Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23534
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ On tuo kyllä varakkuuden merkki. Ei meikäläisellä olisi varaa moisiin korjaamolaskuihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sanctus

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sanctus »

nexie kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Hmm, mielestäni Audi löi kirveensä pahasti kiveen.
Mun mielestä se on ruma ainoastaan perseestä, siinä missä toi Mito on aivan järkyttävän ruma auto sekä perseestä että keulasta. Etenkin keulasta. Näyttää ihan huuhkajalta jota on vedetty pesismailalla tauluun.

Mitolla on ihan kohtuulliset kylkilinjat, mutta ei se tossa konkurssissa kovin paljoa pelasta. Citikka on mun makuun jostain Tamagotchien ja onnellisten koppakuoriaisten maailmasta tänne raahattu.

Siedettävimmän näköinen pikkuauto noista on Polo, eikä sekään ole kovin paljoa sanottu. Audin kanssa parhaimman näköinen keula yhdistettynä vähiten kammottavaan (mutta ei mitenkään hyvännäköiseen) perään.
Hih. Meidän talouteen tuli juuri tuore Mito, joka mun silmiin on todella nätti pieni bilikka sekä sisältä että ulkoa. Mun silmiin se näyttää edestä vähän säikähtäneeltä (sympaattiselta) huuhkajalta, mikä on IMO ainoastaan positiivinen asia. Mutta ei se A1:n mitenkään paha sekään ole, ainoastaan audimaisen tylsä. Sievä on citikkakin, enkä mä Poloakaan dissaa, mutta ne eivät ole mitenkään hauskoja autoja.
Mä diggaan erityisesti Miton rengasmelusta ja ovista, joiden avaaminen normaalilla huolellisuudella tarkoittaa sitä, että "jälkeä syntyy".

Muuten kyllä ihan Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Hmm, mielestäni Audi löi kirveensä pahasti kiveen.

Upea
http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c3/

Kaunis
http://www.alfaromeo.fi/mallisto/mito/

No joo
Polo

Polttakaa se tulessa
Audi A1
Huomaan, että olen niin pihalla autojen estetiikan peruskehityslinjoista, että en oikein onnistu symppaamaan kummankaan Pertin viestistä lähteneen linjan kanssa. Minusta Alfa Romeo ja Citroën ovat aika epäonnistuneita hakiessaan jonkinlaista söpöilylinjaa näissä malleissaan. Jotenkin tuntuu selvältä, että siellä on joku markkinointiekonomi päättänyt tehdä täsmätuotteen henkilöille, jotka samaistuvat mielessään vaikkapa amerikkalaisten lakisarjojen 20-ja-risat naisjuristeihin. Vastaavasti Polo ja varsinkin Audi ovat hukassa siinä, että hakevat näihin pikkuautoihin konservatiivisiin, keski-ikäisiin ja ylipainoisiin kalapuikkomiehiin ja heidän henkisiin veljiinsä vetoavaa "tyyliä". Tämähän on sinänsä ihan ok, mutta kuten Masa todistaa, ei tämä kohderyhmä ostele näitä pikkuautoja. Noin satunnaisen liikennesilmäilyn perusteella pidän onnistuneimpana sellaista pikkuautomuotoilua, joka hakee jonkinlaista nuorekkaan dynaamista tai sporttista ja sukupuolittumatonta habitusta menemättä kuitenkaan urheiluautomaiseen epäkäytännöllisyyteen. Parhaita esimerkkejä tästä voisivat taas työmatkan satunnaisotannan perusteella olla vaikkapa nämä retrominit, Fordin uusi Fiesta tai jos ei muuten niin muotoilultaan houkuttelevat Seatin mallit. Sen verran löydän itsestäni myös sisäistä Perttiä, että pidän muuten Renault Meganen uutta farmarimallia erittäin onnistuneen näköisenä perheautona.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: konservatiivisiin, keski-ikäisiin ja ylipainoisiin kalapuikkomiehiin ja heidän henkisiin veljiinsä vetoavaa "tyyliä". Tämähän on sinänsä ihan ok, mutta kuten Masa todistaa, ei tämä kohderyhmä ostele näitä pikkuautoja.

Keski-ikäinen meni oikein!

Muuten noi kuvaukset taitavat sopia paremmin sinuun kuin minuun.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

urpiainen kirjoitti:Vastaavasti Polo ja varsinkin Audi ovat hukassa siinä, että hakevat näihin pikkuautoihin konservatiivisiin, keski-ikäisiin ja ylipainoisiin kalapuikkomiehiin ja heidän henkisiin veljiinsä vetoavaa "tyyliä".
Buah. :D

"many of the A1 customers are expected to be women who are interested in design, music, fashion and sports."

Autohan on työnnetty markkinoille aivan suoraksi kilpailijaksi Minille, jonka ostajista karvan yli puolet ovat naisia. Esimerkkiostaja on siis kohtuullisen hyvätuloinen alle kolmekymppinen nainen. Siis sellanen 20-ja-risat lakimiesnainen. 90% A1:n ostajista ovat kuulemma audin ensiostajia.

Jotenkin uskoisin Audin suunnittelu- ja markkinointiosaston omaavan tässä suhteessa enemmän silmää ja ammattitaitoa kuin urpiaisen, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21437
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Manaaja kirjoitti:Esimerkkiostaja on siis kohtuullisen hyvätuloinen alle kolmekymppinen nainen. Siis sellanen 20-ja-risat lakimiesnainen. 90% A1:n ostajista ovat kuulemma audin ensiostajia.
Yllättävän monet naiset välittävät nykyään auton status-arvosta. Kiva pikkuauto ei enää kelpaakaan, jos se on ranskis. Pitää olla mini tai saksalainen. Työkaverin vaimokin oli ilmoittanut autopreferenssikseen Z4:sen tai e90 coupen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Manaaja kirjoitti:Jotenkin uskoisin Audin markkinointiosaston omaavan tässä suhteessa enemmän ammattitaitoa kuin urpiaisen, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Kyllä minä ainakin tiedän, ja ystävällisenä sieluna voin kertoa sinullekin: totta hitossa Audin markkinointijengillä on enemmän ammattitaitoa näissä asioissa. Juuri siksi avasin viestini päivittelemällä sitä, että olen niin pihalla autojen estetiikan kehitystrendeistä. Kuten muissakin asioissa, myös tässä esteettisen silmän kehittyminen ja tarkkuus vaatii harjaantumista ja asioiden seuraamista. Autoasioissa tämä jää minulta puuttumaan ja siksi olen, kuten viestissäni kirjoitin, aika pihalla ja eri mieltä kummankin keskustelua hallinneen, mitä ilmeisesti asiantuntevamman kannan kanssa. Kuten viestissäni ilmaisen, pihallaoloni tekee minusta aika lukutaidottoman autotrendien suhteen. Katsoisin sinun viestisi vahvistavan minun aiemman viestini sanoman lähes kokonaan. Miksi siis Buah?
masa kirjoitti:Keski-ikäinen meni oikein!

Muuten noi kuvaukset taitavat sopia paremmin sinuun kuin minuun.
Tekisi mieleni huomauttaa, että juuri tästä syystä lisäsin "ja heidän henkisiin veljiinsä" - enhän tiedä mitään ulkoisesta habituksestasi tai ajattelusi mahdollisesta ketteryydestä kitinäviestien ulkopuolella. En kuitenkaan huomauta, koska hiekkalaatikon parhaiden argumentaatiokäytäntöjen mukaisesti pistit kehiin "se on ite joka sanoo" -argumentin, jonka edessä ei tietenkään ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä sanattomaksi. Moni yli 4-vuotiaskin olisi kateellinen noin sofistikoituneesta diskursiivisesta siirrosta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Tekisi mieleni huomauttaa, että juuri tästä syystä lisäsin "ja heidän henkisiin veljiinsä" - enhän tiedä mitään ulkoisesta habituksestasi tai ajattelusi mahdollisesta ketteryydestä kitinäviestien ulkopuolella. En kuitenkaan huomauta, koska hiekkalaatikon parhaiden argumentaatiokäytäntöjen mukaisesti pistit kehiin "se on ite joka sanoo" -argumentin, jonka edessä ei tietenkään ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä sanattomaksi. Moni yli 4-vuotiaskin olisi kateellinen noin sofistikoituneesta diskursiivisesta siirrosta!
Ihan tässä hengästyy tästä urpiaisen uskomattoman älykkäästä psygologisesta silmästä! Onko toi hiekkalaatikkoargumentaation 4-vuotiskohta samasta psygologiankirjastasi?



Ehkä sinun kannattaisi harjoitella ilmaisutaitoasi hieman, niin postisi voisi ymmärtää jopa viidennen lukukerran jälkeen??
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

urpiainen kirjoitti:Miksi siis Buah?
Siksi, että meni niin kauas maalista, että on vaikeaa kuvitella ohimenon olevan ihan silkka vahinko. Näytti ennemminkin siltä että tarvitsit keinolla millä hyvänsä jonkinlaisen keppihevosen rinnastaaksesi Masan keski-ikäiseksi, lihavaksi kalapuikkoviiksimieheksi.
masalle urpiainen kirjoitti:En kuitenkaan huomauta, koska hiekkalaatikon parhaiden argumentaatiokäytäntöjen mukaisesti pistit kehiin "se on ite joka sanoo" -argumentin, jonka edessä ei tietenkään ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä sanattomaksi. Moni yli 4-vuotiaskin olisi kateellinen noin sofistikoituneesta diskursiivisesta siirrosta!
Kaveri tulee tänne aukomaan päätä toisen oletetusta tai arvaillusta fyysisestä tai henkisestä habituksesta, ja kehtaa vielä paukutella henkseleitä siitä että toinen on lapsellisempi kun vastapalloksi tulee puolta asiallisempi "taitaa sopia paremmin sinuun". Olet sinä melkoinen itsereflektiokeisari.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Ehkä sinun kannattaisi harjoitella ilmaisutaitoasi hieman, niin postisi voisi ymmärtää jopa viidennen lukukerran jälkeen??
Joo, koetan harjoitella lisää. Olen siinä mielessä onnekas, että Kitinäviestisi tarjoavat harjoitteluun aika herkullisia tilaisuuksia päivittäin. Saa nähdä, miten jatkossa sujuu. Ehkä voisimme luoda sellaisen käytännön, että ilmoittaisit säännöllisesti viestieni jälkeen, monellako lukukerralla ko. viestin keskeisimmän asiasisällön ymmärsit?

Huomaan myös, että olet editoinut alunperin yksivirkkeiseen viestiisi lisälauseita pariin otteeseen ennen Manalan viestin ilmaantumista ketjuun. Kiinnostaisi tietää, lisäätkö aina uuden lukukerran jälkeen uuden lauseen, kun ymmärrät sisällöstä enemmän ja enemmän?
Manaaja kirjoitti:Siksi, että meni niin kauas maalista, että on vaikeaa kuvitella ohimenon olevan ihan silkka vahinko. Näytti ennemminkin siltä että tarvitsit keinolla millä hyvänsä jonkinlaisen keppihevosen rinnastaaksesi Masan keski-ikäiseksi, lihavaksi kalapuikkoviiksimieheksi.
Kaveri tulee tänne aukomaan päätä toisen oletetusta tai arvaillusta fyysisestä tai henkisestä habituksesta
Olet ymmärtänyt väärin: vaikka tunni/ustankin oman asiantuntemattomuuteni autoestetiikan ja markkinointisegmenttien korrelaatioiden suhteen, oma esteettinen kokemukseni, vaikkakin sofistikoitumaton, oli kyllä, sanoisinko, kokemuksellisesti tosi. Minä tosiaan koen mainittujen autojen muotoilun sisältämät viestit ja vetoamisambitiot kuvailemallani tavalla aivan aidosti. Korostin vain sitä, että tiedostan olevani sivussa tästä viestinnästä ja lukevani viestit epäilemättä hieman kieroutuneesti.

Lisäksi luulin jo tehneeni selväksi, etten missään nimessä edes arvaile Masan fyysisestä habituksesta mitään. Ja henkisestä habituksestakin pointti koskee vain sitä osaa, joka näkyy hänen viesteissään. Ja siitähän toisaalta ei herra ties tarvitse arvailla tai olettaa mitään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Huomaan myös, että olet editoinut alunperin yksivirkkeiseen viestiisi lisälauseita pariin otteeseen ennen Manalan viestin ilmaantumista ketjuun.
En tiennytkään että viestin editoiminen on urpiaissäännöillä kiellettyä. Onko tämäkin joku 4-vuotiaan hiekkalaatikkoleikki?
urpiainen kirjoitti:Kiinnostaisi tietää, lisäätkö aina uuden lukukerran jälkeen uuden lauseen, kun ymmärrät sisällöstä enemmän ja enemmän?

Oman viestin lukukerran, vai sinun kirjoittaman viestin?

Huomaatko, en taaskaan ymmärrä mitä yrität kertoa. Skarppaa nyt hei!!
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:Ehkä voisimme luoda sellaisen käytännön, että ilmoittaisit säännöllisesti viestieni jälkeen, monellako lukukerralla ko. viestin keskeisimmän asiasisällön ymmärsit?
Sovitaan niin!


Tätä en taas ymmärrä:
urpiainen kirjoitti: Olet ymmärtänyt väärin: vaikka tunni/ustankin oman asiantuntemattomuuteni autoestetiikan ja markkinointisegmenttien korrelaatioiden suhteen, oma esteettinen kokemukseni, vaikkakin sofistikoitumaton, oli kyllä, sanoisinko, kokemuksellisesti tosi. Minä tosiaan koen mainittujen autojen muotoilun sisältämät viestit ja vetoamisambitiot kuvailemallani tavalla aivan aidosti. Korostin vain sitä, että tiedostan olevani sivussa tästä viestinnästä ja lukevani viestit epäilemättä hieman kieroutuneesti.
Ajatuksiini piirtyy ainoastaan kuva hevonpaskasta, mutta se on varmaan oma vikani. Kaikki muuthan sinut ymmärtävät täydellisesti.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja nexie »

Sopiiko naisen (vaikkakin jo 30-v kotimainen juristikäpy) kommentoida poikain kädenvääntöön, kun tämä pikkuautoasia nyt kerran pidetään tapetilla? Markkinointiaineistoon en ole tutustunut, mutta uskoisin, että itseni kaltaisiin ostajaehdokkaisiin yritetään vedota ja uskoisin myös, että pikkuautopakka on tässä mielessä ihan hyvin koottu. Itse katselen sillä silmällä vain pieniä (kuka hitto niitä valtamerilaivoja haluaa/uskaltaa parkkeerata?), vähäpäästöisiä mutta tehokkaita ja lisäksi silmää miellyttäviä autoja ja näissä puitteissa olen sitä mieltä, että vihdoin ovat valmistajat ymmärtäneet vastata tähän hiljaiseen huutoon.

Ei teidän, jotka haluatte autoltanne kokoa, vääntöä ja julmaa ilmettä, ole varmaan tarkoituskaan ymmärtää noiden mallien viehätystä, mutta tarpeeseen ne varmasti tulevat.
Don't Panic!
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

nexie kirjoitti:Markkinointiaineistoon en ole tutustunut, mutta uskoisin, että itseni kaltaisiin ostajaehdokkaisiin yritetään vedota ja uskoisin myös, että pikkuautopakka on tässä mielessä ihan hyvin koottu. Itse katselen sillä silmällä vain pieniä (kuka hitto niitä valtamerilaivoja haluaa/uskaltaa parkkeerata?),

Esim. rouvaseni. Pienikokoinen nainen joka ei huoli pikkuautoa mistään hinnasta.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja nexie »

masa kirjoitti:
nexie kirjoitti:Markkinointiaineistoon en ole tutustunut, mutta uskoisin, että itseni kaltaisiin ostajaehdokkaisiin yritetään vedota ja uskoisin myös, että pikkuautopakka on tässä mielessä ihan hyvin koottu. Itse katselen sillä silmällä vain pieniä (kuka hitto niitä valtamerilaivoja haluaa/uskaltaa parkkeerata?),

Esim. rouvaseni. Pienikokoinen nainen joka ei huoli pikkuautoa mistään hinnasta.
Tarkennuksena vielä: koskee lähtökohtaisesti tilanteita, jossa autoa käytetään enimmäkseen kaupunkiajoihin ja joissa taskuparkkiongelmat yms. konkretisoituvat. Jos sen sijaan ajokilometrit kertyvät motareilta, ymmärrän kyllä isomman auton tuoman turvallisuudentunteen yms. perään.
Don't Panic!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23534
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Tai jos autoon pitäisi pistää jotain muutakin kuin käsilaukku.

Mitenkähän kävisi siilinpesän sukupitsalle jossain hansikaslokeronkokoisessa ajokissa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

nexie kirjoitti: Tarkennuksena vielä: koskee lähtökohtaisesti tilanteita, jossa autoa käytetään enimmäkseen kaupunkiajoihin ja joissa taskuparkkiongelmat yms. konkretisoituvat. Jos sen sijaan ajokilometrit kertyvät motareilta, ymmärrän kyllä isomman auton tuoman turvallisuudentunteen yms. perään.

Jeh.

Itse en tosin ole koskaan ymmärtänyt miksi perheen rouvalle hankitaan se vaatimattomampi auto, kun se mitä suurimmalla todennäköisyydellä on vanhempi, pienempi sekä turvattomampi kolaritilanteessa kuin se isännän auto. Yleensä kun kuitenkin rouva on se, joka kuskailee lapsia tarhaaan ja muihin harrastuksiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Manaaja kirjoitti:"many of the A1 customers are expected to be women who are interested in design, music, fashion and sports."

Autohan on työnnetty markkinoille aivan suoraksi kilpailijaksi Minille, jonka ostajista karvan yli puolet ovat naisia. Esimerkkiostaja on siis kohtuullisen hyvätuloinen alle kolmekymppinen nainen. Siis sellanen 20-ja-risat lakimiesnainen. 90% A1:n ostajista ovat kuulemma audin ensiostajia.
Muutama tuntemani 28..42-vuotias, hyvin toimeentuleva ja hyvin koulutettu nainen pitää A1:stä hankkimisen arvoisena. Itse ajattelin heidän ajattelevan samoin jo ennen kuin kuulin heidän kommenttinsa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Joo varmasti toi vetoaa moneen pikkasen vanhempaankin uratätiin vielä. Ainakin lapsettomaan. Siis niihin jotka eivät ole vielä Jaguar-iässä. Jotain kalapuikkoviiksimiestä mun on sen sijaan vaikea nähdä moista ostamassa edes vitsinä. Tai tuoretta äitiä jolla on suunnitelmissa puskea kakaroita monikossa.
elco

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Bluntly kirjoitti:^ Tai jos autoon pitäisi pistää jotain muutakin kuin käsilaukku.
Minähän olen tunnetusti tehoja tuijottava hiusmuotoilija, mutta tätä kuljetuskapasiteetin tarvetta en ole ymmärtänyt ikinä. Toki jos on perhettä tai jos on innokas golffari, purjelautailija ja/tai ampumahiihtäjä niin on ihan fine, että tavaratilaa pitää olla kuutio. Itse olen reilun vuoden aikana tarvinnut kerran pakua, kun piti roudata jotain tuoleja. Jos tarvitsisin jatkuvasti tolkutonta kuljetuskapasiteettia niin ostaisin hiusmuotoilumobiilin lisäksi pakun.

Ulkonäöstä sen verran että coupeja ja R8:a lukuunottamatta kaikki Audit näyttävät samalta.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

urpiainen kirjoitti:Olet ymmärtänyt väärin: vaikka tunni/ustankin oman asiantuntemattomuuteni autoestetiikan ja markkinointisegmenttien korrelaatioiden suhteen, oma esteettinen kokemukseni, vaikkakin sofistikoitumaton, oli kyllä, sanoisinko, kokemuksellisesti tosi. Minä tosiaan koen mainittujen autojen muotoilun sisältämät viestit ja vetoamisambitiot kuvailemallani tavalla aivan aidosti. Korostin vain sitä, että tiedostan olevani sivussa tästä viestinnästä ja lukevani viestit epäilemättä hieman kieroutuneesti.

Lisäksi luulin jo tehneeni selväksi, etten missään nimessä edes arvaile Masan fyysisestä habituksesta mitään. Ja henkisestä habituksestakin pointti koskee vain sitä osaa, joka näkyy hänen viesteissään. Ja siitähän toisaalta ei herra ties tarvitse arvailla tai olettaa mitään.
Mun mielestä tää on varsin hämmästyttävää "best intentions" -lätinää marttyyrivivahteella maustettuna kirjoituksesta, missä oli oikeasti vain tarkoitus ihan suoraan sanottuna vittuilla. En edes huonona vitsinä usko että olisit niin yksinkertainen ja yksioikoinen, että todella kuvittelisit masan käyvän yksittäisenä ihmisenä yksittäisine autovalintoineen minkäänlaisena todisteena (kyllä, tätä sanaa käytit) siitä ettei Audi A1 osu omaan (täysin hatustasi maalin ohi vetäisemään) kohderyhmäänsä.

Viestisi keskeisimpänä sisältönä on sen vuoksi hyvin vaikea nähdä mitään muuta kuin lieromaisesti kätketty ad hominem abusivis, jota yrität nyt selitellä jollain "enhän minä ole mikään estetiikan ammattilanen" -hevonpaskalla. Ole mies ja ota vastuu sanoistasi äläkä yritä kätkeytyä jonkun mukahyvän tarkoitusperän taakse, ja verhota asiaa vain autoestetiikan suhteen puutteelliseksi ymmärtämättömyydeksesi. Jos sä et muka ihan rehellisesti ymmärrä tuossa vittuilleesi ja menneesi tarpeettomasti henkilökohtaisuuksiin, sulla on mun nähdäkseni jonkinasteinen introspektiollinen ongelma.

Ja tähdennettäköön nyt vielä että siinä vittuilussa ei sinäänsä ollut mun mielestäni mitään superilkeää, megakohtuutonta tai muulla tavalla palstan linjasta poikkeavaa materiaalia mihin en itsekin syyllistyisi. Mua vaan närästää tuossa se että ei muka edes tajuta itse koska vittuillaan, ja tällä tavoin nostetaan itsensä jalustalle mistä alaskatsoen ei anneta vastapuolelle minkäänlaista oikeutta vastata ja antaa takaisin edes puolilla valoilla - samasta mitasta puhumattakaan - vaan syytetään sellaisessa tilanteessa vastapuolta heti lapsen tasolle laskeutumisesta. Se on ylimielistä.
sanctus

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Heh, heh.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23534
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

elco kirjoitti:mutta tätä kuljetuskapasiteetin tarvetta en ole ymmärtänyt ikinä.
Et olekkaan samoissa eväissä kuin allekirjoittanut. Tai harrasta himskatin massiivisten ja rumien huonekalujen rakentelua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Tai roudaa landelta pienhiukkasia tuotavia KLAPEJA !!½
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:
elco kirjoitti:mutta tätä kuljetuskapasiteetin tarvetta en ole ymmärtänyt ikinä.
Et olekkaan samoissa eväissä kuin allekirjoittanut.
Jos tällä tarkoitetaan fyysistä kokoa niin et kai sä nyt niin iso ole ettet mahtuisi vähän autoon jos toiseenkin?

Ainoa auto johon tuntui etten itse mahdu, oli Mazda MX-5.