Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Meillä on 8 etummaista esillä ja ilmeisesti takaa pukkaa jotain poskaria pikku hiljaa. En usko että edes huomataan hampaiden tuloa, ei lapsi eikä vanhemmat, on sen verran isommat vaivat ollu tässä taustalla, ettei nuo tunnu enää missään.

Hih, meillä muuten jyrsittiin niillä kahdeksalla hiljattain päärynää. Epäilen että pikku oiretta saattoi tulla vatsaan ja ihoon, tarvii katsoa koska uskaltaa uudelleen antaa. Saattoihan tuo olla jotain muutakin. Mutta oli niin onnellinen päärynänpala kädessä ja hymyili leveästi jokaisen pienen haukun jälkeen. Ihku pieni, meidän lapsi söi oikeaa ruokaa!
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Niin että ehkä siitä päärynästä sittenkin tuli vähän lisäongelmiakin. Taas pari yötä menty tunnin pätkissä. Hohhoijaa. I'll sleep whem I'm dead.

Hyviikiin uutisii. Tuo pieni on niiiiiin suloinen kun juttelee niin paljon. On kymmeniä merkitseviä sanoja joita käyttää mielekkäästi ja lisäksi matkii kaikki perässä mitä sanoo. Kun siltä kysyy onko se isin pieni papukaija niin se vastaa "Onnn!!"
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Huoh. Poika on sitten miten pinnasängyn ne kaksi irrotettavaa pinnaa keskellä irrotetaan. Heräsin aamuyöllä siihen että jätkä istuu mun vieressä mun sängyssä (pinnis siis ihan kiinni mun sängyssä. Ei auttanut tytön askarteluliima sit ei. Eiku kunnon teholiimaa ostamaan...
NuoriD

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

ninnithequeen kirjoitti:Huoh. Poika on sitten miten pinnasängyn ne kaksi irrotettavaa pinnaa keskellä irrotetaan. Heräsin aamuyöllä siihen että jätkä istuu mun vieressä mun sängyssä (pinnis siis ihan kiinni mun sängyssä. Ei auttanut tytön askarteluliima sit ei. Eiku kunnon teholiimaa ostamaan...
Erittäin vaarallista. Voi kuristaa itsensä sinne pinnojen väliin, jos saa juuri yhden sopivasti irrotettua, sitten lähtee pois ja jää päästään roikkumaan.
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

exPertti kirjoitti:Oletteko pinnasuojista, BTW, kuulleet?
Jos tarkoitat semmosta kangasta mikä laitetaan ympäri, ni ei auttais tuossa tilanteessa.

Mä en vaan tajua miksi tuommosia irrotettavia pinnoja edes tarvitaan...suht vanha pähkinäpuinen pinnasänky jonka ilmaseksi sain.
NuoriD

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:Oletteko pinnasuojista, BTW, kuulleet?
Ensimmäisen kanssa oli sellaiset, sitten taidettiin jättää pois turhana hifistelynä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Vähän sama juttu.
The great club outshines the individual, always and forever.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

ninnithequeen kirjoitti:Mä en vaan tajua miksi tuommosia irrotettavia pinnoja edes tarvitaan...suht vanha pähkinäpuinen pinnasänky jonka ilmaseksi sain.
Nuo on sitä varten, että vanhemmat voi esim. pitää kättä vauvan päällä nukuttaessa tms.
NuoriD

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Oletteko pinnasuojista, BTW, kuulleet?
Ensimmäisen kanssa oli sellaiset, sitten taidettiin jättää pois turhana hifistelynä.
Hifistelynä? Hö.
Mihin niitä sun mielestä tarvitaan?
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

MUN mielestä niitä tarvittiin vain siihen, että ihan pikku piipero tuntee olonsa vähän turvallisemmaksi kun on vähän niinq pesässä. Eikä pienet kädet tai jalat mene pinnojen väliin.
Kävi hyödyttömäksi parin kuukauden jälkeen.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kyllä meillä on pinnasuoja vieläkin 1-vuotiaalla, kun muuten tyyppi kolisee niin ikävästi pinnoja vasten kääntyillessään. Mutta ei se suoja ainakaan yli puolivuotiasta pitele jos haluaa pinnoihin käsiksi päästä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Oli meilläkin se pinnasuoja, mutta sen "toimivuudesta" en pistänyt takuuseen. Enemmän pinnasuoja oli nimenomaan näköesteenä, kuin minkäänlaisena pehmusteena. Auttoi myös siinä ettei raajat roikkuneet (ellei tunkenut ylitse) pinnojen välissä.


APUA, AUTTAKAA!! Jäädäänkö nykyään äitiyslomalle 50 vai 30 vrk ennen (ma-la laskettuna) laskettua aikaa?! Mä olen ihan sekaisin. Joko siis jään 2.5.2010 tai 8.4.2010, tai siltä väliltä. Miten mä viimeks jäin? :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Elppis kirjoitti:Jäädäänkö nykyään äitiyslomalle 50 vai 30 vrk ennen (ma-la laskettuna) laskettua aikaa?! Mä olen ihan sekaisin. Joko siis jään 2.5.2010 tai 8.4.2010, tai siltä väliltä. Miten mä viimeks jäin? :D
Reilu vuosi sitten tuon sai ainakin itse valita. Jos jää aiemmin niin on sitten lopusta pois (kai). Minulle neuvottiin niin, että kannattaa ilmoittaa jäävänsä myöhemmin ja jos sitten tulee liikaa vaivoja, niin voi tarvittaessa saada sairauslomaa. Vaikkei se raskaus sinänsä sairaus ole, niin kyllähän monella tulee sen myötä jo sairauslomaankin oikeuttavaa ja siis sairaudeksi laskettavaa kremppaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Zeb kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Jäädäänkö nykyään äitiyslomalle 50 vai 30 vrk ennen (ma-la laskettuna) laskettua aikaa?! Mä olen ihan sekaisin. Joko siis jään 2.5.2010 tai 8.4.2010, tai siltä väliltä. Miten mä viimeks jäin? :D
Reilu vuosi sitten tuon sai ainakin itse valita. Jos jää aiemmin niin on sitten lopusta pois (kai). Minulle neuvottiin niin, että kannattaa ilmoittaa jäävänsä myöhemmin ja jos sitten tulee liikaa vaivoja, niin voi tarvittaessa saada sairauslomaa. Vaikkei se raskaus sinänsä sairaus ole, niin kyllähän monella tulee sen myötä jo sairauslomaankin oikeuttavaa ja siis sairaudeksi laskettavaa kremppaa.
Ok, mulla alkais olemaan aiheellista jo kertoa (eiköhän tää pötsi jo näy) töissä, ja funtsin että mitä vastaan siihen, kun kysytään että koska mä jään pois. Nyt siis jo 15 viikon puolivälissä. Jo ja jo, mutta kuitenkin.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Virittelin vauvan makuupussin kunnolla niiden pinnojen kohdalle, ja jätkää selvästi vituttaa. Miks kaikki kiva kielletään?

Kohta ostamaan kunnon liimaa, vinkatkaas samalla vähän, missä olis halpoja vauvapulkkia? Tai missä hintatasossa ne menee? Pääsee mamma hankeen rehkimään kertyneitä läskejä pois...
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tytön puoli vuotta vanhempi ja tuplasti vahvempi serkkupoika on alkanut vetelemään meidän vauvaa pataan aina kun nähdään. Viimeksi kalautti palikalla päähän ja veti tukasta vauhdilla nurin lattialle. Vanhemmat kyllä kieltävät ja komentavat, mutta kurjaa silti. Mitä tällaisille 1.5 vee gangstereille voi tehdä? Luulen että on mustis.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Zeb kirjoitti:Tytön puoli vuotta vanhempi ja tuplasti vahvempi serkkupoika on alkanut vetelemään meidän vauvaa pataan aina kun nähdään. Viimeksi kalautti palikalla päähän ja veti tukasta vauhdilla nurin lattialle. Vanhemmat kyllä kieltävät ja komentavat, mutta kurjaa silti. Mitä tällaisille 1.5 vee gangstereille voi tehdä? Luulen että on mustis.
Kuuluu ilkeästi ikään. Alex ei kauheasti moisia harrastanut, joskus puraisi, mutta se karsittiin onneksi nopeasti. Päiväkotilapset osaa jo käyttäytyä, mutta suuri osa kotona kasvavista on rasavillejä.. tosin riippuu lapsesta, lapsen luonteesta, lapsen vanhempien luonteesta jne. Kyllä mä kieltäisin ihan surutta, vaikkei oma lapsi olekaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kyllähän mä kieltäisin jos ehtisin ennen kuin ehtii iskemään/kalauttamaan/kaatamaan. Sitten pitäisi varmaan päivystää koko ajan metrin säteellä. Vanhemmat kyllä kieltävät heti sillä mikrosekunnilla kun kukaan asian huomaa. Valitettavasti vahinko on yleensä vaan ehtinyt tapahtua. Itse olisin kyllä aika raivona jos oma muksu tekisi tuollaista. Ilmeisesti siis tekee ihan kohta kun vaan vähän kasvaa jos kerran ikään kuuluu.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

exPertti kirjoitti: Menikö se niin, että on sellainen ikävaihe että pystyy jo mottaamaan muttei pysty vielä ymmärtämään mottaamisen seuraamuksia?
Joo, eiköhän tuo ole juuri siinä vaiheessa. Se on vaan iso ja vahva kuin mikäkin painija, mutta ei tajua vielä juuri mistään mitään. Kiva kombo.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

exPertti kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Menikö se niin, että on sellainen ikävaihe että pystyy jo mottaamaan muttei pysty vielä ymmärtämään mottaamisen seuraamuksia?
Joo, eiköhän tuo ole juuri siinä vaiheessa. Se on vaan iso ja vahva kuin mikäkin painija, mutta ei tajua vielä juuri mistään mitään. Kiva kombo.
Jotkut ovat tuollaisia kyllä isonakin. :)
Niinpä :think:
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja salanikki »

Zeb kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Menikö se niin, että on sellainen ikävaihe että pystyy jo mottaamaan muttei pysty vielä ymmärtämään mottaamisen seuraamuksia?
Joo, eiköhän tuo ole juuri siinä vaiheessa. Se on vaan iso ja vahva kuin mikäkin painija, mutta ei tajua vielä juuri mistään mitään. Kiva kombo.
Kannattaa myös vähän seurata missä tilanteissa mottailee. Meillä arka, hiljainen ja kiltti poika saattoi alle 2-vuotiaana yhtäkkiä lyödä leikkikaveriaan. Se tuntui oudolta, mutta aika pian tajusin, että sitä ahdisti ja pelotti kun joku tuli leikkimään liian lähelle. Ja siihen ei auttanut muu kuin se, että istuin aika pitkään metrin päässä ja estin konfliktit. (niin siis lapsen vanhempien pitäisi istua siinä metrin päässä...) Aikaa myöten helpotti, joskin edelleen lapsen oman tilan tarve on ehkä keskimääräistä suurempi. Ei siis aina kyse ole siitä, että lapsi huvikseen mottailee.
lolleroinen ja repskops
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Njoo, tytsä on myös tommonen "omaa tilaa"-tyyppi. Kiltti kuin mikä, joten ei leikkikavereitaan muksi, mutta meitä vanhempia on muutamaan otteeseen heilutellut. Lähinnä kun on sängyssä leikkimässä, ja vauvasta asti on ollut ihan turha yrittää lohdutella yöllä herätessään. Ei siedä, ei. Nykyään ilmaisee kielellisestikin yöllä herätessään; "poisssss" ja samalla työntää miestä/itseäni pois lääppimästä. Pitää kunnioittaa halujaan ja olla lääppimättä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

salanikki kirjoitti:Kannattaa myös vähän seurata missä tilanteissa mottailee. Meillä arka, hiljainen ja kiltti poika saattoi alle 2-vuotiaana yhtäkkiä lyödä leikkikaveriaan. Se tuntui oudolta, mutta aika pian tajusin, että sitä ahdisti ja pelotti kun joku tuli leikkimään liian lähelle. Ja siihen ei auttanut muu kuin se, että istuin aika pitkään metrin päässä ja estin konfliktit. (niin siis lapsen vanhempien pitäisi istua siinä metrin päässä...) Aikaa myöten helpotti, joskin edelleen lapsen oman tilan tarve on ehkä keskimääräistä suurempi. Ei siis aina kyse ole siitä, että lapsi huvikseen mottailee.
Kuulostaa tulevaisuuden koulukiusaajalta, jota on totta kai ymmärrettävä, koska on arka ja hiljainen. No parempi kai motata kuin olla motattavana. Potentiaalinen menestyjä?
Paras päivä ikinä.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja salanikki »

Riemumieli kirjoitti:
salanikki kirjoitti:Kannattaa myös vähän seurata missä tilanteissa mottailee. Meillä arka, hiljainen ja kiltti poika saattoi alle 2-vuotiaana yhtäkkiä lyödä leikkikaveriaan. Se tuntui oudolta, mutta aika pian tajusin, että sitä ahdisti ja pelotti kun joku tuli leikkimään liian lähelle. Ja siihen ei auttanut muu kuin se, että istuin aika pitkään metrin päässä ja estin konfliktit. (niin siis lapsen vanhempien pitäisi istua siinä metrin päässä...) Aikaa myöten helpotti, joskin edelleen lapsen oman tilan tarve on ehkä keskimääräistä suurempi. Ei siis aina kyse ole siitä, että lapsi huvikseen mottailee.
Kuulostaa tulevaisuuden koulukiusaajalta, jota on totta kai ymmärrettävä, koska on arka ja hiljainen. No parempi kai motata kuin olla motattavana. Potentiaalinen menestyjä?
No senhän takia mä sen sinne muiden lasten sekaan pistin ja vahdin ite käsivarren mitan päässä että tottuisi muihin lapsiin eikä tarttis sen takia mottailla ja koulukiusaajaks ryhtyä! :)
lolleroinen ja repskops
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

salanikki kirjoitti:No senhän takia mä sen sinne muiden lasten sekaan pistin ja vahdin ite käsivarren mitan päässä että tottuisi muihin lapsiin eikä tarttis sen takia mottailla ja koulukiusaajaks ryhtyä! :)
Kannattaa kuitenkin opettaa, että puoliaan saa ja tulee pitää. Kun kiusaaja saa kerran nyrkkiä, niin kiusaaminen yleensä päättyy.
Paras päivä ikinä.