Homo-ilta ohjelman arviointia

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
M. Hell
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 02.10.2010 20:45

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja M. Hell »

Laskin oman kerhoni kuukausimaksun menevän päittäin liitonmaksuni kanssa. Toinen huolehtii minusta eläessäni ja kuoltuani kun toinen kirkkain silmin esittää huolehtivansa eläessäni... Voisi kai tässä vuodenvaihteessa liittyäkin kirkkoon. :)
elco

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja elco »

M. Hell kirjoitti:Laskin oman kerhoni kuukausimaksun menevän päittäin liitonmaksuni kanssa. Toinen huolehtii minusta eläessäni ja kuoltuani kun toinen kirkkain silmin esittää huolehtivansa eläessäni... Voisi kai tässä vuodenvaihteessa liittyäkin kirkkoon. :)
Tuo aneiden ostaminen taivaspaikkaan on manalan kirkkohääoptiomaksun jälkeen huonoin perustelu kirkkoon kuulumiselle. Itselläni tuo suhde ei kuitenkaan mene noin, vaan kirkkovero olisi kertaluokkaa suurempi kuin työttömyyskassamaksu.

Toinen kysymys, mikä juolahti mieleeni on se, että näinköhän kirkko on erityisen tehokas hyväntekijä? Jos haluaisin antaa esim. kirkollisveron suuruisen potin hyväntekeväisyyteen niin en ymmärrä, miksen kanavoisi tätä jonkun järjellisemmän ja fokusoituneemman organisaation kautta.

Mutta siis antaa palaa vaan, ei se minulta mitään pois ole. Pointti tässä on kuitenkin se, että kirkollisverolle on aivan aikuisten oikeasti vaikea löytää kestäviä perusteluita.
milli

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja milli »

Mulla on nyt vähän syrjitty olo. Miksei PetriFB vastannut mun kyssäriin?
elco

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja elco »

milli kirjoitti:Mulla on nyt vähän syrjitty olo. Miksei PetriFB vastannut mun kyssäriin?
Se vastaa vaan homojen kyssäreihin.
milli

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja milli »

elco kirjoitti: Se vastaa vaan homojen kyssäreihin.
how rude
So Hard

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

milli kirjoitti:
elco kirjoitti: Se vastaa vaan homojen kyssäreihin.
how rude
Tipahdin.
Manaaja

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Sä siis oikeasti koet, että nuo (mahdolliset) kirkkohäät ovat sen luonteinen tapahtuma, joista jokaisen kuuluu maksaa koko ikänsä?
Muun muassa. Toki siihen liittyy muutkin kirkolliset toimitukset joihin haluaa säilyttää option.
Siis meidän jokaisen, jottei teille "joillekin muille" jäisi "enemmän maksettavaa"?
Ei, vaan niille jotka moisen option haluavat säilyttää. Onhan se nyt selvä että jos tästä 80% possesta jokainen kuuluisi kirkkoon vain sen vuoden verran jona menevät naimisiin, kirkkoa ei olisi ylipäätään sellaisena kun se on. Olisi se varmaan monen mielestä hyväkin asia. Vaan kun tuollainen perinneinstituutio nyt on olemassa, ajattelin myös käyttää sitä haluamallani tavalla.
Olisit sanonut, että olet uskovainen etkä yrittänyt perustella kantaasi (Manala-)rationaalisesti.
Yritätkö tässä nyt sanoa (sikamika-)rationaalisesti että 80% suomen kansasta ovat uskovaisia? Vai millä rationaalisella perusteella minä olen erityisuskovainen?
Mene nukkumaan, sä olet aivan finaalissa.
Tsheh.
Mä olen keplotellut kotivakuutusta lukuunottamatta kaiken liittojen kautta, joiden jäsenyydestä en maksa mitään tai juuri mitään.
No sehän on hienoa että on jäsenyyksiä liittoihin joista et maksa juuri mitään. Näinhän mäkin ajattelen kirkon kanssa. Mitä nää mainitsemasi "kaikki" mahtavat olla missä liitot ovat sua konkreettisesti keplottelussa auttaneet?

Mites toi TV-lupa/mediamaksu? Kuinka paljon viikossa sun pitää sitä palvelua käyttää että koet sen maksamisen arvoiseksi?
Manaaja

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:En tiedä, mitä tuolla rahalla häihin saa, mutta 20min seremoniasta se tuntuu tyriiltä.
Luojalle (pun intended) kiitos osamaksusta!
Että kirkkoon mahtuu paljon porukkaa? Meinasitko pitää ne jatkotkin siellä kirkossa?
Mitä tekemistä jatkoilla on mahdollisen kirkossa tapahtuvan vihkivalan todistamisen mahdollistamisen kanssa?
NuoriD

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

M. Hell kirjoitti:
Vero-sanan sijaan voisi mielestäni puhua avustuksesta ja hyvän tekemisestä...
Olisiko fiksumpaa antaa rahaa esim. MLL:lle tai SPR:lle?
NuoriD

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

M. Hell kirjoitti:Laskin oman kerhoni kuukausimaksun menevän päittäin liitonmaksuni kanssa. Toinen huolehtii minusta eläessäni ja kuoltuani kun toinen kirkkain silmin esittää huolehtivansa eläessäni... Voisi kai tässä vuodenvaihteessa liittyäkin kirkkoon. :)
Mun käsittääkseni kirkkoonkuulumisella tai kuulumattomuudella ei ole mitään tekemistä mahd. taivaspaikan kanssa. Petri tietää paremmin, mutta mun käsittääkseni pitäisi uskoa.
M. Hell
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 02.10.2010 20:45

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja M. Hell »

Kaikkialle ei voi vähätuloinen rahoistaan antaa. Päättäköön kukin itse, että minne lahjoittaa. Kirkollisvero on varmaan monelle sopivan helppo tapa?

Minä joudun pihistelemään rahojani ja lahjoitan hyvin harvoin mitään mihinkään. Omalle kirkolle antamani avustukset ovat sellaisia rauhallisella hetkellä sen Jumalan, johon itse uskon, edessä tehtyjä, ehkä morkkiksestakin kumpuavia... Aiemmin kirjoitin hymiöllä, että voisinkin liittyä kirkkoon vuodenvaihteessa. Se oli turha heitto, koska en halua kuulua siihen laumaan. En hyväksy koko pakettia ja pienillä avustuksillani kuvittelen voivani poimia joukosta vain ne hyväksymäni asiat.
So Hard

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

M. Hell kirjoitti:Kaikkialle ei voi vähätuloinen rahoistaan antaa. Päättäköön kukin itse, että minne lahjoittaa. Kirkollisvero on varmaan monelle sopivan helppo tapa?
Ehkä helpoin, muttei tehokkain. Kirkolla on valtaisa sijoitusomaisuus ja osa seurakunnista on suorastaan rikkaita, mutta efektiivisesti aika pieni osa kirkollisveron tuotosta menee hyväntekeväisyyteen. Kirkon hallinto ja henkilökunta vievät leijonanosan, kirkkojen rakentelu ja hautausmaiden ylläpito oman osansa. Jos oikeasti kokee tarvetta auttaa jengiä, niin on avustamiseen erikoistuneita organisaatio miltei joka tarkoitukseen, jotka auttavat samalla rahamäärällä merkittävästi enemmän. Semminkin kun kirkko usein kytkee avustustyöhönsä käännytys- tai lähetyselementtejä.
Minä joudun pihistelemään rahojani ja lahjoitan hyvin harvoin mitään mihinkään. Omalle kirkolle antamani avustukset ovat sellaisia rauhallisella hetkellä sen Jumalan, johon itse uskon, edessä tehtyjä, ehkä morkkiksestakin kumpuavia... Aiemmin kirjoitin hymiöllä, että voisinkin liittyä kirkkoon vuodenvaihteessa. Se oli turha heitto, koska en halua kuulua siihen laumaan. En hyväksy koko pakettia ja pienillä avustuksillani kuvittelen voivani poimia joukosta vain ne hyväksymäni asiat.
Voin vakuuttaa, että jos kristinuskon jumala on olemassa, hän ei välitä pennosistasi pätkääkään. Käytä vain jatkossakin hyväksymiisi asioihin.
M. Hell
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 02.10.2010 20:45

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja M. Hell »

Mutta kun haluan auttaa juuri "meidän seurakunnan" piirissä eläviä, eikö silloin ole ihan normaalia tukea juuri näin? Ainakin se tuntuu hyvältä.
elco

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: Voin vakuuttaa, että jos kristinuskon jumala on olemassa, hän ei välitä pennosistasi pätkääkään. Käytä vain jatkossakin hyväksymiisi asioihin.
Luulisi tuon nyt vähän pienentävän oddseja saada kuuma kivi kaaliin.
So Hard

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

M. Hell kirjoitti:Mutta kun haluan auttaa juuri "meidän seurakunnan" piirissä eläviä, eikö silloin ole ihan normaalia tukea juuri näin? Ainakin se tuntuu hyvältä.
Jos se tuntuu hyvältä niin anna palaa vaan. Huonompiakin asioita voi ostaa kuin hyvää mieltä itselle ja muille.
So Hard

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Voin vakuuttaa, että jos kristinuskon jumala on olemassa, hän ei välitä pennosistasi pätkääkään. Käytä vain jatkossakin hyväksymiisi asioihin.
Luulisi tuon nyt vähän pienentävän oddseja saada kuuma kivi kaaliin.
Mitä kaiffari joka voi luoda kättä napsauttamalla miljoona tonnia timangeja tekee muutamalla sadalla eurolla vuodessa? Mistäs tietää vaikka ottaisi moisen loukkauksena. "Vittu täs mitää köyhiä olla."
M. Hell
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 02.10.2010 20:45

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja M. Hell »

So Hard

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joo, mutta pelottavaksi kävi vasta kun luki näitä:

http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu10.htm
M. Hell
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 02.10.2010 20:45

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja M. Hell »

So Hard kirjoitti:Joo, mutta pelottavaksi kävi vasta kun luki näitä:

http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu10.htm
Ensimmäinen virke tuolta riitti.
elco

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: Mitä kaiffari joka voi luoda kättä napsauttamalla miljoona tonnia timangeja tekee muutamalla sadalla eurolla vuodessa? Mistäs tietää vaikka ottaisi moisen loukkauksena. "Vittu täs mitää köyhiä olla."
No ei kai se kirkollisvero minnekään Pyhän Hengen pankkitilille nordeaan mene?

Mutta kyseessä on kuitenkin niin veemäinen jäbä, että moni katsoo parhaimmakseen olla mielin kielin. Minä kyllä meinaan katsoa bluffin ja ottaa sitten vaikka kovennettua helvettikomennusta iäisyyden, jos jesseltä kaiken järjen vastaisesti löytyisikin ässät taskusta.
elco

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja elco »

Tuosta eivät Paavo Rissasen homokaasuraportit ole enää kovin kaukana.
NuoriD

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

So Hard kirjoitti:
Joo, mutta pelottavaksi kävi vasta kun luki näitä:

http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu10.htm
Eläkkeellä oleva luokanopettaja huh huh. No onhan Päivi Räsänenkin lääkäri, mutta potilaiden onneksi nykyään kansanedustaja.

Mitäs mieltä Petri on tästä profeetaasta? Onko aito profeetta vaiko antikristuksen miehiä?

Ps. Tuo Mr Gay Finland on tuleva juristi.

Miksi fiksumpi puoli on juristeja ja antenniosasto luokanopettajia ja lääkäreitä? Tässä on joku salajuoni selvästi, jolla koetetaan parantaa juristien imagoa ja vetää lääkärit ja opettajat lokaan.
So Hard

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriD kirjoitti:Miksi fiksumpi puoli on juristeja ja antenniosasto luokanopettajia ja lääkäreitä? Tässä on joku salajuoni selvästi, jolla koetetaan parantaa juristien imagoa ja vetää lääkärit ja opettajat lokaan.
Kiitos kiitos! Myös palstan ulkopuolella tuppaa olemaan näin, älä ole huolissasi.
NuoriD

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

So Hard kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Miksi fiksumpi puoli on juristeja ja antenniosasto luokanopettajia ja lääkäreitä? Tässä on joku salajuoni selvästi, jolla koetetaan parantaa juristien imagoa ja vetää lääkärit ja opettajat lokaan.
Kiitos kiitos! Myös palstan ulkopuolella tuppaa olemaan näin.
Juristit ovat homoja?
So Hard

Re: Homo-ilta ohjelman arviointia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriD kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Miksi fiksumpi puoli on juristeja ja antenniosasto luokanopettajia ja lääkäreitä? Tässä on joku salajuoni selvästi, jolla koetetaan parantaa juristien imagoa ja vetää lääkärit ja opettajat lokaan.
Kiitos kiitos! Myös palstan ulkopuolella tuppaa olemaan näin.
Juristit ovat homoja?
Kyllä homo juristi on harvinaisuus. Enemmistö on heteroaseksuaaleja.
Vastaa Viestiin