Tampio eli torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exsu kirjoitti:
saira kirjoitti: Ja vieressä olevan Yliopiston opiskelijoilla on nyt jo huutava pula halvoista/ilmaisista parkkipaikoista, veikkaan ettei tlanne ainakaan parane jos Areena tulee.
Puhuin lähinnä visuaalisesta ilmeestä, mutta mun puolesta yliopiston opiskelijat voivat alkaa suosimaan julkisia liikennevälineitä, en näe mitään järkeviä perusteita lisäparkkien tuottamiseen. Lähistöllä on kuitenkin useita parkkihalleja, jos väkisin haluaa autolla koululle surautella.
Mua jotenkin naurattaa toi, että opiskelijoilla on varaa pitääkin noin paljon autoja.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

^No siis mun kanssa samoilla kursseilla käyvistä suurin osa asuu Viialassa, Lempäälässä, Vammalassa tms. Itse tuun Pirkkalasta. Ja siellä suuri osa opiskelijoista on kuitenkin jo perheen perustaneita, uudelleen koulun penkille lähteneitä ihmisiä. Se toinen puoli on sit suoraan lukiosta tulleita nuoempia, joiden opiskelijaelämä vain jatkuu niinkuin ennenkin. Ja koulun virallisia paikkoja on tällä hetkellä muistaakseni 76kpl, joista osa työntekijöille. Puolet paikoista katosi, kun liikuntahallia laajennetaan. Edellinen puolitus tapahtui kun Technopolista alettiin rakentaan koulun naapuriin... "Tampereen yliopistossa on noin 15 200 tutkinto-opiskelijaa. Henkilökuntaa on noin 2 100. "
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

wow, heräsin just. Aika väkevät koomat tuli vedettu, illal tipahdin säkkituoliin joskus 11 maissa,heräsin siitä 04.30, kävin syömäs lisää panacodeja ja buranaa ja menin sänkyyn nukkumaan. Heräsin just äsken, ei verta suussa, ei turvostusta eikä särkyä.

Vois keitellä kahvit ja nauttia vapaapäivästä
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dumis

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Rahamiehet jyrää, Kummolan mafia miehittää mansen keskustan, soon vaan ajan kysymys. Eikös Tree ole vaffasti muuttovetoinen näässity?

edit: saatana että tulee joka postaukseen joku kijroitusvihre, aina.
Viimeksi muokannut Dumis, 04.11.2010 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

exsu kirjoitti:
saira kirjoitti: Ja vieressä olevan Yliopiston opiskelijoilla on nyt jo huutava pula halvoista/ilmaisista parkkipaikoista, veikkaan ettei tlanne ainakaan parane jos Areena tulee.
Puhuin lähinnä visuaalisesta ilmeestä, mutta mun puolesta yliopiston opiskelijat voivat alkaa suosimaan julkisia liikennevälineitä, en näe mitään järkeviä perusteita lisäparkkien tuottamiseen. Lähistöllä on kuitenkin useita parkkihalleja, jos väkisin haluaa autolla koululle surautella.
Visuaalinen ilme juuri hirveä onkin. Paikka on nyt jo tukkoisen näköinen.

Ja itselle ja monelle muulle auto on aika tärkeä opiskelun mahdollistava asia. Itse joutuisin kulkemaan kahdella bussilla ja kävelemään osan matkasta jos haluaisin käyttää julkisia muksun viemiseen ja kouluun pääsemiseen. Samalla jäisi mahdollisuus tehdä töitä luentojen välissä, eli käytännössä kokonaan, näin kun kaksin muksun kanssa olen. Eikä mulla olis todellakaan varaa maksaa niitä hintoja, mitä keskustassa nykyään pysäköinnistä pyydetään. Itsellä hyvä juttu se, että mies asuu vartin kävelymatkan päässä koululta, voin jättää hänen pihalleen autoni.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulla on perjantai-ilta ja lauantai ap vapaat :shock: Tietty lauantaivapaa kun on Pyhämiesten päivä ja kaik kii.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Tampio oli todellakin eilen ravintolassa, nimittäin tarjoilija. Olin työn puolesta laivalla ja sinne oli eilistä kokousillallista varten pitänyt ilmoittaa etukäteen erikoisruokavalio. No ENSINNÄKIN kahvitauolle ei oltu varattu sitä mitä tilasin, mutta vaihtoehdot kelpasivat joten nou hätä. Omituista silti.
No eilen sitten mentiin sinne illalliselle ja mulla oli mukana kutsun mukana tullu lappu jossa luki että "laktoositon kasvisruoka, ota lappu mukaan ke-illalliselle". Laitoin lapun pöydälle ja eikös tarjoilija siinä tuo alkuruokaa. Lautasella oli jotain joka näytti mädiltä, kysyin siltä neidiltä että mitähän tämä kasa tässä lautasella on. Neiti sanoi että se on mätiä. Minä ihmettelemään että "milloinkas kala on ollut kasvista". Tarjoilija näytti hölmistyneeltä ja sanoi että "ai sulle ei siis kalaa eikä äyriäisiäkään". No ei, jos olen tilannut kasvista. Kala ei ole kasvis!

En yritä olla hankala erikoisruokavalion kanssa, mulle on vaan yksinkertaisesti helpointa sanoa että laktoositon kasviruokavalio. Silloin eteen ei tule - tai ei pitäisi tulla - laktoosia, kalaa, sikaa eikä kanaa. Tosin ei tule riistaakaan eikä lammasta tai äyriäisiä mutta big deal. Kerran yritin selittää mitä kaikkea syön ja mitä en mutta ei siitä tullut hevon vittua, tämä on vain helpompi näin.

Mutta eihän tämäkään voi mennä putkeen, koska totta kai kasvisruokavalioon kuuluu kala ja äyriäiset. Eikö?

Muuten oli ihan älyttömän kivaa :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

saira kirjoitti: Ja itselle ja monelle muulle auto on aika tärkeä opiskelun mahdollistava asia. Itse joutuisin kulkemaan kahdella bussilla ja kävelemään osan matkasta jos haluaisin käyttää julkisia muksun viemiseen ja kouluun pääsemiseen. Samalla jäisi mahdollisuus tehdä töitä luentojen välissä, eli käytännössä kokonaan, näin kun kaksin muksun kanssa olen. Eikä mulla olis todellakaan varaa maksaa niitä hintoja, mitä keskustassa nykyään pysäköinnistä pyydetään. Itsellä hyvä juttu se, että mies asuu vartin kävelymatkan päässä koululta, voin jättää hänen pihalleen autoni.
Tässä nyt on jo vähän priorisointikysymystä. Pitää saada opiskella, ajaa autoa, pysäköidä lähelle, asua kaukana ja käydä töissä. Jos ei ole varaa pysäköidä keskustaan niin auto kauemmaksi ja loppumatka muilla kulkuvälineillä. Tai sitten koti lähemmäksi niin, ettei tarvitse autoilla.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tapasin kirurgin ja sovin leikkausajan :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

exsu kirjoitti:
saira kirjoitti: Ja itselle ja monelle muulle auto on aika tärkeä opiskelun mahdollistava asia. Itse joutuisin kulkemaan kahdella bussilla ja kävelemään osan matkasta jos haluaisin käyttää julkisia muksun viemiseen ja kouluun pääsemiseen. Samalla jäisi mahdollisuus tehdä töitä luentojen välissä, eli käytännössä kokonaan, näin kun kaksin muksun kanssa olen. Eikä mulla olis todellakaan varaa maksaa niitä hintoja, mitä keskustassa nykyään pysäköinnistä pyydetään. Itsellä hyvä juttu se, että mies asuu vartin kävelymatkan päässä koululta, voin jättää hänen pihalleen autoni.
Tässä nyt on jo vähän priorisointikysymystä. Pitää saada opiskella, ajaa autoa, pysäköidä lähelle, asua kaukana ja käydä töissä. Jos ei ole varaa pysäköidä keskustaan niin auto kauemmaksi ja loppumatka muilla kulkuvälineillä. Tai sitten koti lähemmäksi niin, ettei tarvitse autoilla.
Juu, lähempänä koulua (ts. Tampereen keskustassa) saan maksaa paskemmasta kämpästä saman kuin nyt, kunnalliset palvelut huonontuvat huomattavasti, työmatkoihin menisi sama aika kuin nyt (molemmat työpisteeni siis reilun viiden kilometrin päässä koululta, ja joudun siirtämään tavaraa niiden välillä sen mukaan missä työskentelen) eli luultavasti johtaisi yritykseni lopettamiseen, ja tällä hetkellä (opiskeleva yh) työn teon lopettamiseen. Tämä taas johtaisi siihen, että tuloni eivät kattaisi edes pakollisia menoja, joten olisin sossun luukulla. Lisäksi loppuisi toimintani Vapepassa ja SPR:llä. Kiitsa, loistava neuvo... :D Ehkä kuitenkin pidän ylpeyteni ja jatkan työntekoa ja hieman kauempana asumista. Voinpahan tarjota lapselleni edes miellyttävämmän paikan asua, vaikka kaksion makkari jaetaankin kahdeksi huoneeksi... Ja niin kuin sanoin, mulla on se miehen parkkipaikka, ei niin henk.koht kosketa, mut ärsyttää yhtäkaikki.

Eihän tässä koko jutussa ole opiskelijapysäköinti edes kuin pieni osa! Rakennus on ruma kuin perkele, se ei vain sovi punatiilisten rakennusten lähelle. Tämä rakennus toisi Trelle (EHKÄ) yhdet kisat, sen suuremmin rakennukselle ei ole edes käyttöä. Sen sijainti on keskustan liikenteen JA pysäköinnin kannalta huono, hankaloittaa myös monelle suurelle tielle siirtymistä koska on lähellä jo valmiiksi helposti tukkeutuvaa Viinikan liikennesotkua. Itse en näe rakennukssa mitään sen suurempaa hyötyä, mutta haittoja sitäkin enemmän.

Lisäys: Tampereella ei sitä paitsi tarvita luksusasuntoja lisää, niitä tuli juuri Ratinaan. Ennemmin pitäisi tarjota kohtuuhintaisia, pieniä asuntoja, niistä se pula olisi. Lisäksi osa Areenan hinnasta lainattaisiin Tampereen kaupungilta. Takaisinmaksu suunnitelma kuulosti epärealistiselta, ja rahaa tarvittaisiin muutenkin ihan muihin asioihin, kuten hoiva- ja terveyspalveluihin.
Viimeksi muokannut saira, 04.11.2010 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

saira kirjoitti:Kiitsa, loistava neuvo... :D
Kyseessä ei ollut neuvo vaan ihan vaan tosiasioiden tsekkaus. Ei jonkun urheiluhallin rakentamista tai rakentamatta jättämistä voida laskea sen varaan, miten joku marginaalinen tietyllä alueella asuva yh-opiskelijaporukka haluaa mukavimmin kulkea luennoille. Edelleen jäi sitäpaitsi käyttöön vaihtoehto auto kauemmaksi keskustasta ja kävellen/julkisilla loppumatka. Sitäpaitsi opiskeluaikana aika harva elää niin kivassa ja isossa asunnossa kun haluaisi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mutta kun kyseinen asia on vain pieni osa syistä, miksi koko rakennusta ei pitäisi edes mielestäni tulla. Niinkuin ylempänä luettelin...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Tästähän tulikin Tampere-Torstai. Vaikka ei siinä mitään, hieno kaupunkihan se! (Eikä ollenkaan vähiten sen takia, että Kyllä isä osaa tulee taas kakkoselta.. 8) )

Mulla on ollu ihan outo päivä. Ei niin "paha", mutta semmonen rehellinen. Suoraan puhumisen päivä; sekä parisuhteessa että työyhteisössä. Jos ei hyvä, niin ainakin parempi mieli josain jutuissa.. Ja nyt on nälkä. (Että hiljaa kaikki siellä niistä kiinalaisista ravintoloista.. Tai ehkä mäkin sorrun ihan suosiolla.)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Huomenna päiväreissu isolle kirkolle. Voi hemmetti kun pitää nousta aikaiseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onhan niitä hemmetin yliopistoja ihan tarpeeksi tässä maassa, valmistuneita ihan liikaa.

Mutta on vain yksi Tappara.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

Hmm, mä taidan lähteä shoppailemaan. Tylsä mesta hei.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

exsu kirjoitti:
saira kirjoitti:Kiitsa, loistava neuvo... :D
Kyseessä ei ollut neuvo vaan ihan vaan tosiasioiden tsekkaus. Ei jonkun urheiluhallin rakentamista tai rakentamatta jättämistä voida laskea sen varaan, miten joku marginaalinen tietyllä alueella asuva yh-opiskelijaporukka haluaa mukavimmin kulkea luennoille. Edelleen jäi sitäpaitsi käyttöön vaihtoehto auto kauemmaksi keskustasta ja kävellen/julkisilla loppumatka. Sitäpaitsi opiskeluaikana aika harva elää niin kivassa ja isossa asunnossa kun haluaisi.
Asiat ovat helpommiksi menneet ja ihmisille on tullut vauhtisokeus, jos on mahdollista, kaikki on saatava tai sitten elämä on.. piloilla.
Näin on Helsingissä toimittu myös,tehty autoilua rajoittavia toimia, mutta autot ne vain ruuhkautuvat. Aina ihmettelee ruuhka-aikaan mihin espoolaiset saavat autonsa piilotettua? Onneksi puolen miljoonan espoolaisen käyttöön tulee parin vuoden päästä ihan oikea metro. Tampereelle ei kannata moista kaivaa kuitenkaan.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

No siis otin itseni esimerkiksi, joten voinen jatkaa siitä. Toinen, täysin erilainen esimerkki on opiskelukaverini, jolla on Vammalassa miehensä kanssa sikatila. Priorisoi siinä sitten. Ja siis mähän käytän sitä jätä auto pidemmälle ja kävele loppumatka, jos exsu ei sitä huomannut...

Mutta tosiasia on, että mulle tärkein asia on huolehtia tyttäreni hyvinvoinnista. Ja tällä hetkellä "Prikkalassa" on yksi Suomen parhaista kunnallisista terveydenhoidoista. Lisäksi mukana tulevat pienen kunnan muutkin edut. Tampere ei voi tarjota lähellekään sellaista. Tytön hyvin vointiin lasken myös sen, että voin viettää aikaa hänen kanssaan, eikä hänen tarvitse olla esim vuorotarhassa. Ja niinkuin jo mainitsin, täällä asuminen on halvempaa kuin Tampereella. Kävelymatkan päässä koulustani asuisimme yksiössä, ilman mahdollisuutta tytön vapaaseen ulkoiluun. Näen nyt jo tarpeeksi vaivaa ja aikaa pystyäkseni tarjoamaan edes tämän. eikä tyttärelläni ole hienoja uusia vaatteita, vaan kierrätämme ystävien kesken ja käytän paljon kirpparivaatteita. En todellakaan asu niinkuin haluaisin tai alueella missä haluaisin. Mielestäni on siis kenenkään turha sanoa minulle priorisoinnista, tyttö tulee ensin, sit vasta minä. Enkä itse näe tässä mitään valittamista, tämä on mielestäni vain vanhemmuutta. Joten Nibankaan on turha sanoa mitään "kaikki mulle heti"-ajattelusta minuun viitaten.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tampio eli torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

saira kirjoitti:No siis otin itseni esimerkiksi, joten voinen jatkaa siitä. Toinen, täysin erilainen esimerkki on opiskelukaverini, jolla on Vammalassa miehensä kanssa sikatila. Priorisoi siinä sitten. Ja siis mähän käytän sitä jätä auto pidemmälle ja kävele loppumatka, jos exsu ei sitä huomannut...

Mutta tosiasia on, että mulle tärkein asia on huolehtia tyttäreni hyvinvoinnista. Ja tällä hetkellä "Prikkalassa" on yksi Suomen parhaista kunnallisista terveydenhoidoista. Lisäksi mukana tulevat pienen kunnan muutkin edut. Tampere ei voi tarjota lähellekään sellaista. Tytön hyvin vointiin lasken myös sen, että voin viettää aikaa hänen kanssaan, eikä hänen tarvitse olla esim vuorotarhassa. Ja niinkuin jo mainitsin, täällä asuminen on halvempaa kuin Tampereella. Kävelymatkan päässä koulustani asuisimme yksiössä, ilman mahdollisuutta tytön vapaaseen ulkoiluun. Näen nyt jo tarpeeksi vaivaa ja aikaa pystyäkseni tarjoamaan edes tämän. eikä tyttärelläni ole hienoja uusia vaatteita, vaan kierrätämme ystävien kesken ja käytän paljon kirpparivaatteita. En todellakaan asu niinkuin haluaisin tai alueella missä haluaisin. Mielestäni on siis kenenkään turha sanoa minulle priorisoinnista, tyttö tulee ensin, sit vasta minä. Enkä itse näe tässä mitään valittamista, tämä on mielestäni vain vanhemmuutta. Joten Nibankaan on turha sanoa mitään "kaikki mulle heti"-ajattelusta minuun viitaten.
Omalla kohdalla ei ole tuota ns. vanhemmuutta, joten kokemuksen muute estää arvottamasta asiaa. Viittaus oli yleinen, sen tiedän että väittävät perheellisten aseman olevan heikompi kuin usean muun. En tietenkään ota huomioon nyt jotain tapaus ND:tä, mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta valita oikein useista syistä.
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin