Matkapuhelin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Matkapuhelin

Sony Ericsson K750i
3
38%
Sony Ericsson W800i
5
63%
 
Ääniä yhteensä: 8

masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti: Suurin kysymysmerkki on käytettävyys.
Ja akun kesto. Jos se on samaa luokkaa N95:sen kanssa, niin paskan myivät.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

N9 on mulle paljon tuota kasia mielenkiintoisempi. Tosin eiköhän tääkin mielenkiinto laannu kun tulee ekat toiminta-aikatestit julki. Tekisivät perkele niistä vaikka kauttaaltaan 2mm paksumpia jotta jaksaisivat olla päällä edes kaksi vuorokautta. Kun on tottunut siihen että vanha luuri pysyy päällä 3-4 päivää normaalissa käytössä, jotenkin rasittavaa pelätä ettei puhelin välttämättä selviä päivästäkään elossa ilman paapomista.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Naaras tarvisi uuden puhelimen, koska olen kyllästynyt kuulemaan; "akku lopppuu kohta" -vastauksia.

Vaatimukset:

- hyvä akun kesto
- hyvä kamera
- sopiva tekstarin kirjoittajalle
- suurehko näyttö
- kalenteri


Tarpeettomia:
- nettikäyttö
- sosiaaliset mediat
- soitin ja nokia muzakit

Suosituksia?
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Aika huano kamera. Onkohan muita vaihtoehtoja tarjolla?
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:^ Aika huano kamera. Onkohan muita vaihtoehtoja tarjolla?
http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet/nokia-c6

Kuva
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Liian haitekkia naaraalle. Ei se tee mtn nettikäytöllä yms muilla nykypäivän kotkotuksilla..
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:^ Liian haitekkia naaraalle. Ei se tee mtn nettikäytöllä yms muilla nykypäivän kotkotuksilla..
Kuva

+

Kuva

+

Kuva

Et sä nyt voi ihan oikeasti odottaa että markkinoilla olisi olemassa tuote, jossa on just kaikki sen tarvitsemat ominaisuudet, mutta ei yhtään ylimääräistä. Kuka sitä browseria käskee käyttämään, jos se on turha?
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

^^ :D

Joo, meidän naaras ei todellakaan ole mikään haitekin ja tietotekniikan suurvisiiiri.

Toi vois olla ihan ok peli

http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puh ... h-and-type
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:^ Liian haitekkia naaraalle. Ei se tee mtn nettikäytöllä yms muilla nykypäivän kotkotuksilla..
http://fin.afterdawn.com/vertailu/tuote ... 00_classic

Täydellinen vehje.
No perkele. Vaikuttaa sopivalta nopsaan katottuna
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Toi vois olla ihan ok plei

http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puh ... h-and-type
Ei huono vehje tuokaan ja toisaalta muotoilu voisi miellyttää naista.
Eikös tuo ole naisille (99%) ensimmäinen vaatimus luurilta :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa kirjoitti:^ Liian haitekkia naaraalle. Ei se tee mtn nettikäytöllä yms muilla nykypäivän kotkotuksilla..
Mä tykästyin tähän C7(-00):aan :)))
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Elppis kirjoitti:
masa kirjoitti:^ Liian haitekkia naaraalle. Ei se tee mtn nettikäytöllä yms muilla nykypäivän kotkotuksilla..
Mä tykästyin tähän C7(-00):aan :)))
Ja kaikki tietänee mitä mieltä mä olen sen paremmin varustellusta veljestä, N8:sta.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

McJanne kirjoitti:
masa kirjoitti:^ Aika huano kamera. Onkohan muita vaihtoehtoja tarjolla?
Kamera on todella hyvä, parempi kun N-xyz-missään.
ROFLMAO.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

McJanne kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:ROFLMAO.
Juurikin näin, kunnes testasin.
Paljos sulla oli laseissa vahvuutta? Eniveis, laita ne lasit seuraavan kerran päähän kun vertailet. Mulla on noksun 2 megapikselin kameramoduuli kännykässäni, ja se häviää 14-0 jo ko. valmistajan käyttämälle 3,2 megapikselin kameramoduulille, puhumattakaan tuoreemmista.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

McJanne kirjoitti:
masa kirjoitti:^ Aika huano kamera. Onkohan muita vaihtoehtoja tarjolla?
Kamera on todella hyvä, parempi kun N-xyz-missään.
No paaas yks kuva malliks.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Mä voin laittaa vaikka 10, jos aasi nostaa ton maksimikorkeusjutun galtsus 1200:n pikseliin. :P

Editoin tässä nyt pari tänne sopivaksi. Croppasin kuvia matalammaksi, ja tallensin JPEG-laadulla 92-93, mikä tekee kuvista suurempia tiedostokooltaan kuin mitä alkuperäiset ovat. Eli kuvaa ei sinäänsä ole pienennetty tai bittimäärältään huononnettu, leikattu vaan suikaleet ylhäältä ja alhaalta. Kuvat ei kuitenkaan ole ton takia alkuperäisiä, vaan uudelleen jpeg-pakattu. Käytännössä pakkaus on kuitenkin niin matala, että se ei ole vaikuttanut silmämääräisesti kuvien laatuun.

Tässä noksun 2mpix sensorilla optimiolosuhteissa otettu kuva:

Kuva

Sillä saa siis "melkein siedettävää" jälkeä aikaiseksi optimiolosuhteissa. Itse kuitenkin antaisin laadusta korkeintaan arvosanan välttävä.

Ja ko. kennon suorituskyky laskee dramaattisesti keinovaloon siirryttäessä. Tämänlaista jälkeä 2mpix noksu tekee kohtuullisen voimakkaassa keinovalossa:

Kuva

Tuosta kun siirrytään normaaliin kotien sisävalaistukseen, niin kuvat ovat jo suorastaan täysin käyttökelvottomia.

Saa olla melkoinen puusilmä, jos näkee tuontasoisen jälken parempana kuin mitä N8 tai vaikka ne heikommatkin N-xyzzy-puhelimet tekee.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

McJanne kirjoitti:En jaksa alkaa photorunkkaamaan mitään kuvia, kerron sen sijaan vaikka että omani ovat olleet kymmenien tuhansien eurojen arvoisia reklamaatioita varten otettujen kuvien muodossa.
No sehän on tosi hieno juttu, ja kertoo hienosti kameran ottamien kuvien laadusta kaiken. Vähän samalla tavalla kuin sekin että acerin läppärissä on kannettavista tietokoneista paras näppäimistö tuottaa tekstiä, koska kirjoitin sillä onnistuneen reklamaation Anttilaan, Seppälään, Pukevaan ja Maxiin.
edit: ainiin, kuinka monta kuvaa tarkalleen olet tarkalleen kyseisellä laitteella ottanut Herr M?
Arviolta parisen tuhatta, kuinka niin?
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kyllä sä savolainen nyt jaksat yrittää viäntää ja kiäntää, etkä ymmärrä kuolla silloin kun aihetta olisi. Kun tuollanen vehje on ollut neljä vuotta ykköspuhelimena ja siinä rinnalla ollut puolet ajasta työpuhelimena toinen 2mpix noksu, ja on jo työn puolesta joutunut ottamaan kuvia, niin pari tonnia tulee todellakin melko vaivattomasti tossa ajanjaksossa täyteen.

Joten uskon että mulla on pohjaa sanoa, ja sanon edelleen, että sinä olet umpisokea puusilmä, jos pidät tuota 2 megapikselin fixed focus kennoa millään tavalla hyvää kuvaa tuottavana.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mulla alkaa olla todellinen ahdistus siitä, että mitään riittävän täydellistä puhelinta ei ole puskenut markkinoille. Tahon! N8:sta olisin todella halunnut pitää, mutten vain onnistunut. Tossa C7:ssa olis sentään ne fyysiset vastausnappulat, joita suureksi osaksi jäin itkemään, mutta edelleen toi kosketusnäyttö on liian pieni mun nakkisormille. Yhyy, niinku. Desire Z ei jotenkin enää jaksa vakuuttaa sekään. Yhyy. Täytyy kai odottaa joku puoli vuotta taas. Yhyy.

PS. Masa vois kertoa kuvia pyytäneenä että onko noi kuvat sen(kin) mielestä melko huonoja kamerakännykän ottamiksi, vai olenko mä muka yksinäni pihalla kuvitellessani niin.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: PS. Masa vois kertoa kuvia pyytäneenä että onko noi kuvat sen(kin) mielestä melko huonoja kamerakännykän ottamiksi, vai olenko mä muka yksinäni pihalla kuvitellessani niin.
Samaa paskaa kuin oma 6131 kapulani tuotti. Eli todella huonoja.

Hain tänään 6700 classicin. Vaikuttaa oikein hyvältä peruspuhelimelta.
Viimeksi muokannut masa, 16.12.2010 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

McJanne kirjoitti:Minulla on vähän vaikeuksia myöntää olevani kuutamolla, mutta nyt huomasin sen itsekin.
No huhheijaa saatana! Minä jo ehdin epäilemään ettet ikinä oppisi!
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Shit man...It's the fucking Jupiter man... all the moons, man... Its fucking beautiful man... I can see God.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Fuck man, otin kuokkaan Manalalta, man. Fuck, man, this is the pain, man. The pain you can only experience in the internetz, man.
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Cheeeez, bro! It's the fucking Nazis! The fucking Nazis are coming now, man. Where the fuck I put my reefer, man. Just going to take sum picturrzzz with my new camera fucking phone, man. Say Cheeeeez!
AngryBird

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

No nyt se sitten tuli. Aika hankkia uusi puhelin siis.
Aiemmin kehumani E51 lakkasi kertalaakista toimimasta.
Vastaa Viestiin