Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
bedlam

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Vesper kirjoitti:Philips.
Tämä kertoo paljon.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ :komp: :komp:

Philipsin halpismalleissa on ainakin katodiputkien kanssa ollut lyhytikäisyysongelmaa. Paskamainen homma, sillä sen vaihtaminen maksaa usein saman verran kun uusi vastaava televisio.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Philips.
Tämä kertoo paljon.
:?: :?: :?:

Mun ikiwanha Philipsin kuvaputkitelkkari on ihan saatanan hyvä ja hieno ja haisee kuin junan vessa, toisinkuin esim. paska Samsung, jonka sain onneksi vaihdettua pois just tähän Philipsiin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Miten on mahdollista saada urheiluvamma kuntopyöräilystä? Luulin, että kuntopyörä jos mikä on ihan idioottivarma systeemi, mutta eipä näemmä olekaan, vaikka tiistaina poljin sitä ihan samoin kuin ennenkin. Tiistai-iltana tuntui sellaista kiristävää tunnetta polvitaipeen takana ja pohkeen ihan yläosassa, mutta vaiva helpotti keskiviikkoaamuun mennessä. Keskiviikkona kävin kuntosalilla tekemässä sitten ihan tavallisia juttuja, joita kaikkia olen tehnyt ennenekin, mm. lämmittelin ja jäähdyttelin kuntopyörällä, ja nyt on sitten taas kiristänyt eilisestä lähtien yhtä mittaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

nastamuumio kirjoitti:Miten on mahdollista saada urheiluvamma kuntopyöräilystä? Luulin, että kuntopyörä jos mikä on ihan idioottivarma systeemi, mutta eipä näemmä olekaan, vaikka tiistaina poljin sitä ihan samoin kuin ennenkin. Tiistai-iltana tuntui sellaista kiristävää tunnetta polvitaipeen takana ja pohkeen ihan yläosassa, mutta vaiva helpotti keskiviikkoaamuun mennessä. Keskiviikkona kävin kuntosalilla tekemässä sitten ihan tavallisia juttuja, joita kaikkia olen tehnyt ennenekin, mm. lämmittelin ja jäähdyttelin kuntopyörällä, ja nyt on sitten taas kiristänyt eilisestä lähtien yhtä mittaa.
Jos alaspolkaisussa polkaisee pedaalia hiukan liian lujaa niin jalka voi yliojentua ja polvitaive "venähtää". Esimerkiksi?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^^ Kyllä mullakin veti yllättävästi perseen kireäksi kun tein eilen pitkästä aikaa kunnon hiitit kuntopyörän kanssa enkä juoksusprinttaamalla.

Otsa kohti varpaita vaan ja kunnon venyttelyt.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sipsi »

huima kirjoitti:
.. mutta miten se että ruoka maksaa liikaa on _työsuhteen_ epäkohta?
Joo, oot oikeassa. Eli ruoka ei maksa liikaa, vaan palkka on liian pieni. (Ruoka maksaa paljon.) Palkan pienuus on työsuhteen epäkohta.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sipsi kirjoitti:Joo, oot oikeassa. Eli ruoka ei maksa liikaa, vaan palkka on liian pieni. (Ruoka maksaa paljon.) Palkan pienuus on työsuhteen epäkohta.
Eikö sun kannattaisi mennä lakkoon? Syömälakkoon jopa, säästäisit siinäkin pitkän pennin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti:
sipsi kirjoitti:Joo, oot oikeassa. Eli ruoka ei maksa liikaa, vaan palkka on liian pieni. (Ruoka maksaa paljon.) Palkan pienuus on työsuhteen epäkohta.
Eikö sun kannattaisi mennä lakkoon? Syömälakkoon jopa, säästäisit siinäkin pitkän pennin?
Ei sipsi voi mennä syömälakkoon, se lakkaa olemasta kokonaan :o
Muutenki kirpunkokoinen.


:P
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Frederik Krueger kirjoitti: Eikö sun kannattaisi mennä lakkoon? Syömälakkoon jopa, säästäisit siinäkin pitkän pennin.
Ei muuten ollenkaan huono idea; istumalakkoa onkin tullut jo kokeiltua. Mitäs muita niitä oli, korpilakko..mitä se tarkoitti? Ja sit haluun semmoset mielenosotukset ja kaikki.

Bliss: Kivasti kirjoitettu, kiitos. 8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

sipsi kirjoitti: istumalakkoa onkin tullut jo kokeiltua.

Bliss: Kivasti kirjoitettu, kiitos. 8)
Seisoit koko päivän?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sipsi »

annepa kirjoitti:
Seisoit koko päivän?
Jaa, no mähän oon tänki sit käsittäny ihan väärin. Luulin et istumalakko on semmonen että ollaan töissä, mut ei tehä töitä..vaan istutaan. Maksimissaan kitinöidään ja lakataan kynnet. 8)
Taidanki vähän googletella noita lakkomuotoja jahka kerkiän.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

sipsi kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Seisoit koko päivän?
Jaa, no mähän oon tänki sit käsittäny ihan väärin. Luulin et istumalakko on semmonen että ollaan töissä, mut ei tehä töitä..vaan istutaan. Maksimissaan kitinöidään ja lakataan kynnet. 8)
Taidanki vähän googletella noita lakkomuotoja jahka kerkiän.
Hihih, sä oot helppo :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

sipsi kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Seisoit koko päivän?
Jaa, no mähän oon tänki sit käsittäny ihan väärin. Luulin et istumalakko on semmonen että ollaan töissä, mut ei tehä töitä..vaan istutaan. Maksimissaan kitinöidään ja lakataan kynnet. 8)
Taidanki vähän googletella noita lakkomuotoja jahka kerkiän.
Semmonen kai se kielessä onkin ja nälkälakossa nähdään nälkää. Minusta se on vain omituista, minusta syömälakossa ei syödä, nälkälakossa ei nähdä nälkää eli syödään niin perkeleesti, istumalakossa ei istuta jne. Minä ja vakiintuneet termit olemme eri mieltä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Elppis kirjoitti:
Hihih, sä oot helppo :D
Joo, tai sit mä oon varma.

Mä en muuten mennykään siihen syömälakkoon, ku ajattelin uhmata jumalia ja maistaa lammasta. No eihän se sitten ollutkaan semmosta villanmakusta, niinku eka luulin/muistelin..mut tää olikin karitsaa. Mitään minttuhyytelöjä en onneks ees nähny; laitoin vähän chilidippiä sen sijaan lautaselle. Nyt syön jälkuruoaksi mämmiä, jäätelöä ja vadelmaa. Miinus mämmi.
Sipsukan ruokaraportti kuittaa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Elämää tärkeämpää:

Onko toiminimen perustaminen / ylläpito / veroilmoitukset jne. haasteellista?

Sain juuri tarjouksen oman alani harjoittajalta jakaa toimitila, ehtona se, että perustan toiminimen. Miten saa osviittaa siitä, paljon ansaitsisin, jos olisin velaton, maksan kk-vuokraa tiloista ja varusteista ja tietäisin suunnilleen päivätuloni?
The great club outshines the individual, always and forever.
Toimistorotta

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Elppis kirjoitti:Elämää tärkeämpää:

Onko toiminimen perustaminen / ylläpito / veroilmoitukset jne. haasteellista?

Sain juuri tarjouksen oman alani harjoittajalta jakaa toimitila, ehtona se, että perustan toiminimen. Miten saa osviittaa siitä, paljon ansaitsisin, jos olisin velaton, maksan kk-vuokraa tiloista ja varusteista ja tietäisin suunnilleen päivätuloni?
Ei ne ole, mutta tilitoimistoa tarttee käytännössä kirjanpitoon ja sensellaiseen. Ansaintalogiikka on varsin helppo:

Arvioidut tulot miinus arvioidut kulut miinus verot ja YEL-eläkemaksut, joiden määrä riippuu ansioista. Kunhan sitten pitää mielessä, että se kk-vuokra menee myös silloin kun on sairaana, lomalla tms. ei kykene ansaitsemaan, niin ei tule aliarvioitua kuluja suhteessa tuloihin.

Jos oikeasti meinaat yrittäjäksi alkaa, mene jonnekin perusyrittäjäkurssille.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ihan sama minkä televisiomerkin olisin tähän kirjannut, jostain olisi hyäkännyt joku sitä parjaamaan. Takuuseen meneen, ihan sama mitä maksaa.

Edit Elpalle: mä olen selvinnyt oman toiminimeni vero- ja kirjanpitoasioista ihan mainiosti. Kun jyvälle pääsee, ei oo kovin vaikeaa. Mutta riippunee toki paljon bisneksen laadusta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kirjanpito on helppoa. Muistaa vain, että kaikki kirjaukset tulevat kahdelle tilille ja rahan lisäys debetiin eli vasemmalle puolelle tiliristikkoa.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suurkiitokset vastauksista :h:

Taitaa olla keskustelun paikka kotona.
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti:Elämää tärkeämpää:

Onko toiminimen perustaminen / ylläpito / veroilmoitukset jne. haasteellista?

Sain juuri tarjouksen oman alani harjoittajalta jakaa toimitila, ehtona se, että perustan toiminimen. Miten saa osviittaa siitä, paljon ansaitsisin, jos olisin velaton, maksan kk-vuokraa tiloista ja varusteista ja tietäisin suunnilleen päivätuloni?
ei ole haasteellista :) varsinkin jos on hyvä kirjanpitäjä :)
päivät tulot x työpäivät - kaikki menot - verot .. ihan riippuu niistä vuokrista, mitä kaikkia gismoja tarttet.. jne jne..
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

milli kirjoitti: varsinkin jos on hyvä kirjanpitäjä :)
Tää oli mainois, eiks ollukki? :D Toivottavasti oli.
The great club outshines the individual, always and forever.
SikaMika

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

nastamuumio kirjoitti:Tiistai-iltana tuntui sellaista kiristävää tunnetta polvitaipeen takana ja pohkeen ihan yläosassa
Veikkaan samaa kuin Anneeppa, eli voisiko sun satulasi olla hieman liian korkealla? Jalan pitää mennä alas polkiessa ~suoraksi niin, että jalkaterät ovat edelleen samassa positiossa polkimilla kuin muulloinkin. Jos taas ala-asennossa tarvitsee kurotella päkiöillä niin silloin jalka tosiaan suoristuu liikaa ja polvitaive ylitaittuu taaksepäin jolloin seurauksena ovat mainitsemasi oireet.
milli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti:Tää oli mainois, eiks ollukki? :D Toivottavasti oli.
*Ojentelee käyntikorttia*
:) Juh :)
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

On kuitenkin otettava huomioon, että tilitoimiston käyttäminen kannattaa vain, jos kirjauksia tulee tarpeeksi paljon. Pienimuotoinen yritystoiminta ei paljon tuota ja jos viitsii nähdä vähän vaivaa, kirjat saa pidettyä itsekin ojennuksessa.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin