Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Ei ole kalluppia, mutta voi vastata....

Omistan pesukoneen että astianpesukoneen
19
70%
Omistan pesukoneen
3
11%
Omistan astianpesukoneen
1
4%
Ei kumpaakaan! Mutsi/pesula/pesutupa taloyhtiössä
4
15%
 
Ääniä yhteensä: 27

Gaia

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Manaaja kirjoitti:Miten te saatte noin paljon pyykkiä ja tiskiä?
Minen tiskaa mitään käsin ellei ole i-h-a-n pakko. Ja esim. lakanat tulee vaihdettua par kertaa viikossa, samoin pyyhkeet.
Tai no, muksun lakanat vain kerran viikossa. Notta tuleehan sitä pyykkiä.
Manaaja

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Eihän pyyhkeitä tartte pestä, ku niihinhän kuivataan aina silloin kun ollaan ite puhtaita?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gaia kirjoitti:Ja esim. lakanat tulee vaihdettua par kertaa viikossa, samoin pyyhkeet.
Mitä sä oikein teet siellä sängyssä, jos lakanat pitä vaihtaa kaksi kertaa viikossa? :shock:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Gaia

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Vesper kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Ja esim. lakanat tulee vaihdettua par kertaa viikossa, samoin pyyhkeet.
Mitä sä oikein teet siellä sängyssä, jos lakanat pitä vaihtaa kaksi kertaa viikossa? :shock:
Ei kai niitä PIDÄ vaihtaa niin usein, tuossa sängyssä kun ei ole koskaan tehty muuta kuin nukuttu.
Mä vaan satun tykkäämään sileistä, puhtaista lakanoista :)
RP

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja RP »

Kyllä sitä vaan kertyy. En tiskaa käsin mitään mitä ei ole pakko. Luonnollisesti koko perhe vaihtaa kalsarinsa ja sukkansa päivittäin.

Tytsällä menee 1-2 vaatetta päivä, riippuen sotkeeko hiukan vaiko hiukan enemmän. Lisäksi itse olen henkilö joka ei käytä (pl. ulkovaatteet) mitään vaatetta kahta päivää peräkkäin. Se on tapa. Ei ne housut ja päälipaidat välttämättä pesua vaatisi, mutta kyllä ne koriin menevät.

Mies sentäs käyttää esim. farkkuja useamman päivän, paidat kerrasta pesuun. Pyyhkeet vaihtoon kerran viikossa, lakanat kerran kahdessa viikossa.
Manaaja

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kandee kerää ne tiskit tiskialtaaseen eikä suoraan koneeseen haisemaan, toisin kuin kaikki naiset aina ohjeistaen mäkättävät.
Gaia

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Ei mun tiskikone haise vaikka sitä jokunen päivä kerätäänkin täyteen. :shock:
Dumis

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Gaia kirjoitti:Ei mun tiskikone haise vaikka sitä jokunen päivä kerätäänkin täyteen. :shock:
Osaat esihuuhdella astiat ennenkuin kuivatat niitä pesukoneessa?
Gaia

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Dumis kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Ei mun tiskikone haise vaikka sitä jokunen päivä kerätäänkin täyteen. :shock:
Osaat esihuuhdella astiat ennenkuin kuivatat niitä pesukoneessa?
Onko tähän muitakin toimintatapoja?

Tiskikoneissa on myös sellainen huuhteluohjelma jota voi käyttää jos kovin kauan meinaa kerätä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä en esihuuhtele, kun on opetettu että se on veden tuhlausta ja tiskikoneen aliarvioimista. Nii! :leuhka:

Tänään pyöri molemmat rakkineet kahdesti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meidän tiskikone on niin surkea, että astiat pitää lähes esipestä, että saa aikaiseksi puhdasta jälkeä. Mutta eipä se kyllä sitten pahemmin haisekaan.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei niitä tarvitse pestä yhtä hyvin kuin tiskatessa, mutta esim. puurolautasesta saa kyllä auttaa puuronjämät harjan kanssa pois ennen koneeseen laittoa, jos ei halua kaikkien lasien olevan harmaita pesun jäljiltä. Lasit ja mukit ja muut voi laittaa kyllä suorilta koneeseen, mutta kaikki tahmea pitää ensin poistaa. Erityisesti juuri puurot ja perunamuusit jne. sotkevat helposti koko koneen pesutuloksen.
RP

Re: Kallupin tapainen talouden vehkeiden käytöstä!

Viesti Kirjoittaja RP »

Tämä on mun ensimmäinen tiskikoneeni joten kokemusta ei juurikaan ole. Mutta kai niissä tiskituloksissa on eroa. Testasin tuossa omani kun laitoin muiden astioiden lisäksi kaksi päivää jääkaapissa olleen lasisen liha-astian huuhtomatta pesuun. Tiedätte ne uunin tekemät poltot yms. mitä näihin vateihin jää. Saa hangata tiskiharjallakin aina ikuisuuden. Kovettuneita rantuja yms. Nyt laitetaan kone testiin! (Ei, ei ole elämää!).

Me oltiin ihan satavarmoja ettei puhdistu, mutta kun avasin koneen; lopputulos oli kuin huonossa fairymainoksessa, kiilsi niin maan perkeleesti puhtauttaan. Koin pienen henkisen orgasmin.
Vastaa Viestiin