Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriD

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mä luulen (RP voisi kertoa onko näin), että kokenut puhelinmyyjä voi hoitaa homman aika lailla refleksinomaisesti, ilman liikaa ajattelua. Kun samat tekstit toistaa riittävän monta kertaa, niin ne tulevat automaattisesti. Vastapuoli tod. näk. antaa vastauksia, joihin jokaiseen on olemassa jo valmis 10 000 kertaa toistettu vastausrepla. Eli kokeneen puhelinmyyjän ei paljoa tarvi ajatella tai laittaa tunnetta peliin.

Kun on kuullut vastaajaan vittuuntuneen äänen jo 10 000 kertaa, niin tuskin se enää sydänverta vuodattaa.

Eli kokenut puhelinmyyjä voi myydä ja samalla ajatella jotain aivan muuta.
Dumis

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Mun mielestä ulospäin suuntautuneisuudella ja hyvällä itsetunnolla ei ole oikein mitään tekemistä asian kanssa: Asiakaskunnasta 80% kokee lähestymisesi jollain tavalla epämiellyttävänä, ja väittäisin että se ei voi tuntua pidemmän päälle miellyttävältä vaikka olisi mekkaan päin suuntautunut.
Niin lähdin siitä lähtökohdasta että jossei ole ulospäin suuntautunut, niin ei varmana saa tarpeeksi lehtiä myytyä ja se varmana alkaa vaikuttamaan työsuhteen kestoon. Itsetunto auttanee kun tulee hetkiä jolloin joku myytävä tuote ei mene millään kaupaksi ja myyntiluvut ovat heikkoja, aika pitkältihän nuo hommat taitaa olla proviisio-palkkauksella(?).

Jonkun aivot narikassa-moodinhan nuo hommat tietty vaatii, tuskin kukaan henkilökohtaisesti jokaisen puhelun ottava kestää montaa päivää k.o. touhua.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

En koe hakeneeni ikinä paskaduuneihin, enkä sellaisissa ole kauheammin ollut. Mun mielestä kaupan kassana työskentely oli kivaa :)
Kahdesti en ole saanut hakemaani työpaikkaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Mä en pysty myöskään enään tekemään puhelimella myynti tai kerjuu työtä. Ei vaan anna moraali peräksi, se on mun mielestä vaan väärin se toiminta, ihmiset nykymaailmassa saa ne tuotteet joita ne tarvii tilattua ihan itsekkin.

Aah, tulee iha nuoruusajat mieleen. Joku todella hämärä pulju erään kerran tarjosi jotain haastatteluduunia, mutta eivät suostuneet määrittämään työlle selvää hintaa eikä ottamaan vastaan verokorttiakaan.

Tein työn sitten yhtä rehellisesiä periaatteita noudattaen. Kerran soittivat perään ja jotain kuumottelivat työn laadusta, mutta totesin vain että verottajalla varmasti kiinnostaisi kuulla että palkkailevat 30 nuorta kerrallaan pimeästä keräilemään ihmisten puhelinnumeroita, joita käyttävät sitten omaan liiketoimintaan.

Eivät kuumotelleet toiste.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Sama ideahan tässä on taustalla kuin kansalaispalkassa, paitsi että lisäsin tuon verottoman osuuden ja laskin tukia nykyisestä. Kansalaispalkan suurin ongelmana on uskoakseni tuen suuruus: nykyisillä sosku/työkkäritukitasoilla sitä ei luullakseni pystytä toteuttamaan, koska kulut ovat liian suuret ja työttömyyttä vähentävä vaikutus on tietenkin sitä pienempi, mitä suurempi on tuen määrä.
Vihreiden perustulomallissa tuen suuruus laskisi nykyisestä hieman, jolloin se on mahdollista toteuttaa. 440 euroa kuussa ei myöskään ole niin suuri summa, että moni sen saatuaan jäisi vain kotiin makaamaan - etenkin kun jokaisesta tuon päälle tienatusta eurosta tulee myös itselle todellista hyötyä, eli työn vastaanottaminen on aina kannattavaa.
Mä olen kanssa miettinyt, että 400-500 euroa olisi sopivansuuruinen kansalaispalkka. Helpottais pirusti byrokratiaa, kun tippuis kaikkien tilille automaattisesti joka kuukausi. Suurin osa kelasta voitaisiin lopettaa:)
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
RP

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriD kirjoitti:Mä luulen (RP voisi kertoa onko näin), että kokenut puhelinmyyjä voi hoitaa homman aika lailla refleksinomaisesti, ilman liikaa ajattelua.
Periaatteessa ei, koska sun pitää osata lukea sitä ihmistä langan päässä eikä kasvotusten. Jos tekee liukuhihnamaisesti, niin sä et tule myymään kuin helpoille tapauksille. Moni ihminen pystyy myymään muutamia lehtitilauksia työvuorollaan, mutta kovin moni ei pysty sillä kunnon elantoa hankkimaan eli myymään tarpeeksi.

Mä en ole koskaan myynyt röyhkeydellä vaan sillä, että olen suustani hyvä eli toisin sanoen ulospäinsuuntaunut ja sosiaalinen.

Itselleni soittaa paljon lehtimyyjiä, eikä ole ongelmaa tunnistaa kuka näistä myy ja kuka ei.
RP

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti: Ne harvoin uskoo ekasta tai vielä tokastakaan eistä että ei on ei.
No ne ei usko siksi koska ne on koulutettu siihen, että kaupanehdotuksia tehdään kuusi (6) puhelun aikana. Sen jälkeen voi todeta että juu, ei se ota. Hyvä myyjä tekee ne niin ettei asiakas edes tiedosta sitä saati koe sitä jankkaukseksi. Huono myyjä taas saa sen kuulostamaan jankkaamiselta eikä näin ollen yleensä tule paljolti myymään.

Nyrkkisääntö on, että myyntityö alkaa aina ensimmäisen EIn jälkeen.
So Hard

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Mä olen kanssa miettinyt, että 400-500 euroa olisi sopivansuuruinen kansalaispalkka. Helpottais pirusti byrokratiaa, kun tippuis kaikkien tilille automaattisesti joka kuukausi. Suurin osa kelasta voitaisiin lopettaa:)
Eihän tuolla maksa edes vuokraa pääkaupunkiseudulla. Kotona asuville vetelehtijöille taas ei pitäisi maksaa mitään.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Hard kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:s. kannatan perustuloa - sitä mallia jossa kustannukset eivät ole nykysysteemiä suuremmat.
Sellaista mallia ei olekaan. Kaikki mallit jotka nostavat ankaraa progressiota entisestään eivät kelpaa.
Ihme kommentti? Tietenkin sellainen on. Perustulo on mahdollista valita suuruudeltaan sellaiseksi, joka voidaan kattaa nykyisellä veroasteella, jos halutaan. Eri asia on, kuinka fiksua on pitää kiinni muutamasta prosentista - veroprosentit kun vaihtelevat jatkuvasti muutenkin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Mikäs luonnonlaki se sellainen on, joka takaa että työtä on nousukaudella täsmälleen sen verran kuin tekijöitäkin? Vai tarkoitatko vain tätä viimeisintä nousukautta?
Markkinatalous. Luin SK:sta about 20 vuotta sitten erinomaisen kirjoituksen asiasta. Siinä pari taloustieteilijää oli tutkinut, miten työvoiman tarjonta ja kysyntä ja työn tuottavuus olivat vaihdelleet vuosisatojen ajan alkaen ajalta ennen teollista vallankumousta. Siinä päädyttiin siihen, että em. tekijät ovat vaihdelleet niin radikaalisti, että ilman systeemin automaattista tasapainottumista välillä olisi ollut n 90%:n työttömyys ja välillä taas 90% työpaikoista olisi pitänyt olla täyttämättä. Näin ei kuitenkaan ole ollut. Systeemi pyrkii automaattisesti hakeutumaan tilanteeseen, jossa suunnilleen jokaisella on töitä ja suunnilleen joka työpaikkaan löytyy työntekijä.

Tämä tietysti edellyttää, että systeemin annetaan hakeutua tasapainoon. ...
Ja sunko mielestä olisi ihan kiva ajatus, että yhteiskunnan annettaisiin muotoutua samalle mallille, missä se oli ennen teollista vallankumousta?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Mä olen kanssa miettinyt, että 400-500 euroa olisi sopivansuuruinen kansalaispalkka. Helpottais pirusti byrokratiaa, kun tippuis kaikkien tilille automaattisesti joka kuukausi. Suurin osa kelasta voitaisiin lopettaa:)
Eihän tuolla maksa edes vuokraa pääkaupunkiseudulla. Kotona asuville vetelehtijöille taas ei pitäisi maksaa mitään.
Miksi ihmisten, jotka ei tee työtä, pitäisi asua pääkaupunkiseudulla? Toisaalta, mitä vikaa kotona asumisessa? Kaikista tyhmintä on työtätekevien rahoilla asuttaa yksiössä henkilöä, jolla ei siihen ole varaa.

Koko kansalaispalkan idea on, että myös matalapalkka ja osa-aikatöiden tekeminen olisi taloudellisesti kannattavaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Gaia

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Mä olen tähän mennessä päässyt jokaiseen työpaikkaan, johon olen kulloinkin halunnut.

En muuten ole ikinä lähettänyt yhtään hakemusta, vaan olen kävellyt firmaan sisään, hankkinut itseni rekrytoinnista vastaavan puheille ja ilmoittanut, että mä tuun tänne töihin, aloitanko huomenna vai vasta ensi viikon alussa :D
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:s. kannatan perustuloa - sitä mallia jossa kustannukset eivät ole nykysysteemiä suuremmat.
Sellaista mallia ei olekaan. Kaikki mallit jotka nostavat ankaraa progressiota entisestään eivät kelpaa.
Ihme kommentti? Tietenkin sellainen on. Perustulo on mahdollista valita suuruudeltaan sellaiseksi, joka voidaan kattaa nykyisellä veroasteella, jos halutaan. Eri asia on, kuinka fiksua on pitää kiinni muutamasta prosentista - veroprosentit kun vaihtelevat jatkuvasti muutenkin.
Selvennyksenä niille, jotka eivät ole ymmärtäneet perustulon ideaa. Valtio maksaa jokaiselle saman summan X, jonka päälle jokainen saa tienata niin paljon kuin huvittaa. Kaikkia ansiotuloja verotetaan veroprosentilla Y. Jokainen tienattu euro siis kasvattaa tuloja saman verran, jolloin ainakin marginaali prosentti putoaa hyvin tienaavilla merkittävästi. Progressio syntyy valtion maksamasta vakiosummasta X, jonka merkitys on pienituloiselle suurempi kuin suurituloiselle.

Järjestelmän hyödyt olisivat: Vähemmän byrokratiaa. Kelasta voitaisiin karsia paljon. Sosiaalitoimisto todennäköisesti jäisi ennalleen, jotta olisi jokin tukielin, joka voisi ottaa poikkeavat tilanteet huomioon. Suurin hyöty olisi, että työttömien kannattaa tehdä myös pätkätöitä ja matalapalkkatöitä. Nykyisin parin päivän työpätkiä ei kannata ottaa siitä seuraavan paperinpyörityksen takia. Koko homma voi mennä tappiolla ja työttömyyskorvausten maksu saattaa lykkääntyä. Matalapalkka-aloilta poistuisi nykyiset kannustinloukut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joskus vuosikymmenen alkupuoliskolla hain noksun langattomien ratkaisujen pellepelotonosastolle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vagabondo kirjoitti:Selvennyksenä niille, jotka eivät ole ymmärtäneet perustulon ideaa...
Turhaan selvennät. Katsos kun kaikki, mitä vihreät ehdottavat, on turhaa, toteuttamiskelvotonta ja idealistista ituhippeilyä/velliperseilyä, joka ei voisi mitenkään toimia käytännössä. Vihreäthän eivät tunnetusti osaa laskea eivätkä ajatella loogisesti. Tämän tietävät kaikki asiaan perehtymättäkin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Selvennyksenä niille, jotka eivät ole ymmärtäneet perustulon ideaa...
Turhaan selvennät. Katsos kun kaikki, mitä vihreät ehdottavat, on turhaa, toteuttamiskelvotonta ja idealistista ituhippeilyä/velliperseilyä, joka ei voisi mitenkään toimia käytännössä. Vihreäthän eivät tunnetusti osaa laskea eivätkä ajatella loogisesti. Tämän tietävät kaikki asiaan perehtymättäkin.
Niin, perustulo on tämän säännön vahvistava poikkeus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Onhan siellä hulluakin porukkaa joo, mutta niin on Kokoomuksessakin.
So Hard

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EveryWoman kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Selvennyksenä niille, jotka eivät ole ymmärtäneet perustulon ideaa...
Turhaan selvennät. Katsos kun kaikki, mitä vihreät ehdottavat, on turhaa, toteuttamiskelvotonta ja idealistista ituhippeilyä/velliperseilyä, joka ei voisi mitenkään toimia käytännössä. Vihreäthän eivät tunnetusti osaa laskea eivätkä ajatella loogisesti. Tämän tietävät kaikki asiaan perehtymättäkin.
Vihreiden perustulomalli nostaa yli kaikkien koulutettujen progessiota rajusti. Se on mnun näköulmastani täysin sietämätöntä perseilyä. Ensin kituutetaan pienillä tuloilla vuosia opiskelemassa ja sitten tulee rahanjakaja joka haluaa pistää duunisis tuloksen tyypille, josta on kivempi poltella rauhanpiippua ja kirjoittaa paskoja runoja.

Se ei nyt vaan käy. Edessä olisi valtaisa työmoraalin romahdus ja veronkierron yleistyminen. Jo nyt koulutetut ovat länsieurooppalaisellakin verotustasolla sietämättömällä rosvosektorilla. On kiva puhua mallista joka "ei lisää kustannuksia" kun todellisuudessa malli lisää kustannuksia jopa mallin laatijoiden mukaan. Maksaja vain on sellanen kiva ryhmä joka ei äänestä vihreitä muutenkaan.
Dumis

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Gaia kirjoitti:Mä olen tähän mennessä päässyt jokaiseen työpaikkaan, johon olen kulloinkin halunnut.

En muuten ole ikinä lähettänyt yhtään hakemusta, vaan olen kävellyt firmaan sisään, hankkinut itseni rekrytoinnista vastaavan puheille ja ilmoittanut, että mä tuun tänne töihin, aloitanko huomenna vai vasta ensi viikon alussa :D
On se kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dumis kirjoitti:On se kova.
Mira Kasslinkaan ei oo enää mitään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Gaia

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Dumis kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Mä olen tähän mennessä päässyt jokaiseen työpaikkaan, johon olen kulloinkin halunnut.

En muuten ole ikinä lähettänyt yhtään hakemusta, vaan olen kävellyt firmaan sisään, hankkinut itseni rekrytoinnista vastaavan puheille ja ilmoittanut, että mä tuun tänne töihin, aloitanko huomenna vai vasta ensi viikon alussa :D
On se kova.
Joo. Tämä on tehty kahdesti. Vuonna 1990 ja seuraavan kerran 2001. Sen jälkeen ei oo ollut tarvetta :P

PS. Kuka on Mira Kasslin?
Dumis

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Gaia kirjoitti: PS. Kuka on Mira Kasslin?
Joku fillarieukko joka voitti Hjalliksen Diilin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Lilo kirjoitti:Onko sulle ND ihan vierasta se, ettei niihin ns. "paskaduuneihinkaan" haluta työntekijöitä, jotka ovat tulossa ko.duuniin vain siitä syystä että on pakko saada rahaa? Ei firman kannata moneenkaan hommaan palkata ylikoulutettua ihmistä, joka motivaatio hommaan on 0 ja joka vilahtaa takaovesta ulos heti kun löytää parempaa.
Se on ihan just noin.

Firmoissa tuollaisia hommia ovat monet aika fiksutkin hommat. Jos esim. otat juniori-tason SAP-hommiin jonkun vastavalmistuneen inssin, niin reilun vuoden kuluttua kyseinen kaveri lähtee kävelemään. Voi olla parempi yrittää löytää tuollaiseen duuniin koulutukseltaan sellainen, että henkilö ei niin helposti kelpaa muualle. Tuosta syystä yllättävän monessa firmassa jonkin järjestelmän paras osaaja on taustaltaan assari tai vastaava.

Itse olen opiskeluajan lopulla pistänyt paperit varmuuden vuoksi johonkin eila kaislalle toimistohanttihommiin, eikä tuolta kuulunut mitään. Onneksi sentään semmoinen juniori-analyytikon paikka aukesi.
SikaMika

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:Katsos kun kaikki, mitä vihreät ehdottavat, on turhaa, toteuttamiskelvotonta ja idealistista ituhippeilyä/velliperseilyä, joka ei voisi mitenkään toimia käytännössä. Vihreäthän eivät tunnetusti osaa laskea eivätkä ajatella loogisesti. Tämän tietävät kaikki asiaan perehtymättäkin.
Näin se valitettavasti menee. Homma kävi taas hyvin ilmi, kun tässä äskettäin tehtiin laskelmia, joiden mukaan suurten ikäluokkien eläköityminen aiheuttaa valtion kassaan yhteensä ~10 miljardin euron aukon. Talouden asiantuntijoiden mukaan sen paikkaaminen vaatisi paitsi maltillista verojenkorotusta, myös tehottomien ja kalliiden valtion tuottamien palvelujen tehostamista ja päällekkäisyyksien purkamista. Vihreillä oli asiasta erilainen näkemys: mitään ei ole syytä tehostaa (koska kaikkien poliittisten sihteerien yms. paskasakin elättäminen nyt vaan on välttämätöntä töidensä hyödyttömyydestä huolimattakin) eikä mitään palveluja karsia, vaan koko raha on löydettävä veroja korottamalla. Jokainen yhdenkin taloustiedettä käsittelevän kirjan ajatuksella lukenut tietää, ettei verotuksella saada aikaiseksi pysyvää parannusta, koska silloin raha ei kierrä vaan menee suoraan valtion pohjattomaan kassaan. Sen sijaan pitäisi saada aikaan jotain lisäarvoa tuottavaa toimintaa eli tuotteita ja palveluja, joiden tuottaminen ja myyminen tuottavat rahaa valtiolle veroina, työntekijöille palkkoina ja omistajille pääomina. Tällaisten tuotantolaitosten pystyynpistäminen ja tuotteiden kehittäminen vaativat aina investointeja. Niitä investointeja ei synny, jos valtio verottaa ylimääräiset rahat kuleksimasta. Tuotteet jäävät joko kokonaan syntymättä tai sitten toiminta polkaistaan käyntiin jossain muualla, missä ymmärretään yritystoiminnalla olevan muukin kuin pelkkä lypsykoneen rooli. Mutta kuten sanoitkin, tätä ituhipit eivät tajua; uutta satoa ei synny, jos syödään siemenperunat.

Toinen kummajainen on on vaatimus pääomaveron muuttamisesta kokonaan progressiivikseksi. Pääomaveron tasossa on jonkin verran tarkistamisen varaa ylöspäin, mutta pointti mikä tuntuu - taas kerran erityisesti - ituhipeiltä jäävän unholaan on se, että pääomasijoittaminen sisältää aina riskin. Siinä missä ansiotyöllä saa takuuvarmasti liksan joka kuukausi tililleen (niin kauan kuin töitä riittää), sijoittaja ottaa riskin menettää satsaamansa pääoman. Se ei ole ensinnäkään oikeudenmukaista, että jos sijoitettu pääoma sitten poikii tuloja, vetää valtio mahdollisesti yli puolet voitoista välistä. Jos sitten tuleekin turpaan, niin se on voi voi ja nyt meni mahdollisesti yli voitonpuolikkaan sijaan koko sijoitettu pääoma. Riskinotosta ei saa rankaista, koska pääomasijoittamisen menettäessä suosiotaan menetetään taas ne investointeihin tarvitut rahat.

Suo siellä, vetelä täällä, yksi asia on kuitenkin varma: jos taloutta pyöritettäisiin vihreiden teesien mukaan, kaikki tähän maahan jäävät ovat viimeistään pidemmällä aikavälillä kusessa, kun kaikki puutarhan siemenperunat on mussutettu sädekehä pään päällä lärviin ja tulee talvi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Hard kirjoitti:Vihreiden perustulomalli nostaa yli kaikkien koulutettujen progessiota rajusti.
Eli et ole vaivautunut tutustumaan asiaan muuten kuin vilkaisemalla veroposenttitaulukkoa?

Käteen jäävä rahamäärä olisi melkein kaikilla sama tai suurempi kuin nyt. Osalla hyvätuloisista jäisi hieman vähemmän käteen. Mutta kuten sanottu, jos se siitä on kiinni, mallia voidaan aivan hyvin muuttaa siten, että tuo määrä otetaan perustulosummasta eikä näiltä hyvätuloisilta. Ei se millään tavalla romuta perustulon ideaa, eikä oikeuta sanomaan ettei mallia olisi mahdollista toteuttaa nykymallin kustannuksilla.
Vastaa Viestiin