Nopeusrajoituksien alentaminen
Nopeusrajoituksien alentaminen
Liikenne- ja viestintäministeriö suunnittelee nopeusrajoituksien alentamista
Perusteluna liikenneturvallisuuden parantaminen ja ilmansaasteiden vähentäminen.
Mitä mieltä olet?
Perusteluna liikenneturvallisuuden parantaminen ja ilmansaasteiden vähentäminen.
Mitä mieltä olet?
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Eikös nopeusrajoituksien nostosta ole ennemminkin ollut puhetta viime aikoina? Perusteena, kun suurin osa kokee nykyisetkin liian mataliksi ja ajaa lievää ylinopeutta koko ajan. Tollanen ideologinen nopeuksien lasku ainoastaan veisi lopunkin kunnioituksen rajoituksilta. Vallankinkun saavutettu etu olisi kuin sadepisara valtameressä. Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Mamupolitiikkaa helpommalla mut sais äänestämään, jos joku vastustais suomalaista liikennepolitiikkaa.
Mamupolitiikkaa helpommalla mut sais äänestämään, jos joku vastustais suomalaista liikennepolitiikkaa.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Nopeusrajoituksia Helsingin alueella pitäisi alentaa. Sekavat kaistaliittymät ja liikenteen hektisyys vaativat formulakuskin orientaation. Optimaaliset ajolinjat taitavat kulkea siellä bussikaistan puolella.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Juuri näin.Vagabondo kirjoitti: Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Onko tämä provo, vai oletko tosissasi?Cavallo kirjoitti:Nopeusrajoituksia Helsingin alueella pitäisi alentaa. Sekavat kaistaliittymät ja liikenteen hektisyys vaativat formulakuskin orientaation.
Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30. Jos tuo on liian kova nopeus, niin kannattaa vaihtaa Harley Parkinsoniin:
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
CO2-päästöjen alenemisen takia en ole valmis nopeuksia alentamaan, koska asialla ei ole mitään merkitystä. Paitsi että VTT:n tutkijan aamun HS:ssa esittämän käppyrän mukaan bensankulutus on ajokilometriä kohden alimmillaan 80km/h, pitäisikö alimpia nopeusrajoituksia siis nostaa?
Sen sijaan liikennekuolemien alentamiskortin käyttöä en tyrmää 130%:n ehdottomasti.
Toivottavasti joku (Sekoomus?) ottaisi tämän (muutoksen vastustamisen)vaalivaltikseen.
Mutta ilmeisesti virkamiesten viherterroria ei pysty vastustamaan.
Sen sijaan liikennekuolemien alentamiskortin käyttöä en tyrmää 130%:n ehdottomasti.
Toivottavasti joku (Sekoomus?) ottaisi tämän (muutoksen vastustamisen)vaalivaltikseen.
Mutta ilmeisesti virkamiesten viherterroria ei pysty vastustamaan.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
NuoriD kirjoitti: Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30.
Teillä, missä mä ajoin, oli liikenteen nopeus 80 km/h ja shikaaneja joka suoralla. Ne bussikaistat voisivat sopia mulle. Siellä huristelee muitakin vanhuksia, joilla on ajan- ja paikantaju hämärtynyt.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Eipä Helsingistä paljoa 80:n rajoituksia nykyään löydy.Cavallo kirjoitti:NuoriD kirjoitti: Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30.
Teillä, missä mä ajoin, oli liikenteen nopeus 80 km/h ja shikaaneja joka suoralla. Ne bussikaistat voisivat sopia mulle. Siellä huristelee muitakin vanhuksia, joilla on ajan- ja paikantaju hämärtynyt.
Toki voidaan muistella aikaa ennen vuotta 1973, jolloin nopeusrajoituksia ei ollut, mutta ehkä sen perusteella ei kannata esitää muutoksia nopeusrajoituksiin vuonna 2010.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Vesper liikennemisteriksi!Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Hell yeah!NuoriD kirjoitti:Vesper liikennemisteriksi!
ps. mua kiilattiin tänään bussikaistalla, WTF?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
No onhan siinä eroa. Turve hiilineutraloituu paljon nopeammin kuin fossiiliset. Lisäksi "ongelmana" on se, että Suomessa teollisuus on käytännössä jo tehnyt kaiken mahdollisen omien päästöjensä minimoimiseksi. Harmi, että puhdistuslaitteet asennettiin pari vuosikymmentä liian aikaisin.Vagabondo kirjoitti:Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Ihmisillä ei oo mitään tapoja!Vesper kirjoitti:ps. mua kiilattiin tänään bussikaistalla, WTF?!NuoriD kirjoitti:Vesper liikennemisteriksi!
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Ja lisäksi tietysti se, että turvenuijat määritelmän mukaan asuvat maaseudulla ja moottoriteillä huristellaan syntisessä ruuhkasuomessa.Bhven kirjoitti:No onhan siinä eroa. Turve hiilineutraloituu paljon nopeammin kuin fossiiliset. Lisäksi "ongelmana" on se, että Suomessa teollisuus on käytännössä jo tehnyt kaiken mahdollisen omien päästöjensä minimoimiseksi. Harmi, että puhdistuslaitteet asennettiin pari vuosikymmentä liian aikaisin.Vagabondo kirjoitti:Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Stop the Press!
Liikenneministeriö kiistää suunnittelevansa nopeusrajoitusten alentamista, lisää hetken kuluttua.
Olisko tullut liikaa paskaa tupaan kun vaalit tulossa?
Liikenneministeriö kiistää suunnittelevansa nopeusrajoitusten alentamista, lisää hetken kuluttua.
Olisko tullut liikaa paskaa tupaan kun vaalit tulossa?
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Just samaa mieltä!Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Ostakaa ooppeli niin ei tarvitse edes haaveilla ylinopeuksista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!elco kirjoitti:Just samaa mieltä!Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Lexuksella on siistejä hybridimalleja.Vesper kirjoitti:Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!elco kirjoitti:Just samaa mieltä!Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
No onhan se: lapsellinen 222 grammaa kilsalla.Vesper kirjoitti: Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
Viimeksi muokannut elco, 28.09.2010 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.NuoriD kirjoitti:Yllättävää järjen valoa
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Jeh, ja budjettikurin aikana niitä virkamiehiäkään ei voi vaihdella ihan miten sattuu tai sitten pitäisi perustaa joku höpöhöpö-ministeriö, minne ne väärin ajattelevat virkamiehet pistetään istumaan rangaistusta.elco kirjoitti:Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.