Ruokapäiväkirjat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Exsat

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

pertzi kirjoitti:Aamiainen: Ei voinut, kun piti olla 10-12h syömättä ennen verikoetta.
Muistan, kun Cityssä pidettiin ruokapäiväkirjaa, ja jonain päivänä Pertzi oli syönyt vain kolme mandariinia. Täällä alku oli myös kovin pahaenteinen, mutta tulihan sieltä jotain oikeaakin ruokaa (kuten kebab ja lauantaimakkara :P ) sitten myöhemmin..
pertzi

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Exsat kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Aamiainen: Ei voinut, kun piti olla 10-12h syömättä ennen verikoetta.
Muistan, kun Cityssä pidettiin ruokapäiväkirjaa, ja jonain päivänä Pertzi oli syönyt vain kolme mandariinia. Täällä alku oli myös kovin pahaenteinen, mutta tulihan sieltä jotain oikeaakin ruokaa (kuten kebab ja lauantaimakkara :P ) sitten myöhemmin..
Sun muisti on uskomaton, ei kukaan voi muistaa tuollaisia yksityiskohtia! Mä en itse edes enää muista, miksi elin sen päivän pelkillä mandariineilla. Tällä kertaa syynä on tuo riivatun selkä, joka ei ole antanut nukkua. Lääkäri antoi kunnon kipulääkkeet ja passitti verikokeeseen sekä röntgeniin.

Jos joku keksii hyviä selän venytys- ja vahvistusliikkeitä, joita voi tehdä kotona, niin otan kaikki ideat mielihyvin vastaan.

p(erhanan selkäkipu).
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Camilla »

pertzi kirjoitti:

Jos joku keksii hyviä selän venytys- ja vahvistusliikkeitä, joita voi tehdä kotona, niin otan kaikki ideat mielihyvin vastaan.

p(erhanan selkäkipu).
Esmes tuolla http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely2.htm ja sillä samalla sivulla on myös lihaskunto liikekuvasto. Eiks olekin ihanan ylipositiivisen näköisiä noi jumppamallit?
RolloTomasi

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aamiainen: yhden nakin Hot Dog ja noin 0,5 litran Dr. Pepper
Lounas: lautasellinen tomaattikeittoa, yksi viipale vaaleaa leipaa, jonka paalla kaksi ohutta siivua paikallista vastinetta lauantaimakkaralle, 4 lasillista passion-guavanamehua, erilaisia ja satunnaisia meloninpaloja, kahvivanukas ja kaksi kuppia teeta
Paivallinen: Kitekat-patukka, pieni pussi hedelmakarkkeja ja litra eviania.
Dumari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Eilen:

Aamupala: jäi väliin, nukutti.
Lounas: 10.15-11.00 Gillattu possunleike ja muusi. Alkupalaksi salladia.
Päivällinen: Jädee,vanukas ja pari riviä pähkinäsuklaalevyä sotkettuna toisiinsa.
Välipala: 1/3 osa isosta kiposta salaattia napaan, ranskalaista(laitti) salaattikastiketta pykälään.
Iltapala: 2 kpl vaaleeta moniviljaleipää sekä 2dl jugurttia.
Lutka

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Lutka »

siis mä en haluis olla mitenkään tylsä tai törkee tai niinku yhtään mitään mutta kyllä mua vituttaa lukea mitä te syötte. ihan pelkkää paskaa kaikilla, lukuunottamatta ehkä A_J:aa. ja kyllä pieni kateuden piikki pistää lihassa kun tajuan että muut voi syödä tollattis eikä silti ole läheskään yhtä lihavia kuin mä.

syön tuhannesti puhtaammin ja terveellisemmin kuin kukaan vielä tässä threadissa (paitsi A_J) ja silti olen tällanen pulla. ei saatana! masentaa.
Dumari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Lutka kirjoitti:syön tuhannesti puhtaammin ja terveellisemmin kuin kukaan vielä tässä threadissa (paitsi A_J) ja silti olen tällanen pulla. ei saatana! masentaa.
Kyllä mäkin viime syksynä söin ja treenasin sellaisilla rajoilla, jotka just ja just pystyin pitämään, miun paino olikin sitten n.5-6kg vähemmän kuin nyt ja se oli pois läskeistä. Kyllä sitä muutosta siullakin tapahtuu, muttei ihan yhdessä/kahdessa/kolmessa kuukaudessa.

Sä taidat olla vielä siinä vaiheessakin että sun lihakset vielä kasvavat, ei ole helppoa käydä punttisalilla ja laihduttaa samaan aikaan. Jaksa vain syödä terveellisesti, ensi kesänä sitten tunnet jo itsesi hoikemmaksi.

EDIT: Niin ja tuossa painokontrollissa olen jo aikaa sitten kääntänyt ajattelutapani toisinpäin: "ei se mitä sä syöt, vaan mitä sä kulutat!" (ja tarkoitan edes kohtuullista syömistä, ei mitään mäkkärisafkaa.)
Exsat

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Lutka kirjoitti:syon tuhannesti puhtaammin ja terveellisemmin kuin kukaan vielä tässä threadissa (paitsi A_J) ja silti olen tällanen pulla. ei saatana! masentaa.
Niin, no yhden päivän perusteella on varmaan paha tehdä suurempia johtopäätöksiä. Ruokien lisäksi pitäisi olla rinnalla ainakin liikuntatottumukset ja oma paino, että niitä voisi johonkin suhteuttaa.

Etkös sä ole kuitenkin tehnyt ruokavalion muutoksen aika äskettäin? Ajan kanssa se paino sieltä alas tulee.
Yönmustaritari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

AAMU: Jukurttia, jogurtti, yoghurt tms. ja mysliä. Mukillinen tuoremehua.


LOUNAS: Tarjolla oli jotain hyvää lohipatakastiketta, johon heitin sekaan kolme perunaa. Maitoa(AINA vitun laktoosiripulipaskatautiset), pari ruissiivua ja kipollinen jotain kiisseliä.

VÄLIPALAT: Pitkin päivää kahvia. Tein varmasti ennätykseni, koska en saanut oikein mitään aikaiseksi. Yksi muki kaakaota.

ILTAPALAN: Kaurapuuro ja herukasta ja mansikoista väännetty kiisseli. Ruissiivuja ja maito.

Edit: Niin joo. Suklaalevystä vedin jokusen siivun siinä puuron lämpiämistä odotellessa.
HoundDog

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Tämän päivän saldo ja todennäköinen toteuma:

Aamulla: 2 ruisleipää, päällä juustoa kolme siivua per leipä. Kuppi kahvia. Lasi tyrnimarjamehua.
Lounasaika: 2 banaania. Aivan liikaa kahvia päivän mittaan.
Päivällisaika: Lautasellinen ite väsättyä tonnikalasalaattia. Sisältää tomaattia, kurkkua, jäävuorisalaattia, oliivia, fetajuustoa ja tunaa. Karpalo vissyä.
Illalla: pari tomaattia ketsupin kera. Muistattehan sen mainoksen jossa Heikki Kinnunen tuuppoo ketsuppia tomaatin pääle ja toteaa; Eiku syömään! Toimii. Kokeilkaapa! Jos illalla vielä hiukoo, niin aamun ruisleivät toisintona kurkun kera.
Yömyssy: pieni siivua Fernet Brancaa. Njam!!
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Lutka kirjoitti:siis mä en haluis olla mitenkään tylsä tai törkee tai niinku yhtään mitään mutta kyllä mua vituttaa lukea mitä te syötte...
Mä taas hämmästelin tuon yhden päivän menun perusteella, että sähän vedät ihan säästöliekillä. Tietämättä mittojas ja veikaten kulutukses, eihän noin voikaan laihtua? Must oli ihana alottaa oma suoritus täs ketjus tommosella paskapostauksella, en tosiaan syö noin huonosti/hyvin päivittäin. Pienellä lihotuskuurilla yhä, on ne kropat vaan erilaisia aineineen.
Tix

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Tix »

Lutka kirjoitti:siis mä en haluis olla mitenkään tylsä tai törkee tai niinku yhtään mitään mutta kyllä mua vituttaa lukea mitä te syötte. ihan pelkkää paskaa kaikilla, lukuunottamatta ehkä A_J:aa. ja kyllä pieni kateuden piikki pistää lihassa kun tajuan että muut voi syödä tollattis eikä silti ole läheskään yhtä lihavia kuin mä.

syön tuhannesti puhtaammin ja terveellisemmin kuin kukaan vielä tässä threadissa (paitsi A_J) ja silti olen tällanen pulla. ei saatana! masentaa.
Oman kropan taipumusten vastaiset muutokset tapahtuu aina hitaasti. Lihominen on joillekin yhtä vaikeaa kuin joillekin laihtuminen. Eikös se olennaisin ole kuitenkin syödä niin, että pysyy terveenä ja tyytyväisenä?
bedlam

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Geetzu kirjoitti:
Lutka kirjoitti:siis mä en haluis olla mitenkään tylsä tai törkee tai niinku yhtään mitään mutta kyllä mua vituttaa lukea mitä te syötte...
Mä taas hämmästelin tuon yhden päivän menun perusteella, että sähän vedät ihan säästöliekillä. Tietämättä mittojas ja veikaten kulutukses, eihän noin voikaan laihtua?
Se mullakin tuli mieleen kyllä. Kalorivaje tuon L:n päiväsyömislistauksen perusteella on jo niin suuri, että laihdutus, jos se siis on tarkoituksena, käy melko mahdottomaksi. Vielä jos lihaksenkasvatustarkoituksessa punttiksella käy ahkerasti tuohon päälle niin ei hyvä.
Yönmustaritari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Geetzu kirjoitti:
Lutka kirjoitti:siis mä en haluis olla mitenkään tylsä tai törkee tai niinku yhtään mitään mutta kyllä mua vituttaa lukea mitä te syötte...
Mä taas hämmästelin tuon yhden päivän menun perusteella, että sähän vedät ihan säästöliekillä. Tietämättä mittojas ja veikaten kulutukses, eihän noin voikaan laihtua? Must oli ihana alottaa oma suoritus täs ketjus tommosella paskapostauksella, en tosiaan syö noin huonosti/hyvin päivittäin. Pienellä lihotuskuurilla yhä, on ne kropat vaan erilaisia aineineen.
onko säästöliekki sitä, että kehon saadessa liian pientä määrää ravintoa se pihtaa niitä viimeisiäkin ravinteita. Paskat mä teidän urpo-termeistä tiedä kun en vielä nörttiäkään ole sisäistänyt mutta noinhan se kyllä kuulemma käyttäytyy.
pertzi

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja pertzi »

bedlam kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:
Lutka kirjoitti:siis mä en haluis olla mitenkään tylsä tai törkee tai niinku yhtään mitään mutta kyllä mua vituttaa lukea mitä te syötte...
Mä taas hämmästelin tuon yhden päivän menun perusteella, että sähän vedät ihan säästöliekillä. Tietämättä mittojas ja veikaten kulutukses, eihän noin voikaan laihtua?
Se mullakin tuli mieleen kyllä. Kalorivaje tuon L:n päiväsyömislistauksen perusteella on jo niin suuri, että laihdutus, jos se siis on tarkoituksena, käy melko mahdottomaksi. Vielä jos lihaksenkasvatustarkoituksessa punttiksella käy ahkerasti tuohon päälle niin ei hyvä.
Lisäksi tuloksena säästöliekille joutumisesta on huono olo, josta seuraa helposti kiukuttelua ja muille äksyilyä.

p.
Exsat

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Yönmustaritari kirjoitti: onko säästöliekki sitä, että kehon saadessa liian pientä määrää ravintoa se pihtaa niitä viimeisiäkin ravinteita. Paskat mä teidän urpo-termeistä tiedä kun en vielä nörttiäkään ole sisäistänyt mutta noinhan se kyllä kuulemma käyttäytyy.
Joo, suositeltu maksimilaihdutustahti on ravinnosta -500kaloria ja liikunalla saman verran päivässä. Suuremmilla määrillä keho alkaa pihtailemaan kaikkea energiaa, ja rasvanpoltto loppuu täysin. Lihakset tosin palavat pois, samoin luusto lähtee pitemmällä aikavälillä haurastumaan.

Normidietilläkin kannattaisi pitää välillä suurempikalorisia päiviä, että aineenvaihduta ei täysin lakkaa toimimasta.
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Yönmustaritari kirjoitti:onko säästöliekki sitä, että kehon saadessa liian pientä määrää ravintoa se pihtaa niitä viimeisiäkin ravinteita. Paskat mä teidän urpo-termeistä tiedä kun en vielä nörttiäkään ole sisäistänyt mutta noinhan se kyllä kuulemma käyttäytyy.
Jep sitähän se. Ja niin kuin beddis lisäsi, tuohon päälle voimaharjoittelu niin omaan silmään näyttää L:n syömiset liian vähäisiltä. Mutta kropat on erilaisia! En mussuta, huomioin vaan. Itselläni lähtee kyllä säästöllä naamasta ja tisseistä kaikki extra, mutta siihen se sitten stoppaakin.
bedlam

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Yönmustaritari kirjoitti:onko säästöliekki sitä, että kehon saadessa liian pientä määrää ravintoa se pihtaa niitä viimeisiäkin ravinteita.
Sitähän se. Ja käsittääkseni ne on vielä kaiken lisäksi juuri rasvat, joista elimistö alkaa pitää kiinni tuossa tilanteessa kynsinhampain. En mäkään mitään tiedä, mutta muistelisin näin.

Edit: aamuhitautta näemmä.
Viimeksi muokannut bedlam, 24.08.2005 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Nyt tästä tuli entisten syömisongelmaisten tukiformum.. :roll:
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Exsat kirjoitti:Nyt tästä tuli entisten syömisongelmaisten tukiformum.. :roll:
*rebz* ... Meen keittelee aamupuuroa.
Dumari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Exsat kirjoitti: Normidietilläkin kannattaisi pitää välillä suurempikalorisia päiviä, että aineenvaihduta ei täysin lakkaa toimimasta.
Ns. höttöpäivä, niinkuin kaveriporukassa sanotaan. Se pitää mielen ja ropan virkeänä, eikä tapahdu mitään romahtamista myöskään henkisesti. Toimii, suosittelen.
Cerenity
Kitisijä
Viestit: 19
Liittynyt: 19.08.2005 13:02

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Cerenity »

Eilinen:

Aamupala: kaurapuuroa, mustikkakeittoa

Lounas: kirjolohikiusaus, salaattia

Välipala: kahvia ja voisilmäpulla

Päivällinen: uusia perunoita, broilerpihvi, perunasalaattia ja tomaatti-kurkku-fetasalaattia

Iltapala: valion tuutti


Olen jäätelöfriikki ja muutenkin ruoka maistuu. Mä en vaan yksinkertaisesti halua pystyä syömään ääriterveellisesti.
Neiti Negatiivinen
Yönmustaritari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Geetzu kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:onko säästöliekki sitä, että kehon saadessa liian pientä määrää ravintoa se pihtaa niitä viimeisiäkin ravinteita. Paskat mä teidän urpo-termeistä tiedä kun en vielä nörttiäkään ole sisäistänyt mutta noinhan se kyllä kuulemma käyttäytyy.
Jep sitähän se. Ja niin kuin beddis lisäsi, tuohon päälle voimaharjoittelu niin omaan silmään näyttää L:n syömiset liian vähäisiltä. Mutta kropat on erilaisia! En mussuta, huomioin vaan. Itselläni lähtee kyllä säästöllä naamasta ja tisseistä kaikki extra, mutta siihen se sitten stoppaakin.

:ditto:

Komppaan.

Joo ei. Teki mieleni jo ketjun alussa sanoa, että jos laihdutat niin vedä kevyt ruokavalion ja kevyt liikunta. Reipas kävely, hölkkä, juoksu näin kesällä kun ei voi hiihtää on hyvä. En kyllä joo suosittelisi intervalli-harjoitteita em. energiamäärillä. Niin mut voihan se treenipäivän olla ihan muuta safkaa. Mitäs vittua se sitten tarkoittaa? Joka päivä pitää olla treenipäivä.

Kuuleks se. Näkeeks se. Lutka. Sun treenaus on perseestä?

Edit: Täähän on ihan väärä ketjukin vielä.
Edith

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Edith »

Miten te yli päänsä pystytte jonkin päivän iltana muistamaan kaiken, mitä olette syöneet?
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Klo 5:50 1% viili, jossa vähän raejuustoa, mysliä ja persikka-Pilttiä

Klo 8:30 musta kahvi, täysjyväkorppu

Klo 11.30 puuroa pieni kupponen, appelsiini, nektariini, ½ prk maitorahkaa + ½ prk ananasmurskaa

(tämä on jo tulevaisuutta..)

Klo 13 musta kahvi, omena

N. klo 14 muutama kuivattu hedelmä tässä työn ääressä

Klo 15.45 rahkaa, mysliä, hedelmä

(N. klo 16.30 kuntosali)

Illalla; kasvissosekeittoa, raejuustoa, tomaattia, kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia.. kaiken maailman kasviksia sata kiloo, kananmunanvalkuaisia, kalkkunaleikkelettä, papuja, linssejä, hedelmiä, rahkaa, mehukeittoa, jugurttia, mysliä..

Paljon.

Ja tämä pysyy suht samana viikosta ja kuukaudesta toiseen nykyään.
Viimeksi muokannut irmelianneli, 24.08.2005 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin