Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Ei meikäläisen pitkään matikkaan mitään logiikkaa kuulunut. En edes ymmärrä mitä tuollainen tekisi matikassa?
Muistelisin, et mulla sisältyi...lakitus oli muuten -96.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Riemumieli kirjoitti: Ei tuolla argumentointia testata, vaan henkistä kanttia.
No juuh, en mä lähtisikään Kitinällä ketään opettamaan tässä asiassa...ehkä tähän suuntaan niinQ vihjasin.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:
Lilo kirjoitti:= se joka jaksaa jänkätä pisimpään/saa loukattua vastapuolta niin, että seuraa KSE, on voittaja? :?
Ei tuolla argumentointia testata, vaan henkistä kanttia.
Ehkä mä unohdin tahallaan jonkun vierivät silmät ei sammaloidu-hymiön.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

masa kirjoitti:Veikkaan kyseessä olevan paremminkin jääräpäisyys kuin henkinen kantti.
Mielestäni taas KSE ei ole osoitus jääräpäisyydettömyydestä, vaan virtuaalisen henkisen kantin olemassa olemattomuudesta, mikä viitannee vieläkin huonompaa IRL henkiseen kanttiin.

Voihan sitä olla puhumatta, mutta KSE ilmoituksineen kaikkineen on aika aunuksen aalloista ilman kuuluisaa tappia.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

sivustahuutaja kirjoitti: Ei meikäläisen pitkään matikkaan mitään logiikkaa kuulunut. En edes ymmärrä mitä tuollainen tekisi matikassa?
Your loss, meillä siis kuului.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ilmankos nykynuoret eivät tiedä, milloin käytiin toinen maailmansota tai minkä värinen olisi Pietari Suuren valkoinen hevonen. Poliisitkin nuo tietävät, joten ei hyvin mene. Logiikka on turhaa, koska maailma on mieletön.
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: käytännön oivaltamiskyky ovat paljon lähempänä loogista päättelyä kuin noi kaavojen tahkoamiset..
Jos puhutaan matematiikasta ihan alakouluista lähtien, niin luulisi kyllä että sillä melkoisen suuri osa on tuon loogisen päättelykyvyn kehittäjänä.
Niinno. Oon ollut havaitsevinani, että sillä ala-asteen matematiikalla ja insinööritason matematiikalla on jonkin verran kumminkin eroa. Ala-astematikkahan on hyvin pitkälti loogista päättelykykyä stimuloivaa: se antaa työkalut helppoon tarkistamiseen ja lopputuloksen loogiseen päättelyyn.

Tiedän nimittäin myös tyyppejä, joille integraalilaskenta ja derivointi ei tuota mitään ongelmia, mutta jos pitäisi prosenttilaskuja miettiä tai pystyä päättelemään että minkälainen tulos on suurinpiirtein odotettu jostain perustason laskutoimituksesta, niin ollaan aivan kuutamolla. Jos opittu kaava ei pädekään, tai jossain on pilkkuvirhe, täydellisen absurdista tuloksestakaan ei osata nähdä, että jokin meni nyt metsään ja pahasti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mistähän Manala tietää ala-asteen matikan ja insinöörimatematiikan eron?
Kuten hauki on matikka kala.
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Epäilen että oon pyöritellyt teknillisessä leikkikoulussa insinöörimatematiikkaa enemmän kuin mitä niba on istunut opiskelemassa aakkosia, joten menee nyt vähän ranskalaiset tussut väärille nilkoille.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Niba »

No, kuhan kysyin.. ;)
Pyyhin Netikettiin..
Chap

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chap »

Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past

Miten helvettiä tuo viimeinen kohta tarkoittaa? Että minulla pitää olla esimerkkejä ja näytedokumentteja siitä mitä olen puuhastellut aikaisemmin? Pieni googlaus näytti, että lause on osa jotain pääkallonmetsästäjien vakiopohjaa.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja alja »

Chap kirjoitti:Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past

Miten helvettiä tuo viimeinen kohta tarkoittaa? Että minulla pitää olla esimerkkejä ja näytedokumentteja siitä mitä olen puuhastellut aikaisemmin? Pieni googlaus näytti, että lause on osa jotain pääkallonmetsästäjien vakiopohjaa.
document: tässä julkaisu?
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
elco

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Chap kirjoitti:Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past
Oliko X:n, Y:n ja Z:n tilalla jotain laajempaa vai oliko se kirjaimellisesti just noin?
Chap

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chap »

alja kirjoitti:
Chap kirjoitti:Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past

Miten helvettiä tuo viimeinen kohta tarkoittaa? Että minulla pitää olla esimerkkejä ja näytedokumentteja siitä mitä olen puuhastellut aikaisemmin? Pieni googlaus näytti, että lause on osa jotain pääkallonmetsästäjien vakiopohjaa.
document: tässä julkaisu?
En usko, että viittaavat spesifisesti julkaisuun, koska olisi hyvin outoa vaatia sellaista tätä duunia varten.
Chap

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chap »

elco kirjoitti:
Chap kirjoitti:Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past
Oliko X:n, Y:n ja Z:n tilalla jotain laajempaa vai oliko se kirjaimellisesti just noin?
Ei ollut kirjaimellisesti just noin. Laitoin noi edeltävät lauseet tuohon vain sen takia, että näkyisi se konteksti missä tuo "Examples and ..." vaatimus oli.
Chap

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:En usko, että viittaavat spesifisesti julkaisuun, koska olisi hyvin outoa vaatia sellaista tätä duunia varten.
Sinun nyt vaan olisi hyvä toimittaa joku työnäyte, josta kykysi näissä kirjaimissa tulisi konkreettisesti esille.
Multa on pyydetty tässä vaiheessa CV ja ainoastaan CV jos heidän lähettämä duunispeksi kiinnostaa minua. Jos tuossa tosiaan puhutaan työnäytteestä, niin se on oudossa paikkaa ...
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mikä raaka-aine on "hühnervollei (30%)" mun saksalaisessa chilipastassa? Mä mietin kananmunaa, mut...öh?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Suomessa kun ei ole futuuria niin voi preesens-muodolta kuulostaen kertoa osaavansa nämä hommat
Epävirallinen futuuri on, jota käytetään aika yleisesti myös kirjakielessä.

Esim. Minä tulen tekemään sen. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Manaaja kirjoitti:Mikä raaka-aine on "hühnervollei (30%)" mun saksalaisessa chilipastassa? Mä mietin kananmunaa, mut...öh?
Kananmunaa sen tulisi tarkoittaa, vollei täysi muna eli keltuainen ja valkuainen. Prosenteista en osaa sanoa.
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Joo siis prosentit olivat vain prosentuaalinen osuus raaka-aineista. Munakkaalta pastalta se näyttikin, joten tätä epäilin. Tänks.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja alja »

ruokasoodaa ruokasoodaa
tai höyrypuhallinlaitteella kans saa raikastettua, ja tahrojakin pois.

tosin toi on aika teoriaa koska minähän en ikinä näkis noin paljon vaivaa :P

jos oikein rahaksi haluaa lyödä niin oiskos joku vintage-liike parempi kuin valtteri? esim. tampereella oli joskus Yesterday, missä vedettiin perus t-paidasta yli 30e... nou thanks. :D

onko sellasia lasten vaatteita mitkä on sinapinkeltasta ja ruskeeta samettia? tai viininpunasia pikkumekkoja pikkuruisille tytöille, jossa seikkailee pienet hiiret tai muut maahiset? :) mä unelmoin sellasista lasten vaatteista tuleville lapsille ja miehen kiusaks :h:
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Saako E75:ssa blokattua jonkun numeron niin, ettei sen puhelut tule perille? Ja en halua mitään palveluja/sovelluksia vaan onko puhelimessa itsessään ko. ominaisuus olemassa?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

McJanne kirjoitti:Teet ryhmän "Molopäät" ja sieltä puheluasetuksista pitäsisi löytyä "filtteroi ryhmä". Asetus voi olla myös puhelinprofiilien (äänetön, äänekäs, normaali, nönnönnöö) asetuksissa.
Saisko faktaa? Kun tota kikkailua ja kokeilua voisin harrastaa itsekin....
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

alja kirjoitti:pikkuruisille tytöille, jossa seikkailee pienet hiiret tai muut maahiset? :)
Minusta se, että pikkuruisissa tytöissä seikkailee hiiriä tai maahisia kuulosta vähintäänkin epäilyttävältä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Teet ryhmän "Molopäät" ja sieltä puheluasetuksista pitäsisi löytyä "filtteroi ryhmä". Asetus voi olla myös puhelinprofiilien (äänetön, äänekäs, normaali, nönnönnöö) asetuksissa.
Saisko faktaa? Kun tota kikkailua ja kokeilua voisin harrastaa itsekin....
Sä oot kauheen vaikeaa nykyään. Kaikki pitäisi tuoda hopeatarjottimella. Tällaista se on nykynuorten kanssa.
Vastaa Viestiin