Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Laihduttamisessa kalori on kalori tai eri tulokulmalla ei ole. Kehon lihas/rasva-suhde muuttuu esmes silloin kun lihaksikas ihminen siirtyy karkkilaikkarille paljonkin. Mä tuijottaisin lahdutuksessa pelkästään rasvaprosenttia, en omaa massaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
So Hard

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä tuijottaisin lahdutuksessa pelkästään rasvaprosenttia, en omaa massaa.
Et ilmeisesti lukenut artikkelia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä tuijottaisin lahdutuksessa pelkästään rasvaprosenttia, en omaa massaa.
Et ilmeisesti lukenut artikkelia.
Mitä artikkelia? Enhän mä olis millään ehtinytkään, koska juuri avasin koneen 8) ...pitää kohta laittaa tytön iltapuuro, joten riskillä mennään koko ajan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Gaia

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Suora linkki professorin Facebook-sivulle, jossa raportoidaan dieetin etenemisestä.


edit. Ja koska viime aikoina on päässyt käymään niin, että kaikki farkut lähes putoavat päältä, korkkaan nyt tänään ostamani Fazermint-boxin :]
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gaia kirjoitti:Sehän on vain 350 grammaa
Liikaa suklaata, jotta pystyisin syömään vuorokaudessa ilman pahaa oloa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Naama olisi melkoisessa kukassa jos suklaata söisi noita määriä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Bluntly kirjoitti:Naama olisi melkoisessa kukassa jos suklaata söisi noita määriä.
Ei kai välttämättä. Kunhan energiansaanti pysyy kaukana kulutuksesta. Kaikki sisäänPantu menisi suoraan kulutukseen eikä edes riittäisi (kukintoihin). Ainakin mitä tota leivoskeksi-juttua on uskominen. Okei, en lukenut mutta kaveri kertoi..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gaia kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:^
En kyllä pysty syömään 2000kcal päivässä suklaata.
Sehän on vain 350 grammaa ;)

Ihmisillä on kyllä jännä käsitys sekä omasta energiansaannistaan että kulutuksestaan.
Totta, mm. monet luonnollisesti hoikkana pysyvät ihmiset kuvittelevat syövänsä läpi elämänsä sen 1500-2000 kilokaloria päivässä ja olevansa siksi hoikkia vaikka saattaisivat vedellä kaloreita sisäänsä kolmesta tonnista kaakkoon.

Naispuolisen kaverini exä yrittää tässä juuri saada painoa tarttumaan käymällä salilla neljä kertaa viikossa ja syömällä 5000 kilokaloria joka päivä. On kuulemma aika epätoivoista, eikä liha tartu ja paino nouse, ei sitten millään, kun hormoonitoiminta ei sitä edesauta.

Energiaahan ei juuri tyhjästä luoda, mutta se 2000 kilokaloria ei kovin paljosta syömisestä tule niinkuin yllä kirjoitit, jos ihminen esim. syö vähääkään noita suklaita tai juo mehuja päivän aikana.

Esim. tässä loistava esimerkki miten 3 tonnia saadaan vaivatta rikki vain kahdella miehekkäällä, ei-roskaruokamaiseksi laskettavalla aterialla ilman välipaloja:

Aamiainen:
Täytetty patonki (juusto) 300 g 860 kcal
Keitetty kananmuna 56 g 80 kcal
Pastramipaisti 95 g 95 kcal
Burn energiajuoma 50 cl 285 kcal
Play kaakaojuoma 50 cl 300 kcal

Päivällinen:
Play kaakaojuoma 50 cl 300 kcal
Peruna 141 g 106 kcal
Porkkana 86 g 24 kcal
Paisto+maustevoi 22 g 154 kcal
Sisäfileepihvi 276 g 340 kcal
Jalapeno 60 g 14 kcal
Punaviini 25 cl 200 kcal
Panda konvehdit 100 g 490 kcal

= 3248 kcal

Siinä missä jollain toi ei tunnu missään, joku toinen vetää tosta kevyesti ne 1000+ vararavintokaloria eli 150 grammaa läskiä runkoonsa.

Se taas, että normijamppa laihtuu syömällä vain 2/3 teoreettisesta kulutuksestaan, ei liene mikään ihme, vaikka miten söisi kalorinsa suklaana ja dominokekseinä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manala kerran kyseli oluenkulutustani (sievistellen 1-2 isotölkkisixpäkkiä päivässä, öh tunnustan "joskus" enemmän). Olen vakuuttanut, että olut ei lihota, vaikka miten kaloreita olisi. Kuitenkaan en juurikaan muista syödä kuin lihista ja nakkia illalla, ehkä päivällä pussikeittoa, liikuntaa eli "lihaksia" en ole aikoihin yrittänyt, näissä oloissa saattaisin vajota mutantin pohjapainooni 63-64 kiloa. Nyt vaa-alla käydessäni aamukakin jälkeen ja nakuna painoinkin peräti 71 kiloa!! Kalibroitu vaaka. Pituutta 185 cm silloin kun suoristan selkäni (harvoin). Nyt kun alkaisi kuntoilemaan lihasta sekaan, kotilaitteilla, syöden protskuruokia. Vaikka lisäravinteena silkkaa Munaa ja kaakaota vetäen, jo 75-kiloisena olisin pillua saava Adonis! Jaa siis niin en.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave saa pitää kinetikkinsä ja virallisterveellisen ruokavalionsa!
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^Laitan Duodecimin sivulta uutisen ko. tutkimuksesta

Paljon proteiinia ja hyviä hiilihydraatteja parasta laihduttajalle

julkaistu 25.11.2010/Uutispalvelu Duodecim

Laihdutetut kilot pysyvät parhaiten poissa, jos syö runsaasti proteiineja ja välttää liikoja rasvoja ja huonoja hiilihydraatteja kuten tavallista vaaleaa leipää, perunaa ja valkoista riisiä.

EU:n rahoittaman Diogenes-tutkimuksen havainto on merkittävä, sillä se viittaa virallisten ravitsemussuositusten olevan riittämättömiä estämään ylipainon palaamista laihduttamisen jälkeen.

Tutkimukseen osallistui 772 eurooppalaisperhettä, joissa ainakin yksi aikuinen oli ylipainoinen. Ylipainoiset aikuiset laitettiin kahdeksaksi viikoksi vähäkaloriselle laihdutuskuurille, minkä jälkeen he noudattivat yhtä viidestä vähärasvaisesta ruokavaliosta puolen vuoden ajan. Kuurin aikana he laihtuivat keskimäärin 11 kiloa.

Ruokavaliot vaihtelivat sen mukaan miten paljon proteiineja niissä oli ja minkälaisia hiilihydraatteja niihin valittiin. Vertailun vuoksi yksi ryhmä noudatti virallisia ravitsemussuosituksia ilman hiilihydraattirajoituksia.

Parhaaksi paljastui ruokavalio, jossa noin neljännes päivittäisestä energiantarpeesta tyydytettiin eläin- ja kasviproteiineilla ja syödyt hiilihydraatit olivat glykeemiseltä indeksiltään alhaisia eli ne nostivat veren sokeripitoisuutta hitaasti ja kohtuullisesti. Tällaisia ovat mm. vihannekset ja täysjyväviljat.

Kyseistä ruokavaliota noudattaneista useammat jatkoivat tutkimuksen loppuun, ja he myös lihoivat vähemmän seurannan aikana.

Seurannan aikana runsaasti proteiineja syöneille painoa kertyi 930 grammaa vähemmän kuin niille, joiden ruoassa oli vähän proteiineja. Alhaisen glykeemisen indeksin ryhmissä paino nousi puolestaan 950 grammaa vähemmän kuin korkean indeksin ryhmissä.

Eniten painoa tuli takaisin niille, joiden ruokavalio koostui korkean glykeemisen indeksin hiilihydraateista ja vähästä proteiinista. He lihoivat keskimäärin 1,67 kiloa. Korkean glykeemisen indeksin ruoat, kuten sokeri, peruna ja teollisesti jalostettu valkoinen vehnä, nostavat veren sokeripitoisuutta nopeasti ja paljon, millä on monia haitallisia aineenvaihdunnallisia vaikutuksia.

Tulokset viittaavat vahvasti siihen, että lisäämällä proteiinien saantia ja välttämällä huonoja hiilihydraatteja laihduttamisen tulokset jäävät todennäköisemmin pysyviksi. Ruokailumuutosten ansiosta monissa perheissä myös ylipainoiset lapset laihtuivat, vaikka heidän ei oletettu laihduttavan.

Uutispalvelu Duodecim
(NEJM 2010)
www.nejm.org


Tämä tutkimus varmasti otetaan huomioon uusia suosituksia laadittaessa.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Oho, tuleeko maailma nyt sitten muuttumaan ihan oikeasti? :O
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miksi tutkimuksissa lähes järjestäen puhutaan painon vaihteluista, kun merkityksellistä on läskin määrä vaihtelu?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:Oho, tuleeko maailma nyt sitten muuttumaan ihan oikeasti? :O
:?:
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Noni, tavoite saavutettu.. farkut jotka menivät hyvin päälle 58 kiloisena päälle sujahtavat nyt hyvin päälle.. erona vain, että nyt on reilu 6 kg enemmän kuin silloin. Hyvin palanut rasva, hyvin tullut lihasta tilalle.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

DitaVonShagwell kirjoitti:Noni, tavoite saavutettu.. farkut jotka menivät hyvin päälle 58 kiloisena päälle sujahtavat nyt hyvin päälle.. erona vain, että nyt on reilu 6 kg enemmän kuin silloin. Hyvin palanut rasva, hyvin tullut lihasta tilalle.
Mikä on seuraava tavoite?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Elppis kirjoitti:Mikä on seuraava tavoite?
No 10 viikon kuuri loppuun, olisko sitä kohta 6 viikkoa jo takana.. sitten tulee se vaikein ja vaativin osuus.. ylläpito. Ruokavalio tulee kuitenkin olemaan hyvin samantyyppinen mitä se on nytkin, ei vain tarvitse jättää vajetta.. vaikka eipä sitä nytkään kauheasti ole ollut.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Eli mä tungen naamani täyteen Taltsussa kun sä syöt terveellisesti? Ehkä mun pitäis liittyä joukkoon fiksuun!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Elppis kirjoitti:^Eli mä tungen naamani täyteen Taltsussa kun sä syöt terveellisesti? Ehkä mun pitäis liittyä joukkoon fiksuun!
:D Paljonko mun kuuri haittas kun oltiin viimeksi reissussa? Ehkä tosiaan en vaan syö yhtä palloksi nyt kuin viimeksi... en voi kyllä luvata mitään :P
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Käyksä Dave joka päivä vaa'alla ja sitten itket silleen lohduttoman tyttömäisesti kun paino onkin heittänyt taas sen yhden kilon väärään suuntaan? Meet polvilles seinän eteen takomaan nyrkkejä ja huudat että "Mä oon niin läski!!"

Niinku. Jos se paino on sen 77,9 vs. 76,5 niin mitä väliä? Menee ihan normaaleihin elimistön nesteenkeräysmarginaaleihin.
Daah!

Tottakai joka aamu käydään vaa'alla vessassa käymisen jälkeen.

Siis oikeesti, yritän nyt pysyä tässä. Jos en pidä tiukkaa rajaa, niin hitaasti paino nousee vääjäämättä.
78!!1

Mä oon läski11

:x
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jos ei muuten meinaa onnistua niin kannattaa kuunnella Koivuniemen Tapsaa motivoituakseen. Sympaattisen oloinen kaveri, alkaa kivasti saamaan draivista kiinni loppua kohden!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei tarvi alottaa. Sen sijaan aloitan nenänvalkaisuviikot joulun jälkeen :P
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

En aloita vaan jatkoin siitä mihin jäin viime vuoden puolella. Enää ei oo valasolo, on vaan mursuolo. Kyllä tämä tästä :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:En aloita vaan jatkoin siitä mihin jäin viime vuoden puolella. Enää ei oo valasolo, on vaan mursuolo. Kyllä tämä tästä :)
Sama, sain viime vuoden puolella aloitettua uimailun, nyt pitäs sitä jatkaa.
Ei nuo kilot nyt kuitenkaan vielä karisseet joten jatketaan projektia.
Vastaa Viestiin