Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Jawohl!
Prepare for the worstest.
bliss

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ketjun viimeisimmät postaukset sopivat laihdutusketjuun tosi ihanasti <3
Ensi kevään hittidieetti?
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:Keskistysleirillä ihmiset muuten saivat niin vähän ravintoa, että Daven kaloriteoriaoppien mukaan ihmisten ei olisi pitänyt pysyä hengissä lainkaan.
Ei siellä kyllä ylipainosta kärsitty.

Myös Kimi Räikkönen (yläpedille vasemmalta kolmantena) suosittelee keskitysleiri diettiiä.

Kuva

"Söin kaiken ruoan, mikä tarjottiin, ja silti laihduin", toteavat kuvan miehet tyytyväisinä. "Suosittelen", toteavat miehet yhdestä suusta.

Kuva


"Kun astuin vaa'alle, en ollut uskoa tuloksia", kertoo kuvassa oikealla oleva Abimelech Gottlieb

"Vihdoinkin voin mennä rannalle ilman paitaa", säestää Gideon Einstein.
Kuva
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Keskistysleirillä ihmiset muuten saivat niin vähän ravintoa, että Daven kaloriteoriaoppien mukaan ihmisten ei olisi pitänyt pysyä hengissä lainkaan.
Ei siellä kyllä ylipainosta kärsitty.
Uutinen tämä? Jos ravintoa irtoaa 500kcal/päivä, täysin keskiverron, kevyttä leikkileirityötä tekevän miehen pitäisi kaloriteorian mukaan laihtua 2 kiloa viikossa energianpuutteensa vuoksi, kunnes vararavinto loppuu ja ihminen kuolee.

Jos oletetaan optimistisesti että sodanajan ei-ylipainoisella miehellä olisi keskimäärin 10 kiloa ylimääräistä rasvaa kehossaan, ja toinen 10 kiloa vähempienergiatiheyksistä kudosta minkä elimistö pystyy purkamaan perusaineenvaihdunnan ylläpitoon, ihmisen oletettu eliniänennuste olisi 500kcal keskitysleiriolosuhteissa alle 10 viikkoa. Silti nämä ihmiset elivät näissä oloissa ja näillä energiansaanneilla - kyllä, hyvin nääntyneinä - jopa vuosia. Miten Dave selität tämän, jos ihmisen elimistö kuitenkin toimii mielestäsi kuin adiabaattinen puolalainen polttouuni?
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Keskistysleirillä ihmiset muuten saivat niin vähän ravintoa, että Daven kaloriteoriaoppien mukaan ihmisten ei olisi pitänyt pysyä hengissä lainkaan.
Ei siellä kyllä ylipainosta kärsitty.
Uutinen tämä? Jos ravintoa irtoaa 500kcal/päivä, täysin keskiverron, kevyttä leikkileirityötä tekevän miehen pitäisi kaloriteorian mukaan laihtua 2 kiloa viikossa energianpuutteensa vuoksi, kunnes vararavinto loppuu ja ihminen kuolee.

Jos oletetaan optimistisesti että sodanajan ei-ylipainoisella miehellä olisi keskimäärin 10 kiloa ylimääräistä rasvaa kehossaan, ja toinen 10 kiloa vähempienergiatiheyksistä kudosta minkä elimistö pystyy purkamaan perusaineenvaihdunnan ylläpitoon, ihmisen oletettu eliniänennuste olisi 500kcal keskitysleiriolosuhteissa alle 10 viikkoa. Silti nämä ihmiset elivät näissä oloissa ja näillä energiansaanneilla - kyllä, hyvin nääntyneinä - jopa vuosia. Miten Dave selität tämän, jos ihmisen elimistö kuitenkin toimii mielestäsi kuin adiabaattinen puolalainen polttouuni?
En ymmärrä, mitä haluat sanoa. Keskitysleirillä sai vähän ruokaa ja siellä oli sen seurauksena sairaalloisen laihoja ihmisiä, joista monet kuolivat nälkään. Voisiko tästä vetää sen rohkean johtopäätöksen, että jos saa liian vähän ruokaa, niin laihtuu?

Vaikka eri ihmisten kyvyssä hyödyntää kaloreita olisi eroja, niin mitä sitten? Jokainen laihtuu, jos syö riittävän vähän.

Ihminen pyrkii tietysti välttämään nälkäkuolemaa mahdollisimman pitkään, ja sen uhatessa elimistön energian tarve pyrkii kohti minimiä. Tietysti laihtuminenkin pienentää kulutusta. Kuvien vangit painavat luokkaa 30 kiloa. Ei heidän energiankulutustaan tule verrata normaalimiehen energiankulutukseen.

Keskitysleireillä ei ollut lihavia vankeja.

Jokainen ihminen laihtuu, jos syö riittävän vähän. Se on luonnollisesti vittumaista. Joutuu olemaan nälkäinen.

Miksi meidän tarvitsisi väitellä siitä, paljonko kaloreita keskitysleirillä saatiin? Siellä saatiin vähemmän kuin kulutettiin ja sen takia laihduttiin.

Laihtumisen helppoudessa ja lihoamisen helppoudessa voi olla eroja. Muistelen, että kerroit syntyneesi keskosena. Se voi vaikuttaa aineenvaihduntaan aikuisiälläkin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viimeisimmän viikon aikana, jossa kului joillekkin käsittämätön määrä sikaa ja jokseenkin reippaasti alkoholijuomia, paino pysyi paikoillaan. Tämä viikko vedetään taas pelkillä jauhoilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Tarkoittaako jauhot proteiineja? Itse ostin jokunen päivä sitten Soya Proteiinijauhoa. Lisään sitä smootheihin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä tapauksessa jauhoilla tarkoitetaan ateriakorvikkeita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ratkahdusten päivä. Duunissa vitutti niin suunnattomasti, että kävin syömässä ehkä elämäni parhaan ei-itsevalmistaman kanakeiton. Nyt taas yksinäisyys potki sen verran, että vedin tonnikalapurkin suruun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Ihan vaan sellainen sinänsä tarpeeton sivuhuomautus, että IMO kaikki täällä mainostellut (suom. muut kuin lääkärin määräämät ja ohjeistamat) laihdutuskuurit ovat syvältä ja poikittain siellä. Ihan näin perstuntumalta väitän, että lopputulema ei ole haluttu eikä pysyvä, vaan pääsette jojoilun maistuvaan makuun. Tilastot puhuvat teitä vastaan.
Don't Panic!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläisen tapauksessa eräänlainen jojo on juuri haettu tavoite.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mä vaan jotenkin tykkään tosta Bluntlyn ääreissuomimelankolistisesta tyylistä. Kopioisin jos osaisin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No ennyt sentäs vielä ole vetämässä itseäni kaulakiikkuun.

Tarkoitin vain että kerran vuodessa vedetään läskiä pois ilman, että pihviä lähtisi liikaa ja kerran vuodessa hankitaan taas pihviä ilman massiivista läskinmuodostusta.

Pihviä kun ei saa ilman läskintuloa ja vice versa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Siksi sanoinkin sitä tyyliksi, enkä esimerkiksi mielenhäiriöksi. :D
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Suvinen kirjoitti:Jos pitää valita jojoilun ja tasaisen hiljalleen nousun väliltä niin jojoilu on mun teekuppini.
Se taitaa olla kropalle suurin mahdollinen paha... Mut kerranhan tässä vaan eletään, kauniina ja nautiskellen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nexie kirjoitti:Ihan vaan sellainen sinänsä tarpeeton sivuhuomautus, että IMO kaikki täällä mainostellut (suom. muut kuin lääkärin määräämät ja ohjeistamat) laihdutuskuurit ovat syvältä ja poikittain siellä. Ihan näin perstuntumalta väitän, että lopputulema ei ole haluttu eikä pysyvä, vaan pääsette jojoilun maistuvaan makuun. Tilastot puhuvat teitä vastaan.
Höpsis, oot vaan kateellinen kun muut laihtuu! ;)
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kreitsu kirjoitti:
nexie kirjoitti:Ihan vaan sellainen sinänsä tarpeeton sivuhuomautus, että IMO kaikki täällä mainostellut (suom. muut kuin lääkärin määräämät ja ohjeistamat) laihdutuskuurit ovat syvältä ja poikittain siellä. Ihan näin perstuntumalta väitän, että lopputulema ei ole haluttu eikä pysyvä, vaan pääsette jojoilun maistuvaan makuun. Tilastot puhuvat teitä vastaan.
Höpsis, oot vaan kateellinen kun muut laihtuu! ;)
:bling:

Niin sen täytyy tietty olla. Mä oon salaa katkera siitä, että olen koko elämäni ollut ärsyttävän normaalipainoinen, enkä koskaan ole päässyt merkittävästi lihomaan tai laihtumaan. Mistä kaikesta mä olenkaan jäänyt paitsi!
Don't Panic!
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Kauheen ylimielistä mukaitseironiaa!
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Manaaja kirjoitti:^ Kauheen ylimielistä mukaitseironiaa!
Se on mun tavaramerkki!
Don't Panic!
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kuinka moni tuntee ihmisiä, jotka ovat laihtuneet laihdutuskuurin (lue: ei elämäntapamuutoksen) avulla pysyvästi?
Don't Panic!
Bhven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

nexie kirjoitti:Kuinka moni tuntee ihmisiä, jotka ovat laihtuneet laihdutuskuurin (lue: ei elämäntapamuutoksen) avulla pysyvästi?
:yo: Tunnen itseni. Tosin olen ollut ylipainoinen vain puoli vuotta elämästäni. Ensin olin puolen vuoden lihotuskuurilla, joka meni överiksi, koska ei ollut vaakaa eikä peiliä saatavilla. Sitten lahdutin 16 kiloa pois syömällä laihdutuskuurimaisesti vähemmän kuin kulutin. Läski ei lähtenyt liikunnalla, koska oli talvi. Oli ihan kiva talvi. Läski lämmittää mukavasti.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nexie kirjoitti::bling:

Niin sen täytyy tietty olla. Mä oon salaa katkera siitä, että olen koko elämäni ollut ärsyttävän normaalipainoinen, enkä koskaan ole päässyt merkittävästi lihomaan tai laihtumaan. Mistä kaikesta mä olenkaan jäänyt paitsi!
No siis se oli huumoria, mutta niin kuin yleensä, huomaan olevani huumorini kanssa yksin. Edes hymiö ei pelastanut mielestäni muka-nerokasta "kateellisuus-kortin" käyttöä (jota itse siis vihaan).
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nexie kirjoitti:Kuinka moni tuntee ihmisiä, jotka ovat laihtuneet laihdutuskuurin (lue: ei elämäntapamuutoksen) avulla pysyvästi?
Monesti laihdutuskuuri voi olla sysäys aloittaa terveelliset elämäntavat. Monelle on alussa tärkeää saada nähdä tuloksia - se motivoi.

Harvemmin sitä tietenkään pysyvästi laihtuu, jos kituuttaa pari viikkoa ja sitten mättää taas burgeria naamaan kuin viimeistä päivää.
Toimistorotta

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Suvinen kirjoitti:ikään kuin vieroittamisena
No siis kyllähän sokeri onkin monille addiktiivinen aine, jota tekee mieli jonkun aikaa kun sen käytön lopettaa. Siinä mielessä kyse on tosiaan "vieroittumisesta", vaikka ainoa vieroitusoire onkin pikku hiljaa laimeneva makeanhimo.
Suvinen kirjoitti:Olen kyllä itsekin miettinyt mistä moinen johtuu. Onko kyse vain sokerien/hiilarien haitallisuudesta?
Verensokerin nopeat nousut ja laskut vaikuttavat vireystilaan.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kas kas, meikkis oli ajan hermoilla:

jojoilun epäterveellisyydestä

Tuo sokerista (samoin kuin mistä muusta addiktiivisesta aineesta) vieroittautuminen / sokerin vähentäminen on mun tylytysasteikolla ihan eri homma kuin laihikset, suositeltavaa varmasti itse kullekin. Dissaan tosin makeutusaineita enemmän kuin sokeria. Siitä en sitten tiedä kenelle cold turkey -tyylinen vieroitusratkaisu toimii (toisilla sellainen kai voi johtaa kontrolloimattomaan ahmiseen?), kenen taas olisi parasta edetä kevyemmällä vieroitusohjelmalla...
Don't Panic!