Miksi et ajat bussikaistaa?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Miksi et aja bussikaistaa?

Se on lainvastaista
3
13%
Se on moraalisesti väärin
7
29%
Pelkään sakkoja
1
4%
Pelkään vihaista bussi/taksikuskia
0
Ei ääniä
En halua häiritä joukkoliikennettä
3
13%
Ajan bussikaistaa
3
13%
Olen köyhä tai viherpiipertäjä ja minulla ei ole autoa
7
29%
 
Ääniä yhteensä: 24

masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:
Juuri tänään näin taas itäväylällä ruuhkassa mersun viilettävän bussikaistalla.

[offtopic]

Minua vituttavat ryssät ja virolaiset parkkeraustaitoineen yli kaiken. Viimeksi oli kaupassa ryssä pysäköinyt SUV:nsa kaupan parkkihallissa olevan suojatien päälle. Jätin ostoskärryni sen keulaan kiinni. Mieli teki kuitenkin tunkea se ostoskärry sen auton tuulilasista sisään. :evil:
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Jos menisin pikakassalle täyden ostoskärryn kanssa, niin tod. näk tukkisin sen niin pitkäksi aikaa, että joku toinen asiakas, jolla oikeasti olisi vain max 5 ostosta, joutuisi kärsimään.
On mahdollista ettei perääsi tule yhtäkään pikakassaa tarvitsevaa asiakasta siinä ajassa kun olet varannut kassan. On myös mahdollista että paikallaolosi bussikaistalla aiheuttaa tavalla tai toisella estettä sille liikenteelle joka on sinne varattu, ja aiheutat sillä tavoin kärsimistä jopa kymmenille tätä palvelua käyttävälle.

Esimerkkinä vaikkapa tilanne, missä bussikaistalla ollessasi valot vaihtuvat seuraavasta risteyksestä punaiseksi edessäsi. Ruuhka-aikainen poikittaisliikenne aiheuttaa risteyksen tukkimisen jonka takia seuraavalla vihreän kierroksella sinä oletkin ainoa joka ehtii sillä valokierroksella tunkemaan risteykseen asti. Jos sinä et olisi ollut laittomasti bussikaistalla, sen paikan olisi ottanut perässäsi tuleva bussi, jossa on 40 matkustajaa ja jotka nyt kaikki myöhästyvät 3 minuuttia tunarointisi vuoksi. Tämä aiheuttaa 15:lle bussin matkustajista myös sen, että heidän jatkoyhteytensä ei tule toteutumaan, vaan he myöhästyvät lopulta 20 minuuttia aikataulustaan sinun vuoksesi. Häiritsisikö tämän kaltaisen asian tiedostaminen sinua?
Jos tietäisin, että perässäni ei ole ketään tulossa pikakassalle sinä aikana, mikä kuluu minulta kassan läpäisemiseen ja kassaneiti istuisi ilman asiakkaita pikakassansa takana niin kyllähän sitä voisi käyttää, eikö niin?
Ei, koska se olisi muita, tunnollisesti jonottavia asiakkaita kohtaan väärin, ja saattaisit saada siitä hyvästä niin sanotusti lasileukaan öykkäröinnistäsi.
Kun ajan tyhjää bussikaistaa, niin kukaan ei kärsi. Ei kukaan.
Väärin. Et voi millään tavalla ennakkoon olla 100% varma siitä ettei paikallaolosi bussikaistalla aiheuta viivästymistä muulle liikenteelle, kuten esimerkissänikin selvitin. Lisäksi aiheutat vittuuntuneisuutta joka ikisessä vääryydellä ohittamassa autoilijassa.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

huima kirjoitti:Dave. You asshole.

Juuri tänään näin taas itäväylällä ruuhkassa mersun viilettävän bussikaistalla.

Jopa metron ikkunasta katsottuna tuli mieleen, että siellä se kokoomuslainen mulkku taas viillettää ja olisi hyvä jos robocop pistäisi singolla auton palasiksi opetukseksi - koska omantunnonpistosta tuollainen ihminen ei tunne.

Minä, minä, minä, minä!
Eihän Itäväylällä ole bussikaistaa, ei ainakaan ennen ole ollut (no ennen Metroa oli ilmeisesti, mutta koska näit tapahtuman Metrosta, niin ei sovi).
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16712
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen muuten Manalan kanssa smaa mieltä, paitsi että omissa perustelumietinnöissäni palveluista maksaminen ei kyllä esiinny lain.

Mitenkäs sitten taas toisaalta pitäisi suhtautua tähän: Joudun usein ajamaan Mechelininkatua Töölöstä Länsiväylälle ruuhka-aikaan. Mechelininkatu on kaksikaistainen, lopulta oikea kaista johtaa Länsiväylälle ja vasen keskustaan/Ruoholahteen. Valtaosa liikennevirrasta suuntaa Länsiväylälle. Aika iso osa Länsiväylälle halajavista ryhmittyy oikealle kaistalle jo Caloniuksenkadun vaiheilla, eli kilometrikaupalla ennen kaistojen erkaantumista. Tästä johtuen oikea kaista on aika täysi, mutta vasen verraten hyvin vetävä. Pieni vaan ei mitätön osa Länsiväylälle suuntaajista posottaa vasenta kaistaa aina kaistojen erkanemispisteeseen saakka, ja puikahtaa siellä sitten oikealle kaistalle ja Länsiväylälle. Näin he saavat ajaa käypää vauhtia seisovan tai hyvin hitaasti etenevän oikean kaistan ohi. Toisaalta he aiheuttavat myös sen, että oikea kaista etenee vieläkin hitaammin, koska sitä täytetään myös sivusta.

Tässä autoilijoiden moraalikäsitykset näyttävät hajoavan. Osa katsoo, että koska vasemman kaistan käyttäjät eivät (kai) riko mitään lakia, heidän toimintansa ei ole moitittavaa. Osa taas pyrkii Masan kuvailemalla tavalla selvästi tekemään mahdollisimman vaikeaksi sujahtamisen vasemmalta kaistalta takaisin oikealle, minkä tulkitsen sen merkiksi, että he pitävät vasenta kaistaa ohittavia moraalisesti tuomittavina vapaamatkustajina. Mikä on Kitinäraadin kanta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

urpiainen kirjoitti:Mä olen muuten Manalan kanssa smaa mieltä, paitsi että omissa perustelumietinnöissäni palveluista maksaminen ei kyllä esiinny lain.
Palvelusta maksaminen oli lähinnä retorinen tapa esittää asia. Todellinen pointtini sen takana oli se mistä EW:kin puhui: henkilöautolla matkustavana olen ostanut itselleni niin paljon valinnan ja matkustamisen vapautta, etten koe enää ansaitsevani varastaa helpottavaa palvelua itselleni julkiselta puolelta, jolla matkustaminen on mielestäni suoraan sanottuna yhtä helvettiä. En siis varastaisi tikkukaramelliakaan köyhältä omat taskut sveitsiläisestä suklaasta pullottaen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Kuten aiemmin kirjoitin, bussilippuja subventoidaan verovaroin. Bussissa istuvat eivät ole maksaneet koko matkaansa itse.

Yksityisautoilijoilta kerätään verovaroja, joilla subventoidaan bussiliikennettä.
On monia asioita, joita sinäkään et ole maksanut kokonaan itse.

Et ole maksanut korkeakouluopetustasi itse, jonka auttamana nautit nyt keskimääräistä suurempia ansioita ja mahdollisuutta röyhkeillä liikenteessä.

Et ole maksanut kokonaan yhteiskuntarauhasta, jonka puitteissa sinulle taataan mahdollisuus harjoittaa ammattiasi ja pitää ansiosi, ja taata ettet saisi aina myöskään ihan ansiosi mukaan - käyttäytyessäsi väärin toisia ihmisiä kohtaan.

Globaalisti harrastamasi yksityisautoilu aiheuttaa paljon ongelmia, joiden haitat on ulkoistettu muualle - eli sinäkään et maksa täyttä hintaa autoilustasi.

Sinua ja sinun nauttimiasi palveluita / asioita subventoidaan tässä maassa kyllä merkittävästi, joten tuollaisen markkina-ajattelun soveltaminen silloin kuin se sinulle sopii on vain älyllistä ja moraalista epärehellisyyttä.

Samanlaisella ajattelulla voisit yrittää perustella koomapotilaan seksuaalista hyväksikäyttöä, koska ko. henkilö tai kukaan muu ei siitä kärsisi tai kokisi haittaa - varsinkaan jos kukaan ei saisi tietää.

Itse tarkastelisin asiaa hyödyt versus haitat aspektilla:

- Hyödyt hieman työmatkan ajassa

Haitat:

- aiheutat useille ihmisille stressiä ja/tai mielipahaa, joka voi kostautua muualla

- rapautat eri ihmisten mielissä vapaamatkustamisella sosiaalisia sopimuksia, joiden varassa järjestelmät toimivat. Jos sopimukset raukeavat, kaikki häviävät

- saatat aiheuttaa toimillasi haittaa ja hidastuksia julkiselle liikenteelle, jolle kaista on varattu


Olet paha, paha ihminen.
Avatar
Finn_Monster
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2005 17:03
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Finn_Monster »

Taksarin terveiset.

Joo ei oo multa pois jos eksyt aamuruuhkassa joukkoliikenne kaistalle. Jos mulla on kiire se sun peilin irtoaminenkaan ei liene ongelma niitä saa kaupasta muutamalla satasella. ja jos kävisi vahinko ja joutuisin maksamaan peilisi vakuutus hoitaa sen.

Sit itse ajan lähes aina joukkoliikenne kaistaa . mut mulla onkin taksi tai bussi alla.
Ja osa takseistahan on ilman kupua eli aina se auto ei oo ajossa mut laki ei rajaa joukkoliikenne kaistan ajoa työaikaan.

Eniten minua ärsyttää sivari kytät jotka estää pääsyn jonon ohi liittymässä. eli autoilijat jotka estävät liikenteen. ihan vittuluillakseen. toivon totisesti että henkilö on joskus takapenkilläni matkalla teatteriin tai laivalle sika kiireisenä
XXXXXXL - Painavaa sanaa v 1976
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Eihän Itäväylällä ole bussikaistaa, ei ainakaan ennen ole ollut (no ennen Metroa oli ilmeisesti, mutta koska näit tapahtuman Metrosta, niin ei sovi).
Voin olla tietysti väärässä, eli ko. kohdassa ei ole bussikaistaa ja autoilijat vain olettivat oikeanpuoleisimman kaistan olevan bussikaista -- jolloin mitään virhettä ei ole ollutkaan. Se ei kuitenkaan poista omaa virhettäsi, jonka teet tieten tahtoen!

Syntinen olet.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

Samoilla linjoilla Daven kanssa. Rikon bussikaistojen kanssa tietoisesti lakia aivan samoin kuin teen nopeusrajoitusten ja punaisia päin kävelyn kanssa. Ainoa tapa saada minut muuttamaan käytöstäni olisi kiinnijäämisriskin nosto ja rangaistusten koventaminen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja huima »

Selkeästi tietyille linjoille tarvittaisiin robocop passiin.

12,7mm:n sarja konepellistä läpi olisi jo hyvä rangaistus.

Jos ajaisin itse henkilöautolla muuten kuin matkustajana taksissa, saattaisin ajatella toisin - mutta epäilen. Yleinen liikenteen toimivuus ja stressittömyys on minulla tärkeämpi arvo kuin se, että se jolla on isoin moraalinen ego saa ohitella muita kun muut ovat niin daijuja, että eivät ymmärrä käyttää systeemin virheitä hyväksi.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

huima kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Eihän Itäväylällä ole bussikaistaa, ei ainakaan ennen ole ollut (no ennen Metroa oli ilmeisesti, mutta koska näit tapahtuman Metrosta, niin ei sovi).
Voin olla tietysti väärässä, eli ko. kohdassa ei ole bussikaistaa ja autoilijat vain olettivat oikeanpuoleisimman kaistan olevan bussikaista -- jolloin mitään virhettä ei ole ollutkaan. Se ei kuitenkaan poista omaa virhettäsi, jonka teet tieten tahtoen!

Syntinen olet.
Ei itäväylällä ole tosiaan bussikaistoja ollut metron tulon jälkeen. Tiedä sitten, onko siltaremontti aiheuttanut jotain muutoksia. Jostain syystä Suomessa autoilijat ajavat kolmikaistaisilla teillä suurimmaksi osaksi keskikaistaa, ja oikeanpuolimmaisin kaista on lähes tyhjä, vaikka kyseessä ei oliskaan bussikaista. Onneksi et ole Robocop ;)
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kun ajattelee seisovan liikenteen päästöjä ja ajan kalleutta, Daven toiminta ansaitsisi ympäristö- ja ahkeruuspalkinnon.
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

En ymmärrä tätä ajatuskuviota: jos kukaan ei kärsi siitä että jonon perältä koukataan tyhjälle kaistalle ja palataan sitten jonon kärjestä takaisin jonoon, miksi te ette käyttäydy näin kaupan kassajonossa? Siis että ottaisitte siitä jonossa numerona 10 olevana metrin sivuaskeleen, kävelisitte kassalla maksamassa olevan asiakkaan perään ja ottaisitte sivuaskeleen takaisin jonoon?

Väitän että niin ikään Davella kuin elcollakaan ei olisi kiveksiä moiseen, jos ei olisi yksityisyydensuojakoppia ympärillä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Ei itäväylällä ole tosiaan bussikaistoja ollut metron tulon jälkeen. Tiedä sitten, onko siltaremontti aiheuttanut jotain muutoksia. Jostain syystä Suomessa autoilijat ajavat kolmikaistaisilla teillä suurimmaksi osaksi keskikaistaa, ja oikeanpuolimmaisin kaista on lähes tyhjä, vaikka kyseessä ei oliskaan bussikaista. Onneksi et ole Robocop ;)
Muistan lukeneeni että autoilijat helposti olettavat sen olevan automaagisesti bussikaista.

Mutta jos olisin robocop, ajaisin tietysti hälytysajoneuvolla joukkoliikennekaistoilla - koska sieltä myös helpommin näkisi ja saisi tähtäyslinjat sääntöjen rikkojiin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

exPertti kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: :h:

Tuo on muuten osuvin kuvaus minusta, mikä Kitinässä on pitkään aikaan esitetty. Siis sillee konkreettisesti ajateltuna.
Haluan reklamoida. Katsoin galleriaasi, mutta siellä oli vaan joku pitkäletti mulkku kourassa. :x
Ei sen tietämiseen, että pyllyni on tehty voittopuolisesti karkista, kuvaa tarvita. Eikä sitä voisi kuvasta edes todeta. Ison pyllyn saa monilla muillakin aineilla!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:En ymmärrä tätä ajatuskuviota: jos kukaan ei kärsi siitä että jonon perältä koukataan tyhjälle kaistalle ja palataan sitten jonon kärjestä takaisin jonoon, miksi te ette käyttäydy näin kaupan kassajonossa? Siis että ottaisitte siitä jonossa numerona 10 olevana metrin sivuaskeleen, kävelisitte kassalla maksamassa olevan asiakkaan perään ja ottaisitte sivuaskeleen takaisin jonoon?

Väitän että niin ikään Davella kuin elcollakaan ei olisi kiveksiä moiseen, jos ei olisi yksityisyydensuojakoppia ympärillä.
Nimenomaan.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Väitän että niin ikään Davella kuin elcollakaan ei olisi kiveksiä moiseen, jos ei olisi yksityisyydensuojakoppia ympärillä.
Nimenomaan.[/quote]

En ymmärrä, miten tässä olisi mitään epäselvää.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

huima kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ei itäväylällä ole tosiaan bussikaistoja ollut metron tulon jälkeen. Tiedä sitten, onko siltaremontti aiheuttanut jotain muutoksia. Jostain syystä Suomessa autoilijat ajavat kolmikaistaisilla teillä suurimmaksi osaksi keskikaistaa, ja oikeanpuolimmaisin kaista on lähes tyhjä, vaikka kyseessä ei oliskaan bussikaista. Onneksi et ole Robocop ;)
Muistan lukeneeni että autoilijat helposti olettavat sen olevan automaagisesti bussikaista.
Eli kansankotimaisesti oikeaa kaistaa ei saisi ajaa, koska joku saattaa olettaa sen olevan bussikaista (vaikka se ei olekaan), jotta kenellekään ei tulisi paha mieli.

Bussikaistan mahdollisen olemassaolon näkee ajoradan yläpuolella olevista opasteista tai siitä, että niitä ei ole. Jos kaistaa ei erikseen ole merkitty bussikaistaksi, se ei ole bussikaista.

Eli vihaamasi mersukuski oli ilmeisesti ainoa, joka ei ollut nukkunut autokoulussa.

Sitten vielä nämä tampiot, jotka alkavat esim 80km/h alueella jarrutella ja vaihtaa kaistaa, kun bussi on lähdössä pysäkiltä. Jos nopeusrajoitus on yli 60km/h, bussilla ei ole etuajo-oikeutta pysäkiltä lähtiessään.
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Sitten vielä nämä tampiot, jotka alkavat esim 80km/h alueella jarrutella ja vaihtaa kaistaa, kun bussi on lähdössä pysäkiltä. Jos nopeusrajoitus on yli 60km/h, bussilla ei ole etuajo-oikeutta pysäkiltä lähtiessään.

Vai että ei ole oikeutta. No ei ole ei mutta se tieto suojelee aika huonosti.

Itse jouduin viimeviikolla itäväylällä hyppäämään jarrulle täysiä, kun bussi veti eteeni 80 alueella. Noiden kanssa ei ole kuin hopeaa tarjolla joten kyllä, tsekkaan jo ajoissa josko bussi eteeni tulee, koska se tulee kumminkin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jåå, bussiapinoiden kanssa ei kannata alkaa. Hitaammillakin väylillä ne saattavat ajaan eteen täysin mistään välittämättä. Oikeudessa voittaa, mutta jos auto menee paskaksi ja jokin kehon osa tai mukana matkustava, niin ei maksa vaivaa.

Kasikympin teillä ajavat bussit ovat anaalista. Fiksuinta vaihtaa kaistaa, perseille jarruttaminen ei hirveästi kiihota.
Paras päivä ikinä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Väitän että niin ikään Davella kuin elcollakaan ei olisi kiveksiä moiseen, jos ei olisi yksityisyydensuojakoppia ympärillä.
Nimenomaan.
En ymmärrä, miten tässä olisi mitään epäselvää.
No Daveko se tuossa väitti, että kukaan ei kärsi.
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Sitten vielä nämä tampiot, jotka alkavat esim 80km/h alueella jarrutella ja vaihtaa kaistaa, kun bussi on lähdössä pysäkiltä. Jos nopeusrajoitus on yli 60km/h, bussilla ei ole etuajo-oikeutta pysäkiltä lähtiessään.
Tollanen bussi lähtee aika perkeleen huonosti liikkeelle paikaltaan ilman kiihdytyskaistaa. Kahdeksankympin rajoituksella on aika ikävää tunkea muun liikenteen sekaan vilkkaasti liikennöitynä aikana, jos kukaan ei ole vähääkään valmis jeesaamaan bussin liikenteeseenliittymistä hidastamalla tai vaihtamalla kaistaa.

Onko sulla ylipäätään minkäännäköistä käsitystä siitä mitä joustaminen liikenteessä tarkoittaa? Sä vaikutat just sellaselta mulkulta joita tuolla muutamia tulee silloin tällöin vastaan, jotka pitää kynsin hampain kiinni omista "oikeuksistaan" vaikka se tarkoittaisi muun liikenteen sujumisen huomattavaa haittaamista, ja sen lisäksi ollaan kuitenkin valmiita ryöstämään muiden oikeuksia ilman minkäännäköisiä tunnontuskia.

Mä seuraan tommosia autoilijoita kotiin. :twisted:
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Eli kansankotimaisesti oikeaa kaistaa ei saisi ajaa, koska joku saattaa olettaa sen olevan bussikaista (vaikka se ei olekaan), jotta kenellekään ei tulisi paha mieli.
...
Eli vihaamasi mersukuski oli ilmeisesti ainoa, joka ei ollut nukkunut autokoulussa.
Kuten sanoin että jos kyseessä ei ole bussikaista, niin mitään virhettä ei tapahtunut ja systeemi korjaa itseään kun ihmiset oppivat, että eihän tässä kaistaa ollut.

Se ei muuta mitenkään sitä, että SINÄ tieten tahtoen käytät TIETOISESTI bussikaistaa vain OMAKSI HYÖDYKSI. Jos sinä omalla käytökselläsi sitten romutat järjestelmän toimivuutta, kun muutkin alkavat turpoilemaan - kaikki häviävät.

En pidä omaa erehtymistäni kovin merkittävänä, koska en ole autoilija joten en ole pistänyt merkille missä bussikaistat liikenteessä oikeasti olevat - paitsi tilanteissa, joissa bussi joutuu seisomaan ja kaistaa ei ole.

Varo vaan, Manala seuraa sua kotiin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:Varo vaan, Manala seuraa sua kotiin.
Eipä ole vielä kukaan seurannut, vaikka olenkin liikenteessä muista välinpitämätön mulkku. Tai no, välitän mä kakspyöräisistä ja jalankulkijoista.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
SikaMika

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Turha kysely. Taas kerran, rikon kaikkia mahdollisia lakeja, jotka täyttävät seuraavat ehdot: niiden rikkominen hyödyttää minua, niiden rikkominen ei aiheuta kohtuutonta haittaa muille ja joista en (hyvin todennäköisesti) jää kiinni. Jos omistaisin auton, ajelisin kyllä bussikaistoja, mikäli muut kaistat ovat tukossa ja poliiseja ei näy. Yhden henkilöauton lisäys bussien joukkoon bussikaistalle ei mielestäni ole kohtuuton haitta joukkoliikenteelle. On tietenkin täysin eri asia, jos "kaikki" tekisivät näin, sillä joukkoliikenteen aikataulut alkaisivat kusemaan. Sen välttäminen kait on koko bussikaistojen perimmäinen idea. Itse ajellessani bussikaistaa pitkin olen vastuussa vain omasta puolestani, en niiden "kaikkien" muidenkin puolesta. Samalla myös toivon, etteivät muut toimisi niin kuin minä toimin, sillä se takaa sekä systeemin toimimisen niin kuin sen on tarkoitettu toimivan että oman systeeminvastaisen toimintani hyödyllisyyden minulle itselleni. Lienee sanomattakin selvää, etten piittaa vittujakaan siitä, mitä muu liikenne on mieltä minun toiminnastani. En kuitenkaan halua tötöillä liikenteessä sen enempää aiheuttamalla vaaratilanteita kuin hidastamalla muiden liikkumistakaan. Yllä mainitsemallani liikennekäyttäytymisellläni en nähdäkseni aiheuta tässä tapauksessa kumpaakaan.
Vastaa Viestiin