Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suvinen kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti: Harvemmin sitä tietenkään pysyvästi laihtuu, jos kituuttaa pari viikkoa ja sitten mättää taas burgeria naamaan kuin viimeistä päivää.
Mun on vielä ihan pakko palata tähän. Mulla kun tuo järjen-, tieteen- ja lääkärin määräysten vastainen nälkäkuureilu toimii ihan toisin päin, ei siis jojoiluna vaan ikään kuin vieroittamisena.
No mutta sinähän et palaakaan takaisin niihin "burgereihin". Kommentissani oli kyse siitä, että monet kituuttavat sen pari viikkoa ankaralla dieetillä ja sitten palaavat takaisin normitapoihinsa ja ihmettelevät, kun lihovat.

Ymmärrän tuon vierotusperiaatteen ihan hyvin. Sitä samaa (ei tosin kertarysäyksellä) suositellaan käytettävän esim. suolan vähentämisessä. Jos syö todella suolaista ruokaa, niin siitä on helpoin vierottaa itsensä nimenomaan vähentämällä hiljalleen annoksista suolaa.

Toisaalta olen myös samaa mieltä siitä, että kunnon dieettaus voi olla ihan hyväksikin, jos katsoo että saa tarpeeksi ravintoaineita. Uskon näet, että mitä enemmän syö, sitä enemmän jaksaa syödä, mutta paljon mutta ei sitten jaksakaan.

Jos sinulla on suuria makeita mielitekoja, niin ne kyllä liittyisivät juurikin tuohon verensokerin heittelyyn.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Nexielle: Eiköhän tuon jojoilun haitallisuuden keholle tiedä jo kaikki. Siitä on jauhettu iät ja ajat.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mulla on kyllä ihan samat fiilikset Suvisen kanssa. Jaksaa paljon paremmin kun ei tunge hiilareita suuhunsa. Lisäksi vuorokausirytmi pysyy paremmin hanskassa kun ruokalevon/päikkäreiden tarve on kadonnut. Parin tunnin päikkärit kun vetää, niin yllättäen illalla ei enää väsytä. Lisäksi paljon pienemmästä ruokamäärästä tulee helpommin kylläiseksi, jos siinä vain on protskua ja rasvaa sopivasti. Aamulla ei tarvitse vetää kuin 1-2 munaa naamaan vaikka lohi- tai savukalatahnan kanssa, niin nälkä pysyy poissa pitkään. Tai vaikka sitten niillä pähkinöillä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä kyllä vedän riisi/peruna/pasta-hiilaria paljon. Protskuilla en jaksais mihinkään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Ihmiset. Jänniä.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Musta olisi taas tosi jännää, jos joku paljon kestävyysurheilua harrastava ihminen kertoisi jaksavansa paremmin ilman hiilareita.
Don't Panic!
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kreitsu kirjoitti:Nexielle: Eiköhän tuon jojoilun haitallisuuden keholle tiedä jo kaikki. Siitä on jauhettu iät ja ajat.
Joo. Sen takia mä juuri ihmettelenkin sitä, miksi ihmiset silti päätyvät testaamaan sekalaisia laihdutuskuureja kun pitäisi olla varsin selvää, että nopeimmin tiputetut kilot ovat niitä varmimmin (ja tiukimmin) vyötärölle palautuvia.
Don't Panic!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaikilla ei ole halua näyttää kestävyysurheilijalta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Bluntly kirjoitti:Kaikilla ei ole halua näyttää kestävyysurheilijalta.
Miten se tähän liittyy..? Eikös punttistouhuissakin merkkaa se, mihin se massa tulee eli dieetti vastaavasti huomattavasti normisettiä tiukempi?
Don't Panic!
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ No kerro ny kuka!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Juu, Vaola, nimi kehiin (ja kuvat kanssa, jos otit)!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Jos tämä tauti vielä jatkuu, niin minusta ei ole mitään jäljellä enää joulukuussa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Aloitin eilen Suvisen metodilla eli paastosin. Kyllä niistä mehuistakin tulee paljon energiaa! Syömättömyys tuntui kuitenkin olevan helpompaa kuin vähän syöminen. Paino tippui pelkällä päivän paastolla alemmas kuin mitä se on ollut kuukausiin, eli olen aika nesteessä.

Tänään sitten protskuja ja vettä (ja vähän rasvaa jota ei voi välttää). Samaa sunnuntaihin asti. Maanantaina lisäilen kasviksia ja enemmän rasvaa. Katsotaan. Elokuussa vois ehkä syyä vähän kaurapuuroa joku päivä :D

Luulis että tää on nyt aika helppoa kun grillailee vaan eri lihoja ja sitten ens maanantaina saa iskeä hampaat tuoreisiin (ja grillattuihin) kasviksiin. Toivottavasti mieliteot ja himot pysyy poissa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Nyt alkoi täälläkin ulkomuoto nyppiä. Raskauskiloja lilluu kropassa kiinni vielä viisi ja mahtumattomuus entisiin vaatteisiin hermostuttaa. Ei kun raivostuttaa! Liikkumaan ehtii huonosti joten aletaan säätää ruokavaliota. Musta ei ole tehodieetteihin vaan noudatan hyvin selkeitä perusperiaatteita:

-kasviksiä/marjoja/hedelmiä vähintään 6 annosta päivässä
-purkki rahkaa + 5-6 dl maitoa päivässä
-yksi lämmin ruoka päivässä
-jos leipää niin ruista tai hyvin kuitupitoista
-paljon vettä
-ruokailut kolmen tunnin välein

Tuolla pysyi ainakin ennen herkkuhimot aisoissa. Kalorit on takaraivossa muistissa, annoskoot tietty kulutuksen mukaan. Pudotustahtiin en laita aikataulua, kunhan hiljalleen putoilee eikä tule takaisin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti:^Kohta saan jonkun terveysihmisen vihat niskaani kun jakelen epäterveellisiä dieettivinkkejä :)
Mitä väliä minkälainen se aloitus on, jos se toimii "katkaisijana" ja jatko on terveellinen (eli mulla monen mielestä ens maanantaista lähtien) ja paino tippuu niin ei pitäs olla mitään valittamista. Liha ja kasvikset on terveellisiä eikä rasvakaan huonoa tee.

Mulla on ongelmana juominen, eli en juo tarpeeksi vettä. Ei vain tule juotua :/ Pitää vissin laittaa puhelimeen muistutus tunnin välein että "juo vettä".

Liikuntaa en ihan tieten tahtoen lisää, kävelen edelleen koiran kanssa pari lenkkiä päivässä ja ehkä pyrähtelen siinä lenkillä vähän ja teen pihahommia. Katotaan sit syssymmällä tota lihaskuntopuolta. Tietysti jos alkaa KIINNOSTAAN niin alan kyykkään ja punnertaan kotona. Ja teen vaikka turkkilaisia ylösnousuja. Mut jos ei haluta niin sit loman jälkeen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Tää nyt on vähän käänteinen viesti otsikkoon nähden, mutta en parempaakaan löytänyt. Nimittäin perskuta, tekivät salilla kehonkoostumusmittauksen, jonka mukaan mun pitäisi saada kroppaani lisää rasvaa. Luitte oikein, rasvaa. Paino oli ok, vyötärön ja lantion suhde samoin, lihasmassa lähestyi normaalin ylärajaa, mutta rasvamassan osuus oli 10,8 kg (n. 18 %), kun normaalialue olisi kuulemma 12 - 19,2 kg. Ja kehossa nesteitä (epäilemättä sitä pissaa päässä) kohtuu paljon, mikä ei sinänsä ollut mikään ihme eilisen halloumi-painotteisen iltapalan jälkeen. Mutta wtf, miten mä nyt ottaisin päälle rasvaa terveellisesti, kun ei se kuitenkaan saisi vyötärölle tulla?

Ehkä tyydyn käsittämään asian niin, että painossa oli mukana nyt niin paljon nesteitä, että rasvan osuus virheellisesti vaikutti liian alhaiselta. Ei tähän pyllyyn enempää rasvaa ainakaan tarvita. Eikä käsiin, missä muka oli liian vähän fläsää. Tisseihin voin korkeintaan ottaa lisää ja sinnekin vain vähän.
Don't Panic!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

5 kiloa lähti helposti. Nyt on jumitettu tässä sitten, laihutusta kuukausi takana. Ihan hyvä tulos, vaikka nyt onkin sit pysähytty tähän. En oo kyllä tiukistellukaan hirviästi. Mut en luovuta! Eikä paino ole noussut vaikka en ole tiukistellut. Ihan jees. Loma alkaa maanantaina, mut taidan aloittaa tiukistelut jo tänään (eli en syö enää tänään, nyt on hyvä).

Tiukistelu siis tarkoittaa lähinnä kaiken syömisen ja juomisen laskemista ja alkoholin vähentämistä ja hirveän vähäisiä kalorimääriä. En oo juonukaan viinaa edes kahesti viikossa. Nyt olen syöny silleen sievästi juustoja, lihaa ja rehuja ja nauttinu kesästä ja grillailusta kavereiden kanssa. Kyllä siinä muuta viinilasi tai olut menee aina :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti:
annepa kirjoitti:5 kiloa lähti helposti. Nyt on jumitettu tässä sitten, laihutusta kuukausi takana. Ihan hyvä tulos, vaikka nyt onkin sit pysähytty tähän.
Jostain joskus muistan semmoisenkin huuhaa- jutun lukeneeni, että jokaisella ihmisellä on oma "ihannepainonsa", jossa sen henkilön on helppo pysytellä ilman mitään dieettejä, eikä siitä lihokaan jos syö normaalisti ja järkevästi.
Oon kans lukenu saman mut en tiä uskoako vaiko eikö. Sitä en joka tapauksessa suostu uskomaan että tämä nyt ois se mun "ihannepaino". Tässä on vielä 15 kiloa sulateltavaa, ei käy! Tai no 10 kiloa BMI:llä laskettuun normaalipainoon, mut mun tavoitteeseen on 15.
Suvinen kirjoitti:En tiedä jaksanko alkaa itseäni rääkkäämään, kun tässäkin painossa on ihan hyvä olla. Kunhan en liho.
Mulla ei. Pakko rääkätä. Jos joku 5 kiloa lähti NOIN helposti, niin seuraava 5 lähtee kyllä yhtä helposti. Tai sitten ei mut lähtee se joka tapauksessa :D Tämä on vähän kuin koiran kasvatusta. Minä päätän, koira ei. Minä päätän, läski ei.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kaikki taloudessa olevat farkut sopii mun päälle. Eikä edes kiristä. :cheer:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

nexie kirjoitti:Tää nyt on vähän käänteinen viesti otsikkoon nähden, mutta en parempaakaan löytänyt. Nimittäin perskuta, tekivät salilla kehonkoostumusmittauksen, jonka mukaan mun pitäisi saada kroppaani lisää rasvaa. Luitte oikein, rasvaa. Paino oli ok, vyötärön ja lantion suhde samoin, lihasmassa lähestyi normaalin ylärajaa, mutta rasvamassan osuus oli 10,8 kg (n. 18 %), kun normaalialue olisi kuulemma 12 - 19,2 kg. Ja kehossa nesteitä (epäilemättä sitä pissaa päässä) kohtuu paljon, mikä ei sinänsä ollut mikään ihme eilisen halloumi-painotteisen iltapalan jälkeen. Mutta wtf, miten mä nyt ottaisin päälle rasvaa terveellisesti, kun ei se kuitenkaan saisi vyötärölle tulla?

Ehkä tyydyn käsittämään asian niin, että painossa oli mukana nyt niin paljon nesteitä, että rasvan osuus virheellisesti vaikutti liian alhaiselta. Ei tähän pyllyyn enempää rasvaa ainakaan tarvita. Eikä käsiin, missä muka oli liian vähän fläsää. Tisseihin voin korkeintaan ottaa lisää ja sinnekin vain vähän.
Kuulostaa kyllä kovin alhaiselta rasvan määrältä, katso esim

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_p ... mendations

"The leanest athletes typically compete at levels of about 6-13% for men or 14-20% for women"

Rasvaprosenttia on vaikea mitata luotettavasti.

Jos mittaus perustuikehon sähkönjohtavuuteen, niin siinä on erityisen runsaasti virhelähteitä.

Pistä biksukuva galtsuun, niin BMI-Tix ja genitaali-Dave ilmoittavat rasvaprosenttisi.
Viimeksi muokannut NuoriD, 10.08.2010 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_per ... usmittari/
Miinukset

- Mittaustulokset vaihtelevat, ne ovat vain suuntaa-antavia
- Laitteen käyttöönotto vie oman aikansa
- Mittarista ei ole hyötyä sellaiselle, joka poikkeaa selkeästi kehonkoostumukseltaan valtavirrasta (esim. bodaajat, raskaana olevat)
Edelleen olen sitä mieltä, että nuo on huuhaata. Jos haluaa tietää rasvaprosentin niin vesipunnitus on ainut luotettava vaihtoehto.
Viimeksi muokannut Bluntly, 10.08.2010 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti:http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_per ... usmittari/



Miinukset

- Mittaustulokset vaihtelevat, ne ovat vain suuntaa-antavia

- Laitteen käyttöönotto vie oman aikansa

- Mittarista ei ole hyötyä sellaiselle, joka poikkeaa selkeästi kehonkoostumukseltaan valtavirrasta (esim. bodaajat, raskaana olevat)
Eikö se kehonkoostumusmittaus oikeasti pitäis tehä upottamalla johonkin nesteeseen, tommoset mittarit on just tommosia?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_per ... usmittari/



Miinukset

- Mittaustulokset vaihtelevat, ne ovat vain suuntaa-antavia

- Laitteen käyttöönotto vie oman aikansa

- Mittarista ei ole hyötyä sellaiselle, joka poikkeaa selkeästi kehonkoostumukseltaan valtavirrasta (esim. bodaajat, raskaana olevat)
Eikö se kehonkoostumusmittaus oikeasti pitäis tehä upottamalla johonkin nesteeseen, tommoset mittarit on just tommosia?
Jotkut mittaustekniikat ovat vähemmän huonoja kuin toiset, mutta ilmeisesti tuo impedanssitekniikka on huonoin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_percentage
milli

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja milli »

Nonni, tästä lähdetään nyt liikkeelle

http://2.bp.blogspot.com/_OGCjxhfqx_8/T ... ogiin2.jpg

Tarkoitus on sulattaa dönerit, viinit, oluet, makkarat ja suklaat :) Kiinteyttää jne jne.. ei mitään megadiettiä, eikä onneksi loma pilannut kaikkea edistystä. Hitaasti hyvä tulee, olen luottavaisin mielin liikkeellä.

Ruokailu juttailua mukaillen, mutta enemmän kasviksia
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

milli kirjoitti:Nonni, tästä lähdetään nyt liikkeelle

http://2.bp.blogspot.com/_OGCjxhfqx_8/T ... ogiin2.jpg

Tarkoitus on sulattaa dönerit, viinit, oluet, makkarat ja suklaat :) Kiinteyttää jne jne.. ei mitään megadiettiä, eikä onneksi loma pilannut kaikkea edistystä. Hitaasti hyvä tulee, olen luottavaisin mielin liikkeellä.

Ruokailu juttailua mukaillen, mutta enemmän kasviksia
Höh! Tuohan näyttää erinomaiselta nyt.
Vastaa Viestiin