Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Sääli. Minusta ne ovat parhautta, jos ne eivät vain ole kuivat eikä alkottomat.
Mä olen ollut tasan yksissä hyvissä häissä. Silloin ne häät pidettiin paikallisessa ravintolassa jonka takaterassille oli katettu iso esiintymisteltta ja sen lavalla soitti coverpumppu suomalaista poppia.

Niissä häissä olivat vaan hääparin ystävät lapsineen. Paikalla ei ollut sukulaisia, mummoja eikä kummin kaimoja. Niissä häissä ei myöskään leikitty keksimällä keksittyjä noloja leikkejä, eikä niistä yritetty tehdä mitenkään "hauskoja" väkisin. Siellä ei myöskään ajateltu, että "meidän häissä pitää olla parhaat juomat ja safka" Nuo häät olivat itse asiassa ainoat häät jossa ei tarvinnut lähteä parkkipaikalle katselemaan mitä auton tavaratilasta löytyy.

Sen jälkeen kun lapselliset lähtivät kotiinsa noin seitsemän maissa, bileet vasta alkoivat ja sitä rallia riitti valomerkkiin saakka. Niissä oli halvatun hauskaa ja vapaata.

IMO lapset eivät häitä pilaa, vaan ne seniilit sukulaiset ja naapurit joita kukaan ei tunne. Ne rajoitavat bilettämistä paljon enemmän, kuin ennen kahdeksaa nukkumaan menevät vahingonlaukaukset.

Alkottomiin häihin en ole onneksi ikinä vielä suostunut menemään, enkä mene. Ranteet auki semmosissa.


Toisekseen, kun sitä tukiverkostoa ei ole, on noihin häihin melkoisen vaikea päästä ilman junioria vaikka haluisikin. Normaalissa tapauksessa olisimme menneet sinne kolmestaan, ja naaras olisi lähtenyt kotiin junnun kanssa seitsemän maissa minun jäädessä röpöttämään. Nyt naaras ei pääse edes paikalle, vaan jää kotiin lastenvahdiksi.
SikaMika

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Gat kirjoitti: Olen minä "työurallani" opettanut puolisen vuotta.
Tiedän. Mutta silloin et ollut liian alkoholisoitunut päästäksesi opettajanhommiin.

Noin muuten, jokin yliopiston open homma olisi ehkä ollut sulle eniten omiaan työnsarkana silloin joskus kun et vielä ollut liian alkoholisoitunut mihin tahansa hommaan. Olisit saanut järkevän kanavan jakaa kirjatietouttasi ja mahdollisia omia oivalluksiasi ja ehkä jollain utopistisella silmänkääntötempulla saanut siinä sivussa opiskelijapesää. Omalta kannaltasi onkin harmillista, että sulta puuttuvat kaikki piirteet jotka tekevät pojista miehiä.
Manaaja

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Mä olen ollut tasan yksissä hyvissä häissä.
Olitko muuten minkä ikäinen tuolloin?
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:
masa kirjoitti:Mä olen ollut tasan yksissä hyvissä häissä.
Olitko muuten minkä ikäinen tuolloin?

On tuosta jo kymmenkunta vuotta aikaa, eli noin 30 vee.
Viimeksi muokannut masa, 15.04.2010 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olöf
Kitisijä
Viestit: 17
Liittynyt: 30.03.2010 10:43

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja olöf »

Onko kukaan koskaan kullut palveluhenkisestä mikrotukihenkilöstä? Meillä on nyt sellainen, aloitti täällä viime viikolla. Nyt vaan pelottaa, että oppii noiden muiden tavoille, ja kun koeaika päättyy, niin auttaminen loppuu siihen.

Itse osaan juuri sen verran, että soitin iiteehen ja sanoin millainen error-viesti tulee. Se pölkky siellä sitten sanoi ettei pysty eikä voi, vika on systeemin toimittajassa. Ei suostunut tulemaan edes katsomaan. Hain sitten sen uuden nuoren pojan apuun, ja fiksasi noin vartissa.

Pitäisi tietysti olla vaan tyytyväinen, että homma selvisi, mutta jäi kyllä vähän vitutus päälle.
Toimistorotta

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Vaola kirjoitti:Nyt sen urpon huorittelija-pojan urpo mutsi on ilmoittanut kouluun, että kun meidän tyttö kiusaa heidän poikaa. Onneksi opettaja on sen verran kartalla, että osasi hänkin sanoa, että eipä pidä paikkaansa.

Taitaa riepoa kun heidän kultamussukkansa teoista ilmoitettiin poliisille.
Ei ole tainnut omena pudota kovin kauas puusta. :roll:
Kävi vielä niin ikävästi että tytär on joutunut istumaan samassa ryhmässä tämän pojan kanssa viikon verran. Ryhmässä ei ole muita tyttöjä, joten sanaharkkaa on tullut. Nyt on vähän huono omatunto, että olen käskenyt tyttöä sanomaan vastaan, jos häntä härnätään. Olen kyllä teroittanut, että ei saa mennä asiattomuuksiin tai loukata ja uskon ettei tytär todellakaan sellaista tekisi, vaikka osaa kyllä verbaalisti itseään puolustaakin. Nyt opettaja kuitenkin pyysi, että minäkin kehoittaisin tytärtäni vaan antamaan olla, teeskentelemään ettei kuule ja ettei ärsytä jne. Tämä poika on kuulemma mm. sanonut tyttärelleni, että "sillon ku sulla on tylsää, sä panet sun mutsia ja siskoa."
Mikset edellytä opettajilta, että nakkaavat kiusaajan vittuun ryhmästä, jos ei osaa olla ihmisiksi? Tyttärelläsi on kuitenkin oikeus turvalliseen opetusympäristöön. Se sisältää myös henkisen hyvinvoinnin. Tarpeen vaatiessahan tuo ongelmatapaus pitää vaikka siirtää toiseen kouluun jos ei muuten homma hoidu.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ja on niitä integroituja ryhmiä tollasille ongelmalapsillekin, jotka eivät tule syystä tai toisesta (oppimisvaikeudet, ADHD, aggressiivisuus jne) toimeen omassa luokassa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei nyt varsinaisesti vituta, mutta harmittaa ja kaivelee ja ahistaa. Roikun työuupumuksen reunalla, en saa töissä juuri mitään aikaiseksi ja yritän skarpata tosissani, että tulen joka päivä töihin ja pysyn täällä suurinpiirtein työpäivän verran. Töitä ja siihen verrattavia paskahommia on ihan vitusti. Tieto, että voi jäädä sairalomalle, jos voimat todella loppuvat lohduttaa vähän. Tää ei ole vielä varsinainen vitutuksen aihe, vaan se että kuuntelin just työkaverin vaahtoamisen siitä miten törkeää ja epäreilua on, kun toiset hakevat jopa kaksi viikkoa sairaslomaa miettimättä kuinka siellä töissä pärjätään. Vuosilomat sumplitaan kyllä huolella, että aina on joku paikalla, mutta sairaslomien kohdalla ei yhtään ajatella muita.

Nyt mä en voi miettiä muuta kuin että mun on pakko jaksaa ja saada jotain jopa tehtyä. Sairasloma ei saa olla vaihtoehto.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Toimistorotta

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Lolita kirjoitti:Nyt mä en voi miettiä muuta kuin että mun on pakko jaksaa ja saada jotain jopa tehtyä. Sairasloma ei saa olla vaihtoehto.
Korvaamattomia ihmisiä on hautausmaat täynnä. Sairasloma on aina optio. Tai edes juttelu jonkun kanssa, että saa jotain työkaluja hallita stressiä.
Viimeksi muokannut Toimistorotta, 15.04.2010 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Onks sigussa typo vai enkö mä vaan tajuu?
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

Lolita kirjoitti: Nyt mä en voi miettiä muuta kuin että mun on pakko jaksaa ja saada jotain jopa tehtyä. Sairasloma ei saa olla vaihtoehto.


Kumpiko on parempi vaihtoehto. Olla viikko-kaksi lomalla, vai puoli vuotta? Tuo puolen vuoden setti on vielä lyhyt aika, mitä tulee burniksen hoitoon.

Sano työkaverilles, että syö käpysäkki pääs.
RP

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti:
Lolita kirjoitti: Nyt mä en voi miettiä muuta kuin että mun on pakko jaksaa ja saada jotain jopa tehtyä. Sairasloma ei saa olla vaihtoehto.


Kumpiko on parempi vaihtoehto. Olla viikko-kaksi lomalla, vai puoli vuotta? Tuo puolen vuoden setti on vielä lyhyt aika, mitä tulee burniksen hoitoon.

Sano työkaverilles, että syö käpysäkki pääs.
Eikös työhönpaluu aste ole aika pieni burniksen jälkeen?
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti:
Eikös työhönpaluu aste ole aika pieni burniksen jälkeen?
En joko ymmärrä kysymääsi tai sitten en tiedä vastausta.

Eräs NSN-kollega oli organisaatiouudistuksen, väärään pestiin ohjatun ja sekasin olevan organisaation ansioista miltei vuoden burniksella. Takas se tuli duuniin ja oli aika rela jannu sen jälkeen. Se nakkas paskan enää sen talon hommista.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita :paijaa:

Tollasta se on saamari kunnallisilla jne. työpaikoissa, kun tekijöitä katsotaan tarvittavan 9 ja palkataan 3 ja sitten nämä ihmiset vetävät itsensä ihan piippuun. Typerää taloudellista paskaa!

Minkälainen sun esimies on, etkö sanonut hänen olevan fiksu? Onko siitä, että kerrot asian esimiehelle, mitään hyötyä? (eli tyyliin: töissä jaksaminen on vaikeaa kun on jo nyt äärirajoilla).

Sinuna jäisin sille sairauslomalle ennenkuin pimahdat; se pimahdus tulee meinaan sitten niin puun takaa, että sattuu. Mä tiedän että toi työ on sulle kaikki kaikessa, joten jollain tavoin sinne on saatava enemmän porukkaa; ei mitään sivareita piereskelemään.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja martza »

masa kirjoitti:
Lolita kirjoitti: Nyt mä en voi miettiä muuta kuin että mun on pakko jaksaa ja saada jotain jopa tehtyä. Sairasloma ei saa olla vaihtoehto.


Kumpiko on parempi vaihtoehto. Olla viikko-kaksi lomalla, vai puoli vuotta? Tuo puolen vuoden setti on vielä lyhyt aika, mitä tulee burniksen hoitoon.

Sano työkaverilles, että syö käpysäkki pääs.
This is a strictly mathematical viewpoint...
it goes like this:

What Makes 100%?

What does it mean to give MORE than 100%?

Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%?

We have all been to those meetings where someone wants you to give over 100%.

How about achieving 103%? What makes up 100% in life?

Here's a little mathematical formula that might help you answer these questions:

If:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ....

is represented as:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

Then:
H-A-R-D-W-O-R-K
8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%

and

K-N-O-W-L-E-D-G-E
11+14+15+23+12+5+4+7+5 = 96%

But,

A-T-T-I-T-U-D-E
1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

And,

B-U-L-L-S-H-I-T
2+21+12+12+19+8+9+20 = 103%

AND, look how far ass kissing will take you.

A-S-S-K-I-S-S-I-N-G
1+19+19+11+9+19+19+9+14+7 = 118%

So, one can conclude with mathematical certainty that While Hard work and Knowledge will get you close, and Attitude will get you there, it's the Bullshit and Asskissing that will put you over the top.

'REMEMBER SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY

BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM.'
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
RP

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja RP »

^Niin, meinasin vaan sitä, että jossain muistan törmänneeni semmoseen tietoon että burniksen jälkeen kuntoutumisaste täysin työkykyiseksi on aika pieni. Mistä syystä sairausloma jo ennen totaalista loppuunpalamista olisi suositeltavaa.

Itse en tunne kuin yhden burniksen, kuntoutuminen osa-aikatyökykyiseksi vei kolme vuotta.
Toimistorotta

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Vaola kirjoitti:Mä pidin tuota jotenkin itsestään selvyytenä. Opettaja sitten kertoi tänään, että heillä on tapana arpoa ryhmäkaverit aina tietyksi lyhyeksi jaksoksi ja on vaikeaa sivuuttaa arvontaa ilman että muut oppilaat huomaavat ja alkavat ihmettelemään.
Arpokoot sitten salassa ja muuttakoon niin, että häirikkö on muualla. Ihme ruotsalaissosiaalidemokraattista huttua taas. Voisi vaikka ihan ääneen sanoa, että tuo Turo-Petteri joutuu nyt vaihtamaan ryhmää, koska ei osaa olla ihmisiksi.
Mutta kyllä mä nyt meinaan laittaa postia opelle, että josko tuota ryhmäjakoa voisi muuttaa. Tytär on ollut viimeisen kuukauden aikana melkein joka viikko pois koulusta ainakin yhden päivän "vatsakipujen" takia... Kyllä kyseessä saattaa olla myös ihan oikeat vatsakivut, mutta syytä täytyy siihenkin alkaa kohta selvittämään ja on käynyt mielessä että kouluasiat saattaisi vaikuttaa tuohon.
Vatsakivut on aika tavallinen psykosomaattinen stressioire. :x
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:^Niin, meinasin vaan sitä, että jossain muistan törmänneeni semmoseen tietoon että burniksen jälkeen kuntoutumisaste täysin työkykyiseksi on aika pieni. Mistä syystä sairausloma jo ennen totaalista loppuunpalamista olisi suositeltavaa.

Itse en tunne kuin yhden burniksen, kuntoutuminen osa-aikatyökykyiseksi vei kolme vuotta.
Eikä vain se työhönpalaaminen vaan koko elämä. Mieluummin viikon-parin tai jopa kuukauden saikku ku vuoden toipuminen sitten ku napsahtaa. Eikö?

Mikä se eukko on joka siellä tuommosia sairaslomahommia huutelee? Ammu sitä singolla! Ei sairaus kysy sopivaa aikaa, se tulee ku tulee.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vaola kirjoitti:Habbo-hotellista ei kuulu mitään
Osaiskohan kuluttaja-asiamies auttaa asiassa?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vaola - http://www.espoo.fi/default.asp?path=1; ... 1404;11473

Soitappa tonne ja kysy neuvoa. TOI ON IHAN PERSEESTÄ!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vaola kirjoitti:Kiehun.

Tein sen erheen, kun koululta kehoitettiin kysymään poliisitutkinnan etenemisestä, niin soitin sit ja kysyin.

En tavoittanut jutun varsinaista tutkijaa, mutta puhelimen toisesta päästä nostettiin iso haloo, että tämä asia kuuluisi kyllä koulun hoitaa. Minusta tehtiin ihan täysi pelle.
Siis mitä, lapsen kunniaa ei voi loukata? Minä olen kyllä nähnyt ihan lehdissä (monissa lehdissä) juttuja siitä että poliisi tutkii onko kunnianloukkausta tapahtunut siinä-ja-siinä yhteydessä. Tämäkö ei ole sitten kunnianloukkaus tämä huorittelu vaan kiusausta? No voidaanko seuraavan kerran kun joku isokenkäinen nostaa haloon mahdollisesta kunnianloukkauksesta sano että "älä vingu, tyypillistä koulukiusausta, anna olla".

Minusta se opettajan kehotus "antaa olla" on perseestä. Tyypillistä tyttöjen hyssyttelyä. Älä anna olla, minusta tyttös pitää puolustaa itseään verbaalisesti, kunhan ei mene asiattomuuksiin.

Koko tilanne on perseestä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ann »

Sulakkeen yhteistyökumppaneita, mainostajia ja mediaa varmaan kiinnostaisi moinen suhtautuminen kiusaamiseen.. Sieltä ihan varmasti löytyy joku näppylänaama, joka kaksoisklikkamalla saa ton asian hoitumaan oitis. Narttuvaihdetta kehiin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Laita suoraan viestiä Soinisen Timolle. Niin mä tekisin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
milli

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja milli »

Nyt ketuttaa tietyntyyppiset asiakkaat, halutaan säästää muutama kymppi tekemällä jotain itse, ei viitsiti maksaa siitä, että neuvottais miten asiat hoidetaan, sitten kun laittaa ohjeet, niin ei lueta niitä, vaan tehdään asiat päin vittua.. sitten . se muutama kymppi mikä olis mennyt siihen ohjeistamiseen.. muuttuu muutaman päivän työksi.. huoh.. ihan kuin ei olisi sitä oikeaa työtä tehtävän, vaan pitää tehdä jo kertaalleen tehtyä työtä, selvitellä saatananmoisia solmuja jne.
Dumis

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

milli kirjoitti:Nyt ketuttaa tietyntyyppiset asiakkaat, halutaan säästää muutama kymppi tekemällä jotain itse, ei viitsiti maksaa siitä, että neuvottais miten asiat hoidetaan, sitten kun laittaa ohjeet, niin ei lueta niitä, vaan tehdään asiat päin vittua.. sitten . se muutama kymppi mikä olis mennyt siihen ohjeistamiseen.. muuttuu muutaman päivän työksi.. huoh.. ihan kuin ei olisi sitä oikeaa työtä tehtävän, vaan pitää tehdä jo kertaalleen tehtyä työtä, selvitellä saatananmoisia solmuja jne.
Arvaa onko töissä vituttanut kun Kalmar päätti ite ruuvata 4 uuteen suomen suurimpaan nosturiin omat softat eikä ostaa enää niitä Siemensiltä kuten aikaisemmin. Asiakkaat tykkää tosi paljon kun uudenkarheat nosturit -20:ssa jumahtaa paikoilleen ja sitten kun on plusasteita, niin hökötin ei osaa tuuleettaa itseään oikein kun softa on pielessä ja paska ylikuumenee ja taas nosturit seisoo... puhumattakaan niistä muusta 5 miljoonasta errorista joita vehje vähän väliä ilmoittaa ja lopulta pysäyttää kaiken.

Meinaa vaan lähteä duunit jos ne paljon enemmän olis vielä oikutelleet, nykyään kun stadissa on kilpailuakin satamaoperaattoiden kesken. Yks putiikki vissiin laittaa pillit pussiin kohta.