Terveys ja ruoka

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Kun etsitään parantumista, niin on hyvä huomioida ravinnon merkitys terveydelle. Sillä kun ihminen syö elämänsä aikana jopa 60 000 - 90 000 kiloa ruokaa, niin ei ole aivan sama, mitä hän pistää suuhunsa. Eli jos hän syö vuosikausia ravintoa, joka ei ole hyödyksi keholle ja on haitallista, niin on selvä, että tämä jossain vaiheessa - ehkä vuosikymmeniä myöhemmin - voi tulla ilmi sairauksina ja monina vaivoina.

Niinpä varsinkin länsimaissa ovat tyypillisiä ns. elintasosairaudet, jotka aiemmin olivat harvinaisia, ja jotka liittyvät juuri ravinnon sisältöön tai sen liian suureen määrään. Ne saavat alkunsa vääristä ruokailutottumuksista, joita nyky-yhteiskunnassa voi esiintyä.

Toisaalta saattaa käydä myös päinvastoin. Eli joissakin tapauksissa ruokavalion muutos järkevämpään suuntaan voi tuoda jopa parantumisen ja helpotuksen moniin vaivoihin. Ne saattavat kadota pelkästään toisenlaisella ruokavaliolla:

http://koti.phnet.fi/elohim/parantuminen6
gullible

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja gullible »

PetriFB kirjoitti:Kun etsitään parantumista
Eikö se parannus hoidukaan pelkällä Dziisuxella? Että pitää vielä syödäkin oikein.

Mitä nopeammin delaa, sitä nopeammin pääsee Taivaaseen.
1108

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja 1108 »

gullible kirjoitti:Mitä nopeammin delaa, sitä nopeammin pääsee Taivaaseen.
Ja kun vauvalle ei anneta rintaruokintaa varmistetaan että se kuolee synnittömänä ja saa taivaspaikan.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PetriFB kirjoitti: Niinpä varsinkin länsimaissa ovat tyypillisiä ns. elintasosairaudet, jotka aiemmin olivat harvinaisia, ja jotka liittyvät juuri ravinnon sisältöön tai sen liian suureen määrään. Ne saavat alkunsa vääristä ruokailutottumuksista, joita nyky-yhteiskunnassa voi esiintyä.

Totta virkat.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Keikaus kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Niinpä varsinkin länsimaissa ovat tyypillisiä ns. elintasosairaudet, jotka aiemmin olivat harvinaisia, ja jotka liittyvät juuri ravinnon sisältöön tai sen liian suureen määrään. Ne saavat alkunsa vääristä ruokailutottumuksista, joita nyky-yhteiskunnassa voi esiintyä.

Totta virkat.
Tottahan nyt toki ... :)
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mulla on tapana sairastella paljon, varsinkin syksyllä. Nyt olen ollut kokonaisen vuoden ilman kuumetta ja nuhaa. Uskon että painavin syy on se, että olen ihan oikeasti yrittänyt välttää kaikkea keinotekoista ja syödä sen puoli kiloa kasviksia/hedelmiä päivässä. Ja lisäksi olen lisännyt kalan määrää ruokavaliossa, popsinut omega3-kapseleita ja syönyt öljyä enemmän. Toimii, tai sitten mulla on ollut vain hyvä tuuri..
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Camilla kirjoitti:Mulla on tapana sairastella paljon, varsinkin syksyllä. Nyt olen ollut kokonaisen vuoden ilman kuumetta ja nuhaa. Uskon että painavin syy on se, että olen ihan oikeasti yrittänyt välttää kaikkea keinotekoista ja syödä sen puoli kiloa kasviksia/hedelmiä päivässä. Ja lisäksi olen lisännyt kalan määrää ruokavaliossa, popsinut omega3-kapseleita ja syönyt öljyä enemmän. Toimii, tai sitten mulla on ollut vain hyvä tuuri..
Olet toiminut viisaasti .. :yo:
Hebuli

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

PetriFB kirjoitti: Niinpä varsinkin länsimaissa ovat tyypillisiä ns. elintasosairaudet, jotka aiemmin olivat harvinaisia, ja jotka liittyvät juuri ravinnon sisältöön tai sen liian suureen määrään. Ne saavat alkunsa vääristä ruokailutottumuksista, joita nyky-yhteiskunnassa voi esiintyä.

Toisaalta saattaa käydä myös päinvastoin. Eli joissakin tapauksissa ruokavalion muutos järkevämpään suuntaan voi tuoda jopa parantumisen ja helpotuksen moniin vaivoihin.
Väitetään myös että kakkiminen auttaa monesti ahdistavaan tunteeseen alavatsan seudulla. Jos siis kaikki muut vaihtoehdot on testattu eikä helpotusta ole tullut, kaki.
ninnithequeen

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Älkää nyt vittuilko sille. Tämä on ihan totta, eikä liity Jeesukseen millään tavalla.

Itse syön kalaöljy-kapseleita, ja C-vitamiini-porejuomaa joka ikinen aamu. Ihan vain siksi, että huomasin etten ole kuolematon. Jonkun pitää ylläpitää tätä ruumista kuitenkin, ja mielellään niin että saa siitä elämästä loppuun asti nauttia.

Ruokavalioni on suorastaan perseestä: syön aivan liikaa hiilihydraatteja. Mutta kun minä RAKASTAN ruisleipää! :think:
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

ninnithequeen kirjoitti:Älkää nyt vittuilko sille. Tämä on ihan totta, eikä liity Jeesukseen millään tavalla.

Itse syön kalaöljy-kapseleita, ja C-vitamiini-porejuomaa joka ikinen aamu. Ihan vain siksi, että huomasin etten ole kuolematon. Jonkun pitää ylläpitää tätä ruumista kuitenkin, ja mielellään niin että saa siitä elämästä loppuun asti nauttia.

Ruokavalioni on suorastaan perseestä: syön aivan liikaa hiilihydraatteja. Mutta kun minä RAKASTAN ruisleipää! :think:
Kaik on hyvin ..... :)
Herra Manala

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kyllä nää "Petrin" onliner-vastaukset näyttävät mielestäni paljon enemmän JF37:n "nauran partaani hymiöiden"-vedätykseltä kuin aidon Petrin wanhalta kunnon wääntämiseltä.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Herra Manala kirjoitti:Kyllä nää "Petrin" onliner-vastaukset näyttävät mielestäni paljon enemmän JF37:n "nauran partaani hymiöiden"-vedätykseltä kuin aidon Petrin wanhalta kunnon wääntämiseltä.
Ei ole ollut vielä vääntämistä, eikä PetriFB:kään itsekseen väännä ...
ninnithequeen

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

PetriFB kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kyllä nää "Petrin" onliner-vastaukset näyttävät mielestäni paljon enemmän JF37:n "nauran partaani hymiöiden"-vedätykseltä kuin aidon Petrin wanhalta kunnon wääntämiseltä.
Ei ole ollut vielä vääntämistä, eikä PetriFB:kään itsekseen väännä ...
Pakko sanoa, että kyllä se on se aito oikea.
Ainakin messenger osoitteen mukaan.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

ninnithequeen kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kyllä nää "Petrin" onliner-vastaukset näyttävät mielestäni paljon enemmän JF37:n "nauran partaani hymiöiden"-vedätykseltä kuin aidon Petrin wanhalta kunnon wääntämiseltä.
Ei ole ollut vielä vääntämistä, eikä PetriFB:kään itsekseen väännä ...
Pakko sanoa, että kyllä se on se aito oikea.
Ainakin messenger osoitteen mukaan.
Olen ihka oikea ja aito PetriFB.

Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!
Herra Manala

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Pakko sanoa, että kyllä se on se aito oikea.
Ainakin messenger osoitteen mukaan.
Ai kun sillä on [email protected], niin sen täytyy olla?

Katsos nyt huviksesi sekä homeboyn että petrifb:n postauksia edes sivun verran taaksepäin, kummasti molemmat ovat luokkaa:

Näin on ... 8)
Totta puhutaan..... :wink:
Ollaanko mieltä .... :twisted:

jne.

Usko sinä messengeriesi kanssa mitä haluat, tuo on niin selvä homeboy, kuin ikinä olla voi. Onhan se nyt vähän surkuhupaisaa, että joku kolmen sanan homeboy vetelee teitä 5-0 esiintyessään PetriFB:nä, joka suoltaa keskimäärin 10-sivuisia postauksia hieman eritasoista tekstiä.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Herra Manala kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Pakko sanoa, että kyllä se on se aito oikea.
Ainakin messenger osoitteen mukaan.
Ai kun sillä on [email protected], niin sen täytyy olla?

Katsos nyt huviksesi sekä homeboyn että petrifb:n postauksia edes sivun verran taaksepäin, kummasti molemmat ovat luokkaa:

Näin on ... 8)
Totta puhutaan..... :wink:
Ollaanko mieltä .... :twisted:

jne.

Usko sinä messengeriesi kanssa mitä haluat, tuo on niin selvä homeboy, kuin ikinä olla voi. Onhan se nyt vähän surkuhupaisaa, että joku kolmen sanan homeboy vetelee teitä 5-0 esiintyessään PetriFB:nä, joka suoltaa keskimäärin 10-sivuisia postauksia hieman eritasoista tekstiä.
Mun messeri on [email protected]
KGrilli

Re: Terveys ja ruoka

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

ninnithequeen kirjoitti:Älkää nyt vittuilko sille. Tämä on ihan totta, eikä liity Jeesukseen millään tavalla.

Itse syön kalaöljy-kapseleita, ja C-vitamiini-porejuomaa joka ikinen aamu. Ihan vain siksi, että huomasin etten ole kuolematon. Jonkun pitää ylläpitää tätä ruumista kuitenkin, ja mielellään niin että saa siitä elämästä loppuun asti nauttia.

Ruokavalioni on suorastaan perseestä: syön aivan liikaa hiilihydraatteja. Mutta kun minä RAKASTAN ruisleipää! :think:
ninni, ei se ruisleipä sulle hautaa kaiva. kyllä sä voit sitä aivan huoletta syödä. katsot vaan että et kovin mussuttele valkoisia, prosessoituja elintarvikkeita. jos mahdollista, niin tarkkaile pastan, riisin, perunan, valkoisen leivän, leivonnaisten (niitäkin voi itse tehdä ruis- ja ohrajauhoista, jotka yleensä katsotaan terveellisemmiksi vaihtoehdoiksi), sekä erilaisissa kevyttuotteissa ja -juustoissa olevien piilosokerien (hiilihydraattien) määrää.

laktoosi on suvaittavampaa kuin esim. glukoosi ja fruktoosi. näin ollen aitojen maitotuotteiden käyttäminen ei ole niin kamalan pahasta. hiilareiden määrää on helppo vähentää käyttämällä esim. maustamatonta jogurttia ja lisäämällä siihen itse hedelmää, marjoja tai valmiita vähäsokerisia soseita. näiden makuun kannattaa lapsikin opettaa, niin ei opi kaipaamaan suklaavanukkaita ja herkkujogurtteja.

myös aamiasmurojen hiilarimääriä kannattaa tarkkailla. elovenan kauramurot, fitness-murot jne sisältää huomattavasti pienemmän määrän sokeria ja hiilihydraattia kuin esim. maissimurot, riisimurot jne. paketin kylkeä katsomalla löytyy se paras tuote.

puuroissa kauran sijasta suosisin neljän-viljan hiutaleita. melkein samalla hiilarimäärällä saat kuitenkin paljon enemmän kuituja, jotka auttavat sitten tasapainottamaan hiilihydraattien negatiivisia vaikutuksia elimistölle.

lisäksi suosittelen korvaamaan sipsit ja makeiset esim. suolapähkinöillä. energia-arvo on toki suuri, mutta hiilihydraatit vähäisempiä. ja ihan herkusta käy ainakin mulle.

keinomakeutusaineet ei sinänsä nosta verensokeria, mutta monet meistä ovat niin ehdollistuneita niihin, että jo makea maku saa haiman pumppaamaan insuliinia. turhaan toki, mutta pitkän ajan kuluessa sekään ei ole terveellistä. singlemaltilla taisi olla muutakin tietoa keinotekoisista makeutusaineista, joten kysyisin neuvoa tai kommenttia vielä häneltä.

(ketogeenisen dieetin / Atkins suositeltu hiilarimäärä on 0-50 g / vrk, 50-100 g on ehkä dieettinä se turhin, positiiviset vaikutukset korostuvat jälkeen ns. low carbissa, jossa hiilareita nautitaan n. 100-150 g / vrk)
Vastaa Viestiin