Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Suvinen kirjoitti: Ulko- vai sisäpelejä? Mölkky on lapsistakin hauskaa, mutta tuon ikäisille pitää olla myös jotain missä ei niin tarvitse voittaa, tai ainakin että jokainen voittaa :D

Lapsena oli älyttömän kivaa jos sai "onkia". Lakana oviaukkoon, toiselle puolelle aikuinen joka laittaa lakanan yli tulevaan naruun jonkun yllärin.
Jos on hyvä ilma niin mahdollisimman paljon oltais ulkona. Mölkystä en ite tykkään yhtään joten sen jätän väliin..Toi onginta onkin hyvä juttu, en edes muistanut.
Sit tuli mieleen se omenan saaminen vesiämpäristä hampailla. Ja vaikka saappaanheitto.
Mitäs vielä?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Tulitikun heitto. Siinä ei pelkkä voima jyllää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nastis & annepa: Vaikka tulenkin taas naurunalaiseksi ja olen ilmiselvästi väärässä, toistan, että liikunta on loppupeleissä aika huono keino laihtua, minkä tekin ilmeisesti olette jo huomanneet, mikä ei tietenkään voi pitää paikkaansa, tai ainakaan sitä ei saa sanoa ääneen.

Kannattaa nastis kokeilla sitä hiilihydraattien rajua vähentämistä ravinnosta. Hiilihydraattipitoiset, prosessoidut valmiseinekset ja lounasruoka saavat helposti aikaiseksi törkeän nälän heti 3-5 tunnin päähän vaikka tuntuu että olisi syönyt "kunnolla".

Myös tota HIIT-tyylistä treenausta kannattaa kokeilla mikä on otettu esille. Jos aamuisin on tapana käydä suihkussa, niin ennen suihkua voi vaikka vetäistä korttelin ympäri niin että ekan neljänneksen juoksee täysillä, tokan kävelee, kolmannen juoksee taas täysillä ja neljännen kävelee. Vie vain 5-10 minuuttia aikaa, mutta nostaa heti aamusta aineenvaihduntaa kivasti jopa koko päiväksi.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

nastamuumio kirjoitti:Mitä näitä on näitä painonpudotusapuvälineitä, kalorilaskureita ja muita? Millasia kokemuksia niistä nyt on, onks raskaita käyttää? Onks ollut hyötyä?
Tässä on yksi ihan toimiva. Löytyy ruokaa ja liikuntaa kattavasti, voi itse lisätä eikä ole turhan raskas tai hidas käyttää kuten keventäjien vastaava. Tämä on myös tosi paljon halvempi ja helpompi, mutta sisältöä ja vaihtoehtoja tuntuu olevan jopa enempi. Ruokapäiväkirjan, eli miten paljon on päivän aikana tullut syötyä saa käyttöönsä ilmaiseksi, liittymällä saa tiedot myös tallentumaan. Kunnon liikuntavalikot saa käyttöönsä vasta liityttyä.

Hyvää on mielestäni myös se että voi kokeilla sen 2 viikkoa sillä yhden tekstarin hinnalla (1.90) että tykkääkö vai ei.

Muoks. tykkään myös siitä että siinä voi suhteuttaa liikunnan tehon ja keston. Eli ei ole vain uinti, vaan uinti rauhallinen, keskiverto, reipas, rinta, otsasuoni räjähtämäisillään... ja sitten se antaa liikuntakaloreita syötäväksi ja liikunta"pisteitä".

Ei tosin sisällä moodia pikalaihdutus vaan enempi tähtää terveelliseen elämäntapamuutokseen. Löytyy tosin myös bodausmoodi yms.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Manaaja kirjoitti:Kannattaa nastis kokeilla sitä hiilihydraattien rajua vähentämistä ravinnosta. Hiilihydraattipitoiset, prosessoidut valmiseinekset ja lounasruoka saavat helposti aikaiseksi törkeän nälän heti 3-5 tunnin päähän vaikka tuntuu että olisi syönyt "kunnolla".
Jokseenkin samaa mieltä. Itse tunnen oloni pahiten väsyneeksi, kun olen syönyt nopeita hiilareita ns normaalin määrän, eli ruoan osana perunaa/pastaa tai lisänä parikolme siivua nopeahkohiilarista leipää. Itse olen vähentänyt reilusti perunoiden syöntiä, eli nyt menee 1/3-osa entisestä. Ja pastaa ei juuri ollenkaan. Samoin einekset on pannassa.
Lisäksi olen jättänyt myös muut nopeat hiilarit vähemmälle, kuten sokerin lisääminen, pullat+keksit+jne, suklaa+karkit. Jos jotain pitää laittaa tilalle niin laitan sellaista mikä nostaa sokerit veressä hitaammin ylös. => Väsyttää pirun paljon vähemmän kuin ennen. Varsinkin safkan jälkeen muutos on ollut iso, nykyään ei silmäluomet painu itsekseen kiinni työpöydän ääressä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:nastis & annepa: Vaikka tulenkin taas naurunalaiseksi ja olen ilmiselvästi väärässä, toistan, että liikunta on loppupeleissä aika huono keino laihtua, minkä tekin ilmeisesti olette jo huomanneet, mikä ei tietenkään voi pitää paikkaansa, tai ainakaan sitä ei saa sanoa ääneen.
Joo tiedän, vain syömällä voi laihtua. Liikunta onkin tärkeää sen jatkon kannalta. Ja on se muutenkin tärkeää, isommat lihakset kuluttaa enemmän myös levossa.

Lisäksi, kun liikkuu, ei voi syödä. Tai ainakaan minä en voi. Vaikka enpä minä kyllä päivät pääksytykseen syökään, ei sillä.

Jos nyt laihduttaessa kuitenkin joutuu kitumaan ja laskemaan, niin eikö se ole sama liikkua, joutuu sitä kuitenkin kitumaan ja laskemaan.

Valmisruokia en enää syö, meillä tehään kaikki ite. Tai no siis ei ole lehmää josta lypsää maitoa ja maitorahkaa ja juustoakin syödään mut siis silleen periaatteessa, mitään lämpimiä ruokia ja salaatteja ei osteta vaan ne tehdään raaka-aineista ite.

HIIT on karmea, mut samapa se kun kuitenkin pitää kitua.

EDIT niin siis ongelmahan ei ole missään muualla kuin siinä että mulle on huonosti suotu tota itsekuria.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Mä en usko että sä tuut saavuttamaan mitään kestävää, jos susta tuntuu että sä tavalla tai toisella kidut koko ajan. Jossain vaiheessa pinna kitumiseen loppuu, ja sitten sitä vasta mennäänkin syvällä läskiojassa. Kyllä kaiken A ja O on siinä että saat ruokavalion muutettua sellaiseksi, että pystyt ylläpitämään sitä tulevaisuudessakin, ja että susta tuntuu nimenomaan pitkällä tähtäimelläkin siltä, ettet joudu luopumaan mistään kovin tärkeästä, saati sitten kitumaan. Ton tyylinen laihduttaminen tulee vain jousena takaisin leukaan ja tuo ne menetetyt kilot tuplavauhtia takaisin.

Toi "isommat lihakset kuluttaa enemmän levossa" on kyllä alkanut tuntua vähän humpuukilta. Vaikka lihasta on tullut aika paljonkin lisää, niin en mä ainakaan voi yhtään enempää/väärin syödä ilman vaaraa välittömästä painonnoususta. Samalla on tosin sitä läskiä lähtenyt joten... Eiköhän kyse ole vain siitä, että enemmän massaa = enemmän kulutusta levossa, kun se massa täytyy pitää ruumiinlämpöisenä, oli se sitten lihasta tai läskiä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23523
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:Eiköhän kyse ole vain siitä, että enemmän massaa = enemmän kulutusta levossa, kun se massa täytyy pitää ruumiinlämpöisenä, oli se sitten lihasta tai läskiä.
Ei ole.

http://www.ravintokirja.fi/Teoriatietoa ... a_2008.pdf
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Eiköhän kyse ole vain siitä, että enemmän massaa = enemmän kulutusta levossa, kun se massa täytyy pitää ruumiinlämpöisenä, oli se sitten lihasta tai läskiä.
Ei ole.
No ei 1:1 olekaan, mutta kaikki massa mikä on kropassa kiinni, täytyy käytännössä pitää ruumiinlämpöisenä. Jos vähentää kropasta 20 kiloa rasvaa ja ottaa tilalle 10 kiloa lihasta (mikä on aika helvetisti ja pitkän työn takana), niin mikähän mahtaa olla lepokulutukseen vaikuttava kokonaistulos? Kehtaisin perstuntumalta väittää ettei ainakaan mikään hirveän suuri lihaskuluttajan eduksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:^ Mä en usko että sä tuut saavuttamaan mitään kestävää, jos susta tuntuu että sä tavalla tai toisella kidut koko ajan. Jossain vaiheessa pinna kitumiseen loppuu, ja sitten sitä vasta mennäänkin syvällä läskiojassa. Kyllä kaiken A ja O on siinä että saat ruokavalion muutettua sellaiseksi, että pystyt ylläpitämään sitä tulevaisuudessakin, ja että susta tuntuu nimenomaan pitkällä tähtäimelläkin siltä, ettet joudu luopumaan mistään kovin tärkeästä, saati sitten kitumaan. Ton tyylinen laihduttaminen tulee vain jousena takaisin leukaan ja tuo ne menetetyt kilot tuplavauhtia takaisin.
Kerropas vielä jotain mitä jo tiedän :) Ei millään pahalla, mut minä oikeasti tiedän kaiken tuon, itsestäänselvyyksiä on turha luetella. Nyt on kyse siitä miten sen saa toteutettua. Ja kuten sanoin niin mulla ei oo itsekuria, että on tää aika vaikiaa. Perusruokavalio on kunnossa mutta ilmeisesti vain syön liikaa ja sitten se makea.... jota en edes syö joka päivä!

Painoa on pakko saada pois, joten yksi vaihtoehto on kalorien laskeminen ja tiukka karppaus eli kituminen. Vai oisko sulla parempaa ehotusta? Ton itsestäänselvyyden lisäksi?

Edit: niin ja kyse on siis siitä toteutuksesta, ei teoriasta miten monella eri tavalla VOISI tehdä. Bootcamp? En käy itse kaupassa? Jos tänne kulkeutuu hellun mukana herkkuja niin heitän ne heti roskiin? Menen metsään mukana kuivattuja linssejä ja kananmunia ja poimin itse loput ruuat? Mitä?
Viimeksi muokannut annepa, 22.06.2010 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Aineenvaihdunnan ABC
28.01.2009 08:10 | Sanna Vuorinen | Asiantuntijana ravitsemusasiantuntija, ETM Olli Ilander
Testaa tietosi aineenvaihdunnasta.

1. Nopean aineenvaihdunnan omaava voi herkutella huolettomammin kuin muut, sillä hänelle ei kerry helposti kiloja.
VÄÄRIN. On totta, että toiset voivat syödä enemmän ja epäterveellisemmin kuin toiset lihomatta. Huono ruokavalio heikentää kuitenkin terveyttä ja jaksamista. Esimerkiksi kovat rasvat lisäävät huonon kolesterolin määrää veressä, ja runsas suolan käyttö nostaa verenpainetta.

2. Veden juominen pitkin päivää kiihdyttää aineenvaihduntaa.
VÄÄRIN. Veden juominen ei lisää energiankulutusta. Nestetasapaino on kuitenkin tärkeää, jotta aineenvaihdunta toimisi normaalisti.

3. Laihtuminen hidastaa lepoaineenvaihduntaa, eli laihduttaja kuluttaa levossa vähemmän energiaa kuin aiemmin.

OIKEIN. Keventäjä joutuu pienentämään ruuasta saamansa energian määrää, jotta kilot myös pysyvät poissa. Aineenvaihdunnan hidastumista voi kompensoida huolehtimalla lihaskunnostaan: lihakset kuluttavat reippaasti energiaa, rasvakudos ei juurikaan.

4. Jos liikunnalle on vain vähän aikaa, energian kulutuksen kannalta on hyödyllisintä liikkua kovalla tempolla.

OIKEIN. Kovatehoisen liikuntasuorituksen jälkeen energiankulutus pysyy suurena vielä treenin jälkeenkin. Rankan treenin jälkeen elimistö kuluttaa levossa noin 20–25 prosenttia enemmän energiaa kuin kohtuutehoisen liikunnan jälkeen.
Kova liikunta ei kuitenkaan sovi kaikille, ja esimerkiksi painonpudotuksen kannalta tärkeintä on löytää laji, josta nauttii tarpeeksi ottaakseen sen osaksi arkeaan.

5. Voimaharjoittelu vauhdittaa aineenvaihduntaa enemmän kuin aerobinen harjoittelu.


OIKEIN JA VÄÄRIN. Voimaharjoittelu kasvattaa lihaksia ja suurentaa näin energiankulutusta sekä liikunnan että levon aikana. Lihasmassan kasvattaminen yhdellä kilolla lisää lepoaineenvaihduntaa 20 kilokaloria vuorokaudessa.
Aerobisessa liikunnassa energiankulutus harjoituksen aikana on puolestaan suurempaa kuin esimerkiksi kuntosalitreenin aikana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mut eiks ikää myöten aineenvaihdunta hidastu kumminkin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nastamuumio kirjoitti:Mut eiks ikää myöten aineenvaihdunta hidastu kumminkin?
Geenit selittävät suuren osan ihmisten välisestä painoindeksin vaihtelusta. Geenit vaikuttavat paitsi aineenvaihduntaan, myös ruoka- ja liikuntatottumuksiin
Naisilla perusaineenvaihdunta on pienempi kuin saman painoindeksin omaavalla miehillä, selittyen pääosin pienemmästä lihaskudoksen määrästä
Ikääntyminen laskee perusaineenvaihduntaa
Aineenvaihduntaan vaikuttavat myös hermostohormonaaliset tekijät, lääkkeet, lihaskudoksen kato ja ruskea rasva
Painonpudotus itsessään laskee perusaineenvaihduntaa
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nastamuumio kirjoitti:Mut eiks ikää myöten aineenvaihdunta hidastu kumminkin?
Muistelisin lukeneeni, että vaikuttaa loppujen lopuksi melko vähän.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kyllä veden juominen lisää energiankulutusta, ellei juo vettänsä ruumiinlämpöisenä, mitä harva taitaa tehdä. Ei se millään simsalabim-taikaiskulla se vesi ruumiinlämpöiseksi elimistössä lämpene, vaan kroppa sen joutuu omalla energiallaan lämmittämään.

Ja toi yhtäläisyysmerkkien vetely taas rasvojen kovuuden kanssa suhteessa niiden huonouteen, voi elämä. Monet hydrogenoidut margariinit ovat pehmeämpinä paljon epäterveellisempää rasvaa kuin se puhdas kova voi. Tai kookosrasva. Tai pähkinärasva.

Myös rasvasolut kuluttavat energiaa. Mua vähän ihmetyttää että minkälaiseen muotoon ne lihakset sen energian oikein vääntävät, jos väitetään lihaksen kuluttavan ihan hirveästi energiaa, mutta rasvan ei juuri yhtään. Jos molemmat kudokset joudutaan pitämään noin 36,5 asteisina, mistä se ero syntyy? Lihastenhan pitäisi hehkua jatkuvasti punaisina ja olla 10 astetta muuta kroppaa lämpimämpiä, jos moinen pitäisi paikkansa noin kärjistetyillä väittämillä. Muutenhan rikotaan vahvasti energian säilymisen ja termodynamiikan lakeja. Voisko joku valottaa miten tää on mahdollista?
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:Painoa on pakko saada pois, joten yksi vaihtoehto on kalorien laskeminen ja tiukka karppaus eli kituminen. Vai oisko sulla parempaa ehotusta? Ton itsestäänselvyyden lisäksi?

Edit: niin ja kyse on siis siitä toteutuksesta, ei teoriasta miten monella eri tavalla VOISI tehdä. Bootcamp? En käy itse kaupassa? Jos tänne kulkeutuu hellun mukana herkkuja niin heitän ne heti roskiin? Menen metsään mukana kuivattuja linssejä ja kananmunia ja poimin itse loput ruuat? Mitä?
Aikuiset ihmiset varmaan voivat sopia keskenään, että tietynlaiset ruoka-aineet ovat kiellettyjä taloudessa tukeakseen toisen pyrkimyksiä ja ollakseen aiheuttamatta toiselle kiusauksia. Muutenkin homman suunnitteleminen yhdessä varmasti lisäisi motivaatiota?

Miksi karppaus tuntuu sun mielestä pelkältä kitumiselta? Onko sulla karpatessa oikeasti koko ajan nälkä, vai kuvailetko kitumisella nälän tunteen sijaan pikemminkin pidättäytymistä sokeriherkkujen mässäilystä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lihaskudos kuluttaa levossakin energiaa, suunnilleen yhtä paljon kuin aivot. Painoyksikköä kohti lihasten energiatarve on silti pieni. Levossakaan lihakset eivät ole täysin rentoja, vaan elimistön pitää koko ajan yllä pientä lihasjännitystä. Tämä aiheuttaa ionien kuljetustarpeen solunkalvon lävitse. Lihasten painosta noin 20 % on proteiineja. Lihasten proteiinit eivät vain "ole olemassa", vaan ne sekä hajoavat että rakentuvat jatkuvasti. Etenkin proteiinisynteesi vaatii energiaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lilo kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Mut eiks ikää myöten aineenvaihdunta hidastu kumminkin?
Muistelisin lukeneeni, että vaikuttaa loppujen lopuksi melko vähän.
Vähän, kyllä. Ja tuo perustuu pelkästään lihaskudoksen kokonaismäärän laskuun ja samalla rasvakudoksen määrän nousuun. Sama juttu siis kuin sukupuolten välillä vallitseva tilanne. Kolmikymppisen ja kasikymppisen lihasmassan ero on noin 15 prossaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
annepa kirjoitti:Painoa on pakko saada pois, joten yksi vaihtoehto on kalorien laskeminen ja tiukka karppaus eli kituminen. Vai oisko sulla parempaa ehotusta? Ton itsestäänselvyyden lisäksi?

Edit: niin ja kyse on siis siitä toteutuksesta, ei teoriasta miten monella eri tavalla VOISI tehdä. Bootcamp? En käy itse kaupassa? Jos tänne kulkeutuu hellun mukana herkkuja niin heitän ne heti roskiin? Menen metsään mukana kuivattuja linssejä ja kananmunia ja poimin itse loput ruuat? Mitä?
Aikuiset ihmiset varmaan voivat sopia keskenään, että tietynlaiset ruoka-aineet ovat kiellettyjä taloudessa tukeakseen toisen pyrkimyksiä ja ollakseen aiheuttamatta toiselle kiusauksia. Muutenkin homman suunnitteleminen yhdessä varmasti lisäisi motivaatiota?
Joo, on yritetty. "Siis pitääkö mun lakata syömästä sipsejä jotta sinä voit laihtua?" No ei, mutta voisitko syödä niitä jossain muualla kuin kotona? Yritänpä vielä kerran. Voihan sitä aina muuttaa Ouluun koiran kans jos ei tukea heru :D
Manaaja kirjoitti: Miksi karppaus tuntuu sun mielestä pelkältä kitumiselta? Onko sulla karpatessa oikeasti koko ajan nälkä, vai kuvailetko kitumisella nälän tunteen sijaan pikemminkin pidättäytymistä sokeriherkkujen mässäilystä?
Jälkimmäinen. En kyllä usko että karppaus itsessään on kitumista, minusta se on kitumista että pitää laskea jotain kaloreita. O_o Toivottavasti nyt sitten makeanhimo katoaa, niinkuin moni toitottaa karpatessaan. Aloitan nyt kuitenkin ruokapäiväkirjalla.

Kaiken lisäksi mua ärsyttää koko homma niin että alko jo vituttaan. Mutta ei se nyt auta, itepä oon läskini hankkinu, ite niistä pitää päästä eroonkin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

??..... :roll:

edit: Pyh. Antaa olla. :?... aivan turha kysymys alunperinkin...
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Suvinen kirjoitti:joku aine pitikin olla grammoissa ja olin merkannut deseissä, sitten piti metsästää netistä paljonko mikäkin painaa.. keittiövaaka on tässä aika ässä, vinks vinks.
Muistaakseni kalorilaskuri.fi osaa muuttaa noi automaagisesti, eli kunhan valitsee mittayksikön oikein. Pitäiskin taas kohta puoleen tsekata, että vieläkö annokset on kohdallaan. Paino ainakin hiipii alaspäin, tosin kovin hitaasti.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Zeb

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Manaaja kirjoitti:nastis & annepa: Vaikka tulenkin taas naurunalaiseksi ja olen ilmiselvästi väärässä, toistan, että liikunta on loppupeleissä aika huono keino laihtua, minkä tekin ilmeisesti olette jo huomanneet, mikä ei tietenkään voi pitää paikkaansa, tai ainakaan sitä ei saa sanoa ääneen.
Tottakai se on huono keino laihtua. Yhden munkin sulatus vaatii tuntitolkulla rehkintää, eli vaikutus on aika vähäinen. Liikunta on kuitenkin hyvä keino pidentää elinikäänsä ja parantaa elämänlaatuaan, painoindeksistä riippumatta. Ja auttaa se painonhallinnassa, vaikka varsinainen laihtuminen vaatiikin sitten yleensä jo isoa remonttia ruokalistaan. Vittumaista vielä sekin, että kun laihtuu niin sitten täytyy jatkossakin syödä vähemmän ellei meinaa lihota uudelleen. Kun ei ole enää niin isoa massaa elätettävänä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti: keittiövaaka on tässä aika ässä, vinks vinks.
Mulla on keittiövaaka ja olen laskenut kaloreita ainakin kerran ja ei se kyllä "kovin pian" muuttunu miksikään. se on ihan hirveetä tuskaa.
Suvinen kirjoitti: Tsemppiä! Äläkä laita sitä ukkoa kauppaan, jos se tuo sieltä herkkuja. Mä ostan vain terveellisiä ruokia, ja jos ukko haluaa herkutella se hakee itse mässynsä tai käy kotimatkalla mäkkärissä. No problem.
Kiitos tsempistä. Terveellisiäkin ruokia voi syödä liikaa. Revi siitä saatana. Ehkä se kunnon tiukka karppaus auttaa, ainakin niin moni sanoo että ruokahimot häviää.

Eihän ongelma ole se että ukko herkuttelee vaan missä se herkuttelee. Siis toi "saa hakea itse omat mässynsä". Sit se tulee tänne mässyttään niitä. ARGH! Se ei vaan tajua mitä tämä on kun sillä ei itellä ole ikinä ollu mitään paino-ongelmia. Eikä sillä ikinä ole ollu vissin mitään himoja.

Tarvin tähän semmoisen taikatempun että ekalla viikolla tippuu 1-4 kiloa, se pitää motivaatiota yllä jatkaa sen EKANKIN viikon jälkeen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Lilo kirjoitti: Muistelisin lukeneeni, että vaikuttaa loppujen lopuksi melko vähän.
Vähän, kyllä. Ja tuo perustuu pelkästään lihaskudoksen kokonaismäärän laskuun ja samalla rasvakudoksen määrän nousuun. Sama juttu siis kuin sukupuolten välillä vallitseva tilanne. Kolmikymppisen ja kasikymppisen lihasmassan ero on noin 15 prossaa.
Nojoo, siinä meni sekin hyvä selitys. Pitää kattoo tota kalorilaskuria tässä joku päivä töissä vaikka, kun siellä tulee näytön ääressä istuttua koko päivä.

Mulla on vaan henkiset estot tohon kalorienlaskentaan nykyään, kun muistan tietty ne ajat 19 - 18 vuotta sitten (onks siitä niin kauan?!), kun mikään maailmassa ei ollut helpompaa kuin laihtuminen, ja siten miellän kalorienlaskennan teinityttöjen hommaksi. Mutta ei tässä oikein enää muu auta. Tänään en kumminkaan ostanut jäätelöä, vaikka teki mieli!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nastamuumio kirjoitti:Tänään en kumminkaan ostanut jäätelöä, vaikka teki mieli!
Mä en jätä jätskiä ostamatta, skippaan mielummin safkan :]

t. nimimerkki Päivälliseksi pähkinöitä ja Moose Muncheja
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin