Ruokapäiväkirjat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Dumari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Edith kirjoitti:Miten te yli päänsä pystytte jonkin päivän iltana muistamaan kaiken, mitä olette syöneet?
Lopeta se dogaaminen niin säkin muistat!

:on:
No en mäkään nyt tarkalleen voi vannoa etten syönyt aamupalaa eilen, kun heräsin ennen kukkoa, mutta se meneekin fifty-sixty et heräänkö aamupalalle. Saatoin ehkä limpparinkin(0,5l) juoda tai pari sipsiä syödä. En siis kirjoita käsivarteeni päivän ruokalistaa, muista en tiedä että kuinka tarkkoja heidän listat on.

Lopetan Joudenin mietteeseen: "Ollaan vaan ja nus.. syödään" (korjattu versio huom!)
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mun mielestä on outoa jos ei muista mitä on napaansa vetänyt. :)
Ehkä tää on huonokin juttu, että syöminen on kovin tietoista puuhaa.
Lutka

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Lutka »

Yönmustaritari kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:onko säästöliekki sitä, että kehon saadessa liian pientä määrää ravintoa se pihtaa niitä viimeisiäkin ravinteita. Paskat mä teidän urpo-termeistä tiedä kun en vielä nörttiäkään ole sisäistänyt mutta noinhan se kyllä kuulemma käyttäytyy.
Jep sitähän se. Ja niin kuin beddis lisäsi, tuohon päälle voimaharjoittelu niin omaan silmään näyttää L:n syömiset liian vähäisiltä. Mutta kropat on erilaisia! En mussuta, huomioin vaan. Itselläni lähtee kyllä säästöllä naamasta ja tisseistä kaikki extra, mutta siihen se sitten stoppaakin.

:ditto:

Komppaan.

Joo ei. Teki mieleni jo ketjun alussa sanoa, että jos laihdutat niin vedä kevyt ruokavalion ja kevyt liikunta. Reipas kävely, hölkkä, juoksu näin kesällä kun ei voi hiihtää on hyvä. En kyllä joo suosittelisi intervalli-harjoitteita em. energiamäärillä. Niin mut voihan se treenipäivän olla ihan muuta safkaa. Mitäs vittua se sitten tarkoittaa? Joka päivä pitää olla treenipäivä.

Kuuleks se. Näkeeks se. Lutka. Sun treenaus on perseestä?

Edit: Täähän on ihan väärä ketjukin vielä.

noh, ehkä ton kyseisen päivän esimerkki oli huono. pääasiassa mun ruokailu koostuu kanasta, paistijauhelihasta, kasviksista, joskus riisistä ja pastasta (2-3 krt/vko), maitorahkasta, raejuustosta, jogurtista, puurosta, real-leivästä, florasta, vähärasvaisista juustoista ja kalkkunaleikkeleistä. lisäksi päälle mehukeittoja, mehua (sokerittomia), hedelmiä ja marjoja. ja protskudrinkkejä.

www.kalorilaskuri.fi:llä mun päivittäinen kalorimäärä on ollut n. 1700 kcal (siitä on siis jo pois laihdutustavoitteen miinuskalorit ja lisättynä urheilusta saatavat pluskalorit). ja kyllä mä olen pyrkinyt saamaan ton 1700 kcal täyteen.

monta vuotta meni säästöliekillä (+ karkit ja makeat + viina) ja tällä hetkellä tuntuu että syön enemmän kuin ikinä. silti mitään ei tapahdu painorintamalla.

toki lihaksia on tullut paljon lisää, mulla on siihen tarkoitukseen oivalliset geenit. voimatasot on jo aika korkeella ja rasvaprosentti on ehkä ihan vähän laskenut.

treenaamista en muuta, koska tulokset näkyy ja ohjelma toimii. mä haluan isot lihakset ja hyvän peruskunnon. haluan juosta ensi kesänä 10 km (joka olis paras kestävyysurheilusuoritus multa ikinä). hapenottokyvyn parantaminen on todellakin yksi päätavoitteista.

bill phillipsin body for life ohjelman mukaan mennään, mutta mulla taitaa olla tavanomaista kivisempi tie kuljettavana noiden männävuosien ruokaleikkien takia. suosittelen muuten sitä kirjaa kaikille. sieltä olen mm. oppinut että 20 min HIIT on erityisen tehokas aamulla tyhjään mahaan tehtynä, sen jälkeen vielä 1 h syömättä ja rasva palaa hyvin.

noh, kyllä mä tsemppaan. kiitos dumarille ja muillekin asiallisesta kannustuksesta.
Yönmustaritari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Lutka kirjoitti:suosittelen muuten sitä kirjaa kaikille. sieltä olen mm. oppinut että 20 min HIIT on erityisen tehokas aamulla tyhjään mahaan tehtynä, sen jälkeen vielä 1 h syömättä ja rasva palaa hyvin.

noh, kyllä mä tsemppaan. kiitos dumarille ja muillekin asiallisesta kannustuksesta.
Näinhän ne kuulemma tekee. nähtävästi erittäin proteiinipitoinen ruokavalio edeltävänä iltana. Keho kuulemma käy lenkin jälkeen jokseenkin ylikierroksilla ja pukkaa hikeä niin maar perkeleesti.

Toi lihasjuttu on teillä akoilla aina vähän niin ja näin kun ette kuitenkaan halua näyttää kovin patilta ja sitten teillä on se luontainen extra 30% tjsp. sitä rasvasolukko lihassolukon tilalle. Mutta lihas joka tapauksessa painaa enemmän kuin läski. Peili kertoo totuuden ei puntari.

Johtuukohan se siitä, että naiset harvemmin osaa heittää ja juuri koskaan hypätä.
HoundDog

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Jokainen toki kuunnelkoon omaa elimistöä, se kyllä kertoo koska on tullut syötyä riittävästi ja oikein. Ja suhteuttaa sen elämänlaatuun; pitäähän sitä elämästä kaiketi nauttia pienine paheineen kaikkineen.

Silti oppia voi ottaa myös tutkimustiedosta, tai sitten vaikka tukea omalle näkemykselle sille mistä se oma elimistö diggaa. Esimerkki: Itse sain tukea käsitykselleni siihen, että peruna ei paljoa muuta ole kuin tärkkelyskuula, postaukseni alla olevan linkin alta löytyvästä Harvardin poikien versiosta ruokapyramidista. Olen siis ehkä kuitenkin ollut oikeassa välttäessäni sen syömistä. Yllätys sen sijaan oli että pastaa tulisi nauttia harkitusti. Tässä kohtaa en suostu nöyrtymään, sillä pasta nyt vaan on kertakaikkisen herkullista ja diggaan siitä kuin hullu puurosta.

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionso ... amids.html
Aito_Johanna

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

SingleMalt kirjoitti: Toki toki, mutta 100 kiloiselle miehelle, tuossa ei ollut kuin stroganof sellaista, joka saattaisi nälkää vähäsen viedä pois.
Kaikki muu haihtuisi pois yhdellä pieraisulla ;)

Lihaa, lihaa ja lihaa kiitos.
Mä ymmärrän, että kasviskeitto tai omenat ei välttämättä tee raavasta miestä kylläiseksi, mutta hei, ÄLÄHÄN HALVEKSI KAURAPUUROA! Sen voimalla ovat esi-isämme suot raivanneet ja maat muokanneet! ;)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Aamupala : 2 karjalanpiirakkaa + sulatejuusto + leikettä
Välipala : Geishapatukka
Illallinen : luultavasti kanamaissikeittoa kiinalaisesta + kasviskääryle.

(Heräsin klo 12.30)
The great club outshines the individual, always and forever.
killkill

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja killkill »

SingleMalt kirjoitti:Mä en syöttäisi edes pahimmalle vihamiehelleni moista listaa.
Vitosen vinkki: jos aiot ruveta dyykkaamaan Suomessa, jokaisella paatilla tarjotaan aamupalaksi kaurapuuroa ja keitettyjä kananmunia ;)
Aito_Johanna

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Edith kirjoitti: Mun mielestä toi aito_johannan lista oli yllättävän runsas kumminkin, olisin luullut hänen kokoisensa ihmisen syövän vähemmän, vaikkapa kai se juoksevan ihmisen energiankulutuskin on tietysti melkoinen. Mäkin voisin ottaa tuosta kyllä silti mallia ja vaihtaa runsaalla Oivariinilla päällystettyjä leivänpalojani omeniin.
Mä syön itse asiassa paljon, mutta avainsana on se, että rekkamiehen annoksistani vähintään puolet on kasviksia/hedelmiä/marjoja ja yritän pitää suklaan ja pizzan satunnaisina, burgerit ja karkit vielä satunnaisempina ja pullat ei ihan päivittäisenä herkkuna. Nälkä lähtee terveelliselläkin ruoalla!

Tää päivä:

aamu: sama kuin eilen eli puuro + marjat + kahvi
lounas: broileri-hedelmäkastiketta, riisiä, salaattia, ruisleipää ja jotain ihme kesäkurpitsa-tomaattijuttua työpaikan ruokalassa
välipala: porkkana, nauris, 3 pientä omenaa
päivällinen kohta tulossa: keitetyt perunat, lihapullia tomaattikastikkeessa, kurkkua, mustaherukkasurvosta, moniviljaleipää, jälkkäriksi lisää omenoita
iltapala: varmaan Bulgarian jugurttia + niitä marjoja taas ja vähän muromysliä, joka sinänsä EI ole erityisen terveellistä
SingleMalt

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

killkill kirjoitti:Vitosen vinkki: jos aiot ruveta dyykkaamaan Suomessa, jokaisella paatilla tarjotaan aamupalaksi kaurapuuroa ja keitettyjä kananmunia ;)
Jaa että takasin armeijan sapuskoihin. Saako puuroon etes voisilmän, ettei mene vallan terveysintoiluksi?

Omat eväät mukaan...
SingleMalt

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Aito_Johanna kirjoitti:Mä ymmärrän, että kasviskeitto tai omenat ei välttämättä tee raavasta miestä kylläiseksi, mutta hei, ÄLÄHÄN HALVEKSI KAURAPUUROA! Sen voimalla ovat esi-isämme suot raivanneet ja maat muokanneet! ;)
Juu toki, kyllähän puuro miehen tiellä pitää jos sen saa vain alas. Mulle ei oikein putoo puuro, kuin maidolla ja hillolla höystettynä. Riispuuronikin syön mieluiten kylmänä mantsikkakiisselin kera.

Noi kasviskeitot sopivat lähinnä tapetin liimaamiseen, jos siihenkään.
Aito_Johanna

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

SingleMalt kirjoitti: Noi kasviskeitot sopivat lähinnä tapetin liimaamiseen, jos siihenkään.
Ei, ei, ei! Kasviskeitto on hyvän makuista! Pienelle naiselle kasviskeitto leivän kanssa sopii hyvin päivän toiseksi ateriaksi. Täyttävämmän lounaan siitä saa, jos leivän päällä käyttää kinkkua tms. lisukkeita. (Todistettavasti kasviskeitot sopivat myös miehille, koska isäni suostuu ihan tyytyväisenä syömään kesäkeittoa, vaikka on pitkä ja roteva ja paljon liikkuva mies :) )
SingleMalt

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Aito_Johanna kirjoitti:Ei, ei, ei! Kasviskeitto on hyvän makuista! Pienelle naiselle kasviskeitto leivän kanssa sopii hyvin päivän toiseksi ateriaksi.
Noh, annetaan sen verran periksi, että ravintolassa mäkin tilaan yleensä kasvispizzan.. Sitten mä pyydän siihen lisätäytteeksi kinkkua, aurajuustoa, pepperonia ja katkarapuja. Kyllä kasviksillakin pärjää.

Jos kasviskeittoa syön lautasellisen, on olo kuin esileikki ilman yhdyntää. Homma on täysin puolitiessä. :?
Aito_Johanna

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

irmelianneli kirjoitti: kananmunanvalkuaisia
Mua on aina kiinnostanut tietää: mitä te, jotka syötte kananmunanvalkuaisia, oikein teette keltuaisille? Heitättekö ne vain pois vai säilöttekö jonnekin ja teette niistä mässypäivänä tuhdin keltuaismunakkaan?
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Aito_Johanna kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti: kananmunanvalkuaisia
Mua on aina kiinnostanut tietää: mitä te, jotka syötte kananmunanvalkuaisia, oikein teette keltuaisille? Heitättekö ne vain pois vai säilöttekö jonnekin ja teette niistä mässypäivänä tuhdin keltuaismunakkaan?
Mä keitän ne munat niin koviksi, että voin plopsauttaa kivasti sen keltuaisen roskikseen. Kyllä mä joskus syön keltuaisenkin, onhan siinäkin proteiinia jne. mutta se ei maistu vaan kovin hyvältä.
ninnithequeen

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Today:

Aamupala: 2 paahtoleipää, oltermannia ja kurkkua, pannullinen kahvia.

Lounas: vähän makaronilaatikkoa, paahtoleipä, oltermannia ja kurkkua, lasi maitoa.

Välipala: tomaatti ja puolikas banaani, lasi tuoremehua.

Illalla todennäköisesti jugurttia, teetä ja samanmoinen paahtoleipä.
EDIT: yksi kovaksi keitetty kananmuna.

Mä olen leipäihminen. Yleensä syön ruisleipää, mutta pitää tyhjentää tuo paahtispakkaus ennenkuin menee vanhaksi :lol:
Viimeksi muokannut ninnithequeen, 24.08.2005 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

irmelianneli kirjoitti: Mä keitän ne munat niin koviksi, että voin plopsauttaa kivasti sen keltuaisen roskikseen. Kyllä mä joskus syön keltuaisenkin, onhan siinäkin proteiinia jne. mutta se ei maistu vaan kovin hyvältä.
Nyt iski munanhimo! Tiedän ainakin, mitä syön tänään iltapalaksi..
SingleMalt

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Exsat kirjoitti:Nyt iski munanhimo! Tiedän ainakin, mitä syön tänään iltapalaksi..
Nielet sitte kaiken kans!
ninnithequeen

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Exsat kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti: Mä keitän ne munat niin koviksi, että voin plopsauttaa kivasti sen keltuaisen roskikseen. Kyllä mä joskus syön keltuaisenkin, onhan siinäkin proteiinia jne. mutta se ei maistu vaan kovin hyvältä.
Nyt iski munanhimo! Tiedän ainakin, mitä syön tänään iltapalaksi..
Sama täällä. Pakko saada munaa. Kovaa munaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:
Exsat kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti: Mä keitän ne munat niin koviksi, että voin plopsauttaa kivasti sen keltuaisen roskikseen. Kyllä mä joskus syön keltuaisenkin, onhan siinäkin proteiinia jne. mutta se ei maistu vaan kovin hyvältä.
Nyt iski munanhimo! Tiedän ainakin, mitä syön tänään iltapalaksi..
Sama täällä. Pakko saada munaa. Kovaa munaa.
Arskan kera.
The great club outshines the individual, always and forever.
Enthu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Enthu »

kovat meni jo vähän :off:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Enthu kirjoitti:kovat meni jo vähän :off:
Itse menit.

Iltapalaksi tuleekin sitten näköjään nuudeleita + possua + katkarapuja ja supertulista kastiketta. Mikä ettei, toivottavasti ensi yönä saa vatsan jutteluilta nukuttua.
The great club outshines the individual, always and forever.
nypari

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja nypari »

Tuli teidän muijien tarkanoloisista dieeteistä mieleeni alan lehtien(ei "alan" toim.huom.) useat fitnesstypyköiden dieetit. Välipalaksi torstaina: puolikas omena, neljäsosa banaani ja 113 g tunaa sekä 2,5 desiä rasvatonta maitoa.

Hah ja hah! Tämä ei siis kohdistu täällä kirjoitelleiden päiväannoksiin, vaan näihin varttibanzqtyyppeihin. Mä en ole koskaan suodattanut tai prosessoinut jotain puolikasta omanaa tmv. Sinnepäin ja suurin piirtein dieetti on paljon helpompi toteuttaa, myös yläpää sietää moista paremmin. Minä syön ruokaa, eikä se minua - näin sanoakseni.

Eipä muuta...
Exsat

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Enthu kirjoitti:kovat meni jo vähän :off:
Kui? Päivän ruokalistaan lisäsin munaa illaksi. Aion niellä kaiken, mitä keitän.
killkill

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja killkill »

SingleMalt kirjoitti:Saako puuroon etes voisilmän, ettei mene vallan terveysintoiluksi?
Sä en nyt saa ajatuksesta kii. Mainittu on nopeaa, energiaa antavaa aamusettiä. Huomaat kyllä sen arvon, kun eka kerran loikkaat pienessä krapulassa tunniksi 1-asteiseen veteen :D
Vastaa Viestiin