientä myoomaa. Kipuihn antoi reseptin Miranaxia, kun buranoista tms ei ollut mihinkään. On niin vahvaa, että saa ottaa vain kaksi päivässä, mutta riittänyt ihan hyvin. Paremmin siedetty ja mahaystävällisempi kuin buranat. Gyne sanoi myös, että pillereitä voi huoletta syödä useamman liuskan aina putkeen. Kuulemma monissa muissa maissa (Ruotsissa ja Jenkeissä ainakin, nuo mainitsi esimerkkinä) on ihan normaalia, että pillereitä syödään puolikin vuotta putkeen. Itse en nyt meinaa vuotaa kuukausiin, ellei tule tiputtelua tai muita oireita.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:Jossain ketjussa puheltiin parast'aikaa kiertävästä vatsataudista. Jos se on tämä, joka minua on nyt vaivannut, niin onpa harvinaisen ärhäkkä: toivottavasti vauvanne eivät tätä saa.

Viime arkiviikon loppupuoli meni maatessa sängynpohjalla; jos yritti nousta ylös, ja välillä muutenkin, tuli aika voimalla suihkua kummastakin päästä. Lauantaina kuvittelin sitten oloni normalisoituneen, mutta ilmeisesti sisuskaluni eivät vieläkään ole toipuneet tuosta mylläkästä. Viime yönä kävi jo toista kertaa sitten niin, että tuossa ilta-yhdentoista maissa alkoi ylävatsaa jotenkin kramppaamaan aika helkkarin kivuliaasti. Mitään kuvotusta ei tuntunut, mutta tuskainen olotila sai aikaan aika mehevän oksennuksen joka tapauksessa. Nukkumisesta tai edes makuuasennosta ei oikein voinut haaveillakaan. Sitten tilanne vain yht'äkkiä laukesi aamuyöstä ja olo oli taas normaali. Aika moista, kun varsinaisen taudin päättymisestä on kuitenkin jo päiviä.

Tai siis toivottavasti tämä on vatsatautini jälkimaininkeja, enkä ole hankkinut jotain helkkarin refluksi-sappikivi-suolisyöpää.
Olisi taas pitänyt uskoa omaa internet-diagnoosiaan eikä työterveyshuollon ammattilaisia, niin olisi voinut säästyä puolentoista kuukauden toistuvalta tuskailulta. Ei ollut vatsataudin jälkimaininkeja ei, vaan tuo kakkosvaihtoehtoni eli sappikivitauti. Nyt on sappikivet poistettu nielun kautta tähystyksessä, ja seuraavaksi sitten jonotetaan sappirakon poistoleikkausta. Kaikkea sitä. Ehkä tämä silmien keltaisuuskin kohta helpottaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Jossain ketjussa puheltiin parast'aikaa kiertävästä vatsataudista. Jos se on tämä, joka minua on nyt vaivannut, niin onpa harvinaisen ärhäkkä: toivottavasti vauvanne eivät tätä saa.

Viime arkiviikon loppupuoli meni maatessa sängynpohjalla; jos yritti nousta ylös, ja välillä muutenkin, tuli aika voimalla suihkua kummastakin päästä. Lauantaina kuvittelin sitten oloni normalisoituneen, mutta ilmeisesti sisuskaluni eivät vieläkään ole toipuneet tuosta mylläkästä. Viime yönä kävi jo toista kertaa sitten niin, että tuossa ilta-yhdentoista maissa alkoi ylävatsaa jotenkin kramppaamaan aika helkkarin kivuliaasti. Mitään kuvotusta ei tuntunut, mutta tuskainen olotila sai aikaan aika mehevän oksennuksen joka tapauksessa. Nukkumisesta tai edes makuuasennosta ei oikein voinut haaveillakaan. Sitten tilanne vain yht'äkkiä laukesi aamuyöstä ja olo oli taas normaali. Aika moista, kun varsinaisen taudin päättymisestä on kuitenkin jo päiviä.

Tai siis toivottavasti tämä on vatsatautini jälkimaininkeja, enkä ole hankkinut jotain helkkarin refluksi-sappikivi-suolisyöpää.
Olisi taas pitänyt uskoa omaa internet-diagnoosiaan eikä työterveyshuollon ammattilaisia, niin olisi voinut säästyä puolentoista kuukauden toistuvalta tuskailulta. Ei ollut vatsataudin jälkimaininkeja ei, vaan tuo kakkosvaihtoehtoni eli sappikivitauti. Nyt on sappikivet poistettu nielun kautta tähystyksessä, ja seuraavaksi sitten jonotetaan sappirakon poistoleikkausta. Kaikkea sitä. Ehkä tämä silmien keltaisuuskin kohta helpottaa.
No onneksi oli kuitenkin hoidettavissa oleva tauti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^^ Mulla on poistettu sappirakko jo vuosia sitten, enkä ikinä olisi kuvailemiesi oireiden perusteella diagnosoinut tota.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Stinky kirjoitti:Oon käynyt. Määräsivät Diane novaa ja lykkäsivät burana600- ja panacodreseptit käteen :roll:
Mä syön kaks levyä dianee putkeen ja ihan vaan siks että joka kuukaus ei tarvii kärsiä näin. Jos nää ei pian helpota niin todellakin vaadin kunnon tutkimukset.
Diane Novaa?! WTF, varmaan yhdet eniten sivuvaikutuksia aiheuttavat pillerit markkinoilla.
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hukun taas maitoon. Suklaamunat normiruoan päälle ovat sentään ainakin toistaiseksi estäneet sairaalahoidon tarpeen aliravitsemuksen takia. Mukelon kanssahan jouduimme viettämään viikon sairaalassa näihin aikoihin synnytyksen jälkeen, koska en yksinkertaisesti kyennyt syömään niin paljon kuin maidontuotantoni olisi edellyttänyt. Lisäksi neuvolatäti oli sitä mieltä, että vaikka minun terveydelleni olisi parempi olla lypsämättä ylimääräisiä maitoja pois, vauvan terveys taas vaatii sitä, koska painonsa ei nouse riittävästi, johtuen sekä suihkuavan maidon aiheuttamasta imemisongelmasta (imeminen aiheuttaa tukehtumisriskin kun maito meinaa toistuvasti päätyä paineella henkitorveen) ja lisäksi vauva tulee kylläiseksi jo etumaidot (laihaa janojuomaa) juotuaan ja jää lähes kokonaan ilman takamaitoa (rasvaista ruokaa). Pahimmillaan heti imetyksen jälkeen lypsettäväksi on jäänyt lähes puoli litraa. Sanoinko jo, että hukun maitoon? Ja että siitä syystä vauvani nälkiintyy...
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Kauhee hedari ollut jo kaksi päivää. Aina sanotaan, että nussimalla se lähtee. No tässä on nussittu jo viisi päivää pupuina, ja se vaan pahenee.

Kukkiikohan nyt, ja mitä?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:Kauhee hedari ollut jo kaksi päivää. Aina sanotaan, että nussimalla se lähtee. No tässä on nussittu jo viisi päivää pupuina, ja se vaan pahenee.

Kukkiikohan nyt, ja mitä?
Leppä kukkii.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

^No sitten. Olen tuolle nimittäin hyperallerginen, nenä tippuu päästä siis.
Stinky

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Stinky kirjoitti:Ahistaa.
Sama. Pahenee vaan. Välillä jaksaa ihan oikeestikkin olla hyvä tuulella, hymyillä ja nauraa (hyvin harvoin mut silti) mutta se oikee minä on jossain tosi syvällä piilossa. En ees itteeni tunnista.
Auttaskohan d-vitsku.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kokeile D:tä. Ja foolihappo (esim Foliren) saattaa kanssa auttaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin