Kuvagalleria

Ylipitona tunnettu ryhmittymä suorittaa sanallisia terrori-iskuja ohjemuodossa tähän topiciin. Ei asiaankuulumatonta urpoilua kiitos.

Onko jees?

Äänestys päättyi 22.09.2005 20:25

On!
52
95%
Ei!
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 55

Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kityssä on nyt sitten kuvagalleria, jonka nopeimmat ovat jo hoksanneet. Henkilökohtaisiin gallerioihin voivat kaikki halukkaat lähettää ihQuja kuviaan, jotka ovat näkyvissä vain rekisteröidyille ja sisäänkirjautuneille käyttäjille.

Jatkossa voidaan myös luoda omia gallerioita esimerkiksi miittien kävijöille pelkästään heidän nähtäväksi. Tai mitä nyt vain keksitäänkään..

Edit: Gif-kuvien lähettäminen estetty järjestelmäongelmien vuoksi.
Viimeksi muokannut aasi, 26.08.2005 17:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Enthu

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Jees... ja miittikuvat jakoon vain paikalla olleille...ne jotka ei ole päässeet paikalla tai halunneet tulla saisi jäädä ilman...mutta mikä idea tuossa julkisessa galleriassa on? :)
ninnithequeen

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ja pöh!
Jos mä en johonkin miittiin pääse, niin haluaisin toki nähdä edes kuvia sieltä. Eikö se olisi reiluinta? Ja jos joku ei halua pärstäänsä näytille niin ilmoittaa vaan?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja aasi »

Enthu kirjoitti:Jees... ja miittikuvat jakoon vain paikalla olleille...ne jotka ei ole päässeet paikalla tai halunneet tulla saisi jäädä ilman...mutta mikä idea tuossa julkisessa galleriassa on? :)
Ehkä parempi suomennos olisi ollut yleiset galleriat tai jotain sensuuntaista.

Sinne voi ylläpito luoda gallerioita.

Voidaan esimerkiksi luoda ryhmä Pikkujoulumiittailijat, jonka jäsenillä on oikeus lähettää Pikkujoulumiitti-galleriaan kuvia tai käydä niitä katsomassa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ilmoitelkaa jos huomaatte suomennoksissa jotain ihmeellisyyksiä, niitä tehdessä ei ollut aina kontekstia käsillä ja huomasin jo joitakin huonouksia.
Exsat

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä en osaa!

Tuo ei huoli mun kuvista kuin joitakin. Tarkastin jo koon, tiedostomuodon ja tiedoston koon, niissä ei pitäisi olla vikaa. Naamaraja?

No ny ne meni, mutta esikatselukuvat puuttuu... :?
Viimeksi muokannut Exsat, 24.08.2005 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geetzu

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Exsat kirjoitti:Mä en osaa!

Tuo ei huoli mun kuvista kuin joitakin. Tarkastin jo koon, tiedostomuodon ja tiedoston koon, niissä ei pitäisi olla vikaa. Naamaraja?
Kyllä ne näkyy kun klikkaa suuremmaks... Mullakin yks gif meni noin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja aasi »

Exsat kirjoitti:Mä en osaa!

Tuo ei huoli mun kuvista kuin joitakin. Tarkastin jo koon, tiedostomuodon ja tiedoston koon, niissä ei pitäisi olla vikaa. Naamaraja?

No ny ne meni, mutta esikatselukuvat puuttuu... :?
Tuliko mitään virheilmoitusta? Odotithan riittävän pitkään kuvaa lähettäessä, ettet esimerkiksi keskeyttänyt lähetystä?

Ei tuo välttämättä kunnolla toimikaan, mut toi esikatselukuvien puute voisi kertoa jotain että sen esikatselukuvan luonti on jäänyt kesken jostain syystä.
Exsat

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Exsat »

aasi kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Mä en osaa!

Tuo ei huoli mun kuvista kuin joitakin. Tarkastin jo koon, tiedostomuodon ja tiedoston koon, niissä ei pitäisi olla vikaa. Naamaraja?

No ny ne meni, mutta esikatselukuvat puuttuu... :?
Tuliko mitään virheilmoitusta? Odotithan riittävän pitkään kuvaa lähettäessä, ettet esimerkiksi keskeyttänyt lähetystä?

Ei tuo välttämättä kunnolla toimikaan, mut toi esikatselukuvien puute voisi kertoa jotain että sen esikatselukuvan luonti on jäänyt kesken jostain syystä.
Vaikutanko mä kärsimättömältä? :wink:

Odotin kiltisti. Ensin tuli kymmenen kertaa "kuva on liian suuri tai viallinen" ja sitten kun rassasin riittävästi niin tuli samanlainen "kuva lisätty" kuin niissä, joissa on esikatselukin olemassa. Näkyvät on ilmeisesti jpeginä ja esikatselu puuttuu gifeistä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja aasi »

Exsat kirjoitti: Vaikutanko mä kärsimättömältä? :wink:
Mun kristallipallo oli vain huurteessa :?
Odotin kiltisti. Ensin tuli kymmenen kertaa "kuva on liian suuri tai viallinen" ja sitten kun rassasin riittävästi niin tuli samanlainen "kuva lisätty" kuin niissä, joissa on esikatselukin olemassa. Näkyvät on ilmeisesti jpeginä ja esikatselu puuttuu gifeistä.


Näköjään gif-tukea ei löydykään tuosta kuvankäsittelykirjastosta mitä galleria kaipaa, patenttiongelmien vuoksi se on nykyversioista hävinnyt.
Oliko pelkästään gif-kuvien laittamisessa ongelmia?
Exsat

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Exsat »

aasi kirjoitti: Oliko pelkästään gif-kuvien laittamisessa ongelmia?
Niin ilmeisesti. Mä en ole ihan varma mitä tuossa tapahtui niitä laittaessa... :oops:
safi

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja safi »

aasi kirjoitti: Oliko pelkästään gif-kuvien laittamisessa ongelmia?
Jep saman tyyppisiä ongelmia oli tälläkin suunnalla tai sitten en vain osaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja aasi »

GIF-kuvat ovat nyt pois käytöstä, ei niitä tahdo saada toimimaan kunnolla oikein mitenkään.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mksi gif kuvia pitäisi ylipäätänsä käyttää?
Pyyhin Netikettiin..
Geetzu

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Niba kirjoitti:Mksi gif kuvia pitäisi ylipäätänsä käyttää?
Ainakin kai jos liikettä haluaa?
Exsat

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Geetzu kirjoitti:
Niba kirjoitti:Mksi gif kuvia pitäisi ylipäätänsä käyttää?
Ainakin kai jos liikettä haluaa?
Ja menee pienemmäksi (kuvatiedostoksi) helpommin, ainakin mun alkeellisilla kuvankäsittelytaidoilla.
PerttiMakimaa

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Exsat kirjoitti: Ja menee pienemmäksi (kuvatiedostoksi) helpommin, ainakin mun alkeellisilla kuvankäsittelytaidoilla.
Jopa windowsin mukana tuleva Paint osaa tallentaa imaget .jpg muodossa kun sitä pyytää talletettaessa. :)
bedlam

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja bedlam »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Ja menee pienemmäksi (kuvatiedostoksi) helpommin, ainakin mun alkeellisilla kuvankäsittelytaidoilla.
Jopa windowsin mukana tuleva Paint osaa tallentaa imaget .jpg muodossa kun sitä pyytää talletettaessa. :)
Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.
Exsat

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Ja menee pienemmäksi (kuvatiedostoksi) helpommin, ainakin mun alkeellisilla kuvankäsittelytaidoilla.
Jopa windowsin mukana tuleva Paint osaa tallentaa imaget .jpg muodossa kun sitä pyytää talletettaessa. :)
Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.
Mun photari kyllä tallentaa siinä muodossa kun itse haluaa, mutta mun mielestä niiden pikseleiden ja muiden mysteerin muuttelu on niin hankalaa, että mä mielummin muutan vain tiedostomuodon, jos haluan kuvan pienempään pakettiin.
PerttiMakimaa

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

bedlam kirjoitti: Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.
Niin, no toki. Kuvan kokoa tällä ohjelmointaidon mestarinäytteellä voi toki muuttaa vaan kuvan kokoa pienentämällä. Jos olen oikein ymmärtänyt. :)

Itse pidin siitä "Rakastuja":n Messenger-pariskunnasta.
Exsat

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Exsat »

PerttiMakimaa kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.
Niin, no toki. Kuvan kokoa tällä ohjelmointaidon mestarinäytteellä voi toki muuttaa vaan kuvan kokoa pienentämällä. Jos olen oikein ymmärtänyt. :)
Mutta korkeus ja pituussuhteiltaan samankokoinen kuva on suurempi jpeginä kuin gifinä.
gullible

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja gullible »

bedlam kirjoitti: Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.
Ei täällä mikään vatkaa tai heilu. On itseasiassa aika shokeeraavaa avata kity jostain muulta kuin omalta koneelta, kun yhtäkkiä hymiöt ja avatarit vilkkuvat kuin jouluvalot. Testasin juuri, ei kiitos.
gullible

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja gullible »

Exsat kirjoitti:
Mutta korkeus ja pituussuhteiltaan samankokoinen kuva on suurempi jpeginä kuin gifinä.
Riippuu kuvasta ja parametreista. Itse olen ollut siinä uskossa, että kameralla otetut kuvat ovat noin yleensä jpegeinä pienempiä, koska jpeg-kompressio on dataa hukkaava - toisin kuin gif. giffit ovat kokemukseni mukaan olleet pienempiä grafiikkapuolella.

Joku multimeedikko varmaan osaa cut-and-pastettaa tähän oikean selityksen.
bedlam

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja bedlam »

PerttiMakimaa kirjoitti:Kuvan kokoa tällä ohjelmointaidon mestarinäytteellä voi toki muuttaa vaan kuvan kokoa pienentämällä.
Ei vaan nimen omaan jpegin ja gifin voi tallentaa erilaisilla laatuasetuksilla, jolloin kuvan tiedostokoko muuttuu. Siis pikselikoon muuttumatta.
gullible kirjoitti: Ei täällä mikään vatkaa tai heilu.
Ei pahasti vatkaa, vaan voisi vatkata.
gullible kirjoitti: Itse olen ollut siinä uskossa...
Komppaan. Giffi-puolelle kannattaa mennä vasta yksinkertaisten ja vähän värisävyjä sisältävien kuvien kanssa.
Geetzu

Re: Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

*lammasvatkaus ihan ärsykkeeks*
Vastaa Viestiin